Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 66 Guests are viewing this topic.

grig73


horatiu.cosma

@simotm, nu imi e clar daca esti ironica sau nu, asa ca pentru clarificarea celor care nu inteleg posibila ironie, nu animalele au blocat constructia Lugoj-Deva, ci incompetenta dupa incompetenta dupa incompetenta, care in lipsa unor reguli de bun simt venite de la UE ar fi trecut cu tancul peste respectivele animale. Un SF de calitate in anii 2007-2008 plus un acord de mediu de calitate in 2010 ar fi eliminat din start blocajele din anii urmatori si ar fi propus solutii clare inca de atunci. Spre exemplu pe Sibiu-Pitesti, o autostrada mult mai grea inclusiv din punct de vedere al mediului sunt 99% sigur ca nu vor aparea surprize pe partea de mediu.

voicul

#47552
Autostrada Deva - Lugoj, de la lilieci la castori. Nu s-au rezolvat bine problemele legate de colonia de lilieci identificată pe lotul 4 al autostrăzii, că în peisaj au apărut... castorii. Rozătoarele și-au făcut simțită prezența într-un canal de scurgere din apropierea șantierului, acolo unde au construit un baraj. Lucrările nu au fost însă afectate. Castorii s-au retras între timp pe malul Mureșului, iar zona de lângă autostradă este monitorizată în permanență.

https://www.digi24.ro/regional/autostrada-deva-lugoj-de-la-lilieci-la-castori-706003

simotm

Deci in lista am avea: lilieci, ursi, castori(cei din urma cred ca vroiau de fapt sa dea o mana de ajutor :). Lista ramane deschisa...

@horatiu - liliecii nu au blocat in niciun fel drumul nostru, doar noi ne-am "cocotat" pe dealul unde era casa lor. Ei au fost doar motivul pt care, cu "ajutorul" celor competenti, s-a intarziat asa de mult, gasindu-se in final o solutie atat de simpla. Cred ca acei lilieci prefera muzica clasica din pestera Romanesti (1data pe an)care e mai placuta decat zgomotul utilajelor care au lucrat la deal...

Ce s-a intamplat la dealul cu lilieci sper sa fi fost o lectie din care s-a invatat ceva (pe partea de mediu) si sper ca temele se vor face mai temeinic pt ce urmeaza pe Sibiu-Pitesti



lalilieci



minutul 2.12  pana  la 4.15   Jurnal Info HD 

cristi5

#47555
@simotm ce scrii e corect dar nu complet. Nu liliecii sau ursii sunt problema, ci birocratia interminabila din jurul lor, si functionarii practicanti ai birocratiei. Dar si liliecii si ursii au implicatii tehnice. Liliecii la deal, ursii la tuneluri.

——

Liliecii erau dintr-o specie comuna, gen "din astia avem destui".

Dar cand au aparut liliecii (birocratic, ca ei erau acolo de cand au sapat oamenii grota sa matureze branza), cei care voiau sa mute traseul ca sa evite dealul si-au frecat mainile. Motiv pentru care povestea s-a inflamat si s-a facut totul "ca la carte". Si stii cum e, cand functionarul roman face totul ca la carte nu se mai intampla nimic (vezi crima din Caracal)

S-a ajuns in situatia absolut hiper-penibila in care ceva sefa de mediu din zona, probabil la ordin de partid, a luat fiecare liliac cu mana ei si l-a bagat in sac pt "stramutarea oficiala", ca pana a venit ea nu "si-a asumat" nimeni mutarea unor lilieci comuni.

——
Si-acuma pe scurt despre ursi. Cand finantatorul care-ti da milioane si miliarde de euro sa faci lucrarea iti spune ca sunt ursi nu stai sa mai discuti. Pe hartie, la finantator (care are informatii detaliate de la organizatii de mediu, nu doar de la CNAIR), sunt ursi. Orice tentativa de a disputa acest fapt iti va mai intarzia lucrarea cu cativa ani. Dovada o avem in calendar: problema e cunoscuta din 2010...

In loc sa ne uitam dupa ursi, am face bine sa ne uitam la frica de tuneluri a CNAIR, bine documentata si pusa in practica cam la orice traversare intre doua bazine hidrografice. Si nah, fiind popor care fugea in codri si munti, avem multe astfel de traversari...
- Aciliu (mega-debleu, cum se dorea la Holdea)
- Gilau-Nadasel (mega-serpentina, urcare 100m in 4 km, apoi coborare la aceeasi cota in 4km)
- A3 Turda, urcare la care dai a 4a si la masina mica
- Meses, amanat cu deceniile deja
- etc etc (nu m-ar mira ca PiSi sa fi fost intarziat din acelasi motiv)

GDPR

E o gluma in germana pe tema asta: "Ein guter Beamter überlegt mindestens dreimal, bevor er nichts tut." Adica: un bun functionar se gandeste de cel putin 3 ori, inainte de a nu face nimic.


TibiV

Bun articol...
Quote
Pe lângă balast stabilizat, asfalt, stâlpi de iluminat, tot în zona dealului au început să se monteze și parapeții din ambele sensuri, dinspre viaductul Bejan, respectiv Șoimuș.
Video este si mai bun...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlinC

#47559
"Dealul Liliecilor"

https://ziarulunirea.ro/video-drona-pe-autostrada-a1-lugoj-deva-lot-4-dealul-liliecilor-este-la-negru-fiind-montat-si-primul-indicator-rutier-559529/



E asfalt și pe al 2-lea sens. Acum, pe ecran mare vad mai bine, dar nu peste tot. Mai au o portiune mica cu balast stabilizat.

Edit/ Oare ce e santul ala de pe langa deal? Rigole sau ingroapa ceva?

grig73

Presupun ca ingroapa cablurile dinspre Bejan

pasadia

Tot stăteam și mă gândeam ce e ciudat la stâlpul ăla. In alta parte nu se practica stâlp cu indicatoare pe mijloc, peste tot e in lateral. Și mi-am zis că motivul o fi că aici nu au în ce să îl prindă.

Dar după aia mi-am amintit povestea cu pilele mediere la pasaje. Și cum acelea nu sunt acceptate pentru că ar reprezenta un pericol. Bănuiesc că la fel, până acum, erau interziși și acești stâlpi, dar acum s-au acceptat o excepție.

Earthchild

Au turnat pe lângă gabioane o scară de vizitare a platformei de sus.

RaduG

La min 4:43 din clipul de pe 27 Iulie, la platforma betonată cea mai de sus apare o falie. O fi din construcție sau s-a crăpat betonul ulterior?

pentium10

Asa a fost turnat. Se vedea și pe timpul cofrajelor treapta.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures