Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

dragoscojan

Imi cer scuze daca este o intrebare idioata, dar ce se va intampla cu traficul de pe autostrada dupa finalizarea lotului 5 (si 4) din PiSi? Exista vreun plan de reabilitare a dn73c? Citisem undeva ca va fi transformat la loc in DJ, are de gand consiliul judetean sa il reabiliteze?

NGC

Umbla vorba prin targ ca ceea ce vedeti lasat neterminat / neingrijit la COMSA, este "rasplata" pentru anul pierdut aiurea din cauza CNAIR si MT. Adevarul o fi pe undeva pe la mijloc.

horatiu.cosma

Sa nu uitam ca cei de la Comsa au o gaura serioasa in buget cu terasamentul de la Ilia, cu reasfaltarile de la Mures. Plus mizeriile cnair cu neplata ecoductului si a altor lucrari suplimentare. Plus ceva milioane bune castigate deja de Comsa la Arbitraj si neachitate de cnair cu care cel mai probabil se va ajunge in instanta. Plus intarzieri necontractuale in aprobarea situatiilor de lucrari si plata facturilor. In era Ionita din 2017 cand se purta cu Comsa ca un boier cu sclavii de pe plantatie Comsa a primit bani pentru lucrari executate la aprox un an de la punerea in opera. La atata bataie de joc plus cea de acum cu garantia de 10 ani scoasa din palarie, amenintarile si santajele cnair, facturi de penalitati, amenintari cu rezilierea etc parca nu ti-ar mai arde sa intorci obrazul.

Faptul ca din constructorii de top 10 mondial avem unul singur in tara (Strabag) care si el se gandeste serios sa o taie din loc dupa linsajul mediatic la care a fost supus spune multe despre mizerabilii din cnair si MT. Am auzit in 2017 niste povesti aiuritoare despre cum trata cnair ul pe cei din BM care au venit in RO pentru CoBra (de genul ca nu ii asteptau la aeroport si nu raspundeau la telefoane, ultima speta). Tot in 2017 Ionita le spunea tuturor constructorilor straini ca de ce se plang atata, ca daca ar fi asa de rau cum zic ei, nu ar trebui sa se prezinte nimeni la licitatii. Amenintari pe persoana fizica in sedintele din Dinicu Golescu si asa mai departe. Si se pare ca revine epoca aia, Scarlat e doar de umplutura. Din 2020 incolo o sa fie multa curatenie de facut in cotet.

pasadia

Ce îmi place: apar câteva poze și deja Comșa e rău și CNAIR-ul e bun. Ce sa zic?

Nu mai stau sa caut poze din urmă, să vedeți cum arătau lucrării receptionate de statul român. Exista poze făcute de mine in șantier, va arat acum doar imaginile de street View: Județul Brașov
https://maps.app.goo.gl/3L73YnxdAdrM51Nt9

2 țevi prin care curge apa de pe pod. Iarna cu țurțuri căzând între DN11 și CF 400. Așa se prezintă lucrurile de 3 ani deja...

Și da, e cazul să facă recepția. Ar fi fost cazul să emită pretenții cu mult timp in urmă. Și ar fi cazul, înainte de a se lega de șanțuri colmatate, să rezolve problemele din curtea lor la timp (vezi ecoduct, vezi indicatorii tehnico-ecomomici). Iar voi, colegi de forum, ar trebui sa va treceti la semnătură (unii) calitatea de purtători de cuvânt, nivelul Alin Șerbănescu.

nenea_hartia

^ Lucrările din poze sunt mizerabile și n-am scris asta doar eu, ci și ingineri de drumuri și poduri cu experiență pe șantiere. Chiar și eu am lucrat pe șantiere, inclusiv de autostrăzi.
(Probabil) toți credem că trebuie să se facă recepția cât mai curând și că actualul ministru e de departe cel mai incompetent dintr-o istorie recentă plină de incompetenți, dar asta nu înseamnă să trecem sub tăcere un adevăr evident. Vrei părerea mea? După atât de mult rău făcut în atât de mulți ani CNAIR ar trebui desființată complet la nivel de companie și păstrate doar regionalele, deși și acolo ar trebui dat afară pe capete.
Dar lucrările pozate de rocklee tot mizerabile vor rămâne, iar eu o să mă prefac că nu mă simt jignit de ce ai scris. :)

@NGC: mă tem că podețul ăla nu e o ,,răsplată" premeditată, ci doar o lucrare de foarte proastă calitate, lucru slab, cum probabil ar spune ardelenii :). Aș băga mâna în foc că Hill au emis măcar un raport de neconformitate pentru el.

cristi5

#48830
Si eu sunt dezamagit ca spunem "Comsa si-a batut joc de noi" cu niste aspecte care or fi ele mizerabile dar nu au nicio relevanta pt functia autostrazii, si pot fi remediate lejer in urmatoarele luni sau chiar ani fara ca menirea autostrazii sa fie afecata in vreun fel.

Dar cum si-a batut CNAIR joc de Comsa nu vedem. Nu platim Holdea, nu platim ecoductul, blocaj vreo 2 ani la Holdea care a blocat tot santierul pt ca materialul excavat de acolo era necesar in alta parte. Foarte trist. Si ne mai miram ca pleaca firmele din Romania. O sa ramanem cu Cucu sa faca el in regie proprie.

horatiu.cosma

În momentul ăsta Comsa are o singură neconformitate de la Hill (ceva la capătul autostrăzii la Holdea, limita cu LD2). A fost mai mult decât jenantă prestația Hill și Comsa a lucrat cu o atenție la detalii demnă de lumea a 3-a, însă în condițiile actuale de bătaie de joc din partea statului eu mă încerc să văd partea plină a paharului. Alții gen Maltauro, Corsan, Eko, Straco etc erau de mult plecați de pe șantier și ne uitam încă câțiva ani la el de pe margine.

paulmare

^ clar ca adevarul e undeva la mijloc

Pierzatorii suntem noi aia de ne dam fara girofar pe soselele patriei, cnair si-au luat salariile cand au avut conturile blocate de comsa, noi insa nu putem circula

^ Comsa clar are gaura, daca si-au facut socotelile ca termina la sf lui mai 2016, au trecut mai bine de 3 ani si nu au receptia, au refacut in doua locuri, au umplut de piatra la ilia etc
CNAIR s-a purtat ca naiba, cu toate mizeriile lor, si cu lucrarile extra care au considerat asa senioral ca li se cuvin si neplatite, si cu blocajul birocratic de la holdea

dar pe de alta parte a fost fidic galben, ei au "optimizat" si au ales solutiile alea ieftine care s-au intors impotriva lor, firma de proiectare e din romania, si in bucuresti peste ei a plouat 50 litri/mp in jumatate de ora, de ce nu ar fi si pe ld3 ploi torentiale care sa spele terasamentele si sa faca ravene daca le lasi asa de izbeliste, muresul a fost tot acolo, pe de alta parte proiectul lor "optimizat" a trecut si au luat avizele, si inginerul le-a certificat lucrarile ceea ce e cel putin ciudat,

si nu au aparut acuma cateva poze, poze cu izvorul lui rocklee - l-a pozat inca de acum mai bine de doi ani de zile, tot nu au rezolvat inca, la fel de ciudat,

Sa tii lotul care e circulabil inchis si sa ameninti cu reziliatul si refacutul in regie proprie dupa groapa de pe os3 - ce sa zic (nu dati cu pietre, dar acolo cred ca se putea poate rezolva mai ieftin si fara gropa daca nu se dorea sa se vada in direct la tembeliziune cum s-au "furat materiale" etc  )
Asta cu tinutul inchis pana ne rezolvam vendettele - e o prostie, in loc sa se focuseze pe rezolvatul neconformitatlor si a anexei (intai sa o faca)

lupualb

Cu referire la CNAIR si cucu, in Ardeal este o vorba: " Prost prost, dar e de-al nost' ,,. Lumea va reactiona insa mult mai puternic la faptul ca o firma din strainatate si-a batut joc de  o lucrare,  pe banii nostrii.
Pana la urma si Comsa, daca se simtea neindreptatita si in regula cu actele, putea sa iasa cu un comunicat, care sa aduca lumina, insa se pare ca si lor le place obscuritatea

ghrt

#48834
Ca societate comercială privată e o prostie să te bați în comunicate cu autoritatea publică contractantă. Vorbele ți le păstrezi pentru arbitru/judecător, și până atunci încerci să negociezi.

Autoritatea iese cu comunicate din motiv politic, constructorul nu candidează la nici o funcție publică.
Cont (aproape) inactiv.

nenea_hartia

@cristi5 Ba se vede și de pe lună :), fără îndoială că vinovații pentru situația asta sunt doar Compania și Cuc. În noaptea asta, dacă aș putea, i-aș da pe toți afară, pe ei și pe soțiile sau soții lor angajați împreună acolo, pe bani foarte buni. S-au obișnui așa, lasă că vine constructorul cu bani de acasă, la OS4 s-a putut, au cusut ăia dealul pe banii lor la început, dar Astaldi au avut de unde, alții n-au, și oricum nu așa se duce la bun sfârșit un astfel de contract. Lotul lui Comsa trebuia deschis odată cu LD4, fără îndoială, dar ticăloșilor ăstora le pasă mai mult de imaginea lor pe Antena 3 decât că poate mor oameni pe DN. Dar vezi ce zice și @paulmare, săracul @rocklee tot punea poze cu izvorul ăla și niciunul nu ziceam nimic, deși era clar de atunci că nu e bine. Toți am stat călare - și pe bună dreptate - pe LD4, s-au dat comunicate despre alunecări, s-a atras atenția asupra studiului geo insuficient, nu ne-a plăcut scurgerea apelor, ne-am legat (tot pe bună dreptate) și de lipsa echipamentului de protecție, până când Umbrărescu le-a cumpărat căști tuturor, dar nimeni (cu excepția lui @rocklee) n-a zis nimic de Comsa, iar oamenii lor, tot cu fesuri în cap (pozele vechi stau mărturie) au continuat să lucreze așa cum reiese din poze. Pentru mine n-are nici o legătură că unii sunt români și alții spanioli, e o întâmplare, doar compar felul cum s-a lucrat și cred că ambele firme sunt momentan pe gaură.

Trăgând linie, să nu se înțeleagă greșit, lotul ăsta trebuie deschis acum, iar ce e de rezolvat să se rezolve sub trafic. La cealaltă extremă centura Arad s-a deschis iarna, pe o singură cale, și aia fără stratul de uzură, și tot a fost mai bine pentru toată lumea decât traficul prin oraș. Și uite că oamenii ăia au terminat totuși tot ce mai aveau de făcut. Dar Cuc și Compania sunt atât de incompetenți încât se tem că dacă nu se face acum nu mai au pârghii să-i oblige să facă după.

rocklee

#48836
Spunea horațiu...Comsa are o gaură în buget din cauza refaceri tratamentului de la Ilia  ...aceasta gaură o au din cauza PROASTEI lucrări pe care au făcut-o ei acolo. Ce treaba are Cnair ca ei au lucrat Prost de tot  Tot incercam sa-i acoperiș prin a atrage  atenția spre alte probleme administrative  gen Cnair Mt. Inginer.  Dar fraților pe acolo o sa circulă noi si sa nu uitam ca este una din cele două zone care au avut mări probleme de stabilitate a terasmentului. Mă tot întreb la aspectul....cum vor rezolva aceasta problema sub trafic .Dacă ei nu au fost în stare să o rezolve acum. Aceasta este o problemă tehnică...Nu una administrativă sau de război Cnair cuc versus Comsa.
Nu vreau  sa fiu inteles greșit  nu sunt adeptul ....dropului de sare....Nu am nimic cu comsa ...Dar Adevărul este că au lucrat Prost pe unele zone ale lotului. pe zona de la mureș ...nu mai stiu cum este asfaltul pe acolo dar .....sa reasfaltezi pe o zona de cateva ori fata sa ai trafic ...Mă îndoiesc de lucrarea lor în acea zonă. Iar la grind doar de o lună au refăcut bretlele. ...pentru ca unele dintre ele ...erau toate crapate ...
Nu am sa mai spun nimic despre acest lot 3 nici de 2  nici de alte loturi unde ..... sa lucrat PROST ...

HAI CU INAUGURARE ...SI SA DEA DOMNUL SA FIE NUMAI BINE .

O seara faina .
..

wifi

Cu unele lucrari prost facute se pare ca ne-am inpacat, am inghitit galusca si vor ramane neremediate. S-a vorbit si s-a scris mult la vreme aceea, aici un exemplu

https://glasul-hd.ro/dorel-actionat-din-nou-de-data-aceasta-la-autostrada-deva-lugoj-pasajul-peste-dn-68a-nu-respecta-cerintele-de-inaltime-iar-constructorul-trebuie-sa-repare-eroarea-de-executie/

cu titlul
,,Dorel" a actionat din nou. De data aceasta la autostrada Deva-Lugoj. Pasajul peste DN 68A nu respecta cerintele de înaltime, iar constructorul trebuie sa repare eroarea de executie

Exista o poza de la rocklee facuta anul acesta unde s-a rezolvat problema simplu, s-a schimbat indicatorul de circulatie cu textul 4,80 m in loc de 5,5. Toate pasajele au 5,5 minim inaltime, numai aici la Grind nu si se pare ca nu se va repara niciodata. Cine este aici devina poate fiecare sa traga concluzia. Au trecut deja 3 ani de atunci, s-a uitat.

NGC

@nenea_hartia: Nu ma refer la podet, ci la rigolele pline de pamant si buruieni, si in general la sistemul de scurgere a apei care pare neterminat / neingrijit. Sunt si lucrari care nu ar fi trebuit sa primeasca aviz de conformitate, dar dupa cum s-a mai spus de 1000000 de ori, astea se pot remedia si sub trafic.

NGC

5,50 m inaltime este pentru pasajele peste autostrada.