Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 45 Guests are viewing this topic.

perfidus

Poza nr. 8  ... nu stiu de ce va legati de detalii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Sunt GENIALE pozele cu pixul. BRAVO! :cheers:

cristi5

Pai din aceste masuratori cu geopixul rezulta ca e pericol major ca DN68A sa se prabuseasca peste LD3! Ramanem si fara una si fara alta!

nokia_6260

GEOPIXUL - simbolul neputintei .  Ar tb blocat DN 68A zilnic pana la deschiderea A. Care cum poate : masini, pe jos, scuterul, bicicleta, cu bannere, fluiere, furci si topoare. Iar dupa ce se da drumul  sa se faca demonstratii pana pleaca astia din cnair si minister si sa ne lase pe toti dracului in pace cu ideile lor tampite.

cristi5

#49309
Stimati colegi, aud tot mai des o teorie interesanta. Va amintit de ecoduct? In general, hai sa ne amintim de lucrarile suplimentare de pe LD2 si LD3, din motive de acord de mediu.

LD2: lotul e gata, mai putin sectiunea cu tuneluri. In 2017 Cuc vine pe santier si urla ca nu stiu sa faca santuri. "Probleme de calitate". In scurt timp se reziliaza. Pe cu totul alte motive probabil  (nu exista solutie contractuala pt tuneluri). Dar scrisoarea de reziliere nu e publica, public e fluturat steagul calitatii.

LD3: lotul e gata, cu ecoduct cu tot. Ecoductul nu e in contract (si dupa cum spune @adrian rosca, nu se putea receptiona). CNAIR evita cu orice pret receptia, sub pretextul gardurilor. Cuc vine pe santier si urla ca nu e calitate (in 2017 si-n 2019). De fapt el voia sa primeasca nodul Ilia. Se reziliaza. Voiau de fapt sa rezilieze in 2017.

Concluzie: CNAIR nu au chef sa isi asume schimbari de contract si lucrari suplimentare. Trebuie asumata raspundere, etc, mai ales ca (se spune) ecoductul trebuia platit de la buget (fiind suplimentar). E mai simplu sa strigi ca e proasta calitatea si sa reziliezi. Asta explica si rezilierea aberanta la 99%. Pur si simplu nu aveau solutie cu ecoductul si au preferat sa arunce totul in instanta.  Pana da instanta un verdict, leafa merge. Si atentie, se amana niste costuri! Va plati guvernul de atunci!

Neaga a fost un mare domn ca a reusit macar sa rezolve nodul Holdea. Nu stiu ce ar fi facut cu ecoductul, daca ar fi reusit sa-l aditioneze cumva.

Mai e un zvon ca Comsa ar fi cerut foarte mult pt ecoduct pt ca fiind lucrare suplimentara, pretul nu e controlat de inginer. Poate ne explica mecanismul un coleg cunoscator de FIDIC.  Oricum CNAIR nu au vrut sa plateasca atat. E ciudat pt ca eu personal nu vad alte indicii ca le-ar pasa de banii statului... Dar poate banii respectivi chiar nu exista la buget! Mai bine plateste alt guvern!

Conspiratia rezilierii era cred generala in CNAIR. Colegilor care au fost pe lot in 13 august li se spunea sus si tare ca "se merge pe deschidere". Dar era ilegal sa receptioneze ecodutul! Nici prin gand nu le trecea sa deschida! Ei aveau alt plan, cum bine a intuit @Ionut: rezilierea! Aceasta teorie explica si scopul: sa transeze problema ecoductului, si sa aiba lotul la dispozitia lor fara receptie, sa scape de constructor si de pretentiile lui, ca sa poata deschide lotul cand le convine politic. Trebuia reziliat rapid, ca sa ramana timp de "inspectii", de gasit solutii pt deschidere, de convins oameni sa semneze, sa apuce sa uite lumea ca lotul e "un dezastru de calitate". Cand se va deschide la prezidentiale (daca nu s-au speriat de reziliere) vom da cu totii fericiti din coada si vom multumi partidului.

Asta explica si de ce contracte lalaite gen Straco, Aktor, Pizzarotti nu sunt reziliate. Pai acolo nu e niciun ecoduct sau tunel de aditionat. Le lasam sa curga, mergem pe santier si mai facem niste promisiuni, mai certam constructorul, etc.

Despre episodul ST3: "calitatea" devenind asa importanta in CNAIR, probabil CESTRIN a capatat puteri care le-au permis sa tina totul inchis. Nefiind nimic complicat de aditionat, nu au reziliat ST3 desi relatia cu constructorul era tot "la cutite", exact ca si cu Comsa!

Bietii Comsa, nu stiau in ce film joaca. Erau condamnati demult la reziliere. E vina lor ca s-au lasat descoperiti. Cu CNAIR nu poti lucra pe incredere.

Pe teoria asta, Cuc nu e deloc asa inofensiv cum pare. Impusca mai multi iepuri deodata
- alunga din tara constructorii straini, ii pune si pe lista neagra
- arunca niste costuri suplimentare la guvernele care vin, economisind pentru guvernul sau
- se arata preocupat de calitate si arata ca ar face orice pentru ea. Inclusiv gesturi extreme si cu totul neobisnuite

Iata cat rau a facut acel Acord de Mediu intarziat pe Lugoj-Deva!! CNAIR nu poate manageria astfel de contingente.

Data viitoare cand CNAIR mai striga "calitate" nu plecati dupa fenta. Mai ales ASCORO s-au dus dupa fenta rau de tot.

horatiu.cosma

Teorie draguta si plina de culoare, pacat ca nu prea tine. Reziliere a fost si la Corsan si nu a fost niciun ecoduct in plus. Finalizare fara probleme a fost la UMB pe LD4 si a avut ecoduct suplimentar (interesant de aflat cum s-a rezolvat cu el). Deci nu exista o egalitate intre reziliere si aditionare sau intre nereziliere si lipsa de chestii de aditionat.

cristi5

#49311
Acuma trecem la logica si silogisme. Eu nu am enuntat niciuna din aceste propozitii:
- toate rezilierile sunt pt lucrari suplimentare
- toate lucrarile suplimentare duc la rezilieri

Nu am inca un enunt logic. Teoria ar fi ca acele lucrari suplimentare unde nu se pot intelege cu constructorul strain (pentru proiectul tunelurilor la LD2 si pt ecoduct la LD3) se reziliaza sub pretextul calitatii.

UMB a facut multe cadouri CNAIR incepand de la pretul LD4. Cand ai multe lucrari pe o piata, castigi la cateva, mai pierzi la unul... Ce mai conteaza un ecoduct in plus sau in minus? Poate de-asta spuneau oameni din CNAIR la Ilia "e design&build, constructorul sa suporte costurile in pretul convenit initial!!" O solutie "simpla" pt ecoduct.

Dar e o idee excelenta, trebuie aflat cum a fost instrumentat ecoductul LD4

alecu26

Corsan si Maltauro nu aveau incepute lucrari in santier.
La LD4 cred ca se facea vorbire de un ecoduct in documentație sau clarificari. Avizul de mediu a lamurit doar pozitia. Nu-mi mai amintesc detalii. Poate ne ajuta NGC.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#49313
Sau @horatiu.cosma hai sa te intreb altfel. Ai o explicatie mai simpla? Ca de obicei, dupa cum zice nenea Occam, explicatiile cele mai simple sunt cele reale.

"sunt idioti" e simplu dar nu e o explicatie. Adica nu s-au trezit Cuc si Scarlat dimineata satui de discutii si pusi pe fapte mari. O reziliere la 99% e un act rational si parte a unui plan, nu spontan.

Putem urmari si cand a pomenit Cuc prima data cuvantul reziliere. As banui ca dupa ce bietii Comsa i-au dat nodul Ilia.

rusugxg

Pe lotul patru a mai trecut cineva? Cum se prezinta? Dealul rezista sau intra pixul?

NGC

Ecoductul de pe LD4 apare de la inceput in acordul de mediu, deci inca din 2010, asa ca a fost introdus de la inceput si in caietul de sarcini si nu este suplimentar.

Nelu63

Astazi m-am intors acasa la Lugoj de la Cugir si normal am folosit autostrada de la Aurel Vlaicu (Orastie) pana la Ilia. Lotul 4 se prezinta foarte bine , o adevarata placere sa mergi pe asfalt proaspat. Si normal i-am trasmis salutarile de rigoare ministrului CUCU si companiei CNAIR pentru ca in loc sa continui pana la Holdea la girator a trebuit sa folosesc DN. Pe DN am mers frumos in coloana pana la Marginea , am vazut un echipaj de politie care statea la pescuit de cei care calca linia continua, in portiunea de pana la Cosava.

luc

#49317
Am spus-o: povestea cu calitatea lotului 3 este doar un motiv inventat și bun pentru o anumită parte a poporului votant.
Motivul real de reziliere, din punctul meu de vedere, este ecoductul și probabil polițe de plătit de gruparea din CNAIR.
Au acționat foarte perfid: i-au lăsat să termine până la 99%, au dat senzația că vor face recepția, apoi au inventat problemele de calitate și au reziliat contractul.

alecu26

Nu cred ca  nu vroiau sa plateasca. Daca gaseau o cale pentru aditionarea lui, prin care ei sa fie in siguranta ar fi aditionat sinfacut receptia. Nu am in fata cifrele...dar cred ca e foarte posibil valoarea ecoductului sa fie mai mare de 10% (sau care e limita pt organizare licitatie...cum s-a procedat la Holdea). Asa ca o asemenea aditionare posibil sa fi fost destul de nelegala.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Pozele cu pixu - API pe Facebook

După manipularea grosolană de miercuri, când Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat în mass media o fotografie cu o crăpătură în asfalt "măsurată" cu un pix în capătul vestic al lotului 3 al A1 Lugoj-Deva, un membru al comunității noastre a folosit același instrument hi-tech în gropile de pe DN68A, segmentul paralel cu autostrada-muzeu de 21 km. Rezultatele se văd în pozele atașate.

Șoferii sunt nevoiți să își riște viața și să-și facă praf mașinile pe cei 25 de km ai DN68A dintre Săcămaș și Holdea: o șosea îngustă cu o bandă pe sens plină de cratere unde poți să dispari cu totul, nu doar să-ți pierzi pixul, cu un trafic infernal înghesuit în coloană croșetând prin curbe foarte periculoase.

În continuare cerem răspicat: DESCHIDEȚI AUTOSTRADA ȘI VĂ PUTEȚI CERTA/JUDECA PRIN INSTANȚE ANI DE ZILE! Pentru detaliile telenovelei, citiți cu atenție comunicatele noastre publicate pe Facebook începând cu 13 august.