Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 44 Guests are viewing this topic.

Quest

Quote from: horatiu.cosma on June 21, 2019, 02:05:56 PM
^^^
E clar diminuat enorm acel termen de 3 ani la fel cum e pompat forțat cel de 8.

Frumoasa sinteza. Ma alatur.
Common sense will get you far !

Vice33

DN 68A se poate repara bine, complet, după deschiderea LD3 pe tronsonul neafectat de de deschiderea A, adica acel tronson între sensul giratoriu si Dobra.


De la Holdea până la Margina pe DN68A câți km sunt? Pe acea porțiune va fi ambuteiaj.


Variante de refacere cu deranjarea cât mai puțin al traficului pe porțiunea Holdea - Margina sunt, de ex sa lucreze noaptea si/sau sa refacă pe porțiuni.




dr4qul4

eu ma refeream la efectuare de lucrari in regie proprie, strict pe bucata de 15km.
Cat dureaza reciclarea in situ pe 15 km?
Dar sa mai adauge ceva terasament (si sa-l asfalteze) prin curbe si pe portiunile care acum sunt la nivel? Am pus mana si am calculat si nu cred ca avem nici macar 3 km x 2 benzi.
Asadar lucrari minime care vor dura mai putin ca birocratia. Oare am scapa fara exproprieri? La alte drumuri avem santuri pe margine...aici nu prea. Dar oare cat de mare este coridorul aflat in posesia CNAIR?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#46803
RobertH a pus pe OSM amanunte esentiale pt LD2E: tunelurile, viaductele, alte structuri, si relocarile DC100 si DC144

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/45.874/22.345/0




Multumim!

Powered by API/PUM imgur uploader

AlinC


Goldmund

Mersi mult pt. filmari! O sa revad filmarea de mai multe ori la sfarsit de saptamana.
Si ....bine ca nu ploua (torential) ca in alte zone...

tonică

eu unul nu sunt din fire prea insistent, scuze daca fortez nota dar nu o fac decat pt a ma lamuri pe unde gresesc gandind ceea ce gandesc. Am tot vazut traseul expus si mai sus, prin care pt cei 9 km de autostrada ramasi sunt necesare 2 tuneluri. De ce nu s-ar putea face intr-acest fel, in cel schitat de mine cu linia verde. E curba prea stransa? Nu se justifica pretul pt un singur km de autostrada in tunel decat 2km asa cum sunt planurile?
Daca se continua cu inca 4 km pana aproape de halta Costeiu de sus, care se poate cu adevarat construi intr-un sigur an, n-ar mai parea deloc imposibila legarea lui dc144 de dc100, ba chiar ar ajuta mult pana la terminarea telenovelei cu tunelul.





Powered by API/PUM imgur uploader

adi

#46807
Tonica, ai un DC, o cale ferata si nu e loc de autostrada, ar fi un Soimus reloded. Ceea ce nu este acceptat in acordul de mediu

Si daca nu ma insel este si o diferenta mare de nivel, in ceea ce priveste tunelul propus de tine

cristi5

Tehnic nu stiu, dar birocratic a durat din 2010 in 2016 sa se ajunga la AM pt actualele tuneluri. O schimbare de traseu este practic imposibila acum. E adevarat ca traseul actual e proiectat pt deblee nu pt tuneluri dar asta e, merge inainte.

GDPR

#46809
^^^Le-ati vazut pe Spiderman agatat de bena la minutul 14.44 din filmare? Jesus!

Mai e o chestie interesanta la minutul 5.37, se pare ca incearca sa faca ceva cu apa care se infiltreaza prin versant, dar nu-mi dau seama ce.

adi

ar fi interesant de intrebat daca au ingropat in terasament tuburi de drenaj, care sa fie redirectionate catre vale.... altfel, sunt curios de legile fizicii fluidelor

frunzaverde

Hai sa ingropam definitiv povestea cu DC100. Aveti aici, direct de la Directia Topografica Militara, o harta topografica a zonei:



E clar de ce nu exista drum acolo? Trecerea "Dambului lui Filip" s-ar putea face ipotetic in trei feluri pentru un drum nou:

1. Facem o urcare cu niste serpentine urmate de o coborare cu seprentine... O solutie superba, demna de 1850, care nu difera cu nimic de DN-ul existent. Pentru asta trebuie defrisata padurea, deci aviz de mediu.

2. Debleu de vreo 400 metri, cum propune @vancouver. Solutia este imposibila - debleul a fost refuzat ca solutie pentru autostrada din considerente de mediu, si va fi refuzata si pentru un DN aflat la 500 metri distanta din exact aceleasi considerente de mediu.. Daca se poate inseamna ca se poate facut debleu si pe A1, deci nu mai e nevoie de tunelurile rasul si ursul, deci nu mai e nevoie de drumul asta, ca debleurile alea ti le face Comsa sau UMBeu in maximum 2 ani.

3. Tunel. Aici explicatia cu de ce nu se poate e limpede : daca tunelul pe A1 va dura x ani, cu x o varianta aleatoare distribuita dupa o distributie normala cu media situata in jurul incompetentei CNAIR si cu deviatia standard de un cuc, las ca problema pentru cititori sa deduceti cat va dura inca un tunel, de data asta facut pentru un drum comunal nou.

Pe urma, de la Costeiu de Sus la Margina vorbim de un drum care pe alocuri are platforma de sub 5 metri. Care nu are fundatie (a fost asfaltat in anii 2000 pe ordonanta). Practic acolo trebuie un drum complet nou...

Oricare din solutiile de mai sus practic necesita un drum complet nou pe toata distanta. Un drum care astazi nu exista nici pe planseta. Care are nevoie de acord de mediu, care are nevoie de studiu de fezabilitate si proiectare. Care are nevoie de o solutie pentru traversarea dealului care nu e triviala. Practic vorbim de un proiect cel putin la fel de complex ca nenorocirile alea de tunel cu ras si urs... In nici un caz un hack de 18 luni.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

horatiu.cosma


cristi5

#46813
Nu mi-as fi dorit sa continuam sa discutam DCuri, dar vad ca sunt cateva aspecte care trebuie clarificate:
- drumul Costei-Holdea exista fizic si practic, poate nu legal si birocratic
- practicabilitatea tehnica (fara trafic greu!) e inca neclara, sunt oameni de pe forum care l-au parcurs chiar si pe partea grea (drum tehnologic intre cele 2 DCuri)
- nu e vorba in niciun caz de o inlocuire a tunelurilor, ci de o crestere a capacitatii DN68A pe timpul (indelungat al) proiectarii si executiei tunelurilor
- nu contesta nimeni ca drumul actual e ingust. Dar una e sa fie ingust  si alta e sa fie largirea imposibila tehnic sau dpdv mediu.
- continui sa sper ca putem discuta tehnic/mediu o alternativa chiar daca nu ne plac drumurile lente sau nu e clara legislatia sau finantarea sau orice altceva. Ca daca nu e posibil tehnic (panta, curba, flux de trafic in ambele sensuri) sau dpdv mediu, restul discutiilor nu mai au rost.

In detaliu:

Quote from: frunzaverde on June 21, 2019, 11:25:45 PM
E clar de ce nu exista drum acolo? Trecerea "Dambului lui Filip" s-ar putea face ipotetic in trei feluri pentru un drum nou:

Un drum acolo exista. N-o fi existand pentru birocrati dar in practica exista si se merge pe el.



Dambul lui Filip este cu bold in ruta descrisa de nelu55 astazi:

Quote from: nelu55 on June 21, 2019, 10:21:56 AM
Daca dupa biserica Baptista se vira la dreapta,se ajungea la drumul tehnologic din piatra de cariera care duce pina la DN 68  de la Cosevita.Traseul este cam asa.Se trece un piriu,se urca un deal,se mege pe coama dealului cam  200 m,se coboara un deal cam de 100 m,se trece un piriu se urca un deal cu serpentine in stinga tunelului CFR Lugoj Ilia, se cobora dealul, se trece calea ferata in stiga garii Holdea,apoi se tot urca pe DJ 144 pina in DN 68.

Deasemenea drumul se vede din satelit exact pe traseul din OSM, si apare pe GPXuri OSM (adica oameni care au mers pe acolo si au inregistrat GPS). Drumul a fost adaugat pe OSM acum doua luni in acest changeset. Putem contacta autorul (care pare unul foarte serios) si sa-l intrebam amanunte, exact ce GPX si ce ESRI imagery a folosit, etc. Apoi ii putem contacta pe autorii GPXurilor, etc.
https://www.openstreetmap.org/changeset/69282815

La surse este indicat
Quote
Esri World Imagery (13.29, -4.78); OSM GPX Traces; Strava

(asta e unul din multiplele cazuri in care OSM bate si Google si cadastrul romanesc. De harti vechi ce sa mai vorbim)

Deci, birocratic poate nu exista ca drum public, faptic exista si publicul are acces, standardul e undeva sub DC. Daca poate fi adus la standard de DC cu doua sensuri sau ba, nu stiu.

Sunt convins ca drumul a fost construit legal pt vreun santier din zona. Cu statut de drum tehnologic (ceea ce probabil inseamna ca e e temporar, nu cunosc legislatia drumurilor tehnologice, poate cunosc alti colegi). Daca il cautam bine, poate il gasim intr-un AM revizuit emis pentru respectivul proiect.

Quote from: frunzaverde on June 21, 2019, 11:25:45 PM
1. Facem o urcare cu niste serpentine urmate de o coborare cu seprentine... O solutie superba, demna de 1850, care nu difera cu nimic de DN-ul existent. Pentru asta trebuie defrisata padurea, deci aviz de mediu.

De acord, tocmai de-aceea am vorbit de DC pt turisme, fara trafic greu. DC, nu DN. Pt ca sunt deja convins ca un DN (sau chiar DJ) nou fara tunel in zona este imposibil din motive de mediu.

Si apropo, in 1850 se inainta cat de cat. Pe DN68A in caz ca viteza ajunge aproape de zero, poate e de preferat un drum de sec XIX cu 4 km mai scurt?
Cu alte cuvinte, un DN68A in plus ar putea fi mana cereasca in zona! Doua drumuri proaste, dar practicabile, reprezinta dublu fata de un singur drum prost care devine impracticabil din motive de trafic/accident.

Revenind la mediu, daca privim situatia mai de sus un pic, observam ca pâlcul de padure traversat de drumul asta misterios este singurul loc unde padurea este continua intre nord si sud in zona. Este un loc relativ inalt, de unde incep mai multe vai (spre est si vest), aproape deloc antropizat. Pe CF tunelul l-a pastrat neatins! Pe "rutier" avem doar acest drum tehnologic. Nu-i de mirare ca locul e considerat crucial pt permeabilitatea mamiferelor mari.



- Vreo sansa pentru vreun AM (eventual limitat ca timp, daca asa ceva exista) pe acolo? Probabil infima, dar daca s-a dat (?) AM pt drum tehnologic, poti sa stii?
- Se poate asfalta/aduce la DC cu doua sensuri, legal, un drum tehnologic fara a fi nevoie de AM?
- Se poate folosi de turisme? Probabil ca da, ca oamenii povestesc ca au fost pe acolo, dar nu stiu cu ce fel de vehicul.
- Se poate folosi de turisme iarna pe gheata? Probabil ca nu dar fiind o solutie de rezerva, se poate inchide cand nu permit conditiile meteo.
- Poate asigura un flux de turisme suficient de bun cu o asemenea panta? Aici depinde cate din vehiculele din fluxul A1 sunt turisme, cat asteptam sa creasca traficul, etc.
- Ar fi convenabila viteza pe acest traseu? Din cei 11 km, acesti 2,4 ai drumului tehnologic s-ar parcurge cu vreo 20, restul s-ar putea ridica pana la 50 sa zicem. Daca pe DN68A viteza e aproape de zero, de ce nu?

Mai spun odata, sper sa nu ajungem vreodata sa solutia asta. Cu toate astea, nu mi se pare asa o crima impotriva infrastructurii moderne sa avem discutata varianta asta (vezi intrebarile de mai sus), cu calm si fara emotii ca vezi doamne ar reduce presiunea. Tocmai, solutia asta poate fi eventual utila numai cand presiunea traficului da pe dinafara si noi suntem tot in fundul gol si asteptam sa se liciteze tuneluri (sau sunt licitate dar s-au blocat undeva dupa aia). Cred ca e bine sa discutam pt ca in caz de nevoie sa putem spune daca merita sau nu efortul (adica fireste ca nu lasi DCurile asa cum sunt azi, si nici drumul tehnologic... apropo, cativa km din DC100 vor fi refacuti oricum din motive de relocare, sigur nu vor fi refacuti la 3m latime.).

Faptul ca o discutam
- nu inseamna ca renuntam la tuneluri. Doamne fereste!
- nu inseamna ca nu exista si alte solutii
- nu inseamna ca suntem pro DC in loc de pro A
- nu inseamna ca suntem indragostiti de solutia asta. Dar s-ar putea sa fie nevoie sa ne suim cu ea in pat si sa coexistam un pic.
- nu inseamna ca stim cum s-ar rezolva legal si financiar


luc

Zic și eu profan: în Românica noastră, în condițiile date cred ca cea mai rapidă soluție va fi deschiderea circulației pe traseul A1, pe un fir  de tunel.. Timpul (x ani?! ) ne va dovedi.