Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 54 Guests are viewing this topic.

cristi5

^ absolut de acord. Un tub de tunel s-ar putea sa rezolve si blocajul politic (care tot apare in declaratii) legat de pret. Declaratiile fireste pot fi doar un pretext, indus de CNAIR care n-are chef de batai de cap cu tuneluri fara SF.

Dar pt ca au trecut vreo 9 ani absolut degeaba de cand se stie de tuneluri, nu stiu cat de rapid se va aplica solutia asta evidenta. Nu am niciun motiv sa fiu optimist cu CNAIR, care indiferent cine va veni la putere in 2021, tot nu va putea fi inlocuita actuala "pepiniera de cadre" in mai putin de un an. Nu pot nici sa cred in estimari optimiste de realizare a primelor tuneluri forate de autostrada din Romania. Ca pana la executie avem avizare, care tot in CNAIR se face.

Pot sa sper (din traficul pe care l-am vazut si din masuratorile simple pe care le-am facut) ca DN68A va rezista ca trafic 350 de zile pe an, adica pot sa sper ca acel trafic Cluj-Arad sau Moldova de nord-Ungaria atras cu A10+A1 nu e asa spectaculos. Si atunci fireste ideile cu DCuri sau extins DN68A vor ramane la sertar, si asa e cel mai bine. Pot sa sper ca DN68A va putea fi reparat in cele (sa zicem) 50 de zile pe an cand traficul va fi acceptabil si va permite. Asta pot sa sper. Dar sa sper in CNAIR vechi, intr-un CNAIR nou fat-frumos, sau in implementari record de tunel, nu prea indraznesc.

pbh

Sa fim optimisti. O sa circulam prin tunel, daca nu in curand, intr-o viata viitoare. Cu conditia sa ne reancarnam intr-o cartita :D
Daca la Holdea avem nevoie de 8 ani sa terminam LD2, ce sa mai zicem de PiSi sau Tg Mures-Iasi sau Bacau-BV...30-40 ani?

alin_simeriaveche

Am văzut că cei de la CNAIR îndrăgesc debleele. Personal, m-aș mulțumi și cu in tunel gen, ca cel de pe CFR Turdaș. Ar fi un compromis pentru cei din companie. Decupează și reamenajează.

Ionut

Toată discuția cu tunelurile a pornit fix de la nevoia de a nu deranja versantii aia și animalele care trec pe-acolo. Dacă tu faci tunel cut&cover, distrugi fix ce ți-ai propus să nu distrugi. Deci soluția cut&cover iese din discuție. Vor fi tuneluri forate.

wifi

Problemele cu tunelele nu sunt de natura tehnica. Dealurile acelea sunt moi, se vede si de pe la giratoriul Holdea, acolo s-a dus o buna parte din deal, nu a fost nici o piatra de frezat ca pe la Soimus. Constructia va dura precis mult mai putin decat tot circul ce se face acum, exista masini ce foreaza metrii pe zi. Problemele sunt de prin birouri, nu de pe teren.


nelu55

Acordul de mediu pentru construirea drumului tehnologic cariera de piatra Costeiu de sus-Cosevita, a fost facut odata cu obtinerea acordului de mediu pentru deschiderea carierei.Cariera de piatra a fost concesionata de Primaria Margina la diversi interesati.La un moment dat s-a dorit trecerea drumului tehnologic prin satul Costeiu de sus,netinind cont de prevederile acordului de mediu tocmai din pricina reliefului,si relocare lui undeva inspre Margina.Fusese adus si un buldozer care incepuse sa sape pe o ulita,dar la protestul satenilor la primarie si politie lucrarea  s-a oprit,dupa care s-a inceput la constructia drumului tehnologic actual.

vancouver

#46822
Quote from: frunzaverde on June 21, 2019, 11:25:45 PM
2. Debleu de vreo 400 metri, cum propune @vancouver. Solutia este imposibila - debleul a fost refuzat ca solutie pentru autostrada din considerente de mediu, si va fi refuzata si pentru un DN aflat la 500 metri distanta din exact aceleasi considerente de mediu.. Daca se poate inseamna ca se poate facut debleu si pe A1, deci nu mai e nevoie de tunelurile rasul si ursul, deci nu mai e nevoie de drumul asta, ca debleurile alea ti le face Comsa sau UMBeu in maximum 2 ani.

E fortata concluzia ta, @frunzaverde. Daca te uiti un pic mai la "dreapta", o sa vezi ditai debleul acceptat in acordul de mediu la Holdea. Chiar in dreptul sensului giratoriu de la Holdea. Asadar este falsa concluzia ca AM nu o sa accepte niciodata pe nicaieri nici un debleu intre Lugoj si Deva. Asa cum a desenat eu traseul, acesta nu trece prin nici o padure, ceea ce este cu totul altfel fata de A1, care pur si simplu intra cu bocancii in padurea de acolo si e normal ca au primit refuz de la mediu.

Mai mult debleul pe autostrada urma sa aibe o latime maxima de ca. 130m, in schimb debleul de pe varianta de ocolire de care vorbesc eu o latime de ca. 50m in punctul maxim, ceea ce deja avem in zona Holdea pe A1 in dreptul sensului giratoriu din nodul Holdea. Si asta chiar si cu taierea unor copaci din padure.

Asadar:
1. Este fals ca acordul de mediu nu accepta taierea nici unui copac
2. Este fals ca acordul de mediu nu accepta nici un debleu

In fiecare caz se face o analiza si se stabileste conform legilor ce si cum. Un debleu de 130m latime in padure e una, si unul de 50m latime intr-o zona partial la marginea padurii, partial fara padure e cu totul altceva.


In varianta rosie nu trebuie debleu mai mare de 10-12m adancime, deci max. 30m latime teren afectat, cu pereti de sprijin se poate reduce si la 20m.
Intre punctele A-B, resp. C-D si E-F trebuie cate un pod, toate cu inaltime peste teren de 10-15m (15m doar in punctul maxim, dar nici o pila nu va avea 15m, ci max. 10-12m).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#46823
Quote from: nelu55 on June 22, 2019, 09:02:37 AM
Acordul de mediu pentru construirea drumului tehnologic cariera de piatra Costeiu de sus-Cosevita, a fost facut odata cu obtinerea acordului de mediu pentru deschiderea carierei.Cariera de piatra a fost concesionata de Primaria Margina la diversi interesati.

Am gsasit acordul de mediu
http://apmtm-old.anpm.ro/files/ARPM%20TIMISOARA/Reglementari/Acordul%20de%20mediu/Rapoarte%202012/ImpactCosteiuldeSus.pdf

Contine fireste localizarea carierei, in nord-vestul Costeiului de Sus, vizibil pe satelit

Drumul este specificat asa:
Quote
Pentru transportul produselor miniere obţinute în perimetru, se va construi un
drum care va ocoli satul Coşteiu de Sus prin partea estică, urmărind Valea Scurtei până în
drumul comunal Dc 102 şi apoi spre DN 68 A Lugoj-Deva. Drumul nou construit va avea o
lungime de cca. 1000 m, o lăţime minimă de 6 m şi va fi pietruit, folosindu-se materialul
steril (nisipul şi roca alterată) ce va fi obţinut din decopertare resurselor de bazalt.

cristi5

#46824
Quote from: vancouver on June 22, 2019, 10:25:26 AM
Asa cum a desenat eu traseul, acesta nu trece prin nici o padure

Ba trece, si inca printr-una foarte sensibila. Am aratat mai sus ca in zona este padure continua de la nord la sud, si punctul cel mai subtire/sensibil al padurii este dâmbul lui Filip (prin care e tunelul CF), unde solutia ta prevede un debleu adanc de 20m. Sigur ca DN68A taie padurea in zona, dar o taie pe o lungime considerabila, unde animalele isi pot gasi cu usurinta un loc de traversare.

Eu sunt foarte sceptic ca un debleu va fi aprobat acolo. Am mari indoieli chiar si despre solutia DC, adica ma indoiesc si ca asfaltarea si cresterea traficului pe drumul carierei ar fi aprobate.

vancouver

^^ Am modificat mesajul de mai sus, am pus o schita, am cizelat traseul, NU TRECE PRIN NICI UN CM DE PADURE, debleul maxim acum e de 10-12m, latimea necesara afectata de 20m daca se face zid de sprijin.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#46826
@vancouver, harta aia militara din 1900 toamna are un semn conventional oranj pentru dambul lui Filip (pentru militari e important sa ocupe pozitia inalta) care intamplator acopera padurea. Eu iti inteleg entuziasmul pentru drumuri noi si deblee dar poti citi harta mai atent.  Am pus nenumarate imagini din satelit cu zona, puteai sa arunci un ochi macar pe imagini daca nu ai timp sa citesti proza. :) Ti-am pus si link la poza cu padurea incercuita fix pe unde trece traseul tau. Ce sa mai fac? :)

Vederea din satelit din 21 iunie 2019 (ieri) iti arata ca acolo e padure, si e asa de deasa ca abia se vede  drumul carierei sub ea. Padurea are aproape 100m latime si este cruciala pt conectarea padurilor din nord si sud. CF trece prin tunel pe sub ea.





Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#46827
Quote from: frunzaverde on June 21, 2019, 11:25:45 PM
Hai sa ingropam definitiv povestea cu DC100.
(...)
E clar de ce nu exista drum acolo?

Hai sa ingropam definitiv ideea ca acolo nu exista drum. Dupa ce ti-am aratat AM (latime 6m sa treaca doua camioane), e usor de vazut drumul din satelit daca luam un sezon cu frunze mai putine (mai putin frunzaverde daca-mi dai voie :) ). Martie 2016 de exemplu



Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

#46828
Nu e vorba neaparat de copaci, ci de un culoar principal de traversare dinspre Occidentali spre Meridionali. Obligativitatea tunelurilor pe A1 nu e pentru a salva 2 copaci, ci pentru a pastra acest culoar. Acum o s-a vina Vancouver sa peticeasca solutia lui de debleu de 50 de metri (care exact acelasi culoar il taie) cu un ecoduct. Incet incet ajungem la aceeasi solutie ca la A1. Cum ziceam, o discutie de dragul discutiei, 0% sanse sa se puna in aplicare.

cristi5

#46829
Eu cred ca varianta DC va apare spontan ("grassroots"). Asa ca nu ma mai agit :)

https://www.openstreetmap.org/relation/9708089



1. DN68A Margina-Holdea se blocheaza des, cativa soferi smecheri cu SUV invata rapid ca din Margina pot merge pe DC100 spre Costeiu de Sus. Secretul drumului de cariera apare pe grupuri de whatsapp, facebook si pe forumuri :) Chiar si pe metrou-usor.

1a. dupa o vreme smecherii invata ca pot evita mare parte din coada pe DN68A, iesind la Margina spre vest, pana in giratia de intrare, apoi pe DC106A la Sintesti, DJ682D si DC100 spre Costeiu de Sus

1b. e posibil ca smecherii sa dea la o parte un parapete si sa continue pe A1 pana la capatul LD2D, ajungand tot pe DC 100 pe o rampa improvizata

2. Cu sau fara 1b, varianta se raspandeste din gura-n gura ca balada populara, ceea ce astazi se cheama "Share"

2a.  Dupa ore de stat in coloana, soferii care vin dinspre Margina trec in sfarsit de Cosevita si vad cum din padure, dinspre Holdea vine o coloana de trafic fluent. Asta raspandeste exploziv si decisiv varianta DC. Oamenii prefera sa-si rupa masinile pe drumuri comunale decat sa stea in coloana impredictibila pe DN68A. Plus ca mai vad si ei un peisaj...

3. Lui DN68A Margina-Holdea nu-i pasa ca tunelurile sunt deja licitate si poate in derulare. Se blocheaza zeci de zile pe an

3a. Mai o respingere de documentatie, anulare de licitatie, proiect tinut in evaluare cu lunile sau anii, alunecare sau reziliere pe LD2E (cine crede ca e imposibil, e naiv)

4. Guvernul e disperat, API scrie pozitii, presiunea creste. Se hotaraste modernizarea variantei DC100-DC102-drum de cariera-DC144-DN68A, ca sa fie practicabila si pt alt trafic usor, nu numai pt smecheri cu SUV.  Ca doar e democratie.

Birocratii gasesc solutii creative sa modernizeze DCurile rapid si legal si/sau se da un OUG despre "masuri de urgenta pentru verigi lipsa in infrastructura de importanta strategica"

4a. Localnicii din sudul Costeiului de Sus, singurii afectati de noul flux de trafic, ar vrea sa faca un miting dar sunt cam putini. Fac o claca si-l imbata pe primar

5. Dupa cateva ezitari birocratice si poate inca niste legislatie stufoasa, se deschide si LD2D pana la DC100 cu o descarcare simpla pt trafic usor.

6. Pt separarea "coridorului DC" de DN68A,  se leaga coridorul direct in giratia Holdea, eventual ca simplificare a proiectului LD2E, in bugetul LD2E.

6a. Eventual separari si mai bune de traficul greu de pe DN68A, cu rampe pt trafic usor la Holdea pt a evita blocarea giratiei

256. Un tub de tuneluri si o cale de viaduct este gata si drumul de cariera se inchide pt traficul public

256a. Ursii traverseaza fericiti drumul de cariera

256b. Localnicii sunt fericiti ca raman cu drumuri comunale asfaltate ca-n Occident, sau ca-n judetul Cluj.