Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 19 Guests are viewing this topic.

GDPR

#49215
,,Rezilierea contractului a avut ca bază contractuală nesoluționarea a cel puțin 8 înștiințări de remediere emise de către Inginer în perioada 25.06-02.07.2019 pentru lucrări de scurgere, evacuare și colectare a apelor, al căror termen impus de reziliere de către Inginer a fost de maxim 15 zile. Ori la momentul rezilierii trecuseră deja 2 luni de la emiterea înștiințărilor. Toate aceste deficiențe pot părea minore, dar ele acționează și au impact major asupra stabilității terasamentului și al întregului lot al autostrăzii. În timp ele pot duce la prăbușirea întregului corp al autostrăzii."

1. Termenul de 15 zile pare ca e nerealist, dar asta va decide instanta.
2. Daca ceneairul sustine ca rigolele si casiurile nefinalizate au un impact major asupra stabilitatii terasamentului, de ce nu au actionat imediat dupa preluare, in regim de urgenta, pentru remedierea acestor deficiente? In momentul de fata ei sunt direct responsabili pentru eventualele infiltratii, avand in vedere ca in situatia in care contractul nu ar fi fost reziliat, cel mai probabil pana acum mare parte din deficientele respective ar fi fost solutionate de catre constructor. Dovada este ca in perioada premergatoare rezilierii constructorul a lucrat cu toate fortele la rigole si casiuri, cel putin in zona Holdea.

"Toate aceste deficiențe pot părea minore". Ha, ha, se pare ca ceneairul citeste si pe aici, nu-i asa Futermane?  :lol:

perfidus

Intrebare tehnica, cine se poate pronunta - fara expertiza - daca de la acea fisura se poate ajunge la o surpare similara cu cea din 2017 din aceeasi zona?
Maestrul de lumini si sunet Serbanescu incearca sa ne convinga ca doar casiurile si santurile de beton + bitumul au tinut de data asta drumul ca sa nu cada la vale. Mi se pare stupid.
Stiu ca toate remedierile de dupa astfel de surpari (cum a avut si UMB la cariera si la dealul Soimus, de doua ori chiar) se fac cu o expertiza tehnica urmata de un proiect tehnic ce trebuie semnat de verificator si de consultant. Sunt chestii bine reglementate.

Mi se pare stupid si nedemn de meseria de inginer constructor sa scrii intr-un document oficial depus in comisia transporturi din Parlament ca esti confuzat de atatea remedieri/reabilitari si de solutii tehnice si nu stii daca vor mai tine sau nu, asa ca mai bine reziliezi contractul si tii autostrada inchisa, ca e mai sigur asa.
Trebuie sa priceapa odata ca toti sunt pusi acolo sa gaseasca solutii, nu sa sustina scaune.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

^Nu mai vorbi as de CNAIR ca te umplii de -. Eu am facut colectie de vreo 3.

^^In alta ordine de idei: se pare ca santurile sunt nationaliste. Jucau pe front ... mai sa fuga imediat din tara cand apartineau de burghejii care suge avutia poporului, dar de frica CNAIR stie si sta pe loc.

Penibil, penibil, penibil si fara jena!

GDPR

Ale naibii santuri pereate, pe OS3 n-au tinut piept alunecarilor, dar aici da. Inseamna ca sunt foarte bine turnate  :lol:


patratel_ro

@gruiarew am vazut si eu crapatura pe OS3, arata rau, dar cred ca e dupa zona excavata pe directia Sibiu-Deva.
Din pacate contractul a fost reziliat ...asa ca nu mai raspunde nimeni ... sau e altfel domnu' cuc ?

"se vor face plangeri penale" buna retorica, poate fac spaniolii ... sau CNAIR isi fac singuri plangeri penale ca pana la 95% a fost totul aprobat de inginer si platit de beneficiar

ticker

^^ Doamne, prost mai e Cucul. El se umple de penal cu tot rahatul pe care il face.

tom_sawyer

Urmările dezastrului de pe Autostrada Lugoj-Deva: lotul 3 ar putea fi demolat parţial, pentru construcţia unui viaduct nou peste Mureş - surse

Fisura de 15 metri lungime apărută pe lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva, la nicio lună de când trebuia recepţionat, reprezintă doar vârful icebergului în ce priveşte problemele de calitate de pe noua şosea de mare viteză, spun surse apropiate situaţiei. Acestea estimează că din tronsonul de 21 de kilometri făcut de spanioli abia dacă vor fi salvaţi la finalul reparaţiilor cinci kilometri.

"Ei (constructorii spanioli – n.r.) au pus terasament în albia majoră a râului Mureş când trebuia făcut viaduct în albia minoră", au explicat sursele noastre.

Adică au construit un viaduct prea scurt și în completare au pus terasament, până la lungimea care ar fi trebuit să fie. Prin urmare, s-ar putea impune demolarea acestei porțiuni și construirea unui viaduct nou, mai lung, anticipează sursele.

Potrivit acestora, aproape toate "nenorocirile" de pe acest lot sunt date de apă. "Puteau şi ei să pună măcar terasament din piatră spartă, mai rezistent la infiltraţii, şi nu pământ", adaugă acestea.

De asemenea, unele podeţe au fost construite sub cotă, iar apa bălteşte acolo şi se infiltrează în teresamentul autostrăzii.

Previziunile surselor noastre privind această secţiune de autostradă sunt foarte sumbre. "Dacă nu va fi demolată pentru reparaţii, va cădea ea singură. Dacă ar mai fi şi trafic cu vibraţii şi ar ploua, va fi o chestiune de timp până va cădea", avertizează sursele.

Acestea adaugă că din cauza grosimii mici, şi asfaltul va trebui frezat şi reaşternut pe mare parte din tronsonul de 21 de kilometri. "Nu ştiu dacă mai salvăm cinci kilometri", apreciază sursele.

economica.net

petrarca

#49223
   @voicul, eu am luat 14 castane pentru apel la moderatie si echidistanta, aici nu esti binevenit decat daca injuri CNAIR-ul si pasarea cu pui crescuti de alte pasarele

Ionut

#49224
Pozitia oficiala API dupa mizeriile de ieri - dati un share




Pentru că ieri am fost atacați în Parlamentul României la nivel de ministru, precizăm că noi, Asociația Pro Infrastructură, considerăm în continuare că lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva este APT DE TRAFIC, așa cum am explicat și arătat de nenumărate ori (filmări din dronă și de la sol).

În încercarea disperată de a justifica o nemaivăzută reziliere de contract la 99% stadiu fizic și de a ascunde că antreprenorul (Comsa) a câștigat deja pe fond primul proces privind executarea garanției, CNAIR escaladează conflictul și se agață de fiecare crăpătură.

Ieri, CNAIR și ministrul Cuc au declanșat un CIRC MEDIATIC făcut pe baza unei MANIPULĂRI GROSOLANE, prezentând o fisură în asfalt fără a preciza LOCUL acesteia: la granița cu lotul 2 de la Holdea, acolo unde NU SE VA CIRCULA cel puțin până în 2024, tronson abia scos la licitație în 03.07.2019.

Este MANIPULARE să măsori cu pixul o crăpătură (vezi fotografia nr. 1), fără să spui că au existat ZECI de fisuri asemănătoare remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri făcute ÎN PERIOADA DE GARANȚIE PE BANII CONSTRUCTORILOR.

Un exemplu: pe sectorul Gilău-Nădășelu (A3) s-a dezvoltat o "trambulină" încă ÎNAINTE de inaugurarea din 28.09.2018 care a dus în 2019 la restricționarea vitezei în zonă la 60 km/h (vezi fotografia nr. 2) și reparații făcute de antreprenor sub garanție (explicații pe forum în 15.07.2019: http://bit.ly/2m6D9rd).

Orice problemă tehnică putea fi rezolvată de constructor (Comsa) pe banii lui! Dar, în urma rezilierii, GARANȚIA DE 4 ANI S-A PIERDUT!

Este MANIPULARE să legi crăpătura de o alunecare a MARGINII terasamentului dintr-un ALT LOC, din 2017, fără să spui că astfel de alunecări au apărut pe mai toate șantierele de autostradă, ba chiar mult mai grave. Exemple? A1 Lugoj-Deva lot 4 în 2015 (lângă Bretea Mureșană) sau A10 Sebeș-Turda lot 4 în 2017 (zona Stejeriș) când a luat-o la vale TOATĂ autostrada, pe întreaga lățime. Ambele cazuri au fost, evident, remediate de constructori pe cheltuiala lor.

Este MANIPULARE să vorbești de blocarea traficului timp de încă un an ca să faci o expertiză, când știm că pe A1 Orăștie-Sibiu lotul 3 traficul e deschis din 2014 și expertiza nici nu s-a putut contracta, licitația fiind anulată de două ori!

ATRAGEM ATENȚIA că acțiunile iresponsabililor din CNAIR nu se vor limita la declarații de presă, ruperi de contracte și alte activități de birou. Acești oameni sunt în stare să demoleze autostrada nou-nouță doar ca să-și justifice acțiunile nesăbuite!

Invităm Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și pe ministrul Cuc să lase acrobațiile mediatice și să termine cu preocuparea exclusiv de imagine (precum plata unor contracte în presă pentru știri pozitive - fapt demonstrat, cum ar fi cazul DCNews: http://bit.ly/2lKMapW). Ruperile de contracte nu vor aduce dezvoltare economică și nici siguranță rutieră, șoferii fiind nevoiți să circule pe DN7 și DN68A unde nu avem fisuri, ci CRATERE!

SĂ SE JUDECE ANI DE ZILE CU ANTREPRENORUL, DAR CU AUTOSTRADA DESCHISĂ! Le reamintim că nu dumnealor vor plăti daunele decise de instanțe, ci tot CETĂȚENII: SINGURII PENTRU CARE NOI FACEM LOBBY.

perfidus

@petrarca, ai mai luat un - de la mine pentru afirmatiiile tale complet false.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat



Allex

Cine face o tura pe DN68A cu pixul sa vedem cum stam acolo cu fisurile? Cateva poze puse in paralel (pixul pe DN68A vs A1 LD3) nu ar strica.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

#49229
O luna de muzeu! Multumim din inima partidului!

E tot mai clar ca se face un baraj mediatic cu vuvuzele gen economica, pentru a acoperi #reziliere99 si procesele pierdute in instanta.

Pentru cine nu stie sa citeasca ce spune "sursa" din CNAIR. Antreprenorul e prezentat ca cineva care vine sa renoveze baia si ia propriile decizii privind panta gresiei si a conductei cu rahat. Pe cand aici nu e deloc asa, acel proiect de "pod in albie majora" a fost verificat de consultant si aprobat de CTE CNAIR, si MT a dat autorizatie de construire. Asta s-a intamplat in 2014, cum de s-au trezit abia acum?

Plus ca peste acel pod au trecut la greu basculele pline cu material ale Comsa. Cum naiba nu s-a scufundat inca in albia majora??

Sper ca aceste demolari de poduri sa ramana verba volant. Sper ca nu vor baga excavatorul inainte sa contracteze o expertiza. A carei licitatie sper sa se termine dupa desfiintarea CNAIR si repunerea cetatenilor in drepturi.

Pana acum nu am rezonat la propunerile de desfiintare dar vazand aceste enormitati, aceste progresii:
- garduri
- nu sunt probleme mari, nu ramane muzeu
- santuri
- crapatura de 1cm X 15m din 26m X 21km
- demolare pod peste Mures (avizat 2014)
- salvam "decat" 5km

chiar nu vad alta solutie decat desfiintarea CNAIR. Toata lumea la lopata la DRDP! Oamenii aia au uitat complet ca misiunea lor e sa ajute cetatenii sa circule mai sigur si mai rapid.