Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 64 Guests are viewing this topic.

udar

Astazi se lucra in forta jos langa pasaj Holdea

Quest

Fara a desconsidera citusi de putin noutatile din teren aduse de oricare dintre colegi, ar trebui sa ne stabilim termenii de comparatie cind spunem mai ales despre Comsa, ca lucreaza in forta. Mai saptamina trecuta altcineva spunea ca e freamat la Holdea, cind colo erau 3-4 excavatoare parcate...
Eu imi doresc 2 lucruri in privinta LD3:
1. Semnarea Aditionalului cu Comsa ptr Eco 2 si Holdea, cu consecintele de plata a lucrarilor aferente.
2. Rezilierea apoi a intregului Contract.
Stiti cum se zice, ca "boala lunga, moarte sigura". Comsa nu va inainta in chestiunea izvoarelor de la Ilia, iar fara Ilia, am avea in cel mai bun caz doar tronsonul Holdea-Grind si cam atit.
Trebuie rupta pisica in doua.
Common sense will get you far !

wifi

De acord, cu doua mentiuni:
1) Corect ar fi sa se socoteasca totul, si imputatiile, nu numai aditionalele, sa fie traba cinstita.
2) Dupa reziliere sa se miste lucrurile si sa nu avem situatia de pe LD2 unde tot asteptam si nu se mai rezolva nimic, nici cu, nici fara tunele, unde se degradeaza si putinul ce s-a facut.
Scurt, sa se faca odata autostrada asta, sa se termine circul cu ursii, aditionale, izvoare.

ciprebbe

E prea tarziu sa rupi pisica in doua la asa grad de executie. Comsa are la activ lucrari frumoase si spectaculoase( e drept ca prin Spania) iar LD3 poate fi dus la capat cu succes. La cat e de mare gaura financiara cu ecoductul nu e de mirare ritmul (la fel e si la Straco pe A3, sau lalaiala de la Strabag pe fidic rosu). Cu bani se rezolva orice. Momentan sunt lucrari efectuate si neplatite de ordinul zecilor de milioane. Deci hai sa platim ce am cerut sa ne execute apoi sa urlam la ei.
E ca si cum chemi zugravul sa iti renoveze casa, semnezi contract, apoi ii spui ca mai vrei garajul, bucataria de vara, terasa omul le face si tu ii platesti doar intelegerea initiala desi l-ai instiintat in scris ca vrei lucrarile in plus si ai la indemana si costurile/m2.
Ca sa iti termine lucrarea, Comsa(zugravul) are nevoie de banii dati pe lucrarea suplimentara ceruta de tine.
Cat timp platile au fost ok Comsa a avut progres remarcabil.
Rezilierea e cel mai prost scenariu. Nu doar ca va impinge finalizarea cu minim 3 ani (vezi SuplacuBors) dar ii va scapa pe spanioli de raspundere iar prin instante tot vom plati banii pe ecoduct.
Solutia corecta e plata lucrarilor efectuate si terminarea tuturor lucrarilor din contract (apoi putem semna si iesirea la Holdea). Fara bani circul va continua.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

delacroix

Doar ca nu i-a terminat de zugravit casa.

gruiarew

Singura diferență aici e că zugravul s-a apucat de toate și nu a terminat nimic. Nu țin partea CNAIR sau ce nume or avea, dar la Grind nu-i gata și nici la Ilia. Dacă ești zugrav serios te ții de ce te-ai înțeles inițial în primul rând. Doar n-o fi nici primul nici ultimul client idiot cu care ai de-a face. Când te apuci de toate și nu termini nimic ba mai și trebuie să-mi spargi pereții că nu ai măsurat bine geamul (săpătura de la Grind că nu mai încăpea DN-ul pe sub A), plus că pe hol am o groapă că nu se pot rezolva niște infiltrații nicicum (Ilia), eu ca și client care habar nu am ce vreau de la viață, o să am o problemă în a băga mâna în buzunar să-ți plătesc lucrările începute și nicicare terminate.

Adevărul e undeva la mijloc. Singura chestie care o știu sigur e că pentru ceartă e nevoie ca ambele părți să fie idioate. Dacă pe unul îl duce capul cât de cât se poate detensiona situația și găsi o cale de rezolvare.

Până una-alta singurii ce au de pierdut îs copilașii, adică noi, ce se joacă în mizerie, își rup papucii prin gropi și din când în când câte unul își mai rupe o mână și-și sparge capul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

Problema este ca nu au bani sa termine probleme pe zonele cu contract deoarece banii au fost bagati in ecoduct  2 si modificarea de la Holdea (giratoriu suplimentar)...
E simplu, nu au bani, si nici nu vor sa mai lucreze pe banii lor...

florin74

Oare sa fie la nivelul a 20-30 milioane lei lucrarile executate si nerecunoscute?

Am inteles ca s-a platiti o factura acum o saptamana si mai urmeaza una zilele astea, din lucrarile executate anul trecut. Posibil sa se deblocheze situatia.

voicul

20 de mil, vreo 4.3 milioane E nu e o suma mica. Chit ca ii recuperezi in instante ... in cat timp iti da dreptate instanta? 2 - 5 ani? Sa stai blocat niste ani cu aceasta suma de bani nu e simplu.

Cred ca si de asta "sta" Comsa: sa forteze CNAIR, ca sa primeasca banii astia inainte de instanta.

istvan78

^^ Argumentul asta cu "n-a terminat casa"...

Chiar credeti ca era fezabil ca Comsa sa termine intai ce era in contractul initial pana la panselute si ABIA APOI sa se apuce sa construiasca un ecoduct nou peste autostrada terminata? Iar la pasajul Holdea sa finalizeze intai debleul si pasajul DN68A pana la iarba si marcaje si DOAR APOI sa se apuce din nou de excavat pt. breteaua de descarcare plus giratoriul de pe DN?

WTF guys, serios?

marinul

cred ca se refereau la faptul ca puteau sa finalizeze zona Ilia - Grind si sa lase pe final zona Holdea si ecoductul. Banuiesc totusi ca au nevoie de pamantul care se scoate de la Holdea

StefanCelMare

Pe subiectul ecoductelor de sute de metri, care trec și peste Olt - dacă vrei să fie folosit de animale, păi cam așa îl faci.
Banii pot să fie și din alte surse - naționale, fonduri UE de mediu, etc.
Acolo ai ditamai parcul național, păi ăla poate trage fondurile de pe POIM pe partea de mediu pentru trecerea peste Olt.
Nu cred că s-au înșelat cei care au făcut studiul.
Tunelurile sau viaductele nu sunt întotdeauna echivalente unui ecoduct pentru mai multe motive:
- uneori trec prin forme de relief foarte abrupte, peste care animalele nu pot trece
- uneori autostrada intră în tunel dar rămâne deasupra drumul național sau calea ferată
Cred că acolo ar fi de dorit o soluție mai complexă, cu finanțare mai complexă, pentru că altfel nu am rezolvat nimic.

wifi

Comsa se lauda cu prestigiu si cu utilaje. Poate la ei in Spania, la noi lucreaza subcontractori de-ai nostrii, nu s-au tinut de promisiuni, nu au adus nici un utilaj din ala de la ei. La Deme Macarale am vazut trailer inmatriculat in Paderborn (Germania), vezi pozele cu grinzile de la Bejan de cam acum o luna. Comsa tot ii da cu ecoductul, bun, si restul? La Ilia au optimizat-o de iasa apa, ei singuri au facut-o, ei nu s-au tinut de proiect. La fel cu scurgerile de apa in general, optimizate. La Holdea a fost devierea cu pod cu tot in proiectul initial, numai ca ceva mai incolo deoarece nu era prevazut sens giratoriu. Nod nu au facut nici in ziua de azi, nu sunt sigur ca mai au de gand sa-l faca. Discutia nodulul a aparut din cauza tunelelor de le LD2 care vor mai dura, dar drumul national trecea oricum peste autostrada. Traseele se intretaie, exaact unde se escaveaza acum, aici nu-i vorba inca de aditional, daca fac nod da, dar asa cum stau lucrurile, nu se stie. Si ecoductul nu poate sa coste cat Ilia, Grind si ce nu este inca facut la un loc, parere de nespecialist. Nici macar restanta de la Ilia nu poate fi acoperita cu costurile ecoductului. Nu poti plati cu banii de pe ecoduct ce nu este deloc facut sau neterminat in lucrarea asta.

istvan78

wifi, eu nu inteleg ce vrei sa spui, amesteci toate borcanele acolo.

Comsa au primit aviz de la CANIR si AC pe un proiect. Acel proiect include ecoductul suplimentar si breteaua si giratoriul suplimentare de la Holdea - "suplimentare" fata de oferta de la licitatia de atribuire, doar, ca toate actele ulterioare s-au intocmit cu aceste elemente! Doar cu ele este valabil AM, doe cu ele este valabila AC!

De aici inainte, e treaba constructorului in ce ordine executa elementele din lucrare, iar beneficiarul trebuie sa-i deconteze toate lucrarile certificate de inginer.
Nu exista in niciun contract o obligativitate de a executa elementele intr-o anumita ordine, asta e inventia unor minti crete din CNAIR, si vad ca unii de aici au inghitit-o nemestecata.

Intelegeti ca odata proiectul aprobat si AC emisa, lucrarea e demrata ca un tot unitar, nu se emit oridine de incepere pe elemente individuale, nu i se impune constructorului o ordine anume de executie a elementelor si nu se conditioneaza decontarea unor elemente realizate de realizarea altor elemente independente.

CNAIR putea cere de exemplu (dar nu impune!! ) realizarea nodului Ilia cu prioritate daca vrioa sa-l receptioneze ca element independent, in perspectiva de a da in folosinta L4, dar pana in momentul de fata oricum regulamentul de receptie nu permite acest lucru. Si in niciun caz CNAIR nu poate conditiona legal decontarea unor lucrari efectuate pe alte elemente de terminarea nodului Ilia! Daca se va ajunge la reziliere, va urma judecata si va veti lamuri.

wifi

Unde vezi bretea la Holdea? Autorizatii, blabla, eu nu vad decat un sens giratoriu in mijlocul unui drum si in rest lamentari pe teme de bani de aditionale. De la Ilia la Hodea inca nu se poate circula. Cand voi avea onoarea sa ma folosesc de acest lot pe considerente ca platesc de multi ani taxe ca si cum ar fi realizat? De povesti sunt satul, vreau sa circul.