Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

12 Members and 49 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

S-a mai discutat subiectul asta, nu e niciun Gilau.

buggy234h

Apropo de crapaturi prin autostrazi si crapaturi in Bucuresti-Nadlac, am trecut zilele trecute peste "autostrada surpata" de la Aciliu si mi s-a parut ca din nou o ia la vale ( crapaturi in asfalt - probabil mai mari ca pe LD L3). Oare poate confirma cineva acest aspect? Merci.

Ionut

API pe Facebook

La 11 ani de la finalizarea primului studiu de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer.

Aceste sectoare foarte dificile au fost analizate insuficient în 2008, fapt atestat în 2013 de către experții JASPERS/Halcrow angajați de Comisia Europeană, așa cum v-am povestit de multe ori (vezi comunicat din 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7).

Spre exemplu, la tunelul Poiana (lung de 1,7 km, cel mai mare de pe traseu) au fost făcute doar două foraje geotehnice în capete. Experții europeni au recomandat întocmirea unui studiu geotehnic profesionist care să ofere o radiografie mult mai detaliată a zonelor de munte străbătute de tuneluri și viaducte complexe.

Abia în 2014, pe bani puțini, CNAIR a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind semnat în 2015. Previzibil, s-a derulat anevoios și a fost reziliat în august 2017, documentația completă fiind predată doar pe secțiunile 1 și 5 (adică 43 km din totalul de 123 km), cele mai ușoare (capetele dinspre Sibiu, respectiv Pitești).

Ulterior, printr-un contract atribuit direct, CNAIR a mai făcut un singur foraj în tunelul Poiana (din cele 7-8 cât recomandau specialiștii internaționali în 2013).

Au mai trecut doi ani până când cei din Compania de Drumuri și-au adus aminte de loturile grele de munte și au licitat studiile geotehnice necesare abia în 15.03.2019. Dar cu bună știință au estimat o sumă mult prea mică și nimeni nu a depus vreo ofertă, așa că procedura s-a anulat în 29.05.2019! De atunci, mai adunăm încă 4 luni în care CNAIR a hibernat...

Probabil că noi cerem prea mult responsabililor CNAIR care ne pot oferi doar câte o licitație anulată la fiecare doi ani.

adiarc

#49578
^^....da..este corect...pe sensul spre Sebes,chiar inainte de zona demolata/refacuta avem cateva crapaturi care s-au unit si s-a produs si o mica prabusire pe cativa metri patrati pe banda 2....este o situatie periculoasă care are nevoie de interventie imediata....poate reusesc sa pozez data viitoare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Lvs_tm

Confirm si eu fisurile de pe OS3 spre Sebes.

gruiarew

Am zis şi eu de ea în posturile de pe paginile anterioare. Oricum problema este de mult "rezolvată". E limitare la 80 şi semnul arhicunoscut "atenţie drum cu denivelări". Chiar şi la 80 scutură bine, pe B1 (pe B2 n-am fost, i-am lăsat pe alţii să zboare). Probabil vor pune 60 cum e la ieşirea din tunel spre Sibiu. Adaptaţi viteza la condiţiile de drum :)

Mă gândesc că repararea pe bune constă într-o expertiză amănunţită ce implică personal şi utilaje de ultimă generaţie. Şi cum ultima descoperire în domeniu (pixometrul) este blocat pe LD3 trebuie doar să avem răbdare. Sper doar să nu ajungem ca veveriţa (sau ce-o fi dihania aia) din filmuleţul postat de Cristi5.

Să aveţi grijă şi pe DN68A au apărut iar gropi seriose la îmbinările dintre plăci. Nu ştiu cum vom ieşi din iarnă cu el, mai ales dacă nu pupăm LD3 anul ăsta. Sper să mă înşel. Filmuleţ nu mai pun că nu conţine altceva decât zdrăngăneli de chestii ce se plimbă prin spate şi pomeniri de rude.

Conduceţi cu grijă, că dacă vă zic "drumuri bune" e ca şi cum v-aş înjura.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alecu26

Fara piloti la taspe metri adancime nu scapa acolo.
Pe macar 1 km. Si amonte si aval.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Norocul antreprenorului ca i-a fost reziliat contractul....  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

#49583
Incep sa ma gandesc daca nu cumva cucu, a cantat partitura data de comsa..... o intelegere, ceva.....
Este tot mai evident, comsa a iesit cel mai bine....

horatiu.cosma

^^
Nicio șansă, oamenii cred sincer în conspirația asta cu coloniști străini care sug sângele (Cuc, Ioniță și slujitorii). În mintea lor îngustă totul s-a redus la "să îi spargem capul dușmanului", nimic altceva nu a contat, nici întârzieri, nici claim-uri, nici pierderea garanției.

Azi dacă nu era reziliat era 100% probabil. Și crăpătura era rezolvată. Dar așa, avem niște tolomaci care se uită nătângi la o fisură și ridică din umeri, ca nu au echipamentele și utilajele ce trebuie contractate printr-o licitație care nu poate fi lansată fiindcă nu există o expertiză. Noaptea minții.

paulmare

^^^ si acolo, in loc sa stea de gatul lui impregillo sa rezolve pe banii lor, au socotit ce "economie" fac si au reziliat si executat garantia de buna executie
si acuma la fel - la ld3 sunt totusi mai mici problemele decat la os3
Nu stiu pe ce lume traiesc astia

rocklee

#49586
Paulmare..horatiucosma ...a spus două cuvinte care spun tot ...despre acest Cnair. ...NOAPTEA Mintii  >:(
Mă revolta cand citesc cata incompetență si indolența este în această companie...
Am citit comunicatul lui Ionuț...cu privire la studiile geo pentru loturile Pisi 2 si 3 si mia venit sai fac în tot felul pe acești indivizii. Nici pana acum nu au făcut acest lucru numi vine sa cred . După mine as desființa aceasta companie al incompetenței.....imi ia o o pauză...ca simt ca ma îmbolnăvesc.

Quest

Ce observ eu este ca pe subiectele de realizare a SF-urilor necesare la traversarile muntilor, apare repetitiv o sub-bugetare a disponibilului banesc menit platii firmelor interesate, acestea isi retrag interesul de-a face ofera, asa incit licitatia se anuleaza, adica lucrurile ramin blocate. "Noi am organizat licitatia, dar uitati-va ca nimeni nu s-a prezentat, a trebuit s-o anulam".

Nu cumva sub-bugetarea e modalitatea perfida gasita de-a NU duce lucrurile inainte inspre legarea regiunilor istorice prin artere rutiere de viteza ? Adica subminarea economiei nationale ? Intr-o exprimare plastica, Horatiu spunea de curind ca "anul viitor va trebui facut curatenie in cotet". De acord, caci e mult gunoi. Uman...
Common sense will get you far !

gruiarew

Au reziliat că au luat banii înapoi. Se mai plătesc niște pensii și ajutoare sociale. Se mai deschide o acțiune în instanță, aia durează, mai trece ceva vreme îi dau alții înapoi + dobânzi și penalizări și aia e. Dacă am bani în buzunar azi, iau un mic, beau o bere și mâine.... hmm mâine mai vedem. Nu poți face nimic când ești flămând, fapt demonstrat și de cercetătorii britanici. Cam ăsta e nivelul, de-un mic și o bere. A, scuze, am uitat chifla.

Sincer nu m-ar deranja foarte tare, hai că aș înțelege-o pe asta cu "nu ne pricepem la tunele". Deși și aici s-ar putea rezolva cu ceva ajutor de la alții ce au chiar și noduri în subteran. Dar când vezi că nu-s în stare să repare un necăjit de național sau să tragă niște dungi să vezi pe unde mergi noaptea, când tufele ajung până în drum și-s "bărbierite" de cei cu TIR-urile te întrebi pentru ce dracu îs plătiți oamenii ăștia? Să plimbe un pix prin crăpături?

Sper să se schimbe legislația să fie clar stipulată răspunderea pe persoană fizică. O comiți, nu te mai poți ascunde în spatele unei companii.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

@adrian sibiu si cei care mai sunteti prin zona

Mergeti in teren pe PiSi1 si vedeti daca nu cumva Porr a pus la treaba vreun excavator sau ceva. :)