Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 13 Guests are viewing this topic.

MarcoPolo

Totusi, chiar nu se poate face nimic?!? Sesizata Comisia Europeana?
Daca tin bine minte, cu ceva timp in urma s-a implicat si ambasadorul Spaniei in discutii, cand a fost deblocata proiectul (sper sa nu confund...)

Intr-una sunt accidente cu pierderi de vieti omenesti pe drumul national paralel. Chair trebuie o catastrofa de talia Colectiv sa ii sensibilizeze pe criminalii astia?!?

O declaratie publica cum ca se deschide doar cu garantie de 10 ani suna a santaj. Chiar cu iz penal. Poate se auto-sesizeaza vreun procuror...

davyl

#48751
Nu omorati mesagerul! Cat este de adevarat ce scrie Evenimentul zilei ?: :oops:

https://evz.ro/oficialii-cnair-fac-acuzatii-grave-pe-lotul-trei-de-autostrada-lugoj-deva-s-a-umblat-la-asfalt.html?utm_source=evz&utm_medium=recomandari_AI

"A fost adus geo radarul de la CESTRIM, laboratorul central al CNAIR, și s-au efectuat 21 de măsurători. În 19 dintre aceste măsurători au fost descoperite neconformități legate de grosimea stratului de asfalt. Legislația în vigoare nu mai permite toleranțe în minus la grosimea stratului de asfalt", a declarat un oficial al CNAIR.
Mai exact, în proiect se prevede că grosimea stratului de bază este de opt centimetri, al celui de uzură de șase centimetri și al celui de uzură de patru centimetri. "Grosimea diferă la toate cele trei straturi și este doar în minus. În medie, cam 1.5 centimetri în minus. S-a dispus remedierea acestei probleme dar este greu de făcut în zece zile acest lucru. Nu au când să frezeze și să se apuce de reasfaltare. Atunci, singura soluție posibilă este să facem o determinare financiară a cantităților de asfalt care lipsesc și care au fost plătite de CNAIR. Constructorul va fi chemat la negocieri iar suma care rezultă va fi scăzută din contract", a mai spus oficialul CNAIR, în exclusivitate pentru EvZ."

voicul

#48752
10 zile ... de unde au ales 10 zile? Ultima data erau remedieri pentru 80 de zile.

Cine e surprins ca testul facut de CNAIR da dreptate CNAIR?
Ca sa se inteleaga situatia putin si din alta perspectiva: CNAIR a platit DCNews sa le faca reclama pozitiva, desi se cam stie cat de pozitive sunt rezultatele CNAIR.

alecu26

Deja e alt ton in declaratii. Cum zicea cineva mai sus...pot sa se certe contractual cat vor...dar asta se poate face dupa deschidere. Chiar si o frezare si reparare a asfaltului se poate face sub traffic.

Nu vrea Comsa...sau se trage pe fund...exista garantie de 10%. Ca de aia se si face aceasta garantie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Io

#48754
^ Presupunind ca este ceva adevarat in ce scrie Evz - am serioase motive de indoiala dar hai s-o iau de buna -:
1- Inginerul ce-a pazit?
2- "un oficial" de la Cnxxx? Ala, daca exista, nu poate sa declare altceva decit in ton cu "compania/ministerul".

Informatia pare o "surla". Fake news, cred.

LE - chiar daca ar fi ceva adevarat concluzia articolului, aceea de "a se scadea din contract" suma corespunzatoare cantitatilor de asfalt lipsa nu e tehnic corecta: ce ar fi in teren nu corespunde PT (si nici normativului) si prin urmare nu ar putea fi receptionat sub nici o forma.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alecu26

Pai de aia si zic ca e un alt ton. Suna ceva de genul:...ok....nu frezati toti....milimetrii aia nu conteaza chiar asa mult...dar de platit nu ii putem plati. Haideti sa negociem. E un mesaj dat prin presa celor de la Comsa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pest1969

La urmatoarea vizita a lui Cuc pe vreun santier, presa ar trebui sa-l intrebe daca a masurat grosimea straturilor de balast/asfalt turnate.
A facut atatea vizite pe LD3 si nu i-a spus nici un specialist din CNAIR ca e o problema cu grosimile...


gerulus

Contractul pentru realizarea lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi reziliat, în urma unei întâlniri care va avea loc luni, la ora 15:00, cu constructorul acestui tronson, în caz contrar reprezentanţii statului urmând să ceară garanţii suplimentare, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, într-o conferinţă de presă.

,,Astăzi la ora 15 va veni antreprenorul la sediul ministerului. Domnul Sorin Scarlat (directorul general al CNAIR – n.r.) a fost joi pe autostradă, ştiţi că dădusem termenul acela de 10 zile pentru a remedia lucrurile pentru a fi dată în trafic autostrada. Astăzi sunt două scenarii: fie semnăm un act adiţional pentru prelungirea garanţiei, fie, dacă nu, din ce am fost informat, se va rezilia contractul, vom prelua lotul de autostradă, vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii. Îl vom prelua şi îl vom deschide traficului aşa cum ne-am asumat", a arătat Cuc.

La rândul său, Scarlat a afirmat că acest tronson nu poate fi dat deocamdată în exploatare, întrucât nu are un sistem funcţional de colectare şi evacuare a apelor.

,,Nu putem accepta o lucrare parţial terminată. Elementele trebuie finalizate. Au rezultat numiţi parametri care nu au fost în limite şi am decis să cerem extinderea garanţiei de la 4 la 10 ani. Nu este vorba de schimbarea regulilor jocului în timpul jocului, ci este vorba de o dorinţă a noastră de a avea o certitudine că lucrările care se execută sunt în regulă. Nu putem plăti nişte lucrări pe care să le avem sub observaţie încă de la deschidere", a precizat şeful CNAIR.

Răzvan Cuc a adăugat că deja a dat termen 10 zile pentru remedierea problemelor, care însă nu s-au rezolvat.

,,Dacă ei n-au fost în stare să facă nişte decolmatări în 10 zile... n-au fost în stare să aducă două utilaje... Adică dacă ne chinuim aici facem noi cu 20 de inşi decolmatarea şanţurilor cu lopeţile, nu e greu. Dar eu cred că unele elemente din cadrul companiei (CNAIR – n.r.) au plecat şi s-au dus să lucreze la ei şi îi învaţă că n-au ce să vă facă, se poate merge şi aşa. Nu! Eu am spus-o, dar cred că n-au înţeles bine şmecheraşii. Nu mai merge aşa! Nu ştiu cine le-a dat asigurări, dar în acest moment, această firmă, Comsa SA, este în pericol să păţească următoarele lucruri: unu – rezilierea contractului. Doi: reţinerea sumelor care sunt depuse drept garanţie, neplata restului care trebuie plătit de companie şi certificatul negativ constatator. Deci nu stăm să negociem. Negocierea s-a făcut la momentul semnării contractului. Ei au încasat deja 90 şi ceva la sută din banii de autostradă. Nu suntem la piaţă, faceţi ce trebuie să faceţi, dacă nu, ne despărţim", a continuat ministrul.

Când i s-a spus că respectiva companie a anunţat că are de recuperat bani de la statul român şi se va adresa Comisiei Europene în acest sens, Cuc a răspuns:  ,,Să se ducă în instanţă dacă ei cred că li se cuvin aceste sume. Eu m-am săturat de ping-pongul asta. Eu cred că în Spania niciun constructor nu venea să pună condiţii ministrului Transporturilor".

Sursa: Agerpres

Foto: Asociația Proinfrastructura

Io

#48759
^
"vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii. Îl vom prelua şi îl vom deschide traficului aşa cum ne-am asumat"

QED. Informatia din Evz chiar era o surla (citeste shurla).

Urmarea:
1- nu exista argumente pentru executarea Scrisorii de Garantie Bancara si IN NICI UN CAZ pentru prelungirea garantiei iar amenintarile ministeriale sint de nivel crisma sateasca;
2- nu exista vreun motiv pentru care LD3 sa nu poata fi data in folosinta!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vasile.silion

Pare că Cuc lucrează dur... Dar e de fapt de un penibil grotesc!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

yetiman

Eu cred ca fraza asta spune tot (despre cuc, evident):

"Eu cred că în Spania niciun constructor nu venea să pună condiţii ministrului Transporturilor"

In traducere libera: Băi "smecherasilor", voi stiti cine sunt eu? Păi eu sunt ministru, băi! Si incă pentru a doua oară in ultimii ani... Eu tai si spanzur in tara asta tot ce insemnă căi de transport.... Se aude, băi?...

PENIBIL!
(din pacate, pe banii nostri)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

QuoteNu putem plăti nişte lucrări pe care să le avem sub observaţie încă de la deschidere", a precizat şeful CNAIR.

Sa înțeleg că pe LD4 vreo 5 ani de acum înainte nu o sa se uite la nimic, că doar "nu îl au sub observație".
Și se întrebau unii ce înseamnă întreținere în viziunea CNAIR...

MarcoPolo

#48763
Quote... vom prelua lotul de autostradă, vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii
Deci e clar, nu valurile din asfalt sau grosimea straturilor sunt problema, ci lucrurile astea minore, care fac autostrada viabila.  :headbash: Ce noroc pe noi, ca DN68 e viabil...
Quote... n-au fost în stare să aducă două utilaje... Adică dacă ne chinuim aici facem noi cu 20 de inşi decolmatarea şanţurilor cu lopeţile, nu e greu
Deci CNAIR nu poate aduce utilaje, daca e sa o preia ei, o vor repara cu lopetile... Sper doar sa nu o faca mai proasta ca DN-ul de langa, daca o iau la "lopata".
QuoteAstăzi la ora 15 va veni antreprenorul la sediul ministerului...
Sa speram totusi intr-un rezultat minune al intalnirii: decizia de deschidere imediata a lotului, spre interesult comun al cetatenilor - siguranta circulatiei, incontestabil sporita. Iar apoi sa isi regeleze conturile in "background".

alexa_adrian2001

Daca ei spun ca au gasit probleme doar la stratul de uzura, si anume nu au pus grosimea conform standardului, oare cum e cu celelalte straturi? Din cate stiu eu, ei angajeaza aceea firma de dirigintie de santier, sau cum se cheama, care trebuie sa fie pe faza la fiecare etapa, unde or fost? Sa se asfalteze atatia kilometrii fara sa nu zica nimica? Pentru ce se mai platesc?