Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 72 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Trebuie declarate la inceputul contractului sectoarele, nu se poate ulterior. Deci contractual, nu se poate receptiona nodul Ilia. Aseara DRDP Timisoara a inceput sa traga liniute pe indicatoare si sa puna bidonase de directionare la Ilia, ca jupanul pe plantatie, complet ilegal. Cu siguranta vor plati pentru asta.

Comsa daca accepta deschiderea traficului la Ilia (pe barba lor, fara receptie, ca Astaldi la Iernut) pierde avantajul presiunii publice pe cnair/MT, care va deschide lotul UMB si apoi va urla ca din gura de sarpe pentru probleme reale si imaginare la Comsa, stiti deja povestea de pe ST. Nu mai vedem receptie curand pana la Holdea in acest caz. Singura lor sansa e sa se faca receptia la presiunea unui mare 0 or anul asta. Probleme de calitate nu sunt, cel putin nu care să impiedice receptia cu anexa, doar ca gruparea Ionita din cnair a reluat fraiele in ultima perioada si urla ca cei care vor semna receptia vor regreta, ca pica autostrada etc. Toti sunt inghetati, nimeni nu misca un deget.

Extinderea garantiei pentru tot lotul e o prostie. De ce nu 20? De ce nu UMB la deal sau la Bretea Muresana? De ce si in 95% din lungimea lotului unde nu a fost niciodata vreo problema? Ar fi vorba de costuri suplimentare groase pentru Comsa, adică garantia de buna executie blocata 6 ani in plus, posibil o schimbare completa de uzura ca asta de acum nu cred ca ar trece receptia finala in 10 ani etc.

wifi

Nu cumva s-a gresit unitatea de masura? mm si nu cm. Un prag de 3 cm zgaltaie calumea la orice viteza chiar si un SUV. Nu pot vedea pe nicaieri in filmarea de ieri asa un salt, asa o trepidatie.

^ Cu banii se joaca deja sub forma de penalizari in valoare de 73 milioane lei.

vasile.silion

#48212
Scuze, nu am citit contractul. Dar întreb, pentru cine l-a citit:
Există în contract sau în altă reglementare legală posibilitatea ca beneficiarul să ceară extinderea garanției la 10 ani? Perioada garanției nu e trecută în caietul de sarcini la licitație? Nu inclusiv pe cerința respectivă participă și se câștigă o licitație de execuție?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

#48213
?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

danutzu_1069

#48214
Beneficiaru, dar si Antrepenorul pot sa ceara orice, dar cu act aditional la contractul existent, act aditional care poate, sau nu poate fi semnat de ambele pati....

Din cate stiu, la licitatii, perioada de garantie ceruta de Beneficiar este punctata destul de consistent....

Puteti sa va suparati, dar urmarind atent filmarea, chiar sunt probleme de planeitate, dar NU MAI RELE decat pe alte loturi aflate in exploatare.
Urmariti in dreapta sau stanga jos, si urmariti caroseria masinii fata de chenar....
Se stie ca Youtube cand proceseaza filmarea aplica si stabilizarea imaginii..
Ar fi fost interesat de vazut si filamrea neprelucrata.....

REPET, nu este mai rau decat pe alte loturi si nu pune in pericol siguranta circulatiei....

A, si inca ceva,, am vazuto limitare la 100km/h, pe sub primul pasaj, primul dupa cele doua ecoducte... De ce?

Quest

#48215
Dar ca Beneficiar ai voie sa ceri o extindere cu +150% a garantiei ptr un intreg lot de 21 km ? Eu cred ca nu, caci e la mintea cocosului ca Constructorul va fi pus intr-o situatie deosebit de ingrata.
Nu spun ca Beneficiarul nu-si poate manifesta temeri asupra unor portiuni, pe care sa ceara extindere (Vezi LD2 Salini), dar daca o vrei extinsa pe tot lotul, inseamna ca Inginerul a dormit pe el toti anii de derulare a santierului, iar la sfirsit se trezeste sa-i sopteasca Beneficiarului, ca are o neincredere plenara in lucrarile facute. Nu cred ca asa ceva poate trece, sa zic smooth.
Common sense will get you far !

rocklee

intreb si eu ...certificate de neconformitate a avut comsa ...si in special pe ce zone .... ???

madsnowman

@danutzu_1069  noroc ca DN68A nu are probleme cu planeitatea ca era nasol. Asa putem sa mai stam vreo 6-8-10-12 luni pana se netezeste autostrada, sa fie ca gresia din baie.

ciprebbe

Vedeți art 6 din regulamentul de receptie. Vor sa intre peste Comsa si sa deschida in cateva ore doar bretelele.
Sunt curios cine isi asuma intratea abuziva si semneaza...
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alin2pas

Comisia de recepție probabil a venit din vacanță de la mare și a confundat A2 Fundulea - București cu LD3, de aceea au consemnat praguri de 3 cm. Recepția nu au cum să o facă, deoarece debleurile prevăzute în contractul inițial sunt întrerupte de două ecoducte pentru animale.  :busted:
Nu am salvat înregistrările camerei de bord de pe traseul parcurs luna trecută pe A2 și pe A1 București - Pitești, că acolo au fost multe porțiuni unde parcă mergi pe arătură față de LD3, iar acele autostrăzi sunt strict în întreținerea CNAIR. Cred că respingerea recepției este o nouă mârșăvie marca CNAIR - Guvernul României făcută ca mijloc de presiune împotriva constructorilor, pentru a întârzia unele plăți până după sfârșitul anului și pentru a se putea încadra astfel în deficitul bugetar prevăzut.

Quest

Alin2pas si eu banuiesc ca asta e adevaratul motiv al sicanelor, intrucit nici macar buffer-ul de sume necesare derularii proiectelor europene (pina la returnarea banilor de la Bruxelles) nu-l mai au...
Common sense will get you far !

B.Dani

@vasile.silion
În 2012, când a avut loc licitația, nu știu cum era. Acuma, perioada de garanție este prevăzută în draftul de contract, draft care face parte din dosarul achiziției. În mod normal, perioada de garanție a unei lucrări trebuie să apară și în strategia de contractare pe care o întocmește autoritatea contractantă (beneficiarul), cât și în caietul de sarcini.

voicul

4 ani nu e 10 ani. E chiar o mare diferenta. Nu cred ca accepta Comsa asa ceva. Poate pe anumite bucati.

Comsa tace pentru ca sigur se ajunge la un proces. Cu cat CNAIR e mai tare si mai smecher (gen nationalizare bretele) cu atat va castiga Comsa mai multi bani.

Ca idee de acum 2 zile: A1 - B - Pitesti e ceva tragic. Relativ se merge cat de cat ok pe banda 2. Daca intrii pe banda 1, zeci si zeci de plombe, denivelari si diverse valuri. Garduri ... poate mai sunt, dar in general lipsesc. Panouri antiorbire nu am vazut.

carutasul

Voiam să fac o observație dar acum evenimentele au luat-o razna și nu mai e așa de interesant: tocmai m-am întors din Grecia pe A3-ul bulgăresc, unde au mai rămas doar vreo 35 de km de "pauză". Impresia mea e că pe acel traseu traficul e incredibil de calm acum ( am fost depășit doar de două mașini, un BMW care era în condiții perfecte de siguranță  și o dubă cu număr de mehedinți care conducea ca pe la noi, destul de agresiv). Dacă la ei pe 35 de km lumea e calmă, cred că și la noi, pe  doar 15km va fi la fel. Dar acum... avem alte probleme :)

gruiarew

Ai să rămâi surprins. Pe DN68A aproape de fiecare dată am fost depășit pe șicanele de la Ohaba (cum cobori în Ohaba e tot timpul rău acolo și-mi pare rău de coteț). Sau peste linia de tren, ca acolo iar e rău.

N-o să se rezolve nimic din stilul de condus. Doar o să se mai reducă posibilitatea de a face accidente frontale între Deva și Holdea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis