News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 18 Guests are viewing this topic.

paulmare

^^ de dn7 spuneam la caineni etc sunt aproape 30 de km pe care sunt montate plase in punctele cu probleme de vreo 10 ani de zile
alea sunt germane, firma era Saschische Bau ceva de genul pe dn7, plasele lui UMB sunt cele italienesti maccaferri- oricum sistemul asta cu plase nu e ceva nou si in afara am vazut intr-o gramada de locuri

Sa termine si vom vedea atunci, pana acuma din pacate cnair nu a dat nici proiectul nici ce solutii de remediere a dat inginerul nici neconformitati nici nimic doar ce ne dam noi parerologi de internet dupa pozele celor din zona si drona lui alinc

ca e delicat si ca trebuie intretinut - in conditiile in care cnair nu e in stare sa faca mentenanta elementara gen decolmatarea rigolelor sau inlocuirea parapetilor deteriorati - daca asta au vrut, asta au acuma - nici eu nu imi dau seama cum vor curata in spatele zidurilor
Dar deocamdata - e ca si drobul de sare din povestea lui creanga, daca va pica - sa asteptam sa termine si sa vedem forma finala

thinker

#45091
plasele montate pe VO sunt montate in stanca masiva
plasele de la Soimus sunt montate intr-un teren care numai masiv nu e si care mai si aluneca din cand in cand, pe bucati mai mari sau mai mici. Compara cu alta filmare sa vezi cat de mult material s-a deplasat in ultimele saptamani.

si faptul ca suntem parerologi - e vina noastra secretomania CNAIR? e vina noastra ca nu au venit sa explice clar si logic ce si cum - stiind ca sunt persoane interesate - contribuabili?

sau sa avem incredere orbeste ca CNAIR va manegeria si  se vor ocupa corespunzator de situatie? Oare (ca popor) nu am asteptat cuminti de atatea ori cu rezultatele concrete de astazi?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

@paulmare

Daca observi, suntem pe un forum. Adica exact un loc unde omul isi da cu parerea. Si vezi ca nu toti de pe forum sunt "parerologi", asa cum ii cataloghezi tu. Cred ca fiecare membru are dreptul la o opinie, atat timp cat respecta regulile forumului.

Strict legat de alunecari, cred ca e normal ca lumea sa fie ingrijorata. Si eu sunt. E o problema ca sunt ingrijorat si ca imi exprim parerea ca NU E NORMAL sa sa proiecteze "on the go", desenam, vedem daca tine, mai desenam putin, mai vedem daca tine si tot asa? Mie nu mi se pare normal ca trebuie sa dam in judecata CNAIR ca sa ne puna la dispozitie proiectul tehnic! Nu e normal!

Au zis ca plasele erau acolo pentru protectia muncitorilor, ca erau temporare. BULL SHIT! MINCIUNA!

E normal sa fiu suparat cand constructorul minte si cand oficialii de cel mai inalt rang in CNAIR (impreuna cu UMB) ascund solutiile tehnice de-acolo. Si, tocmai pentru ca e secretomania asta, oamenii din comunitate, pe buna dreptate, sunt ingrijorati si comenteaza la fiecare mini-alunecare.

Daca era Aktor la deal cred ca toti ii faceati cu ou si cu otet. Dar cand vine vorba de Sfantul UMB, avem alt ton!

cristi5

#45093
Quote from: Ionut on January 03, 2019, 02:19:43 PM
NU E NORMAL sa sa proiecteze "on the go", desenam, vedem daca tine, mai desenam putin, mai vedem daca tine si tot asa?

In IT proiectarea "on the go" se chema Extreme Programming (XP), apoi Agile, etc

Am auzit ca si in constructii exista "just-in-time design". Ne pot spune profesionistii. Sper ca nu se aplica la poduri.

Si daca exista, poate fi folosita aceasta strategie cu legislatia si practica romaneasca? Se poate aproba in CTE? Se poate da AC?

Probabil nu exista la noi oficial, si s-a facut o "mica intelegere" cu CNAIR, ceea ce ar explica si tinerea la secret a proiectului. In AC e scris foarte pe scurt "pamant armat" si gata.

Dar daca asta e strategia in teren (ar fi probabil o premiera nationala), nu vad cum se poate da un termen gen august 2019. Pt ca nu ai cum sa stii cate iteratii de "dialog cu dealul" vor fi necesare.

paulmare

Ionut da aia a fost o chestie incalificabila - minciuna de la protv cu "protectia muncitorilor" a lui Serbu de la umb
Si mie mi-e foarte clar ca sunt departe de ceea ce era in plan - si tot incearca solutii de remediere in speranta ca "va tine", de aceea zisesem mai sus ca in afara de planul initial ar trebui si toate modificarile la proiect aprobate de inginer, si remedierile la greselile din santier (alunecarea din decembrie de la capatul spre cf, ca parerolog eu zic ca a fost o greseala de executie cauzata de un excavatorist prea zelos)

De "parerologie" - degeaba te superi, daca citesti de exemplu din urma vezi ca sunt poze sau filmari cu 2 excavatoare de la UMB sapand dupa pilotii forati ingropati sub nu stiu cate tone de material desprins din falie - si urmate de posturi "pilotii sunt la locul lor" "pilotii nu s-au miscat" cand inca erau ingropati etc - are cineva georadar si s-a dus cu el acolo sau doar sta in fata unei tastaturi si isi da cu parerea ? de unde stim noi daca au reusit sa faca pilotii ca la carte si au ajuns la stratul care nu e alterat si au reusit sa ii infiga o lungime suficienta sau vor pati ca la pilotii de la deseurile de la cariera cand "au fugit" ?

Nu ii compara nimeni cu aktor, dupa falimentul lui euroconstruct am zis ok bine ca au ramas astia sa termine, dupa ce in bucuresti in conditiile in care ellaktor a cumparat fostul Inscut prin ceva fond dintr-o tara nordica si au oameni si utilaje local sa vina compactoarele lui straco de prin brasov sa faca ciotul de A3 - mie mi-e clar ca toate lucrarile castigate de aktor se vor termina la sf asteapta nu incape comparatie cu astia, UMB greseste dar greseste muncind

paulmare

^ Valea Oltului (vorbim acum de dn7 cu plasele de la Caineni etc) daca intrebati pe google sunt acolo in principal sisturi cristaline
care sunt dure intr-adevar daca vrei sa sapi in ele insa se desfac foarte usor (au "sistozitatea" accentuata https://dexonline.ro/definitie/%C8%99istozitate)
un pic de apa care se infiltreaza intr-o fisura, care apoi ingheata - si gata s-a desfacut si a plecat la vale

Ionut

Gasiti discutia despre prism pe thread-ul dedicat termenilor tehnici in constructii. Va puteti desfasura in voie acolo cu geometria si agregatele.

Eurocopter

Acum cu eliberarea AM pe Sibiu-Pitesti sunt curios cat le ia sa pronunte castigatorii pe loturile 1 si 5. Asta in cazul in care le-a ajuns un an si jumatate sa evalueze ofertele...

alin_simeriaveche

Nu inteleg de ce nu au desemnat constructorul si fara AM pentru ca la noi dureaza foarte muuuuuuuult timp pana se si semneaza un contract. Se pierde timp cu contestatii peste contestatii. Un exemplu: Tg M Ogra lot 1 + multe altele

thinker

A raspuns horatiu.cosma la asta -  Nu se poate semna contractul fara AM, e clauza suspensiva. De aia au tot amanat. Nu se va modifica nicio documentatie de licitatie. Eventualele modificari impuse de AM vor incerca cumva sa le regleze ulterior, din rezervele de implementare. 

s-a mai discutat despre licitatie, amanari si AM cu concluzii interesante pe la pagina 3004 :)
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

horatiu.cosma

#45100
1. Articolul 146 din HG 395/2016

(2) Autoritatea contractantă nu are dreptul să adopte nicio măsură cu scopul de a întârzia nejustificat procesul de evaluare a ofertelor, sau de a crea circumstanţe artificiale de anulare a procedurii de atribuire, o asemenea abordare fiind considerată o încălcare a principiului asumării răspunderii prevăzut la art. 2 alin. (2) din Lege.

2. Prevederi din documentația de licitație pentru PiSi 1 și 5:

Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii:

CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea ctr de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea ctr fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile ref la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica.

CLAUZA REZOLUTORIE 2: AC nu va atribui contractul decat in situatia in care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitie va fi rectificata / actualizata. In lipsa rectificarii/actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin HG, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016.

CLAUZA REZOLUTORIE 3: Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul decat dupa obtinerea Acordului de Mediu. In lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractanta va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016

Comisia de evaluare din CNAIR a tras de timp cu desemnarea câștigătorului (ilegal conform punctului 1) deoarece, dacă nu ar fi fost contestații, ar fi fost în situația de a nu putea semna contractul (nu erau îndeplinite toate clauzele rezolutorii) și de a aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016, adică anularea licitației. Legislația achizițiilor publice de la noi reprezintă transpunerea unei directive europene. Ea e gândită ok, dar pentru o derulare normală la cap a licitațiilor. Ai noștri vor heirup-uri și scurtături acolo unde nu e cazul și atunci crapă în alt loc, în sensul că trebuie să facă o ilegalitate aici, care produce altă ilegalitate dincolo și tot așa, până crapă corabia de la atâtea găuri. Cu o echipă de oameni brici care să fie lăsați politic să deruleze o licitație ca la carte, sigur se va termina mai rapid, fără atâtea contestații, fără anulări și alte bâlbe.

Sper să nu se grăbească acum cu desemnarea câștigătorilor pe PiSi1&5 și să dea cu bâta în baltă. Clauza rezolutorie 2 nu e îndeplinită. Proiectul de HG de actualizare a indicatorilor tehnico-economici a fost blocat de MFP din cauză că nu exista acordul de mediu. Acum pot să meargă din nou cu proiectul de HG la MFP și apoi direct la Dăncilă. Abia apoi intrăm în linie dreaptă cu licitațiile (dacă nu vor fi contestații).

rota

Interviul din Adevarul:

"Când ar urma să înceapă construcţia celei mai importante autostrăzi din România. Sibiu - Piteşti, un dezastru de proiectare"

Adevarul

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Ionut

^ Le-am explicat diverse despre Sibiu-Pitesti, sper ca a iesit bine articolul, n-am apucat sa-l citesc.

danutzu_1069

Da, a iesit bine...
Esti citat mai mult decat ala de la cnair...

subway

Referitor la secretomanie, apare atunci cand nu au o solutie reala sau cand solutia gasita e indoielnica...
;)