Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 40 Guests are viewing this topic.

vancouver

^^ Scenariul tau e posibil, mai ales ca intr-o prima faza este programata reciclarea in situ (licitatie anulata ca nu s-a prezentat nimeni, se va relua evident). Ori aceasta reciclare inseamna inchiderea unei benzi, semafoare, palete, injuraturi, ambuteiaje poate si de aproape o ora (mai mult nu, la peste o ora waze & co o sa prefere valea Muresului).

Peste vreo 3 ani o sa vina si vreun politician, gen zilele trecute Mihai Tudose (Mihai Tudose l-a numit pe Razvan Cuc "morman de incompetenta" dupa ce a stat in ambuteiaj pe A2) sau ca acum Ponta (Cuc, lasă minciunile și afacerile și fă ceva pentru românii de care îți bați joc / Oamenii vor să îți transmită tradiționala "..ie" - asta dupa ce a asteptat mult timp la Otopeni) si atunci abia o sa se inceapa cautarea de solutii, respectiv solutiile ad-hoc se vor tranforma brusc in idei marete - in final un rahat amestecat tipic romanesc, cu fraieri si smecheri, cu bataie de joc, cu minciuni ca la anu o sa fie gata tunelurile, la fel cum si in 2017 si 2018 a fost gata dealul cu lilieci, etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Quest

#46831
Ma uit cum vorbiti ca de-o apocalipsa de trafic infernal pe DN68A dupa ce se termina LD3-4. Eu va spun ca nu va fi trafic mai mare, bascularea la Sacamas intre DN7 vs DN68A s-a facut deja, tot traficul merge la Cosevita. Nu vad motive ca la Holdea coborirea de pe A sa fie mult mai aglomerata decit cea actuala de la Soimus.
Ginditi-va ca la Soimus coboara si trafic care se indreapta catre Brad/Oradea, pe cind la Holdea va cobori exact traficul care acum la Sacamas vireaza stinga si prefera in proportie de 99% DN68A in defavoarea lui DN7.
Calmarse por favor :)

LE: Daca la Companie s-ar misca rapid, ar putea pe portalul de la Sacamas (care verifica video plata rovignetei), sa puna o camera indreptata si catre bifurcatia DN7-DN68A, din care s-ar vedea frumos care e proportia de trafic care prefera DN68A vs DN7.
Common sense will get you far !

vancouver

@Quest nu ai inteles problema despre care discutam. Nu e vorba de traficul curent si de situatia normala in care ambele benzi functioneaza normal pe DN68a. Este vorba de cu totul altceva: de orele, zilele, poate saptamanile, in care o sa fie inchisa cate o banda. Si una e sa fie inchisa pentru o groapa si o reparatie pe 20-30m, si alta e sa fie inchidere pe cate 500m sau 1km, ca sa se faca reabilitari sau reasfaltari.

Ori drumul este asa de prost, ca reparatii vor trebui facute.

Personal eu consider a fi iresponsabil sa se inchida o banda. In Germania, de regula, cand se reasfalteaza o parte de autostrada, se asigura ACELASI NUMAR DE BENZI, doar ca ingustate. La nevoie prin asfaltarea anterioara a unei benzi in plus provizorie. In unele cazuri se fac ditamai podurile provizorii, de ex. pe A3 pe langa Würzburg. Numai de asa natura ca traficul de santier, si asa ingreunat pe benzi ingustate, dar sa ramana acelasi numar de benzi. Pana si noi avem o asemenea situatie, cu podul provizoriu de pe DN5, peste Arges. Daca aplicam regula asta aici la DN68A, inseamna ca intai trebuie realizata o banda suplimentara, a treia, pe toti cei 15km (nu va fi usor, mai ales in localitati), si abia apoi inchiderea pe rand a cate unei benzi existente. E o varianta, cu care as fi de acord. La aceeasi bani se poate face insa mutarea cu totul pe alt amplasament, mult mai drept, complet in afara localitatilor, mai scurt, etc... Asta e ideea. Dar na, aici pe forum ma lovesc aproape numai de oameni care cauta sa gaseasca nod in papura proiectului, numai numai sa nu se faca (parca ar fi angajati la stat), si mai exista categoria "mai lasa-ne cu ideile, ca oricum nu se face nimic", care este in general enervata de aceasta discutie. Asa ca e clar ca trebuie sa o las balta, ca daca pe forum dai se asa un conservatorism, la CNAIR sau Bruxelles nici nu are rost sa ma gandesc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#46833
@Quest nu e nicio apocalipsa. Si eu cred ca traficul Deva-Timisoara incape pe 1+1 fara obstacole si poate va incapea multa vreme. Te cam plictisesti la volan pe A1 acolo, mai putin o mana de zile pe an. Sigur, cu traficul atras cu LD3, LD4, ST1, ST2 poate se va schimba situatia, voim trai si vom vedea.

Dar DN68A nu e deloc fara obstacole... E plin de curbe si gropi, gropi in devenire, trecere la nivel, etc. Un astfel de drum cu traficul apropiat de maximul posibil, se va bloca complet la orice accident sau inchidere de banda pt reparatii. Sa ai un asemenea punct de risc pe ditai coridorul de transport mi se pare absurd.

De-aia e foarte interesanta varianta DC sau orice varianta alternativa (inclusiv varianta full DN a lui @vancouver) care sa functioneze in paralel cu DN68A. Cum e pe Valea Prahovei si DN1A (dar mult mai scurt)

Si fireste, daca se face, ar fi bine sa fie separat traficul pe cele doua alternative inca de pe autostrada. De exemplu (in varianta DC pt turisme) turismele merg inainte, traficul greu iese (sau sta la coada) spre dreapta. Sau invers. Stiu ca asta e mai greu la Holdea (si asa cum ma stii, sunt convins ca nu e imposibil), dar la Margina e foarte simplu: turismele continua pe LD2D, traficul greu are obligatoriu iesire. Chiar daca se fae coada pe una din cai, cealalta poate continua. Cei care au de ales intre cele 2 alternative, stiu ce sa aleaga, etc.

cris_ct

#46834
Desi locul cu pricina e din zona A10,  merge aici in exemplificarea ideii lui @vancouver cu problemele de trafic ce vor aparea la reciclarea in situ a DN 68A:
https://ziarulunirea.ro/foto-video-stirea-ta-circulatie-infernala-intre-alba-iulia-si-teius-din-cauza-lucrarilor-la-podul-peste-valea-geoagiu-trafic-pe-un-singur-sens-529880

AlexxC

Si ma rog de ce nu se lucreaza noaptea? Care e marele impediment?
Noaptea traficul e la o treime sau chiar mai usor.

horatiu.cosma

Vancouver, mi se pare cel puțin deplasat să mergi până în pânzele albe cu o idee pentru care ai primit contraargumente de orice natură vrei (mai puțin argumentul că nu se poate, că așa e la români, că nu vrem noi ca să îți facem ție în ciudă), atacând persoane care chiar au muncit rezultate dintr-o parte a baricadei sau de cealaltă și au avut rezultate zic eu pozitive pentru Holdea, pentru ne-rezilierea LD3, pentru studii geo suplimentare pe PiSi etc cu argumente de genul "voi sunteți cu nu în gură, voi sunteți Gică contra, doar să nu se facă proiectele".

Eu cel puțin nu voi mai continua discuția asta dacă ajungem să dezbatem astfel de "argumente". Seară faină!

vancouver

^^ tocmai ce am zis asta in postarea anterioara
Quote from: vancouver on June 22, 2019, 03:36:57 PM
(...) Asa ca e clar ca trebuie sa o las balta (...)
deci nu insist pana in panzele albe, ci am renuntat deja
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Joi seara când am venit spre Făget am mers tot cu a II-a de la Ohaba la Coşeviţa cu scurte reprize în care am putut să-i dau şi a III-a. Deci maxim 40 - 50 km/h. Erau două TIR-uri abia se târau. Unul a oprit la ieşire din Coşeviţa şi s-a declanşat iadul. Dacă până atunci s-a mers frumos ca melcul în spatele celor două TIR-uri, cum unul s-a băgat în parcare, au început băieţii să se înghesuie la depăşiri. S-a mers mai prost şi mai fragmentat, inclusiv s-a oprit coloana de vreo două ori, probabil ca să-i lase pe cei ce forţau să revină pe bandă. N-am GPS pe cameră şi n-am unde s-o prind să se vadă ceasurile din bord să vedeţi în ce hal se merge. Să nu mai zic când nimereşti şi o groapă de care nu ştiai.

Duminica, atunci când merg spre Sibiu fac cam 2:20 - 2:40. Invers când merg la ţară fac minim 3 uneori şi 4. Şi doar pe porţiunea de la Ohaba la Coşeviţa scot timpul ăsta suplimentar.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#46839
Quote from: cristi5 on June 19, 2019, 03:32:22 PM
Exista o greseala majora pe planse la km 55+200. Cine o gaseste?

Sa va spun problema: aceste planse sunt consecutive in proiect. Plansa 3.35B km 53+475 - 55+200, plansa 3.36B, km 52+200-56+925. Sunt urcarile pe cei doi versanti ai dealului Holdea / dambul lui Filip.





Cota terenului la 55+200 e aceeasi in ambele planse, 326,6. Dar cota proiectului la 55+200 este la 309 pe prima plansa si la 302 pe a doua. O diferenta de 7m!  O greseala evidenta. Din moment ce a doua plansa indica cota maxima (crest) la 303, presupun ca prima plansa e gresita, adica debleul e la 7m mai jos decat indica plansa. Asta ar fi linia reprezentata cu rosu pe plansa corectata (cota 302 in vest):



A doua problema: intre 54511 si 54911 avem un rambleu cu inaltimea maxima de 12m. Asta e o problema, nu poti face tunel unde ai proiectat initial rambleu!

Daca reducem cei 7m (desi cu panta mai mica, ar fi mai putin), rezulta un rambleu la 5m. Dar tot nu e debleu, prin urmare, nu poate fi tunel! Or stim ca cele doua deblee din capetele rambleului au fost unite ca sa formeze un singur tunel / ecoduct.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg247501#msg247501

Asta inseamna ca, pentru a nu iesi deloc la suprafata, tunelul trebuie coborat cu cel putin 10m (5m sa ajunga la nivelul minim al terenului + 5m inaltime tunel). In vest, LD2E incepe la cota 291 (pasaj drum agricol km 56+225), asta inseamna ca spre est nu ar mai trebui sa urce aproape deloc, pt ca inaltimea la 55+200 trebuie sa fie max 292 (302 proiectat initial -10)

Concluzie: tunelul vestic (Holdea) coboara cam cu 10m in capatul vestic, fata de debleul proiectat. Am schitat noua linie cu albastru mai sus (fireste si la capatul estic al primei planse cota autostrazii poate sa mai coboare, rezulta un viaduct mai putin inalt).

Pana la capatul lotului (plansa a doua) e o linie aproape orizontala. Asta inseamna ca rambleul de la intrarea in tunel se transforma in debleu, DC144 trebuie sa subtraverseze cativa metri mai jos, etc.



Powered by API/PUM imgur uploader

madsnowman

Vineri, la giratoriul Holdea, portiunea de șanț dinspre bretea dispăruse și cobora frumos pe lângă aceasta. S-a făcut conectarea la nivel de terasament. Nu am poze, eram șofer.

Mlad

Stie cineva cum va arata in final nodul de la Holdea? Nu am vazut din filmari daca exista si intrare pe autostrada, doar iesirea cu zidul de sprijin. Poate posteaza cineva un plan al acestui nod, nu reusesc sa mai dau de el, daca a fost postat cumva in paginile anterioare.
Se pare ca la Soimus nu mai au foarte mult, daca o sa dea drumul la trafic in vara asta, pe la Holdea nu prea vad cum se va intra, doar iesire pare ca au facut pana acum. Multumesc!

vancouver

Este corect ce ai vazut, este doar iesire. Adica un sfert de nod. Pana vor fi gata tunelurile, iesirea va putea fi insa folosita in ambele sensuri, cu marcaje provizorii, adica si ca intrare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

@cristi5 Mie nu-mi prea sunt clare cotele de pe prima planșă, în mod normal 55+200 ar trebui să fie mai în spate, unde am trasat săgeata. Ochiometric, cota terenului ar rămâne corectă, 326,60 (terenul coboară în zona respectivă de la 327,78 la 325,18), dar cota proiectată ar trebui să fie între 305,56 și 306,31, în nici un caz 309,31. Problema e că nici una din cotele proiectate situate între săgeata roșie și chenarul roșu (secțiunea asta e comună pe ambele planșe) nu bate cu cele din a doua planșă, toate sunt cu vreo 3-6 metri mai sus. Mi se pare grav ce ai descoperit, îmi aduc aminte un caz de pe Orăștie-Sibiu unde s-au agitat mult pentru o diferență de vreo 50 cm, și aia era la câmpie, nu în tunel.




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#46844
Asta e vederea de sus a plansei "gresite"

Se vede ca au studiat un traseu alternativ (linie alba punctata). Traseul alternativ apare si pe plansa din vestul ei



Probabil de la traseul alternativ vine 55311=55200, probabil celalalt traseu era cu 111m mai scurt. In loc sa renumeroteze kilometrajul in toate plansele de la km 53-55 pana la Soimus, au ales solutia asta. Probabil se grabeau si-au gresit si cotele...