Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 36 Guests are viewing this topic.

paulmare

#43770
Pai aia ziceam si eu ca nu e un capat de lume 70 de metri de piloti forati, daca asta ar fi - la ce utilaje si cata forta de munca au mobilizate acolo pe santier
sau alta solutie - asa din tastatura e usor sa iti dai cu parerea pe baza unor poze, eu cred ca deja au un plan B) care e realist facut de cineva care stie terenul si deja incepe sa fie pus in practica, pacat ca s-a suparat rocklee pe sat si a plecat, ne tinea la curent si vedeam ce solutie au adoptat si cum progreseaza cu ea si poze cu detalii si tot


AlinC

Pozitia CNAIR:

https://ziarulunirea.ro/foto-video-cnair-nu-isi-face-probleme-cu-privire-la-alunecarea-de-teren-de-pe-lotul-4-al-autostrazii-a1-lugoj-deva-sunt-uzuale-in-santiere-in-general-cand-se-sapa-in-debleuri-in-versati-495725/

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, a declarat, marți, pentru ziarulunirea.ro, întrebat fiind despre alunecarea de teren de pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva, că incidentul nu va afecta finalizarea în termen a lucrării.

"Nu este o alunecare de mari dimensiuni, sunt uzuale alunecările acestea în șantiere, în general când se sapă în debleuri, în versați. Constructorul ne-a dat asigurări că are capacitatea să rezolve rapid situația acolo. Trebuie să socată plasele – că erau deja montate -, ancorele, îndepărtează cantitățile de pământ, după care repoziționează plasele și, practic, lucrarea aceasta va fi efectuată destul de repede astfel încât nu o să afecteze bunul mers al proiectului. Ei zic că nu va întârzia finalizarea pentru că au și utilaje și muncitori suficienți să rezolve problema", a spus Alin Șerbănescu.


istvan78

No bun, avem "nu va fi niciodata autostrada acolo, tot muntele va veni in jos veci pururi", si avem "trebuie doar maturat pamantul si pusa plasa la loc".  :p Deci stim unde sunt extremele.

Intre ele, undeva, va fi o solutie. :popcorn:

pbh

De ce nu ai dat si vestea buna din articol AlinC?

"Potrivit acestuia, constructorul lotului, UMB Spedition, din România, a susținut că va finaliza până la 1 decembrie tronsonul, însă în opinia CNAIR va fi gata după această dată, dar în acest an."

Si sa mai zicem ca CNAIR nu este "realist", adica nu crede ca este gata pana la 1/12/2018, are dubii.... dar nu prea mari.
Buna asta :lol:

anacronox

@Rocklee come back please. bring pictures  :D

elphax

#43775
intrebarea este cand au zis ca finalizeaza pe 1 dec 2018
daca UMB a zis in sept 2017 ... mai conteaza ? oricum se inaugureaza pana la Craciun conform cu CNAIR
realist vorbind cam toata lumea e constienta ca nu se inaugureaza nimic mai repede de vara 2019 - dar sa nu insistam :)

abordarea cu raspunsul CNAIR este metoda romaneasca clasica : 1. curatam molozul si 2. refacem sistemul de plase si ancore. probabil daca peste 2 luni aluneca din nou repetam pasii 1 si 2  si asa mai departe pana la inaugurare

AlinC

Potrivit acestuia, constructorul lotului, UMB Spedition, din România, a susținut că va finaliza până la 1 decembrie tronsonul, însă în opinia CNAIR va fi gata după această dată, dar în acest an.

E de astazi. Eu in general ma abtin sa fac comentarii, e politica noastra editoriala sa redam doar opiniile subiectilor fara a le comenta. Dar asta e prea de tot. Oricat m-as abtine, nu pot sa nu remarc ca cei de la CNAIR par parasutati de pe Luna!

alin2pas

Ochiometric, taluzul are o pantă de circa 600, iar unghiul de taluz natural pentru acest tip de roci este undeva între 40 - 450. Ancorele sunt eficiente doar dacă sunt fixate pe o lungime suficient de mare în roci compacte, iar prin numărul și grosimea lor pot prelua presiunea dată de rocile instabile, dar în zona faliei nu ai unde să găsești roci compacte. Fără reducerea unghiului de taluz sub unghiul de taluz natural orice soluție este doar temporară până la primele ploi mai puternice sau primele cicluri de îngheț - dezgheț.

horatiu.cosma

#43778
^
Exact. Trebuie săpat ceva mai mult în deal, pentru reducerea pantei, cum s-a făcut la Aciliu sau pe A6. Ancorele care susțin plasa nu ajung la ceva solid, astfel încât să stea, ci tot în nisipul ăla păcătos rămân. Cu puțină bunăvoință din partea CNAIR se poate găsi o soluție de recepție pe sectoare în mai-iunie 2019. Se va circula pe tot lotul, iar în zona dealului deviat pe sensul dinspre Mureș. Va rămâne de săpat în acea zonă buclucașă. Important e să se circule, chiar și pe un sens pe 3-4 km. Ar fi păcat să stăm cu 20 de km muzeu.

Legat de afirmația lui Șerbănescu, eram convins că va fi în tonul acesta. Pe de o parte, alunecări dezastruoase, constructor rău, neserios, reziliere, penalități doar fiindcă e constructor străin, neagreat, iar pe de altă parte totul e ok, se îndepărtează pământul, se înlocuiește plasa, se deschide anul acesta, e roz și superb, doar fiindcă e român, agreat. Echidistanța și imparțialitatea sunt extrem de importante, mai ales în cazul unui asemenea beneficiar. Pentru proiecte mari, autostrăzi montane spre exemplu e mai mult necesar know-how extern pe care nu îl are UMB, Delta ACM, Euroconstruct sau alții. Cu atitudinea asta de român=bun, străin=prost nu o să prea reușim să atragem companiile mari care au acest know-how.

alexV

Quote from: AlinC on October 23, 2018, 02:16:54 PM
Potrivit acestuia, [...] UMB Spedition [...] a susținut că va finaliza până la 1 decembrie tronsonul, însă în opinia CNAIR va fi gata după această dată, dar în acest an.

Mare magar acest domn Serbanescu. Purtatorul de cuvant al uneia din cele mai mari companii nationale sa minta cu asa seninatate, ca si cand e un fapt banal si general acceptat sa spui minciuni sfruntate. La o asemenea minciuna ar trebui sa se retraga din post. La una, nu la 100.

Ionut, cand mai mergi la TV si e si Serbanescu acolo, fa ca Ciolos, pregateste doua poze in format A4: prima cu dealul liliecilor vazut din aer, a doua cu declaratia dansului de azi. Intreaba-l ce parere are, si daca cunoaste situatia.

Ce reactie va avea cand isi vede minciunile in imagini?!

marisRO

Raspunsul CNAIR are la baza graficul de lucrari comunicat de UMB la inceputul anului - Serbanescu i-a spus asta clar lui Ionut in cadrul interventiei de pe Digi. In final el trebuie sa raspunda in presa conform datelor oficiale pe care le are - deci el este acoperit cu hartii.

Dar ... poate UMB a avut intarzierei cu accesul in zona liliecilor si astfel a propus solutia in PT pe baza datelor comunicate de CNAIR - deci ei au lucrat cu materialul clientului, nu de alta dar nu aveau cum sa deranjeze lilieci. Deci si UMB este acoperit cu hartii ca are PT-ul avizat doar ca nu stim cum.

CNAIR a avut datele din SF deci este acoperit cu hartii.

Concluzia: este perfect legal modul de lucru si de derulare al contractului. A aparut o situatie neprevazuta si trebuie luate solutii de remediere.
CNAIR isi respecta cuvantul si arata ca ei au incercat si au facut toate demersurile - dau in trafic 100 km in anul Centenar doar ca nu circulam pe toti 100.
UMB chiar finalizeaza tot lotul cum au comunicat la inceputul anului mai putin situatia neprevazuta. Pe care conform legii pot solicita majorare de cost pentru neprevazute si pe care chiar le remediaza.

Cine sunt responsabilii? LILIECII!


alexV

^ vad ironia, dar nu
purtatorul de cuvand nu-si poate baga capul in nisip sa spuna azi previziuni vechi de 1 an, mai ales confruntat cu realitatea din teren.
asta pot face eu sau tu, la o bere, fiindca nu avem responsabilitati in domeniu. el are. pe aceea de a informa.

fix la situatia asta ma refer, ca deja ni se pare firesc sa auzim minciuni de la cnair. si nu e.

marisRO

Purtatorul de cuvant este angajat al CNAIR si comunica punctul de vedere al institutiei. In acest moment el nu are aviz sau acord de la sefii superiori sa spun altceva si deci repeta ceea ce stim deja. Poate deja intern se discuta de aceasta problema, poate deja s-au dat drumul la hartii si asteapta raspuns de la UMB.
Poate acum nu are ce sa ne informeze suplimentar si este in aceeasi situatie ca si noi ... doar ca el nu isi poate da cu parerea ca UMB poate sa il cheme in instanta.

NGC

Quote from: marisRO on October 23, 2018, 03:10:44 PM
Raspunsul CNAIR are la baza graficul de lucrari comunicat de UMB la inceputul anului - Serbanescu i-a spus asta clar lui Ionut in cadrul interventiei de pe Digi.

Pai ia sa vedem cum sta treaba.

Este inca relevant pentru LD2, LD3, LD4, ST1 si ST2.

In conditiile speciale din 01.03.2011 ale contractelor mentionate mai sus, avem aceste clauze.

Quote
1.1.6.12. "Graficul de Lucrări" înseamnă graficul pregătit de Antreprenor care trebuie actualizat săptămânal şi lunar şi trebuie să se identifice cu listele de cantităţi care trebuie executate în perioada de referinţă în vederea monitorizării şi evaluării ritmului evoluţiei lucrărilor în conformitate cu Sub-Clauza 8.6 [Ritmul Evoluţiei Lucrărilor]"

Quote
8.6. Ritmul Evoluţiei Lucrărilor
În situaţia în care:
(a)evoluţia lucrărilor este nesatisfăcătoare pentru respectarea Duratei de Execuţie, şi/sau
(b)evoluţia lucrărilor nu mai corespunde (sau nu va mai corespunde) programului de execuţie valabil potrivit prevederilor Sub-Clauzei 8.3 [Programul de Execuţie] din cauze diferite de cele menţionate în Sub-Clauza 8.4 [Prelungirea Duratei de Execuţie], atunci Inginerul poate solicita Antreprenorului transmiterea, potrivit prevederilor Sub-Clauzei 8.3 [Programul de Execuţie], a unui program actualizat şi a unui raport justificativ care să descrie metodele revizuite propuse de Antreprenor spre a fi adoptate în vederea stimulării evoluţiei lucrărilor pentru încadrarea în Durata de Execuţie.
Dacă nu este notificat altfel de către Inginer, Antreprenorul va adopta metode revizuite care pot necesita majorarea numărului orelor de lucru şi/sau a numărului de Personal şi/sau Bunuri, cu riscul şi pe cheltuiala Antreprenorului. Dacă aceste metode revizuite produc costuri suplimentare pentru Beneficiar, Antreprenorul va plăti Beneficiarului aceste costuri, în conformitate cu prevederile Sub-Clauzei 2.5, [Revendicările Beneficiarului], precum şi penalităţi pentru întârzieri (dacă e cazul), potrivit prevederilor Sub-Clauzei 8.7.
Conformitatea progresului Lucrărilor cu programul de execuţie al Antreprenorului, aşa cum a fost transmis conform primului paragraf al Sub-Clauzei 8.3 sau revizuit conform celui de-al treilea paragraf al Sub-Clauzei 8.3, este controlat printr-un sistem de puncte de referinţă, pentru monitorizarea şi evaluarea progresului Lucrărilor. În mod obligatoriu primul indicator din cadrul Punctelor de Referinţă va fi reprezentat de îndeplinirea indicatorilor prevăzuţi la Punctul de referinţă anterior. Indicatorii vor fi definiţi pe baza programului de execuţie al Antreprenorului.
Dacă nu se menţionează altfel în Cerinţele Beneficiarului, Beneficiarul, Inginerul şi Antreprenorul vor stabili de comun acord mai multe secţiuni de proiectare, astfel încât să poată fi demarate lucrările de execuţie aferente primei Secţiuni după 90 de zile de la Data de Începere a Lucrărilor. Totodată, celelalte Secţiuni vor fi stabilite astfel încât întreaga activitate de proiectare să fie finalizată în termen de 180 de zile de la Data de Începere.
Pentru fiecare Secţiune vor fi stabilite 6 Puncte de Referinţă. Mai jos sunt definite integral Punctul de referinţă nr. 1, Punctul de referinţă nr. 2 şi punctul de referinţă nr. 3 pentru prima secţiune.
Definirea celorlalte trei Puncte de referinţă aferente primei Secţiuni, va fi făcută de către Beneficiar şi Transmisă Antreprenorului în termen de 28 de zile de la data transmiterii programului de execuţie al Antreprenorului.
(a)Punctul de referinţă nr. 1 va fi realizat în 28 zile de la Data de Începere a Lucrărilor şi presupune realizarea următorilor indicatori:
- tot personalul cheie al Antreprenorului precum tot personalul de proiectare este mobilizat pe Şantier;
- măsurătorile topografice sunt finalizate
- studiile geotehnice pentru corpul autostrăzii sunt finalizate iar cele pentru lucrările de arta sunt realizate într-un procent care să asigure dimensionarea conform eurocodurilor
- "declaraţia de proiectare" a Antreprenorului este finalizată
- panourile de identificare a Contractului sunt instalate;
- programul de execuţie al Lucrărilor este transmis Inginerului în conformitate cu prevederile Sub-Clauzei 8.3;
- Planul de management al traficului este transmis spre aprobare către Inginer;
- Jurnalul de Şantier este instituit de către Antreprenor, în formatul agreat de Inginer;
- laboratorul Antreprenorului este asigurat în conformitate cu Cerinţele Beneficiarului (cel puţin unul asigurat temporar);
- rezultatul inspecţiei realizata în conformitate cu clauza 4.24 este transmis Inginerului;
- toţi posesorii/proprietarii/administratorii de utilităţi vor fi notificaţi de Antreprenor cu privire la întregul amplasament al Lucrărilor
(b)Punctul de referinţă nr. 2 va fi realizat în 70 zile de la Data de Începere a Lucrărilor şi presupune următoarele:
- indicatorii definiţi la Punctul de referinţă nr. 1 sunt realizaţi;
- Proiectul tehnic pentru prima Secţiune este finalizat şi prezentat Beneficiarului pentru a fi aprobat în Comitetul Tehnico-Economic al Beneficiarului
(c)Punctul de referinţă nr. 3 va fi realizat în 90 zile de la Data de Începere a Lucrărilor şi presupune următoarele:
- indicatorii definiţi la Punctul de referinţă nr. 2 sunt realizaţi;
- documentaţia pentru Autorizaţia de Construire, inclusiv proiectul tehnic pentru utilităţi, este finalizată pentru prima Secţiune, a cărei lungime va fi stabilită de comun acord de Beneficiar, Inginer şi Antreprenor, astfel încât să poată fi demarate lucrările de execuţie aferente;
- totodată, documentaţia pentru Autorizaţia de Construire, verificată de verificatorul autorizat de proiect şi revizuita de Inginer, a fost predată către Beneficiar;
- detaliile de Execuţie aferente primei Secţiuni au fost finalizate şi predate către Beneficiar;
- subantreprenorii autorizaţi pentru execuţia lucrărilor de protejare/mutare/relocare de utilităţi au fost prezentaţi spre aprobare Inginerului
- organizarea de şantier a Antreprenorului este finalizată şi funcţională;
Punctele de referinţă pentru celelalte Secţiuni vor fi definite în acelaşi mod cu cele aferente primei Secţiuni, după ce Beneficiarul, Inginerul şi Antreprenorul vor stabili de comun acord Secţiunile de proiectare.
În cazul în care Antreprenorul înregistrează întârzieri în atingerea unuia dintre punctele de referinţă nr. 1, 2 sau 3, aferente fiecărei Secţiuni, Beneficiarul va fi îndreptăţit să aplice o penalitate echivalenta cu cea prevăzută în "Anexa la Ofertă".
În cazul în care Antreprenorul înregistrează întârzieri în atingerea unuia dintre celelalte trei punctele de referinţă, Beneficiarul va fi îndreptăţit, să suspende orice plată datorată în conformitate cu prevederile Sub-Clauzei 14.7 până când toţi indicatorii aferenţi Punctului de referinţă vor fi atinşi.
În cazul în care Antreprenorul reuşeşte să respecte prevederile subclauzei 8.2. [Durata de Execuţie] penalităţile aplicate în conformitate cu prevederile prezentei subclauze vor fi restituite Antreprenorului în primul Certificat Interimar de Plată emis după data Recepţiei la Terminarea Lucrărilor.
Ori de câte ori este transmis un program de execuţie actualizat, punctele de referinţă vor fi revizuite conform prevederilor de mai sus, cu condiţia ca Inginerul să nu fi transmis Antreprenorului în termen de 21 de zile de la primirea programului o înştiinţare în care să menţioneze că programul nu corespunde prevederilor Contractului.

paulmare

Pot rezolva din sapatura pana ajung la taluzul natural fara expropieri extra ? Oricum nu cred ca ajunge doar atat
Nici asta cu mutatul ancorelor - UMB poate sa zica orice si domnul asta e filolog si nu intelege nimic ?

Nu e nici o chestie de rocket science sa opreasca alunecarea - doar timp si bani sa fie - ei daca o dau cu deschiderea anul asta clar nu au prima categorie, si cu licitatul la 38% la asa chestie complexa, si dupa problema de la cariera de la bretea muresana, bani pentru chestii neprevazute cine stie de unde sa ii scoata

Rocklee - acuma clar scot ancorele si plasele (in ce or fi fost fixate ancorele alea - cine stie)
si dupa aia ? tine-ne la curent :)