Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 79 Guests are viewing this topic.

alinuttt

Nu vreau să îmi primesc dislike, dar parcă de un timp UMBul lucrează mult sub ritmul în care ne-a bișnuit...

flashu74

#41971
^
Si eu cred ca acesta nu este ritmul "terminăm anul acesta".
Probabil mai este personal și în concediu. Mie săptămâna asta nu mi-au părut 600 pe șantier.
Se lucrează totuși într-un ritm destul de bun la viaductul Bejan și în zona culeei dinspre deal.

flashu74

Problema s-ar putea să fie și alta. Un coleg de forum mi-a spus într-o discuție avută cu ceva timp în urmă că o firmă precum UMB, care are angajați proprii și nu subcontractează, are nevoie de lucrări în continuitate. Pentru a putea menține personalul. Corect. Nu știu care este stadiul licitațiilor la care a participat UMB astfel încât să existe acele lucrări în continuare.

wifi

Multe sarbatori, la mijloc de saptamana vine sf. Maria (miercuri 15 august), iar nu se lucra.

rocklee

o zi de ploaie afecteaza mai mult de cat o zi de sarbatoare ... :)

flashu74

Până în 15 este mâine 6 sărbătoare mare. Deci e liber. Dar eu cu asta chiar nu am nici o problemă. Evident că ploaia a afectat avansul, nimic de zis.

wifi

Ai dreptate, chiar 3 sarbatori:
6 L (†) Schimbarea la Fata? a Domnului (Pobrejenia) (Dezlegare la peste)
15 M (†) Adormirea Maicii Domnului (Dezlegare la pe?te)
29 M †) Taierea Capului Sf. Prooroc Ioan Botezatorul; Sf. Cuv. Teodora (Dezlegare la ulei si vin)

flashu74

Rocklee, ai fost aproape la culee. Eu din poză înțeleg că zidul e lipit. Tu ce ai văzut fiind aproape?

rocklee

#41978
Așa se pare. Dar sa mă lămuresc. Am vrut sa întreb pe cineva de acolo. ..Dar am ajuns după 20. 30  sinucis a mai fost nimeni pe acolo.

gruiarew

Întreb şi eu să nu tac. Nu daţi cu pietre, poate s-a mai discutat dar nu ţin minte. Îmi spun şi eu părerea de om sărac...

Nu pricep rolul săpăturii din deal. Adică da, aşa a fost proiectul, arată bine e spectaculor, dar n-ar fi fost mai simplu să cocoţe autostrada sus de tot? Mă gândesc că era ceva de lucru la viaducte că trebuiau mai înalte şamd, dar nu era mai puţin de lucru ca atâta amar de săpătură? Sau mai simplu suit DN-ul pe deal şi pusă autostrada în vale. Aşa e exact prin mijlocul dealului. Şi săpătură şi umplutură.

Scuzaţi dacă s-a mai discutat...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

zuma80

In astfel decazuri ca si in multe alte cazuri  in care vezi cum autostrada "nimereste" pe traseu stalpi LEA si alte "obiecte" spune mult despre cum a fost facut SF-ul.
Dupa cum stim, dupa ce se stabileste traseul si se face expropiere devine imposibil de repozitionat.
In cazul de fata nu cunosc diferenta de nivel, google earth spune ca este o diferenta de 100m  :o, si presupun ca la modul cum fug toti de viaducte nu se arunca UMB sa faca doua, de placere!
Pentru A6!

danutzu_1069

@gruia, s-a mai dezbatut problema asta, inca de la inceputuri...
Ca sa sui autostrada pe deal, trebuie ca la viaducte sa respecti o panta maxima, si asta ar fi insemnat viaduct de sute, multe sute de metrii.
Rocada intre DN si A, to ar fi necesitat sapatura, si mai aveai si problema CF de la Bejan....
Garantat solutia actuala este cea optima din toate punctele de vedere...

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

wifi

Se putea teoretic si cu de doua ori peste Mures. Traseul era mai scurt, acelasi numar de viaducte, numai ca mai lungi si mai costisitoare. Dealul ramanea intact si nu aveam nici circul cu liliecii. Dar, ce inseamna pe langa Mures vedem acum la Ilia, escavatia din deal se foloseste la terasamente, altfel "se stirbea" pe altundeva sau se cara zgura in veselie. Pe termen lung sunt podurile de orice fel costisitoare, au nevoie de intretinere, mai vin si iluminate, energia devine tot mai scumpa. Odata sapat, armat, dupa ce creste un pic de vegetatie nu-si mai aminteste nimeni de sapatura. Ca la calea ferata, si acolo s-a sapat, acum tine de peisaj. Trebuie intretinut numai terasamentul ca pe restul traseului dealtfel. Acum arata nasol ca orice santier, dupa ce-i gata va fi in unele apusuri de soare o placere de circulat pe acolo. Multi urca la cetate mai mult pentru panorama, aici o vom avea din mers.

cristi5

#41984
De doua ori peste Mures implica pasaj peste DN si pasaj peste CF (ambele sunt acum la Bejan) si pasaj peste DJ (este si acum) plus terasament inalt ca e zona inundabila, plus ca acolo e localitatea Mintia... Podul vestic peste Mures ar fi avut (posibil) culeea nordica in zona haldei de steril, etc.

Nu cred ca la astfel de probleme complexe de proiectare exista o solutie optima. Dar asta e solutia din SF, e o solutie acceptabila. CNAIR nu a vrut sa se abata de la ea, in ciuda liliecilor.

Nu cred ca va fi super placut de condus, cele doua curbe pe pasaj au si panta mare, vizibilitate proasta, restrictii de viteza... Sa vedem. Dar va fi mult mai bine decat pe DN7

S-a vorbit si de varinta mutarii Muresului. Vad ca asa ceva nu se practica deloc, de exemplu la Sighisoara varianta CF putea fi curbata mai lin daca se muta un pic Tarnava. De ex. un tunel prin deal, sa elimine o meandra...