News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

12 Members and 39 Guests are viewing this topic.

yetiman

#48585
Nu stiu daca se potriveste aici, dar e "minunata" tehnica din dotarea DRDP pentru interventie:
(poza este din articol)



O scara pe platforma unui camion. "Exceptionala" siguranta a muncii...  >:(
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


NGC

Precis a vazut acum mesajul meu mai vechi si hop a trantit un articol. :D

NGC

PiSi 4

Quote from: NGC on August 16, 2019, 08:42:41 PM
Noul termen este in 19.08.2019, dar prevad ca se va suspenda din nou.

Ce ziceam? S-a rezolvat repede si noul termen este 29.08.2019. Sa vedem cu ce forte "proaspete" se intorc din concediile "binemeritate". :lol:

razvan96

Acum ca au raspuns si la clarificari in 2 randuri, termenul nou poate fi teoretic respectat.Pana acum erau date termene doar ca sa fie.Bine, asta presupunand ca au raspuns la toate clarificarile cerute la timp si nu mai e necesara o a treia sesiune de raspunsuri.

Cozak

Nu se aude nimic de receptia LD3. Ramane asa? O intrebare lui Mr.  CUC? :badday: :badday:

voicul

Mai ai rabadare putin. Ei au zis 10 - 12 zile pentru remedieri. Pana acum au trecut 5 lucratoare sau 7 zile calendaristice.

Final de august vedem ce si cum.

cristi5

#48592
Cuc a promis ca joi, nu ca ar conta.

Stupida situatia, dupa prima luna eu zic sa ne alarman totusi. Ca nu-i frumos, cum adica muzeu fara vernisaj? Sa o cheme pe dna PM-candidat sa vada expozitia.

Daca cade guvernul va fi tragic. CNAIR chiar va fi fara stapan. Si in timpul blocajului de 8 luni de la ST3 (ianuarie-august 2018)  a fost o schimbare de guvern, chiar la inceput (15 ianuarie 2018). Pana a venit Lucian Sova (29 ianuarie), pana a priceput ca CNAIR de fapt ii vinde gogosi cu neconformitatile (aprilie-mai probabil, ca stiu ca la CM POIM de atunci inca ii dadea lectii la Ionut despre "deschiderea numai in conditiile legii", si in parlament declara ca autostrada nu se controleaza din drona), pana a facut ceva,..., a trecut mai bine de jumatate de an.

LE: stati ca mi-am amintit, saptamana trecuta totul a fost blocat de consultant care "si-a dat seama" brusc la sugestia subtila a CNAIR ca de fapt sunt neconformitati. Deci mingea e acum la inginer. Alo, Hill International, se aude??

horatiu.cosma

Colac peste pupaza inteleg ca s-a cam terminat contractul celor de la Hill. Prevad ca o sa arunce toate hartiile la cnair si isi iau talpasita. Comsa a inceput treaba doar ieri, joi-duminica a fost liber.

Ionut

Este mai usor sa se rezilieze fără consultant. Baga repede o hârtie si semneaza DRDP Timișoara. Nicio problemă pentru slugile nevertebrate mutatoare de parapete (ON cand vine API în vizită, vezi iunie, și OFF cand trebuie preluat abuziv nodul Ilia).

pasadia

@cristi5: tu chiar crezi ca a existat hartia aia pomenita luni, 12.08, prin care Hill ar fi spus ca nu e ok sa se faca receptia? Nu de alta, dar sunt convins ca nu a existat din moment ce ulterior nu s-a mai pomenit de ea:
- nici cand a venit marti, pe 13, Cuc in vizita si spunea ca s-ar putea face receptia si deschiderea pana joi, 22 august
- nici cand s-a pus problema preluarii nodului Ilia ca sa deschida LD4 miercuri, 14 august
- nici cand s-a spus ca in caz de reziliere rezolva CNAIR-ul repede ca sa se deschida circulatia...

Eu tind sa cred ca hartia nici macar nu a existat. A fost doar un paravan ca sa arunce vina de a nu deschide la altii, dar doar atat.

cristi5

#48596
Nu stiu de hartie, dar presiune pe consultant a existat.

In sinteza avem asa
Quote
[421748] / 29.01.2018: "Supervizarea lucrarilor pentru contractul de lucrari "Proiectare si Executie Autostrada Lugoj - Deva, Lot 3, km 56+220 – km 77+361""
    Depunere oferte: 27.02.2018
    Oferte deschise in 27.02.2018: 1 oferta
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 25.06.2018 conform anuntului de atribuire [224507] / 27.06.2018 catre HILL INTERNATIONAL (loc 1)
    Valoare estimata:  600.116,10 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 600.116,10 RON fara TVA

Dar nu gasesc nimic pe SEAP (la anunturi de atribuire) sa vedem cand expira contractul. Oamenii astia chiar nu vor sa deschida...

Ionut

Evident ca nu vor sa deschida. Eu ce dracu tot zic de o săptămână?!? Tu chiar credeai ca ei vor sa deschida? WTF?! AU SOLUTII PENTRU DESCHIDERE! INCA DE SAPTAMANA TRECUTA!

alin_simeriaveche

Quote
Scandalul legat de inaugurarea unui singur lot, din cele două ale autostrăzii Lugoj-Deva ia amploare. Unul dintre constructorii ameninţaţi săptămâna trecută de ministrul Răzvan Cuc cu rezilierea contractului dă asigurări că lotul 3 este complet realizat şi pregătit pentru recepţie, fără a pune participanţii la trafic în pericol, aşa cum s-a întâmplat cu lotul 4 al autostrăzii.

Compania Comsa, unul dintre constructorii asociaţi pentru efectuarea lucrărilor tronsonului 3, susţine că CNAIR nu a plătit întreaga factură, având o restanţă de aproape 100 de milioane de lei, motiv pentru care se va adresa Comisiei Europene.

Redăm integral comunicatul:

"Împotriva acuzaţiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea şi construcţia autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. şi S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice şi de calitate ale unei autostrăzi europene şi este 100% pregătit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.

În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările şi confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcţiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii şi se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepţia lucrării.

De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acţiona al CNAIR din data de 13 august şi anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulaţia utilizatorilor. Asocierea nu îşi asuma nicio responsabilitate cu privire la această situaţie având în vedere că s-a realizat recepţia fără o coordonare corespunzătoare între Părţi.

Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plăţii lucrărilor efectuate (şi certificate pentru plată), ci şi nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretenţiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; şi nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura şi care de altfel este finanţat cu fonduri europene.

De asemenea Asocierea va informa şi autorităţile Comisiei Uniunii Europene care finanţează acest proiect despre stadiul actual al acestui proiect, astfel încât, dacă se consideră oportun, aceştia să aplice măsurile necesare.

Rezumatul faptelor

După finalizarea lucrărilor, Asocierea a solicitat Inginerului (HILL) - în conformitate cu prevederile contractuale – Recepţia Proiectului. În acest scop, Inginerul a emis o adresă prin care a recunoscut că, în ciuda anumitor defecte de calitate care ar putea fi remediate, lucrarea se află în situaţia de a fi recepţionată, stabilind data de 12 august ca dată pentru finalizarea Procedurii de Recepţie la Terminarea Lucrărilor cu CNAIR. Pe data de 12 şi 13 august s-a încercat efectuarea Recepţiei Lucrării.

În ciuda faptului că de fiecare dată s-a manifestat o voinţă şi o atitudine clară de a realiza Recepţia Lucrării, în cadrul ambelor întâlniri s-au prezentat rapoarte ale Inginerului cu elemente noi care, în conformitate cu spusele Consultantului/Inginerului, nu recomandă efectuarea recepţiei. Asocierea susţine în continuare că nu există defecte sau probleme care împiedică Recepţia Lucrării şi, în consecinţă, punerea în funcţiune a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3; pentru că, dacă există defecte, acestea nu pun în pericol siguranţa şi stabilitatea lucrării şi, în orice caz, pot fi remediate după Recepţia Lucrărilor.

După refuzul CNAIR de a efectua Recepţia Lucrării, în ciuda absenţei unor motive tehnice care împiedică punerea în funcţiune a întregii lucrări, CNAIR solicită în mod expres Asocierii să permită descărcarea lotului 4 printr-o secţiune a lucrării prevazută în Proiectul executat de către Asociere (adică Nodul Ilia). Această secţiune pentru care CNAIR solicită să se efectueze recepţia se afla în aceleaşi condiţii tehnice ca şi restul lucrarilor; ceea ce face ca acţiunile CNAIR să fie complet contradictorii şi motivate doar de interese politice, în măsura în care, din punct de vedere tehnic, nu există motive pentru a efectua recepţia pentru Nodul Ilia şi nu pentru întreaga Lucrare.

De asemenea, Asocierea a adoptat toate măsurile necesare pentru desfăşurarea traficului în condiţii de siguranţă; Prin urmare, este complet posibilă punerea în funcţiune a întregii secţiuni a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3, chiar şi cu anumite defecte care pot fi remediate pe parcurs, însă pentru ca acest lucru să fie posibil Beneficiarul ar fi trebuit să coopereze cu Asocierea.

Pe data de 13 august, CNAIR a decis unilateral - la ora 18:00 - deschiderea Nodului Ilia (700 m) la trafic fără acordul Asocierii şi fără notificare prealabilă. Angajaţi ai CNAIR s-au prezentat pe secţiunea menţionată pentru a schimba semnalizarea şi pentru a pregăti Nodul Ilia pentru descărcarea traficului de pe lotul adiacent.

În opinia Asocierii, această situaţie este deosebit de gravă, întrucât ar fi efectuată o preluare forţată (şi abuzivă) a secţiunii menţionate de către CNAIR, fără a urma procedura oficială a cărui scop este acela de a garanta siguranţa lucrărilor care urmează a fi puse în funcţiune.

Reprezentanţii Asocierii din şantier au sesizat reprezentanţii CNAIR despre gravitatea acţiunilor fiind nevoiţi în ultima instanţă sa înştiinţăm şi organele de poliţie. Înainte de sosirea poliţiei, reprezentanţii CNAIR au îndepărtat toate echipamentele; însă există o filmare video care demonstrează intervenţia celor de la CNAIR.

Reprezentanţii CNAIR au intervenit din nou la Nodul Ilia şi acesta a fost deja pus în funcţiune, fără acordul Asocierii. În acest sens, Asocierea nu îşi asumă nicio responsabilitate pentru punerea în funcţiune fiind decizie unilaterala a celor de la CNAIR, aceasta din urmă fiind singura responsabilă pentru siguranţa traficului în secţiunea menţionată.

CNAIR a exercitat în ultimele zile o presiune disproporţionată şi nejustificată asupra membrilor Asocierii, stabilind întâlniri fără preaviz, desfăşurând acţiuni care nu au o bază tehnică sau contractuală în sensul Recepţiei Lucrării şi nici nu au oferit alternative fezabile pentru a permite ca această lucrare executată şi finalizată în mod corespunzător să fie pusă la dispoziţia cetăţenilor. Din cauza situaţiei stresante Reprezentantul Asocierii a avut nevoie de îngrijiri medicale de urgenţă şi a fost dus cu ambulanţa la cel mai apropiat spital din Ilia în jurul orelor 19.

Trebuie menţionat că până în prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei faţă de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de DAB (aflate în prezent în arbitraj) şi lucrări certificate si aprobate de Inginer şi neautorizate de CNAIR.

În ciuda situaţiei dificile din ultimele zile, Asocierea a fost în permanenţă deschisă spre rezolvarea fiecarei probleme ridicate de către CNAIR, totul pentru a permite efectuarea Recepţiei Lucrării în condiţiile prevazute de lege. Asocierea se va strădui în continuare pentru a pune capăt acestui conflict în următoarele zile".
https://m.adevarul.ro/economie/stiri-economice/constructorul-lotului-3-autostrazii-lugoj-deva-cnair-datoreaza-100-milioane-lei-vom-adresa-comisiei-europene-1_5d5b8edc892c0bb0c6b85591/index.html?fbclid=IwAR1Rp4UT0nAvd17wVm-8RnloLN4pDy_G7YuWHj_ZjIL0ifjF_wxWlRzMEmI

vladb

Valoare estimata=valoare atribuire?! Extraordinar... Nici macar nu se mai ascund...