Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 17 Guests are viewing this topic.

ladposta

Nu am spus ca sunt vesti bune. Am spus ca speram ca linistea de azi inseamna la sf de zi vesti bune. Dar nu s-a intamplat.

Liviu_udr

Normal ar fi să avem comunicate oficiale din partea ambelor părți.
La Cnair trebuie să fim foarte atenți deoarece ei le publică și apoi le șterg. Doar sunt plătiți din banii noștri.

Quest

Cererea asta cu cresterea garantiei la 10 ani pare sa devina o practica. A fost pe portiuni din LD2, a fost pe ST3, doar ca de data asta Compania e chitita sa ceara extensia de la 4 la 10 ani pe INTREG proiectul LD3, ceea ce e mult. Normal ar fi sa ceara 6 ani, in primii 3-4 ani ies la iveala neconformitatile, numai bine ca in anul 5 trebuie reinnoit stratul de uzura, Compania ar fi degrevata de costul lucrarii. Asta cred ca ar fi atitudinea corecta.

Daca se ajunge totusi la rezilierea contractului cu Comsa (n-am spus ca LD3 e impecabil calitativ vorbind), cred ca singura explicatie va fi 'polite platite' (spre ex blocarea in anii trecuti de catre Comsa a conturilor CNAIR, ptr neimplementarea unor decizii DAB cistigate de Constructor).

CESTRIN si-a cumparat geo-radar. Oare e deja omologat in Romania ? Intreb in eventualitatea ca vor sa faca pe LD3 masuratori ale grosimii straturilor, opozabile juridic. Caci rezilierea Contractului se va lasa cu scandal mare pe la Bruxelles.
https://alba24.ro/foto-cnair-va-putea-vedea-unde-se-fura-la-asfaltari-cu-ajutorul-unui-echipament-de-ultima-generatie-721894.html
Common sense will get you far !

pbh

Chiar daca nu este omologat poate fi folosit. Se detecteaza zonele cu probleme si se iau mostre ca pana acum. Macar nu mai dau gauri aiurea. Dar pentru asta trebuie scos din garaj... Sau poate nu au inca om instruit vreo 6 luni prin Bora Bora.

transporter

Cei din conducerea companiei de drumuri nu pot decat sa se roage sa nu se arate pe DN68A vreo "lebada neagra". Ca daca se arata atunci pot sa isi faca bagajele la ce tam-tam va fi in presa.

voicul

Tam-tam in presa va fi. Bagaje ... de ce? Ca a murit unu din popor? Doar pentru atat sa plece? Exclus.

Cuc a fost dat afara ca cel mai prost ministru din istorie sau incompetenta SI uite unde e?
Asta sa plece?

Sa vina alegerile ca e trist ce e se intampla!

Cetatean

Oricum nainte de inaugurări, ca astea nu sunt recepții, plimba ceva utilaj pe autostrăzi, care are un device pe el. Știe cineva ce măsoară? Doar planeitatea?
Și pe lângă asta, ai jdemii de procese verbale semnate de Diriginte, CQ, RTE, șefi de șantier. Aia de ce nu ar da puțin cu subsemnatu? Ai niște aprobări de materiale aka rețete de asfalt.
Legat de Comsa, pe lângă lucrările de care tot vorbim și care sunt în plop, tunel, descărcare etc, personal nu știu ce s-a întâmplat cu tot materialul ce l-au bagat/scos/băgat din nou, la pasajul peste CF de la Ilia/Gurasada. Pentru ala au luat, vor lua bani?
Calitatea vizuala a lucrărilor la partea de finisaje și la podețe, taluze, sanțuri e slaba.
Din păcate sunt puține firme care mai fac calitate, pentru ca #oameni.

paulmare

^ pbh exact :)
oricum georadarul nu e cine stie ce chestie
ca scula de amatori, cauti cu el straturile, unde ti se pare ca e neconformitate, stii unde sa iei carota, o dai la laborator acreditat apoi pa e foarte "oficial" 

Comsa - ma rog noi am tot zis aici de "optimizari", de culee inalte si terasamente grele care nu sunt in vreun desert in maroc sau in alta parte ci in aluviunile din lunca muresului, ieftineala de la inceput i-a costat mult de tot, cand au scos, adus piatra, bagat dorosol mult asa sa fie acolo, trebuiau verificatorii de la cnair de la inceput sa ii trimita la plimbare cu "optimizarile", 

dar sa iti incorzi acuma muschii aiurea - ce sa zic
isi platesc polite unii altora

cristi5

#48668
Am mai spus, un inginer CFDP a dat Comsa 6 din 10.

Eu cred ca de asta are nevoie Romania. De 2000-3000 km de autostrazi mediocre. In loc de 800 de autostrazi perfecte.

Negocierile pt garantie sunt o aberatie din moment ce orice calitate proasta se va manifesta in primii 4 ani.

Din pacate Salini a dat extensie de garantie in 2017 si baietii s-au invatat prost. Chiar daca cu TS nu le-a mers in 2018, mai incearca cu Comsa in 2019.

Anul si muzeul in guvernarea asta. Muzee din astea... nu din lipsa de noduri, ci pentru jocul la cacealma pentru extins garantia.

Pentru mine e clar ca nu se vor intelege prea curand. Cuc a promis reziliere pana la sfarsitul lunii, sa vedem. Oricum reziliere nu inseamna automat deschidere. Ca trebuie receptionat cumva.

icristian

Eu nu prea inteleg ce sa rezilieze, contractul e deja executat si verificat de consultant in proportie de 96% (poate chiar mai mult)
Rezilieaza doar perioada de garantie? Nu inteleg de ce ai face asa ceva.
Plus ca sa reziliezi unilateral trebuie sa ai un motiv (constructorul sa nu-si fi respectat contractul), ce ar putea sa invoce pentru asta?
Pe de alta parte ei cer marirea garantiei la 10 ani. Cum au determinat ca sunt posibile probleme la constructie pentru a cere asa ceva? Au aparut dintr-o data ...puff..

Europiu

^ Nu a fost la fel și cu Impregilo pe OS3? Au reziliat după recepție.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

#48671
Nu stiu daca la Impregillo/OS3 la prezidentiale in 2014 a fost receptie, receptie partiala sau deschidere pe raspunderea constructorului? Poate ne spun colegii activi atunci. Rezilierea a venit dupa "groapa", deci cativa ani mai tarziu.

Rezilierea sigur ca nu are sens dar pare a fi singura solutie cand constructorul si beneficiarul nu se pot intelege asupra receptiei (de exemplu pt prelungire garantie). Cu rezilierea scoti constructorul din ecuatie si, fireste, pierzi toata garantia :lol:

Constructorul inteleg ca pierde f putin la reziliere, se amana doar garantia de buna executie care la dobanzile de azi nu e o problema prea mare. Si o castiga mai tarziu in instanta.

Deci CNAIR joaca la cacealma si are carti proaste. Problema e ca in jocul asta nu se poate cere sec, ca la poker. Jucatorii pot sta la masa la infinit, pana cedeaza unul. Ne dam pe DN68A si ne uitam la autostrada cateva luni. Fara schimbarea conducerii CNAIR eu nu cred ca vom circula. Eventual cu autogolul numit reziliere, dar eu cred ca aia e mai mult pt presa, ca suna bine.

Ce castiga Cuc, Scarlat, Ionita la reziliere? Doar mandria de a fi roman, pe care o au deja in exces.

pasadia

Pentru o corectă aducere aminte precizez că prima poveste cu mărirea garanției nu a fost cu Salini pe LD2 ci cu VIAROM, pe Centura Brașov, dublarea sectorului dintre DN11 și DN13. In acest caz au ajuns în instanță și CNAIR-ul au pierdut in prima faza (nu știu care e situația la CAB).

Din păcate la Brașov circulația fusese deschisa deja pe partea dublată de la final de 2016 (iar apoi și pe pasajul spre Sânpetru, pe DJ103, datorita protestelor localnicilor din aprilie 2017). Ca atare situația în sine e trecută sub tăcere și nu prea mai interesează decât pe tiriștii văduviți de un spațiu de parcare finalizat dar nedescris).

Pattern-ul însă e similar: nu vor să accepte claimuri și generează diverse probleme vizând recepția pentru a obține prelungirea garanției. Cum fac asta insa doar la adresa unor constructori (nu la adresa tuturor) eu tind sa cred că e doar o forma mascată de șantaj - dacă ar ajunge plicuri la anumite persoane, acestea ar "unge" mai departe "mecanismele" interne din CNAIR. Fără plicul totul se gripează.

Cât privește LD3, fără un protest puternic (blocare DN7) nu se va întâmpla nimic. Evident voi participa, dar sper sa fie localnici care sa îl declanșeze.

catalinmz

Am putea sa:
1. Dam drumul la o petiție pentru deschiderea LD3
2. Tipărim niște flyere și le punem în parcările de pe DN68A sa informăm lumea ca ar putea merge pe autostrada blocată de șpăgari și analfabeți
3. Punem niște pancarte la holdea unde s-ar putea intra pe autostradă gen "Autostradă blocată de corupți" sau "Dacă ei sunt proști de dau în gropi trebuie sa dăm și noi"

mariusj

Eu sunt curios ce fac parlamentari de Hunedoara, cei din PSD, ar mai fi o optiune sa mergem la ei, la birourile lor pentru o discutie.