Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 46 Guests are viewing this topic.

esendy

Daca mai adaugi iarna noapte si zapada ....

cutter

#47191
La Șoimuș nu e tocmai situația că se plânge lumea de cozi kilometrice în perioadele de vârf? N-am fost personal, dar am primit tot felul de semnalări cu super coadă la ieșirea de pe autostradă în perioada de vârf.

Mă gândesc că la Holdea ar fi exacerbată situația de:
1) fluxurile și mai mari de trafic - închiderea coridorului aproape în totalitate (fără sectorul Holdea-Margina) va aduce încă mai mult trafic pe acolo
2) creșterea anuală de trafic (parcă 5%/an în ultimii ani?)
3) rampa care duce la giratoriu - mă gândesc că efectul de pornire din rampă, mai ales la 3,9%, mai ales pt vehicule grele va conta...

Pe de altă parte, ai dreptate că fluxurile nu se intersectează fizic la Holdea (spre deosebire de Șoimuș, în prezent)

În tot cazul - soluția propusă de mine mi se pare strict mai bună ca fluență/capacitate, cu singurul dezavantaj cel privind siguranța (giratoriul atipic), dar având în vedere traficul minuscul spre Ohaba cred că statistic probabilitatea de accident crește cu mai puțin cu giratoriul atipic decât scade cea de accident în cazul cozilor care s-ar forma (dacă îngrijorarea mea se va dovedi fondată) la ieșirea de pe autostradă.

dr4qul4

Si daca totusi ai un tir care vrea sa mearga pe DN68? Nu iti blocheaza giratoriul? Poate nu toti au GPS-ul actualizat.

Mai degraba as pune un panou inainte de giratoriu, care sa le reaminteasca ca este obligatoriu sa semnalizeze dreapta in cazul in care vor sa intre pe autostrada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Eu nu ma astept sa existe probleme de siguranta (in oricare dintre cele 2 variante de amenajare) tocmai datorita pantei care va face imposibil ca tirurile sa circule in acelasi ritm cu masinile mici din fata lor - diferenta de demaraj va crea mici spatii in interiorul fluxurilor.

Da, la Soimus, la iesirea din A, sunt si cozi de 3-5 km, dar dupa cum am spus apar la momentele de varf. In rest pana in maxim 10 masini in coada.

Ps: in alta ordine de idei, are cineva idee daca cei care intra pe A1 la Holdea vor trece direct in sensul lor spre B sau vor circula o vreme tot pe firul spre vest?

cutter

@dr4qul4: Cel mai probabil nu îți va bloca giratoriul acel TIR (acel unic TIR pe săptămână probabil...) pentru că dinspre autostradă vehiculele vor sosi spațiate, mai ales în varianta asta cu flux prioritar (în care nu se face coadă), conform unei distribuții exponențiale între timpii de sosire (evident, dacă traficul crește f mult scad și acei timpi între sosiri până la flux continuu la limită) - deci va găsi rapid o fereastră acel TIR bizar care vrea să coboare pe DN68A către Ohaba.

@pasadia: și nu ți se pare că evitarea/scurtarea unor cozi de 3-5km e un scop care merită efortul unei alt fel de configurații?

Să nu uităm că sunt mai multe țeluri pe care un sistem "echitabil" de cozi și le propune. Unul dintre ele și cel mai ușor de înțeles este minimizarea timpului mediu de așteptare. Dar mai există și minimizarea timpului MAXIM de așteptare. Cu alte cuvinte, nu e de neglijat că 6000 de nefericiți își vor blestema vinerile-seară, doar pentru că 50000 de alții mai norocoși care folosesc nodul nu au aceeași experiență negativă.

Mai ales că - în acest caz - cele două obiective nu sunt în conflict unul cu altul.

Cum spuneam - dincolo de aspectul de siguranță, care și acela, cred că e mai bun la limită la soluția atipică - soluția cu fluxuri prioritare este STRICT mai bună dpdv capacitate și timp mediu/maxim de așteptare.

vancouver

Fluxurile din sensul giratoriu Holdea vor fi identice cu cele din sensul giratoriu Margina (cel din est, spre Holdea). Dar la Margina fluxurile se intersecteaza. Daca acolo nu sunt si probabil nici nu vor fi probleme, SIGUR nici la Holdea nu vor fi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Semnalizarea "pe dos" poate crea probleme mari. In primul rand dezorientare: multi soferi se vor opri din instinct in giratoriu, si vor privi nedumeriti la indicatorul de prioritate.
Mai grav este ca, cineva care merge dupa GPS (neactualizat) sau care trece frecvent pe acolo, ar putea ignora complet noul indicator de cedeaza.

Eu era sa o patesc in Targu Jiu, unde ai semafor si imediat dupa (in 10-20m) ai giratoriu. Semaforul este doar pentru pietoni... Desi semnalul de cedeaza era dupa semafor, prima data cand am trecut pe acolo (aproape) am considerat ca semaforul verde imi da prioritate.
Acum cand trec, am grija (adica merg f incet cand vad ca se apropaie cineva) chiar si dupa ce intru in giratoriu: niciodata nu stii cand vine altul "pe verde".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

@vancouver

Nu cred că e nepărat valabilă partea care spune că dacă acum nu-s probleme la Margina (apropo - întrebare: nu sunt?), nici în viitor - după deschiderea LD3/4 - nu vor fi la Holdea pentru că fluxurile vor mai crește cu închiderea a încă 40 și ceva de km de coridor și, în plus, la Holdea cred că va juca un rol în propagarea cozii și rampa bretelei...

cutter

@dr4qul4

De acord că semnalizarea pe dos ar putea crea probleme la început/la prima folosire. Dar sunt foarte puțini cei care merg pe relația pe care ar crea probleme. Chiar și cei cu GPS-ul neactualizat (presupun că în zilele noastre/cu roaming-ul european etc se folosește Waze/Maps din ce în ce mai mult în dauna navigației clasice?) trebuie să rateze și semnele de intrare pe autostradă și să o țină după GPS pe DN68A... Dacă pre-semnalizarea autostrăzii e bună (și sper să fie) ar trebui să fie cazuri izolate.

Apropo și semnalizarea clasică la giratorii cu fluxuri mari de trafic care folosesc covârșitor prima ieșire, mai ales dacă raza giratoriul e nefericit mică cum se mai fac pe la noi, poate crea probleme. Provoc pe oricine să întoarcă orbește în giratoriu în Mamaia cu tot cu prioritatea de partea lui :) (disclaimer: n-am mai trecut pe acolo de niște ani de zile, în caz că s-a schimbat situația).

TibiV

Quote from: cristi5 on July 09, 2019, 09:43:34 PM
Vedem si cum se comporta cu traficul atras, poate si dupa A10 complet.

Vad ca ai muuuulta rabdare...  ;)

Quote from: pasadia on July 09, 2019, 10:32:10 PM
are cineva idee daca cei care intra pe A1 la Holdea vor trece direct in sensul lor spre B sau vor circula o vreme tot pe firul spre vest?

Direct pe sensul lor.
Quote from: Ionut on August 13, 2018, 11:13:22 PM

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduL@Bv

Totusi cred ca giratia de la Soimus, care preia traficul a trei drumuri DN76, DN 7 si DN 68a nu se compara cu nodul Margina. Nu cred ca vom avea aglomeratia si cozile de la Soimus.

danutzu_1069

#47201
Plusez si eu un pic... Era utila o bretea pe sensul de la Margina catre breteaua spre A. Astfel se sunteaza giratoriul si se creaza o zona tampon pentru cei care merg pe directia inainte. Desigur, giratoriul nu este giratoriu ci un  "rotund" cu prioritate la iesirea de pe bretea... adica priorite pe fluxul principal....

ovicor

#47202
De acord cu Cutter. As adauga, totusi, sub fiecare indicator, acele panouri aditionale cu linie ingrosata a drumului cu prioritate. Desigur, nimic nu-i perfect, dar, cred eu, ar fi cea mai buna solutie.
Si, da, solutia propusa mai demult pentru Margina, in sensul diminuarii conflictelor de trafic, ar trebui reluata. Adica cei ce vin dinspre Holdea si merg spre Lugoj, sa intre pe A pe breteaua de intrare pe A dedicata sensului spre Deva. Nu va fi mai greu pentru tiruri decat rotirea in sensul Holdea.

mishu77

Giratoriul de la Holdea este la fel cu cel care a fost la Sibiu Vest. La Sibiu Vest traficul catre Sura Mica - Ocna Sibiului era mult mai mare decat cel care va fi pe directia Holdea - Ohaba. E totusi adevarat ca tragicul la aceea vreme pe centura Sibiu era mai mic decat o sa fie pe A1. Totusi nu cred ca vor fi cozi kilometrice pe iesire zilnic.

cutter

Regândind - e posibil într-adevăr să nu se facă cozi, dar tocmai pentru că de facto giratoriul ar fi folosit ca în schema propusă (cu prioritate pe fluxurile principale). Cu atât mai mult ar ajuta să fie și de jure reglementat așa (precum la Aeroportul Otopeni, de exemplu).

Cu alte cuvinte - fie pentru că șoferii vor învăța asta din trecerile repetate, fie pentru că stând în coada vor vedea că nimeni nu iese din fluxuri - de facto nu se va ceda trecerea/încetini/opri ca într-un giratoriu normal. Cu timpul sau poate chiar de la început - oamenii vor presupune că nimeni nu iese din flux...

Iar cei care vor ieși din flux (acei câțiva pe zi) din contră vor fi foarte atenți când o fac, nepresupunând că li se va ceda trecerea, mai ales după câteva treceri pe acolo.

Apropo - toată comuna Lăpugiu de Jos (care are vreo 8 sate, inclusiv Ohaba) are vreo 1500 de locuitori (pe hârtie)...