Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 31 Guests are viewing this topic.

voicul

30 - 60 de zile expertiza ... Stiu si ca pe centura Mihailesti se face o experiza din martie ...

Acum pe LD3 va fi presiune mai mare, teoretic, dar ...

cristi5

#48901
@GDC voi chiar nu vedeti ca brusc s-a descoperit calitatea?

Ca pana acum a mers si asa, acuma vorbim de calitate la spartul targului, la sfarsitul contractului? Cine naiba sa creada asa ceva? Cuc da vina pe Neaga, el zice ca nu stie nimic, ca nu poate obliga CNAIR sa  faca receptia. Se spala pe maini.

Calitatea e un pretext pentru cine n-a priceput. MT va da in judecata consultantul pt ca a certificat lucrarile. Minunat.

Conform narativei lui Cuc, consultantul a certificat tot, dupa care a venit in ultimul moment, chiar la deschidere, cuprins de remuscari, si a zis sa nu se faca receptia. Pai cine mama dracului sa creada chestia asta?

Adevaratele cauze nu le stim, dar le putem banui
- constructorii straini capitalisti si ONGurile sorosiste care sug sangele poporului (mantra politica a lui Cuc)
- nu s-a dat spaga cat trebuiem la cine trebuie
- CNAIR sunt frustrati ca au pierdut la DAB cu Comsa pe banda rulanta. Mai ales conducerea Ionita, care acum e la CESTRIN si se razbuna (inclusiv pentru ST3 unde Neaga le-a inchis gura dupa 8 luni). E foarte simplu pt CESTRIN sa gaseasca nod  in papura. Cativa mm lipsa la asfalt (vesnica obsesie romaneasca). Dar in instanta, cat timp expertiza nu e independenta, nu vor castiga nici un sfant.
- CNAIR nu a fost in stare sa aditioneze un ecoduct si acum fac pe vitejii.  Ca sa acopere asta, Scarlat a zis in conferinta de presa ca s-au dus la negocieri cu Comsa, care au esuat. Pai de ce era nevoie de negoicieri? In general CNAIR n-a fost in stare sa adapteze proiectul la cerintele acordului de mediu. Se impauneaza ca ei nu au dat ordin de incepere la ecoduct. Dar au dat AC!

Eu nu stiu ce firme vor mai lucra in Romania dupa cazul asta. Numai firmele care respecta conditiile de mai sus:
- sunt romani
- dau spaga
- nu se duc la arbitraj
- accepta negocieri in afara contractului, in pierdere pt ei si in castig pt CNAIR. Isi permit sa piarda pt ca s-au imbogatit din tunuri (cu asfalt de exemplu) multi ani inainte. Si stiu ca asta le va crea favoruri pt contracte viitoare. Om cu mine, om cu tine. Traiasca capitalismul de cumetrie!

Asta este climatul de lucru pe care il vom avea  la MT.

Am ascultat si eu ultimele 20 min. Un transcript mai jos

Quote
Cuc: "ong-istii sunt in USR si au fost in MT in 2016"
[09:34, 8/29/2019]  Cuc e foarte defensiv. Il intreaba un reporter de ce nu a reziliat mai repede
[09:34, 8/29/2019]  A venit cu rapoartele de neconformitate
[09:35, 8/29/2019]  doua RNCuri neinchise zice Scarlat
[09:35, 8/29/2019]  acuma sunt inchise
[09:35, 8/29/2019]  "verificarile CESTRIN releva altceva"
[09:36, 8/29/2019]  "optimizarea a fost la faza de ofertare"
[09:36, 8/29/2019]  se trag pe fese ca nu ei au acceptat optimizarea
[09:37, 8/29/2019]  Cuc: vor da in judecata consultantul
[09:38, 8/29/2019]  Cuc "eu discut cu directorul de la CNAIR si va spun dvs ce imi spun si ei mie"
[09:38, 8/29/2019]  "penal impotriva tuturor"
[09:38, 8/29/2019]  (inclusiv Neaga)
[09:39, 8/29/2019]  "am trimis CESTRINul tocmai pt ca avem anumite elemente vizavi de aceasta autostrada care ne-au fost semnalate de foarte multe persoane"
[09:39, 8/29/2019]  "factura de penalitati [pt mizerie in santier] va fi incasata cu siguranta"    (ATENTIE: noi stim ca a fost deja blocata in instanta! E foarte probabil ca nu va fi incasata)
[09:39, 8/29/2019]  Scarlat "urmeaza sa se calculeze factura pt intarziere"
[09:40, 8/29/2019]  Data de deschidere?
[09:40, 8/29/2019]  Cuc: se prelungeste un pic, sa intre in posesia CNAIR
[09:40, 8/29/2019]  Eu nu fac receptii cu iz electoral, au facut altii in 2014
[09:41, 8/29/2019]  In termenul legal, doua saptamani, trei saptamani
[09:41, 8/29/2019]  Nu va ramane inchis si ne vom judeca
[09:41, 8/29/2019]  De ce nu s-a cerut extindere de garantie la LD4?
[09:42, 8/29/2019]  Cuc: avem ceva cu singurul constructor din Romania? Trebuie sa ne mandrim cu dealul liliecilor
[09:43, 8/29/2019]  Cuc: pe LD4 nu au fost probleme, s-a facut receptia, nu s-a cerut nicio garantie
[09:43, 8/29/2019]  Cuc: Nu pot sa emit o ipoteza pana nu primesc rapoarte. Neaga imi spusese in iulie ca se poate deschide. Abia acum am primit rapoartele de la CESTRIN
[09:44, 8/29/2019]  CNAIR sunt cei care iau decizia, nu o ia ministrul
[09:44, 8/29/2019]  Cuc: Daca eu dumneavoastra va dau niste documente care va spun ca ...
[09:45, 8/29/2019]  Compania a luat de bun ce a spus consultantul
[09:45, 8/29/2019]  Cand a venit raportul cu verificarile s-a nascut ipoteza cu garantia prelungita. Nimic altceva
[09:45, 8/29/2019]  Scarlat: lucrarea este a companiei de autostrazi, care a platit pt aceasta lucrare
[09:46, 8/29/2019]  Sunt lucrari pe care trebuie sa le faceti de la zero
[09:46, 8/29/2019]  Scarlat Asta vom afla dupa o expertiza, 30 de zile
[09:46, 8/29/2019]  Cuc: nu pentru darea in circulatie
[09:47, 8/29/2019]  Daca expertiza spune ca sunt probleme mari apelam la un tert?
[09:47, 8/29/2019]  Scarlat: da, licitatie, platim din garantie
[09:47, 8/29/2019]  Scarlat: am certitudinea ca lucrurile se vor finaliza anul acesta
[09:48, 8/29/2019]  Scarlat: ecoductul nu are ordin de incepere
[09:48, 8/29/2019]  Scarlat: Nu au agreat solutiile pe care le-am pus la dispozitie. Trebuie sa mearga la arbitraj
[09:49, 8/29/2019]  Reporter: dosar pt delapidare
[09:49, 8/29/2019]  Scarlat: articolul e neconstitutional
(aici am pierdut cateva minute, s-a taiat semnalul video Facebook)
[09:52, 8/29/2019]  Scarlat: in urma expertizei vom avea documente tehnice care sa ne releve realitatea
[09:53, 8/29/2019]  21 de masuratori de asfalt neconforme. De-asta au cerut garantie pe toata distanta
[09:55, 8/29/2019]  Reporter: DN paralel.
Cuc: domnu meu, trebuie reparata autostrada
Scarlat: ape meteorice, garduri pt animale
[09:55, 8/29/2019]  Reporter: astea-s maruntisuri
[09:55, 8/29/2019]  Cuc: ca sa concluzionez si sa va multumesc pentru prezenta, se fac lucrarile care dureaza 2-3 saptamani si dam drumul la trafic
[09:56, 8/29/2019]  Cuc: e bine sa ai la CNAIR un director care te informeaza de cand trebuie, Rezilierea (pe alt lot) a fost intemeiata
[09:56, 8/29/2019] Frunzaverde: Tocmai a zis mai sus "pana la sfarsitul anului"
[09:56, 8/29/2019]  expertiza pana la sf anului
[09:57, 8/29/2019]  Neaga i-a dat lui Basulescu expertiza s-o faca (cred ca e vorba despre Rasnov-Bran)
[09:57, 8/29/2019]  Cuc a fugit

voicul

De fapt pare ca e grav ce se intampla pe LD3, dar cred ca COMSA va castiga mai multi bani prin tribunale decat de pe santier.
Deci cine va lucra: cei care vor sa faca bani din pix si stand!

Desigur o firma cu adevarat serioasa nu va veni sa lucreze ca poate va castiga mai multi bani prin tribunal decat din contract.

Vedem.
Acum au inceput sa vina in valuri turcii.
Chinezii vor si ei si sa fac, dar nu sunt lasati.

Xenos

Schimbarea la licitaţiile mai noi e evidentă şi cumva îngrijorătoare, aproape numai turci şi chinezi. Inclusiv din cauza acestor mizerii groaznice. Un contract este obligatoriu, nu poţi forţa cocontractantul să accepte schimbarea lui, eventual propui ceva şi vezi dacă oferta este acceptată sau nu - caz în care rămâne contractul iniţial. Dacă vrei ceva în avantajul tău, îi oferi ceva şi lui - nu merge să ţipi că vrei o garanţie mult mai mare decât cea stipulată iniţial şi atât. Cam greu cu libertatea contractuală şi cu economia de piaţă...
Şi eu cred că finalmente COMSA va ieşi în câştig din această reziliere.

Kidu

@cristi5,

Referitor la ce firme vor mai lucra, mai lipseste si conditia sa aiba un acronim din trei litere in denumire si caietul de sarcini e complet.  :D


GDC

@cristi: eu vad clar ca toată povestea calității e un pretext. Și am și spus de ce. Atunci când cineva din domeniul public vede că a face treabă devine incomod, acel cineva devine mai catolic decât papa, se găsesc mii de reguli nerespectate până atunci și se încheie totul cu "nu se poate". În cazul ăsta "nu se poate deschide autostrada pentru că..." și aici găsesc mii de motive, chiar dacă se și contrazic.

Lotul nu e cel mai grozav calitativ totuși. Asta însă trebuia văzut de ani de zile. Însă problema care a dus în realitate aici a fost atitudinea de "lasă că vedem noi mai încolo". Ecoduct neinclus până acum în contract și altele pe care le-am menționat mai devreme.

Repet, singura soluție e să se "distrugă statul în stat". Doar atunci ne putem gândi ce se poate face mai departe, poate cu mai mult cap.


ovicor

Nu inteleg de ce unii care critica Comsa sunt luati automat "prietenii CNAIR/MT". Comsa a lucrat nu doar neingrijit, dar perceptia mea e ca unele deficiente sunt de profunzime, nu doar superficiale, si care, pe termen mediu, ar putea periclita si calea de rulare. Un constructor care se respecta nu trebuie supravegheat, isi apara blazonul, face munca de calitate. Ceea ce nu exclude intrebarea: Consultantul si Beneficiarul unde au fost in toti acesti ani!?! Daca am miza doar pe corectitudinea Constructorului n-ar trebui sa-i mai platim pe ceilalti doi! Si-apoi, piedicile puse de Beneficiar si-au pus amprenta pe costurile si calitatea lucrarilor. Vom atrage Constructori si Consultanti seriosi doar cand "Partenerul Serios" va fi SERIOS!

paulmare

[09:36, 8/29/2019]  se trag pe fese ca nu ei au acceptat optimizarea

Declaratia de Proiectare:Termen de depunere: 28 zile de la data Data de Incepere a Lucrarilor. Aprobata in cadrul sedintei CTE din data de 17.04.2014 cu aviz nr. 4358
Proiectul Tehnic:
Termen de depunere pentru prima sectiune: 70 zile de la Data de Incepere a Lucrarilor.

Sectiunea A  km 56+220 – km 61+188
- aprobat in cadrul CTE-CNANDR in data de 01.08.2014, cu avizul nr. 4384

Sectiunea B km 61+188 – km 66+811
- aprobat in cadrul CTE-CNANDR in data de 30.06.2014, cu avizul nr. 4379

Sectiunea C km 73+574 – km 77+364
- aprobat in cadrul CTE-CNANDR in data de 01.08.2014, cu avizul nr. 4383

Sectiunea D km 73+574 – km 77+364
- aprobat in cadrul CTE-CNANDR in data de 28.08.2014, cu avizul nr. 4389

si-o fi facut comsa avizele in photoshop

esendy

Nu s-a dat spaga. Asta e problema.

paulmare

#48911
^ovicor foarte adevarat, de exemplu la izvoarele lui rocklee unde se scufunda podetzul, au facut un proiect ieftin si prost care le-a fost aprobat de onor comisia din cnair, acuma sa remediezi - cine stie ce solutie vor avea, daca a cerut Comsa receptie si deschidere, ok deschide, si fa nota de neconformitate si repar-o cu trafic ca asa a zis comsa si cnadnr ar fi fost de acord  - daca trebuie sa injecteze lapte de ciment sau altceva sub mizeria aia ca sa creasca portanta terenului de sub rampele de acces - ok din afara platformei, grouting-ul e scump ca naiba, de ce sa nu il plateasca comsa si proiectantul care a avut ideea creata sa scurteze viaductul ? si pe lot se circula, in lateral pe camp lucreaza masina care injecteaza platita de comsa pe garantia aia de 4 ani si rezolvare neconformitati si ar fi fost ok

cand putem rezilia, dam banii lui comsa prin tribunal, mai mananca mult si bine inca o gramada de avocati superplatiti cu comision din sumele revendicate, si demolam si facem doua gropi ca la os3 sa enervam si lumea care se inghesuie pe dn68 in coloana cu tot felul de teribilisti care incearca depasiri de neam prost si reparam din buget tot ce va apararea in urmatorii 4 ani (si vor aparea clar mult nu doar astea de suprafata care se vad)

Si in loc sa isi ia constructorul banii in mod onest prin lucrari, si sa plateasca si el cand a fost "ieftinache" la proiectare si nu a iesit bine, sau cand a "fusherit" la executie (comsa le-a facut pe amandoua) - nu mai repara nimic pe garantie, si o sa isi ia bani cu penalitati si onorariile avocatilor si dobanzi prin tribunale

serban vlad

Acum ca s-a reziliat, nu ar putea da in trafic macar pana la Grind?

whitedove

@esendy.. s-a dat sigur... dar nu cat trebuie si unde trebuie.. sigur e vreun frustrat ca nu a primit cat a vrut

@serban vlad... ce mi-e Grind, ce mi-e Holdea!!??

pasadia

@ovicor: eu personal nu pot accepta ca oricine ar fi cat de cat informat ar putea gasi vreun motiv de lauda sau de aplauze pentru orice decizie sau declaratie au avut cei din MT & CNAIR. Asta indiferent de opinia vizavi de lucrarile COMSA - dar cu atat mai mult daca acea persoana suspectez ca nici macar nu a trecut vreodata prin zona LD3. Da, rocklee a fost pe acolo. Quest a fost pe acolo, gruia a fost pe acolo. Dar mai departe vad o multime de comentarii inclusiv de la oameni care cred ca nici nu au trecut prin zona vreodata (ma refer mai ales pe FB, dar si la Paul Dorneanu sau altii).