Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 57 Guests are viewing this topic.

mastereve

Multumim @rocklee pentru reportaj. Pentru mine a fost edificator. Din pacate lipsa unei alternative sigure, ne forteaza sa acceptam astfel de mizerii.

Eu zic ca nu ar strica sa fie facut un portofoliu cu aceste imagini. Nu de alta, dar sa se stie pe viitor de ce sunt capabile aceste "mari" firme. Rusine!

horatiu.cosma

O sa aiba de lucru Comsa mult si bine in continuare, dar macar sa o faca sub trafic (ca Porr la Turda, UMB la Gilau etc). Alternativa care ar fi: sa reziliem si sa aducem alt constructor care să refaca "mai curat"? Pe langa constructor, merita cateva bile negre si consultantul pentru modul in care a supervizat santierul.

alecu26

Foarte sugestive pozele lui Rocklee. Pacat ca CNAIR nu a facut ceva asemanator. Aparent Comsa a fost luata prin surprindere de receptie...si a considerat ca partile din lucrare odata receptionate de Hill poate si acu 2 ani...o putem lasa asa...ca nu mai conteaza.

Si HILL prestatie execrabila....genul acceptarea solutie tehnice de la zidul de pamant armat...acea combinatie de casiuri si plastic PVC ordinar de la Dedeman...si dupa aia cascada libera. Fiind un design and build Hill are responsabilitatea si verificarii si acceptarii detaliilor de executie. Acea solutie nu va tine 2 ani....de 4...sau 8 sau 10 nici nu mai vorbim. La fel sugerez sa resolve rapid problema inierbarii green terramesh-ului ca altfel in maxim 1 an acel plase vor fi goale.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#48798
Din cate stiu strategia Comsa a fost sa dea in trafic si apoi sa termine partile neesentiale pentru trafic. Ceea ce din punctul meu de vedere e strategia corecta.

Eu nu ma pricep la santuri si taluzuri dar nu pe acolo circul si intr-o garantie de 4 ani se pot rezolva sau?

De ce nu le-au terminat sau le-au lasat sa se strice? E problema lor... Ei vor plati reparatiile.

Sau era mai buna o reziliere ca la Aciliu sau pe LD2, sa nu le mai repare nimeni?

alecu26

Ma uitam acum la pozele de pe lotul lui Geiger....cand a fost receptionat pe A3. Cu totul altceva. Da...vorbim de chestii de forma...nu de fond. Dar sunt socat un pic de ce vad acolo. Probabil si cei de la CNAIR si MT au avut aceasi reactie...mai degraba au avut un suprareactie si s-au panicat, gandindu-se ca vor pierde parghiile prin care sa ii forteze pe COmsa sa faca un pic de ordine prin santier.

PS: Scurgerile alea improvizate sunt acolo de 1...2 ani. Si ce vede Rocklee sigur a vazut si Comsa si HILL ca nu e OK. Acum e drept...nu avem de unde sa stim toate discutiile si gentlemen's agreement care s-au facut prin santier...in spiritul prezentat de tine..."hai sa rezolvam ce e essential pentru deschidere...ce tine de calea de rulare...si restul vedem dupa aia".
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

panda05

Mizerabil arata lotul 3 din poze - ce e in afara caii de rulare. Rocklee daca avem si poze similare pe LD lot 4 ar fi interesant diferenta.
IT Manager

valil

departe de mine de a tine cu CNAIR sau MT, dar realizati ce imagine proasta era sa se deschida si apoi sa apara pozele astea in spatiul public. Eu si acum ma oftic cand aud formula cu "autostrazile care se prabusesc" sau "cioturi de autostrada". recunosc ca nu-mi convine ca merg pe rahatul ala de DN, dar in cazul asta cred ca au procedat corect.

traveler

Dar de ce CNAIR nu a verificat totul in timpul lucrarilor?

mastereve

^ pentru ca exista un consultant platit sa faca asta

yetiman

@ciristi5 - remedierile nici macar nu afectau garantia. Reiau ce am scris in 14.08:

QuoteNici macar motive de garantie nu pot fi invocate. Dupa cum se vede mai jos, pentru partile cu neconformitati se prelungeste perioada de garantie cu perioada remedierii.
Iar daca exista vicii ascunse, executantul nu se poate prevala de faptul ca nu au fost incluse in PV.

QuoteArt. 19. -

(1) Data finalizării recepției la terminarea lucrărilor este data aprobării de către investitor a procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor.

(2) Perioada de garanție a lucrărilor stabilită prin contractul de execuție începe la data prevăzută la alin. (1), cu respectarea reglementărilor în vigoare.

(3) După executarea remedierilor corespunzătoare obiecțiilor prevăzute la art. 16 alin. (1) lit. b), executantul va cere în scris investitorului anularea obiecțiilor. Perioada de garanție se prelungește cu perioada remedierii aspectelor consemnate în procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor.

(4) Dacă, în decurs de 30 de zile calendaristice de la data primirii cererii executantului prevăzute la alin. (3), investitorul nu anulează obiecțiile, se recurge la procedura arbitrală, dacă ea a fost prevăzută în contractul de execuție a lucrărilor. În cazul nesoluționării litigiului pe calea arbitrajului, precum și în cazul în care procedura arbitrală nu a fost prevăzută în contractul de execuție a lucrărilor, executantul poate înainta acțiune în instanță împotriva investitorului.

Art. 20. -

După aprobarea procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, investitorul nu poate emite alte solicitări de remediere de lucrări, penalizări, diminuări de valori și altele asemenea decât cele consemnate în procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Fac excepție viciile ascunse descoperite în termenul stabilit conform legii, precum și viciile structurii de rezistență rezultate din nerespectarea normelor de proiectare și de execuție în vigoare la data realizării construcției, descoperite pe toată durata de existență a construcției.

@valil - Solutia "normala" ar fi fost, asa cum s-a mai zis - receptia cu anexa de neconfomitati. Si da, se putea face foarte "elegant" si corect: "S-au receptionat lucrarile la LD3 , se poate circula pe ea, dar antreprenorul mai are de remediat problemele urmatoare din afara partii de rulare. Anexat poze.
In varianta asta, CNAIR ar fi dat dovada de intelepciune, si-ar fi umflat muschii CARE TREBUIE (nu cei de pe creier) iar COMSA ar fi inghitit rahatul cu lingura cea mare.
Mesajul ar fi fost: "Noi, CNAIR, ne gandim la siguranta circulatiei si la viata romanilor riscata zilnic pe DN68A, insa voi, COMSA, ati facut o lucrare de rahat in exteriorul caii de rulare..."
Nu ar fi fost mai bine pentru noi, romanii?

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

@valil pozele de pe forum sunt in spatiul public.

@alecu26 a zis foarte bine, sunt chestii de forma, nu de fond.

Exista anexa de neconformitati etc. Exista si inginer.

Poate de asta s-a sucit inginerul in 12 august: CNAIR i-o fi batut obrazul cu amanuntele astea.

Eu zic sa ramanem focusati pe problema principala: autostrada circulabila, tinuta inchisa pentru niste maruntisuri.

Cosminescu

N-au aparut intre timp prin presa "meeting minutes" ale discutiei de ieri de la MT? Sau vreun comunicat? Discutie la capatul caruia am inteles ca singurele 2 variante erau: ori rezilierea, ori extindere a garantiei.

Quest

Daca CNAIR s-a trezit sa-i bata obrazul Consultantului (HILL International) de abia in dimineata zilei de 12.08, atunci ne putem intoarce la interviul lui Narcis Neaga, dat ptr DCNews in 12.2018 si in care puncta slaba capacitate de urmarire a proiectelor de catre UIP-urile din Companie. Caci urmarirea trebuie sa se refere inclusiv la controlarea inopinata a Consultantului si-a justetii deciziilor sale.
HILL International a prestat si-a fost lasat sa presteze jenant pe LD3...
Common sense will get you far !

alecu26

Quest...de la Stroe, Sova si alti zeci de ministri singurul text care il aud e ca se vor muta in santier, cu cortul...cu tot. Ca vor sta pe capul constructorilor...etc, etc. Cunosti textele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nenea_hartia

@rocklee: Podețul ăla prost turnat, din primele poze, e cel pe care l-ai mai fotografiat în trecut și la care băltea apa?

Mă gândesc totuși la nesimțirea Comsa, când știi că ai recepție mai dai cu mătura, mai decolmatezi o rigolă, mai arunci o lopată de pământ peste cablul ăla spălat de apă și căruia i se vede folia de avertizare, etc. Chestiile astea se fac pe orice șantier din România și sunt convins că și din alte țări, e de bun simț. Ăia care fac recepția sunt și ei oameni, au orgoliul lor (Cuc chiar are orgoliul unui copil de 5 ani) și te poți aștepta să nu reacționeze pozitiv dacă le arăți că te doare fix în paișpe de ei.
Sper că n-au lucrat în halul ăsta și la structuri și terasamente...