Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 59 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

#48165
DRDP TM a intrat cu tupeu la Ilia pe lotul 3 sa mute parapetii si pun indicatoare de deviere spre bretelele nodului. Abuziv pe un lot nereceptionat. Asta deja se duce in PENAL !!!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Gendan


transporter

Bai da papa lapte is astia de la Comsa. O plangere penala sau ceva sesizare undeva nu pot sa faca ? Eu nu as sta asa ca mutul daca s-ar intampla chestia asta, chit ca nu as mai prinde vreun contract in tara asta.

vancouver

@pasadia: da sunt in concediu.

Am înțeles bine, drdp deschide azi nodul ilia?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

paullie

#48169
1. CNAIR nu da 65 mil pt ST1
2. Cnair nu vrea sa plateasca ecoductul
3. Bugetul Bucurestiului este in faliment
4. Rectificarea bugetara stim ce cântec este cu ea

Nu cumva România este la un pas de a intra in incapacitate de plata?

grig73

Punctul de vedere al Politiei Rutiere l-a cerut cineva?

cristi5

#48171
"Adevarul" a inteles ca "problemele de calitate", "de ordin tehnic" care amintesc de "alunecarea de 70x11m din 2017" pomenite ieri in comunicatul CNAIR sunt azi de fapt bagatele. Maine vor fi uitate sper. Se vorbeste tot mai putin de garantie si tot mai mult despre chestii tangibile: santuri (slabiciunea lui Cuc, vezi video cu Salini), garduri.

Si pentru ca nu le-a rezolvat inainte de a fi sesizate de vigilenta, ii facem pe Comsa indolenti. Cea mai buna aparare e atacul.

Sigur ca pe lotul UMB gardurile sunt perfecte si nu sunt siroaie si ravene deloc. Numai cand ploua un pic. Vai cat de penibil!!!

https://adevarul.ro/locale/hunedoara/blocajul-autostrada-lugoj-deva-fost-cauzat-probleme-minore-vorba-fisuri-ministrul-razvan-cuc-va-duceti-vedeti-e-pus-gardul-1_5d52c73f892c0bb0c680d2f4/index.html

Quote
Autostrada Lugoj-Deva, ţinută închisă pentru probleme minore. Răzvan Cuc: ,,Mergeţi să vedeţi dacă e bine pus gardul" 3
13 Aug 2019 17:36:18 (Live: 22 cititori)
Autor: Daniel Guţă


Ministrul Răzvan Cuc şi şeful CNAIR, Sorin Scarlat, au oferit explicaţii despre neregulile constatate pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva, care au dus la amânarea inaugurării celor 43 de kilometri de autostradă, programată la mijlocul lunii august.

Probleme minore şi nu fisurile sau denivelările din carosabil au împiedicat recepţia lucrărilor pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, a recunoscut ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, aflat în vizită în judeţul Hunedoara.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a susţinut că problemele care au dus la refuzul recepţiei Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva nu sunt greu de remediat din punct de vedere tehnic, însă i-a acuzat pe constructorii celor 21 de kilometri ai tronsonului de autostradă dintre Ilia şi Holdea de indolenţă şi de rea-voinţă.
El susţine că a solicitat constructorilor spanioli ai Lotului 3 să accepte ca doar bretelele nodului rutier de la Ilia să poată fi recepţionate, pentru ca Lotul 4, Deva – Ilia, să poată fi deschis, însă antreprenorul a refuzat.
,,Lotul 4 se poate da în trafic. Nu există nicio neconformitate până la bretelele de nodul rutier Ilia. Dec se poate da în trafic acest tronson. Antreprenorul spaniol nu a avut aceeaşi viziune ca şi noi. I-am spus că vom face o recepţie parţială ca să putem da Lotul 4 în folosinţă, el mi-a transmis să facem recepţia la întreg lotul 3. Atunci i-am explicat de ce nu putem face recepţia la tot lotul 3. Lucrurile pe care el trebuie să le remedieze sunt lucruri minore, le poate face, de aceea i-am şi dat 10 zile să le finalizeze. E problema la şanţuri, la partea de scurgeri, la colmatări, la gardul perimetral de siguranţă. Data trecută când am venit pe Lotul 3, ei au spus că le fac. Şi eu pot să fac o panoramă şi să zic că totul este ok. Însă în momentul când a venit Comisia de recepţie, am spus: verificaţi aceste lucrări fizic, vă duceţi să vedeţi dacă e bine pus gardul, dacă sunt decolmatate şanţurile să nu avem probleme la scurgerea apelor. Este un lucru la care am ţinut foarte mult, pentru că din cauza scurgerilor apelor care nu sunt cum ar trebui apar probleme la corpul autostrăzii. Lucrările se fac şi în trei zile, dacă vrea constructorul, deci nu sunt probleme din punct de vedere tehnic greu de remediat. Este o indolenţă a antreprenorului şi un şantaj din punct de vedere moral al antreprenorului", a declarat ministrul Răzvan Cuc.

Io

#48172
@ Paullie - nu, Romania nu se afla deloc in incapacitate de plata! Slava Domnului sintem foarte departe de asa ceva insa sintem la inceputul unei perioade de constringeri bugetare. Ba chiar Finantele Romaniei arata surprinzator de bine la ce violuri au fost supuse in ultimii 6 ani!

@ Grig73 - din punctul de vedere a Politiei Rutiere aceste drumuri nu sint publice. In fapt pentru Politia Rutiera aceste drumuri nu exista si prin urmare nu au asupra a ce sa se pronunte. Abia dupa receptie sint chemati sa se pronunte in masura competentelor lor.

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

GDPR

#48173
@transporter, nu cred ca Ministerul Public s-ar baga in afacerea asta, dar constructorul ar putea sa faca o sesizare catre ISC, in baza legii 10/1995, modificata si completata prin legea 97/2019:

"SECŢIUNEA 1: Obligaţii şi răspunderi ale investitorilor
Art. 22
i) permiterea utilizării construcției numai după admiterea recepției la terminarea lucrărilor de construcții, atât în cazul investițiilor noi, cât și în cazul intervențiilor la construcțiile existente care nu au fost utilizate pe timpul execuției lucrărilor de construcții.

CAPITOLUL IV: Sancţiuni
Art. 36
În sensul prezentei legi, constituie contravenţie următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, să constituie infracţiuni, şi se sancţionează cu amendă, astfel:
I. de la 20.000 lei la 40.000 lei:
j) nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 22 lit. f) și i) și art. 27 lit. g) și h)
"

Si ar mai putea sa tina automacaraua in standby, cand DRDP-ul da de-o parte parapetii, ei sa-i puna imediat la loc. Iar daca DRDP-ul ii ia de acolo, atunci da, pot sa faca plangere penala pentru furt. Un mic joc de-a soarecele si pisica.

grig73

#48174
@Io : si cum s-a circulat prin giratoriul de la Ilia pana acum? Face si el parte din proiect

GDPR

Cu acordul constructorului si pe barba sa in caz de accident, el fiind in acest moment administratorul drumului.

grig73

Si acum constructorul se poate incorda sa interzica circulatia prin giratoriu?

GDPR


gruiarew

Și dacă s-a ajuns a o înțelegere? Haideți nu mai fiți atât de fataliști. Prea o dați în telenovele cu naționalizări și intrat abuziv. Să-i dea drumul și să-și rezolve problemele după aia cu instanțe și ce-o mai fi. Se pot bate lângă drum, nu în mijlocul lui.

Până la urmă interesul ambelor părți e să dea bucata aia în circulație. Nu cred că poate Comsa sau oricare alt constructor sau prestator de servicii să interzică accesul beneficiarului la bunul propriu, pentru care a plătit (dacă a plătit).

Prea multe supoziții și scenarii când de fapt am putea aștepta calm să vedem ce se întâmplă. S-a retras mizeria aia de comunicat + din ce a zis Cuc azi se pare că s-a găsit o cale de mijloc. Sau poate-s eu prea optimist.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bogdymol

hotnews.ro: Filmul scandalului de pe autostrada Lugoj - Deva: De ce a rămas în aer recepția unui lot și cum a ajuns România cu 43 de kilometri de autostradă ,,muzeu"

QuoteInfo pe scurt:


  • Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva, în lungime de 22 de kilometri, a fost recepționat luni seară, dar nu poate fi deschis circulației pentru că nodul rutier de la un capăt ține de Lotul 3, adiacent.
  • Lotul 3 nu a fost și el recepționat, deși e gata, și asta pentru că ar exista o serie de neconformități la lucrările executate, însă marea majoritate în afara căii de rulare a autostrăzii. Ministrul Răzvan Cuc amenință că, dacă firma spaniolă Comsa care a lucrat la proiect nu remediază în zece zile problemele, contractul va fi reziliat.
  • Anterior însă, Cuc a mai detaliat un alt motiv al neînțelegerior cu constructorul: pe fondul problemelor invocate, Compania de Autostrăzi vrea o garanție de 10 ani la lucrări, deși în contractul inițial semnat cu Comsa garanția e de patru ani.
  • Observatorii independenți susțin însă că scandalul e doar o răfuială a autorităților cu constructorul și că, în realitate, circulația rutieră ar putea fi fără probleme deschisă pe întreg lotul 3, iar invocatele deficiențe ar putea fi remediate ulterior deschiderii traficului.
  • ,,Aceste probleme se pot rezolva și după deschiderea traficului, pentru că pe autostradă cum e acum se poate circula în siguranță, fără probleme. E oare mai sigur să fie lăsat traficul pe drumul național DN68A vai de mama lui? Se poate face o recepție cu o anexă în care se trec toate deficiențele ce trebuie rezolvate. Asta nu e un motiv, este un șantaj și o reglare de conturi", susține reprezentantul Asociației Pro Infrastructura.
  • Un alt motiv ar neînțelegerilor dintre autorități și constructor ar putea fi plata pentru construcția suplimentară a unui ecoduct (tunel) din zona Ohaba, însă reprezentanții Companiei de Autostrăzi au precizat pentru HotNews.ro că plata pentru acele lucrări s-a realizat și că nu reprezintă o problemă în acest moment.

Si o harta sa inteleaga toata lumea:
- rosu: lotul 3 (Comsa), cel nereceptionat (include nodul cu DN7)
- verde: lotul 4 (UMB), receptionat
- negru: autostrada deja in exploatare

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele