Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 64 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#48045
Totuși, cum s-a făcut ditamai ecoductul fără contract? Și fără să fie oprit de consultantul atât de activ acum?
De acord că este penibilă situația, dar, hm, și asta este o premieră în România. Bine, eu sunt pentru decontarea lui, că e necesar, dar să recunoaștem, Comsa s-a expus legal aici.
E mizerabil că CNAIR duce discuția în direcția calității (deși înțeleg că defectele menționate se pot remedia relativ rapid) sau al garanției extinse (pe asta niciun constructor normal nu și-ar asuma-o, când la semnare s-a cerut alt termen de garanție).
La fel, e mizerabil că CNAIR au pretenția să primească un ecoduct gratis.

dangal

#48046
Care e nivelul platilor catre Comsa. Cum au fost efectuate platile daca lucrarile erau de proasta calitate ? E inadmisibil sa nu gasesti o cale legala prin care sa dai drumul la circulatie si sa remediezi neconformitatiile. Iar nenorocitul de consultant abia acum a identificat problemele?
E o nebunie generala. S a construit un ecoduct fara autorizatie iar cu autorizatie un nod nefunctional la Grind si acum tinem o autostrada receptionata inchisa pt ca bretelele tin de lotul 3 !

cristi 74

buna seara! sunt membru de un  an si am urmarit cu pasiune in special constructia LD3 si LD4. daca anul trecut comsa avea aprox 90% stadiu finalizare si umb aprox 75%, cum naiba umb a finalizat lucrarea si comsa vrea sa mai termine si sub trafic acum? cu toate criticile proiectului la deal si cu toate eventualele riscuri astia de la umb au terminat, cum naiba comsa inca mai bajbaie la canaluri colectoare, parapeti, asfalt, marcaje? cu toata antipatia pe care mi o atrag: ce facem, luam in primire o mizerie de autostrada cu bube sa circulam si statul sa marce banul de aiurea, sau o facem cum trebuie?Ddin forum am vazut ce haotic si neingrijit a lucrat comsa( ex. pozele lui rockle de la grind cu apa baltind, asfaltul re-turnat, gradene pline de mizerie). acum serios, cum e mai bine??? Acum 3 sapt. cineva isi facea probleme ca va termina omsa si se va amana deschiderea din cauza de umb. uite, na surpriza! comsa e varza ca s vede ca nu a terminat! macar plaiesii au inchis lucrarie, bune, rele, om vedea! spaniolii... hai sa bagam lula ca oricum rumano  plateste! e corect? sa deschidem doar ca din caua de guvernanti idioti suntem in foame d autostrazi??

StefanCelMare

#48048
@cristi 74, singura problemă reală pe lotul 3 cred că este ecoductul făcut fără contract.
Restul este foarte probabil gargară marca CNAIR ca să forțeze mâna constructorului în presă.
Să nu cădem așa de ușor pradă dezinformării de pe paginile oficiale CNAIR. Iar aspectul îngrijit sau neîngrijit al șantierului nu înseamnă automat și defecte majore de construcție.

Pe mine mă deranjează că firma consultant acum atât de vocală nu a făcut nimic in timpul construcției ecoductului. Adică ecoductul nu a apărut peste noapte, si tolerarea lui indică mai degrabă o înțelegere neoficială intre constructor si CNAIR, acum ne-onorată de CNAIR.

dragos76

Nu înțelegi ca recepția nu înseamnă că gata, ai marcat banul și ai autostrada în brate? Lucrările gata făcute de ceva vreme ar fi trebuit sa fie deja verificate și aprobate (sau nu) de consultant. Problemele de la lucrările cele mai recente(un gard rupt, o ravena în taluz)  se pot menționa în raport și remedia sub trafic.

frunzaverde

@paulilie - zici prost. Planeitatea este o scuza ordinara a birocratilor inutili romani. In plus, este aproape inevitabil sa nu apara alte mici probleme de planeitate pe o autostrada pusa in functiune (din cauza modului in care evolueaza terasamentele sub trafic) - la fel se intampla oriunde in lume. Orice astfel de problema se rezolva noaptea, sub trafic (daca se rezolva, in SUA de exemplu nici macar nu le pasa - sa vezi ce "planeitate" au unele interstate-uri).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#48051
@cristi 74, Ce trebuie sa intelegi e ca un proiect de autostrada nu e renovarea unei bai unde nu e data panta si balteste. Exista avize de la toate autoritatile implicate, exista consultant care certifica lucrarile. Daca consultantul nu agrea (inclusiv scurgerile unde balteste, acolo greseala e la autoritatile care au au avizat proiectul), nu se cerea receptia. Azi consultantul (platit de beneficiar) s-a trezit ca-s probleme la garduri, desi niciun gard pe nici o A din Romania nu este ok. Adica "motivul Mioritei"

Comsa si UMB au modele de afaceri diferite. Comsa prefera sa lucreze esalonat pt ca nu are o armata pe statul de plata. Atat timp cat e legal sa se receptioneze calea de rulare mai intai, nu vad care e problema. Din nou, nu e ca la baie. Cu ce te deranjeaza ca circuli pe autostrada si cineva executa lucrari secundare in acelasi timp? La baie sigur te-ar deranja.

Marcajele erau neterminate la data pozelor, acum sunt gata. Hai sa nu exageram.

——

Cu acel ecoduct treaba cred ca e asa: o conducere CNAIR a zis faceti-l ca rezolvam noi mai incolo. S-a proiectat, s-a dat AC, s-a construit, consultantul e multumit. Problema e ca ecoductul lipseste din contract sau din alte scripte. Si urmatoarea conducere CNAIR in loc sa onoreze promisiunea precedenta, foloseste ecoductul in negocieri. Sau nu vrea sa-si asume rezolvarea scriptelor, sau amandoua.

frunzaverde

Si, sa nu uitam, Comsa a primit un contract suplimentar, de realizare a nodului Holdea, relativ recent. Majoritatea lucrarilor au avut loc acolo (plus acolo unde erau anumite probleme de constructie).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pentium10

contractul al doilea acela se receptioneaza separat?
deci are 2 receptii de facut si nici una nu-i facuta?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

frunzaverde

Exact - doua contracte, doua obiecte, doua receptii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#48055
Si la nodul Holdea, dupa multe luni (ani chiar) de ezitari si meciuri cu Comsa, CNAIR a gasit solutia legala: sa concureze Comsa la o licitatie pentru construirea nodului pe care il construiau deja!!! Si pentru care aveau AC, adica statul a zis "puteti construi". Noroc ca n-au mai concurat si altii!

Asta ca sa intelegem
- de ce e intarziat LD3,
- de ce ecoductul poate fi o problema similara, deci grava
- de ce un constructor de buna credinta care vede ACul de la statul roman nu ar trebui sa miste un deget pana nu vede contractul aditionat pt lucrarea resprectiva

timisoreanul

E adevarat ca noi nu cunoastem neaparat toate detaliile. Eu pot spune insa din propria mea experienta ca azi ma parcurs DN Deva-Lugoj. Sperantele ca voi circula pe autostrada nu erau foarte mari. Dar vreau sa va spun si credeti-ma ca nu exagerez ca era sa fac de 3 ori accident frontal, cand 3 zmei au intrat in depasiri, iar unul chiar mi-a facut flashuri cu farurile sa incetinesc (faina manevra, nu-mi amintesc de ea prin Codul rutier, dar viata bate filmul/legea). Daca eu faceam accident langa autostrada nou nouta, dar inchisa, raspundea cineva? Sincer, preferam sa suport vreo denivelare pe autostrada, decat sa risc accidente frontale.
E paradoxal ca avem abia vreo 800 de km de autostrada, intr-o tara ce are nevoie de 2000-3000 (sa nu uitam ca sunt regiuni care nu au niciun km de autostrada) si cand reusim cu chiu cu vai sa construim vreun tronson, suntem mai catolici decat Papa la receptii. Cei de la CNAIR ar trebui sa fie preocupati sa obtina finantari, sa realizeze licitatii rapide si eficiente, iar nu sa isi arate muschii in asemenea situatii. Culmea ca nu este prima situatie de acest gen, pe A10 a fost aceeasi discutie si nu am auzit sa se fi surpat autostrada pana acum. A gresi e omeneste, a persevera in greseala e prostie.
In esenta: e o probleme grava care afecteaza siguranta circulatiei? Nu o deschideti. Sunt probleme minore ce pot fi rezolvate sub trafic? Nu va bateti joc de vietile oamenilor, sau de sanatatea lor.

dr4qul4

de fapt au doua contracte, trei obiecte, doua receptii.
Ecoductul trebuie receptionat si  inclus printr-un aditional in contractul initial. Si COMSA va refuza receptia partiala fara acest ecoduct.
Eu sunt curios ce s-ar intampla la o eventuala reziliere. Ca nu poti rezilia ceva ce nu exista in contract (ecoductul), dar nici nu poti circula prin el fara receptie/sau fara acordul constructorului. Iar daca il darama...nu se mai respecta AM.
CNAIR e in sah-mat in acest moment. COMSA ar trebui sa iasa cu o decalratie de presa, ca drept la replica la acuzele CNAIR.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#48058
@timisoreanul
Exact la fel am zis si pe ST3. Rezultat, 7 luni de asteptare si pulimea pe DN. Fara schimbarea conducerii CNAIR nu s-a rezolvat.

http://www.contributors.ro/administratie/autostrada-turda-aiud-%c8%99apte-luni-de-batjocura/

Aici e si mai grav pt ca DN68A e mult mai periculos decat DN1 Aiud-Turda. E virajat, ingust, prost si vitezele sunt mai mari pt ca  nu e (inca) in ambuteiaj

cristi5

Cred ca avem niste semne bune
- prefectul a fost azi la discutii pe LD3, asta poate insemna ca guvernul vrea sa deschida si cauta o cale
- stergerea comunicatului CNAIR e un semn bun, banuiesc ca la ordin politic
- scuza puerila ca Comsa nu permite deschiderea nodului Ilia e o recunoastere a neputintei CNAIR