News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

12 Members and 55 Guests are viewing this topic.

patratel_ro

Cnair ar trebuie sa comunice public:
- sunt neconformități, care, cum pot fi remediate
- exista cerere de oferta pentru ecoductul 2? Exista o oferta din  partea constructorului? A fost comandata?
- exista cerere de oferta pentru prelungirea garanției la
10 ani? Sau asa s-au gândit ei ca modifica un contract pe care sa licitat in urma cu câțiva ani pe o clauza cu 4 ani garanție ? Exista o oferta din partea constructorului și e
prea mare prețul ?


RobertN

Dacă (mai) aveți nervi, puteți găsi pe mediafax alte vrăjeli ale cucului.

Stăteam și mă gândeam dacă nu exagerează Ionuț când îi denumește pe șleahta asta criminali, că poate ar fi bine să păstreze o limită - de fapt, eu exageram crezând asta.

Da, sunt criminali. Și mă mai întreb dacă vor plăti vreodată (și nu mă refer la demisie) pentru faptele lor.

johnc4

În mod surprinzător, presa ține partea lui Cuc și demonizează constructorul.
Până acum doar în Revista22 am văzut un articol mai echidistant cât de cât. Revista22 citează pe API și C. Drulă.
https://revista22.ro/actualitate-interna/pro-infrastructura-orgoliul-stupid-si-incompetenta-au-creat-un-urias-muzeu-de-autostrada-de-43-km

În rest doar clișee: contructorul străin care ne subjugă și ne vrea răul, România este batjocorită de străini, guvernul vrea dar cosntructorul refuză, constructorul refuză o garanție de 10 ani pt că știe că a făcut treabă de mântuială, etc..
... astea sunt comentarii de pe FB la articolele de presă.

Dominik

O fi ajuns Cuc pe lotul 3  ??? E ceva presa acolo  ???
You're in Steelers Country

roco1972

Art. 207 Cod penal – Șantajul:

"(1) Constrângerea unei persoane să dea, să facă, să nu facă sau să sufere ceva, în scopul de a dobândi în mod injust un folos nepatrimonial, pentru sine ori pentru altul, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani.

... seamana cu ce face Tovarasul Cuc ... facem receptia daca ne dati garantie 10 ani
... mai exista Parchet/DNA?

elphax

e clara pozitia ministrului , si este o mizerie, adica "nu noi santajam, voi de fapt ne santajati ca nu acceptati ce va cerem" :
(hotnews)

,,Lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanţie) şi practic de a aplica un şantaj. Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi ca garanţia să rămâna la 4 ani. Nu, ori acceptă condiţiile statului român care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic. Ştiţi bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt", a declarat Răzvan Cuc.

Dupa ce a dat asta in presa cu lux de "explicatii" ( a se citi minciuni) exista doar 2 variante logice:
- Comsa cedeaza si accepta 10 ani garantie ( poate primeste ceva in plus)
- MT cedeaza si Cuc demisioneaza

Sau mai exista o a 3-a ? Ca nimic nu ar trebui sa ne mai mire in tara asta
Sa vedem cine e mai tare ...

alin2pas

Pentru Hill International este suficient ca executantul să facă publice cele două rapoarte cu concluzii diametral opuse într-un interval foarte scurt de timp pentru a-și pierde credibilitatea la nivel internațional.
Încă nu am auzit să mărești perioada de garanție la nici un produs fără să plătești în plus pentru acest lucru, numai dacă firma care îți face sau vinde produsul oferă acest lucru benevol. Ca și cum aș cumpăra o mașină nouă cu garanție de 4 ani și apoi aș avea pretenția să-mi extindă garanția în mod gratuit la 10 ani, că "oricum mașina are niște probleme de fiabilitate".
CNAIR nu cred că poate rezilia contractul fără o evaluare a tuturor lucrărilor executate, precum și a celor prevăzute în contract și care nu au fost executate, precum și cu toate neconformitățile din teren. Pot forța rezilierea contractului și să ,,finalizeze cu forțe proprii" lotul în 5 - 10 zile, caz în care vor executa garanția lucrării și vor penaliza constructorul, pe care îl vor trece și pe lista neagră. Cuc va ieși cu onoarea neșifonată, statul va economisi niște bani (că oricum nu îi are), iar cei 43 km vor fi deschiși circulației (pentru că guvernanții trebuie să se poată lăuda cu ei). Mai contează faptul că Comsa va câștiga în instanță și va cere daune de la CNAIR și de la consultant? Oricum, acele daune nu vor trebui plătite din acest exercițiu bugetar și cel mai probabil nu de acest guvern, ci vor cădea în sarcina guvernelor viitoare.

Allex

#48127
^^ Deci Cuc-ul tocmai a recunoscut ca se poate deschide lotul 3 in siguranta, doar ca vor sa mai jumuleasca putin de la constructor.

@cei din zona, v-ati mai gandit sa aplicati ce v-am propus cu cateva pagini in urma, si anume un blocaj pe DN68A?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

gruiarew

Și pe cine ajută blocajul? Suferă cei din CNAIR? Sau tot amărâții ce-și rup roțile prin hârtoape?

Stând acum și gândind-o la rece o să fie cam aiurea pentru cei din zonă după ce o să-i dea drumul (sper zilele astea). N-o sa mai poată ieși nimeni din curți iar cei de pe DJ684 / DJ682D, DC108 o să îmbătrânească la stop sau cedeaza trecerea.

Nu trebuia să ajungă Cuc la Deva pe la 14? În afară de niște declarații seci nu se mai face nimic? Vreo soluție pentru deblocare?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

#48129
Nu ca ar conta, dar am dat interventii pe tema LD3+4 la Digi24 (azi vreo 15 minute in direct), la B1 TV (ieri seara pe la 8:00) si cred ca apuc sa dau o reactie si la Kanal D, azi (am apucat sa dau si la Kanal D interventie). Am vorbit si cu Hotnews tot azi, probabil Victor a scris deja. Si parca am mai vorbit pe undeva, dar nu mai tin minte. Multumim celor cateva canale media care macar se straduiesc sa prezinte informatia intr-un mod cat-de-cat obiectiv...

Quest

Mersi RobertN ptr linkul de pe mediafax

Mi-a atras atentia zilele astea cresterea majora de la 4 la 10 ani de garantie, situatie intilnita si in 2016-2017 cu Salini pe LD2. Declaratiile dlui Cuc confirma acest lucru. Salini a acceptat aceasta crestere pe niste portiuni ale lotului pe care Beneficiarul avea dubii ca terasamentul va rezista, s-a pus un sistem de monitorizare in timp real cu senzori, etc.
Din declarariile dlui Cuc in articolul mediafax, exact asta rezulta, ca Beneficiarul se foloseste de precedentul de pe LD2. Problema e ca celor de la Comsa li se cere acum aceasta garantie extinsa PE TOT LOTUL DE 21 KM, ceea ce creeaza un context cu totul si cu totul diferit fata de situatia avuta pe LD2. Nici Salini n-ar fi acceptat extinderea de garantie pe tot sectorul de 15 km Dumbrava-Margina.

In plus, temerile de tasare se pot eventual materializa in primii 2-3 ani de trafic pe lot, n-ai nevoie de 10 ani ca sa constati ca fenomenul a aparut in anul 8-9.
Common sense will get you far !

goldorak

^^^^^
@alin2pas : hmmm.. incepe sa puta urat de tot...
DNA nu se poate sesiza? (ei ar trebui sa intervina in caz de manareli scarboase ca aici nu?..)

georgec

Este incredibil cum Statul isi bate joc de firme private care au finalizat lucrari si le impune conditii aberante. Este incredibila si incompetenta  presei pe acest subiect. Sunt un mare fan UMB dar  trebuie sa fie o relatie corecta cu toti constructorii.

gdaniel

Pentru cei din zona: ar merge un blocaj pe DN68A cand e cucu acolo, sa il perpeleasca la foc mic sa vada cum e cu blocajele (trebuie blocata si autostrada cumva ca asa poate iesi pe la Ilia/Deva..)

gerulus

DIN HUNEDOARA LIBERA
R. Cuc: Constructorul lotului 3, termen pentru remedierea deficiențelor, altfel contractul va fi reziliat
in Actualitate | de Monalise Hihn |   13 august 2019

Şeful de la Transporturi a subliniat că este timp pentru remedierea deficienţelor de către constructorCompania de Autostrăzi va da constructorului de pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva un termen rezonabil pentru remedierea problemelor identificate acolo, iar în caz contrar cu siguranţă se va intra într-o procedură de reziliere a contractului, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, într-o conferinţă de presă.

,,Antreprenorul de pe lotul 3 (Asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA- Arcadis Eurometudes SA – n. r.) este un antreprenor care a avut probleme în execuţie la această autostradă. Eu nu pot fi subiectul unor şantaje în general şi nu am să fiu niciodată. Fiindcă au fost probleme pe acest lot, noi nu putem omite acest lucru, nu putem risca să avem un Sibiu-Orăştie din nou şi, atunci, compania, în urmă cu două săptămâni, a înaintat un act adiţional către societatea din Spania care execută lucrările acolo pentru a cere prelungirea termenului de garanţie de la 4 ani la 10 ani. Acest lucru s-a mai întâmplat cu prelungirea perioadei de garanţie şi în cazul lotului 2 de la Lugoj-Deva, în 2017, unde, la fel, au fost anumite probleme. Este normal să nu ne batem joc de banii românilor. Şi atunci, dacă ei nu acceptă acest act adiţional, care este binevenit – să nu se înţeleagă că dacă se degradează infrastructura, vorbesc nu ştiu calea de rulare, trebuie să vină cu garanţia, nu – dar în punctele acelea pe care noi le-am identificat ca fiind cu probleme ei trebuie să intervină. Şi dacă sunt nişte constructori atât de buni, cu un palmares atât de mare, pe care i-au susţinut foarte, foarte mult cei din Compania de Autostrăzi, atunci trebuie să-şi asume această garanţie. Dacă nu, în cursul săptămânii, am trimis şi CESTRIN-ul acolo să preleveze probe vizavi de materialele puse în operă. Pe anexa de la fişa de recepţie sunt anumite neconformităţi. Compania de Autostrăzi va da un termen de remediere pentru aceste probleme care au fost identificate – termene rezonabile care se pot face oricând, adică nu 5-10 zile maxim. Dacă nu se vor face aceste remedieri, cu siguranţă se va intra într-o procedură de reziliere a contractului", a explicat ministrul.

Răzvan Cuc a precizat că în cursul acestei săptămâni a fost emisă o factură cu penalităţi în valoare de 73 de milioane de lei pe numele constructorului de pe lotul 3 şi a avertizat că vor fi şi alte penalităţi dacă nu se vor remedia deficienţele constatate. De altfel, a susţinut ministrul, aceste penalităţi trebuiau aplicate încă de anul trecut, însă fostul management al CNAIR nu le-a trimis constructorului.

,,În 2017 a fost emisă o factură de penalităţi pentru acest antreprenor de 73 de milioane de lei pentru întârzieri. O să investighez de ce acea factură de penalităţi nu s-a pus în aplicare în 2018 de către fostul management, pentru că este un lucru foarte periculos. Eu am înţeles că nu vrem să băgăm în incapacitate de plată anumiţi antreprenori, dar, pe de altă parte, dacă acei antreprenori nu fac ce trebuie să facă când vine vorba de calitate... Aşa cum am spus, sunt trei lucruri pe care le urmăresc: calitatea, termenele şi plata subcontractanţilor. La calitate nu putem face rabat", a avertizat Cuc.

Potrivit acestuia, acea factură cu penalităţi de 73 de milioane de lei va fi trimisă constructorului, iar CNAIR va rezilia contractul şi va executa restul lucrărilor, care se pot face şi sub trafic.

,,Acea factură a fost emisă în cursul acestei săptămâni, penalităţi de 73 de milioane de lei, şi cu siguranţă vor fi şi alte penalităţi. Dacă el nu va remedia ce are în anexă, atunci CNAIR va rezilia, va prelua acest obiectiv, va face lucrările care pot fi făcute şi sub trafic. Deci, lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de a nu prelungi şi practic a aplica un şantaj că despre asta este vorba: 'Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi garanţia cum vreau eu, 4 ani.' Nu! Ori acceptă condiţiile statului român, care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic în condiţiile în care ştiţi foarte bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit, ori, dacă nu, îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt ca rest de executat. Eu astăzi mă duc acolo", a menţionat el.

Şeful de la Transporturi a subliniat că este timp pentru remedierea deficienţelor de către constructor.

,,Constructorul are timp să remedieze. Încă ceva: săptămâna trecută, de două ori a cerut recepţia finală a lucrărilor. O dată miercuri, o dată vineri. De două ori. Şi i s-a spus că nu sunt finalizate lucrările. Astea pot fi făcute, repet, şi sub trafic, deci poate fi deschisă traficului autostrada (lotul 3 – n. r.), dar nici nu putem acum să omitem că sunt anumite probleme şi să închidem ochii. Dacă cineva încearcă să ocolească sau să vină cu o formă de presiune 'ori semnezi ori nu dau în trafic', atunci vreau să mergem pe calea legală şi facem lucrările aşa cum trebuie. Nu cedez la şantaje de 2 lei! S-au încercat şicanări şi prin presă şi tot timpul...cum nu îi convine unui constructor ceva sau unui grup de interese hai să facem un scandal în presă că poate-poate se întâmplă ceva. Nu merge aşa! Ori faci lucruri de calitate, ori pleci acasă cu certificat negativ constatator, cu penalităţi aşa cum trebuie şi, încă o dată, care trebuiau date de foarte mult timp. Dacă ne uităm la istoricul relaţiei dintre companie (CNAIR – n. r.) şi mulţi antreprenori, aceşti antreprenori străini tot fac claim-uri. Dacă ei tot fac claim-uri, compania ce face? Nu se apără, în condiţiile în care avem dreptul să emitem facturi de penalităţi?", a întrebat Cuc.

Întrebat dacă ia în calcul demisia, în condiţiile în care au apărut ,,pe surse" informaţii potrivit cărora premierul Viorica Dăncilă ar fi nemulţumită de situaţie şi ia în calcul demiterea sa, ministrul Transporturilor a răspuns: "Astea sunt speculaţii. Eu nu ştiu de lucrul ăsta".

El a dat asigurări că se va circula pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva deîndată ce va fi recepţionat şi lotul 3.

,,Vom circula pe lotul 4 deîndată ce vom prelua şi lotul 3 şi le vom deschide pe amândouă să le dăm traficului. În cursul zilei de ieri, firma spaniolă nu a vrut să facă recepţia la acea porţiune care, practic, permite descărcarea din lotul 4. Este viziunea lor care e diferită de viziunea noastră. Astăzi, după ce o să am o discuţie şi cu constructorul de pe lotul 3, o să vedem dacă îşi menţine poziţia. CNAIR mai are facturi de plătit către lotul 3. Noi avem garanţia care e depusă şi care poate fi executată oricând şi oricum va fi reţinută în condiţiile în care se reziliază contractul. Şi pe mine m-a mirat ritmul accelerat către acest antreprenor. Adică, cum emitea o factură, cum se plătea imediat. Dar rămâne să vedem...de fapt problema mea este alta: de ce nu s-a dat acea factură de penalităţi de 73 de milioane de lei, foarte legală", a reiterat oficialul MT.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a început, luni, 12 august, recepţia lucrărilor la lotul 4 al autostrăzii Lugoj- Deva, delimitat între nodul rutier Şoimuş de lângă Deva şi localitatea Ilia, pe o lungime de 22 de kilometri. Însă, lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva nu poate fi dat în circulaţie pentru că bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului se află pe lotul 3 al autostrăzii, unde recepţia nu a putut fi făcută din cauza unor deficienţe apărute.

De asemenea, şoferii nu vor putea circula direct pe autostradă între Lugoj şi Deva, deoarece pe o porţiune de circa 10 kilometri, între localităţile Holdea şi Margina, trebuie construite tunelurile pentru urşi, iar lucrările pentru acest tronson au fost scoase la licitaţie în vara acestui an.

Conform datelor de pe site-ul CNAIR, lucrările la loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva au început în noiembrie 2013.

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Lotul 4 are o lungime de 22,1 kilometri, iar valoarea contractului este ridică la 419,39 milioane lei, fără TVA. Contractul a fost finanţat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune, adică 85% din suma totală. Diferenţa de 62,9 milioane lei, adică 15%, a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Sursa: Agerpres