Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

gdaniel

S-a stricat forumul? Ca e cam liniste pe aici...

alecu26

acum dam toti refresh sa aflam alta stire.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Nu sunt noutăți de pe A1. Avem lucrări pe două loturi pe A1...

Quest

Apelul API legat de LD3 a aparut azi si pe ziare.com

http://www.ziare.com/economie/infrastructura/chiar-daca-va-fi-gata-in-2018-lotul-3-al-autostrazii-lugoj-deva-va-fi-doar-piesa-de-muzeu-1518307

..."Nefiind in cotract, nodul Holdea e o lucrare suplimentara. Iar ca sa poata fi platita, ar trebui semnat un act aditional. Iar un astfel de document n-ar avea de ce sa fie semnat, din cate stiu eu, de vreme ce ei nu progreseaza cu lucrarile la lotul 3, deci oricum n-ai avea ce trafic sa descarci de pe acea portiune de sosea. Noi le tot spunem constructorilor (n.b. Comsa) ca degeaba fac nodul, daca nu termina lotul. Dar ei insista pe nod si pe plata lui", a declarat pentru Ziare.com Alin Serbanescu.

Nu sariti pe mine, Compania nu e sfinta, dar si comportamentul celor de la Comsa e lipsit de profesionism.
N-am nervi sa caut poze martor din trecut, dar cred ca n-au miscat nimic de un an de zile in amonte de Eco 2.
Common sense will get you far !

danutzu_1069

#41059
Pai cum sa contiunuie cf proiect daca trebuie si o bretea catre giratoriu???
Nu-s atat de tampiti incat sa faca la gata pana la sfarsitul lotului, cu tot cu taluzuri inerbate si sa vina dupa, sa faca breteaua catre giratoriu (pe taluz la gata)...

Ionut

Vi s-a explicat de 1000 de ori cum e cu nodul Holdea si cu lucrarile suplimentare. Dar degeaba. Mai usor e sa-l credeti pe Serbanescu.

horatiu.cosma

@Ionut, fii puțin atent la ce scrie lumea. @danutzu_1069 are dreptate. Nu are cum să se facă autostrada cu taluze și fără bretea și apoi să se vină cu breteaua într-un moment ulterior. Ar fi atehnic și mai important, ilegal. În momentul acesta există un proiect tehnic aprobat, o autorizație de construire. Nu se poate construi altceva. Așa că sunt 2 variante:

1. CNAIR rezolvă problema contractual, adiționând breteaua și restul lucrărilor suplimentare și atunci se deblochează situația.
2. CNAIR nu rezolvă și atunci lucrările se vor bloca, va fi ceva gen ca la capătul LD2 (ceva asfalt, niște săpături începute, lipsă rigole, înierbare etc) și totul va merge în ritm de melc spre reziliere.

Ionut

Horatiu, nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca nu am fost atent. Eu ma refeream la declaratia lui Serbanescu si la remarca lui Quest.

horatiu.cosma

Concluzia e trasă din exprimarea "vi s-a explicat" (plural) în loc de "quest, ȚI s-a explicat".

Quest, pasajul, giratoriul, rampele, consolidările și practic întreg traseul nou al DN 68A prin care ai trecut nu e plătit de CNAIR. De ce? Fiindcă traseul e modificat de când cu apariția bretelei față de ce există în contractul dintre Comsa și CNAIR. Astfel, inginerul nu acceptă la plată acele lucrări fiindcă nu sunt în contract. E vorba despre vreo 10-15 milioane. Încă vreo 15 pentru ecoductul 2, care nici ăla nu e în contract. Cred că am putea face un sondaj aici, pe tema "Ce ai face tu, din poziția de constructor, dacă partenerul serios nu ți-a plătit lucrări executate în valoare de peste 25 de milioane de lei, dar te presează să continui să lucrezi, să termini ce ai de făcut, urmând a discuta despre acei 25 de milioane de lei cândva, pe viitor."

Din punctul meu de vedere, Șerbănescu e un individ care nu a frecventat zona privată a economiei, nu prea înțelege noțiunea de plăți, taxe, responsabilități fiscale. El e și fizic și mental la stat, banii vin indiferent de performanța sau lipsa de performanță, așa că pentru el constructorul trebuie să lucreze la nivelul UMB, doar așa își merită banii pentru lucrările deja executate. Ce contează că din cauza acelor 25 de milioane poate e cu un picior în groapă și s-ar putea să intre curând și cu al doilea? Cred că Șerbănescu, Ioniță și alți naționaliști verzi din CNAIR s-ar bucura să o mierlească Comsa, dar realitatea tristă e că vor rămâne în urmă o grămadă de muncitori, ingineri etc ROMÂNI fără loc de muncă, vor rămâne subcontractori ROMÂNI cu buza umflată și cu găuri financiare puternice și cel mai grav, vom rămâne cu toții pentru următorii 2-3 ani cu un lot de autostradă de 21 de km finalizat în proporție de 90% necirculabil.

Ionut

#41064
Horatiu, am vorbit la plural pentru ca nu este doar Quest singurul care nu intelege cum e cu Holdea. Sunt multi membri pe forum care refuza ori nu pot intelege cum e cu Holdea. Multumesc pentru explicatiile suplimentare. Eu nu mai am rabdare sa explic. Pentru cine vrea cu adevarat sa inteleaga multe chestii tehnice (Holdea & lucrari suplimentare), vedeti acest post al lui NGC.

Quest

Danutzu, Ionut, Horatiu, bineinteles ca Comsa nu poate face separat toata bucata ramasa de la Eco 2 in amonte pina la limita cu LD2, dupa care sa se apuce de bretea, dar Comsa nu da nici un fel de semne ca vrea sa termine nici macar contractul initial.
Eu in locul lor as nivela terenul pina la limita cu LD2 pe firul care vine dinspre Lugoj, care e opus firului invers unde trebuie pusa si breteaua catre giratoriu. As da astfel dovada bunei credinte. Dupa care m-as opri invocind motive pur tehnice, terasamentul nu poate fi facut mai departe pe firul ce merge catre Lugoj, daca nu se stie ce e cu breteaua, adica momentul la care Aditionalul la Contract nu mai poate fi aminat.

p.s. eu am un dinte impotriva Comsa inca din vara lui 2016, cind le-au trebuit luni de zile sa faca sudurile in argon la grinzile de la pasajul peste CF200 de la Ilia. Rocklee a prins in poze in 07.2016 momentul ridicarii grinzilor metalice, iar in toamna tirzie a acelui an, cu totii constatam stupefiati ca tot n-au terminat sudurile, intrucit n-au gasit (sic!) decit o singura echipa de sudori in argon. De atunci s-a vazut ca Comsa nu sint seriosi...
Dar inca o data spun: nici Compania nu e sfinta, dai toate actele prin care Constructorul intelege ca nodul Holdea se va face, dupa care o dai la intors in privinta Aditionalului, intrucit n-a fost dat ceva Ordin de Incepere (si asta discutabil, dar nu intru in amanunte ca nu stiu cum e cu DMH-ul).
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

Absolut, au o grămadă de bube și ei cu sudurile acolo, cu problemele la balastul stabilizat, cu terasamentul de la Ilia, de lângă Mureș, de la Grind, cu alunecările de taluze spre Holdea și or mai fi, nu le știm noi pe toate. Putem intra în discuții în zona asta și să deschidem cutia pandorei cu toate problemele tehnice apărute pe șantiere (ST 4, ST 3, OS 3, A6, LD 1, Tim-Arad, chiar și pe Gilău - Turda am văzut o alunecare recentă pe un taluz, în apropiere de supratraversarea autostrăzii pe drumul spre Cheile Turzii). Avem probleme de genul pe toate șantierele de autostrăzi, unele din vina geologiei păcătoase, altele din vina SF-urilor proaste, altele din vina constructorilor care au optimizat în ofertă, sperând să țină soluția lor etc. Putem povesti de ele toată vara și nu vom termina. Dar pentru toate astea s-a inventat perioada de garanție, nu e cazul să reinventăm apa caldă. Pe A6 debleele alea tot mișcă, TS repară vară de vară, pe LD 1 a apărut primăvara asta o alunecare în rambleu, TS va repara și peste tot se întâmplă așa. Și UMB a reparat pe Gilău-Nădășel primăvara asta câteva mici alunecări, a mai reparat pe TL 1 anii trecuți.

Dar asta cu "noi, CNAIR, nu plătim lucrări executate sau nu adiționăm lucrări pe care tot noi le-am cerut fiindcă constructorul lucrează încet și prost" e din punctul meu de vedere o aberație economică peste care nu pot să trec. Cu siguranță o să lucreze în continuare încet dacă mentalitatea e aceeași. Tot aștept situația aia în care CNAIR s-a achitat de toate responsabilitățile birocratice și contractuale și constructorul nu vrea și nu vrea. La Aktor pe ST2 e aproape o astfel de situație, dar acolo parcă CNAIR nu e așa de vocală împotriva constructorului.

danutzu_1069

Cred ca ar merge o varianta de genul: "aditionam contract, plătim ce ati facut suplimentar DAR, aditionam si termenul de finalizare un xx luni de la data semnari si aditionam si penalitatile pentru depasire cu yy%" (sau cum este legal)
Astel Comsa este platit, dar si obligat sa accelereze...
Nu stiu daca s-a mai discutat varianta asta....

Quest

Sigur ca penalitatile ptr depasirea termenului ar trebui sa fie consistente. Eu nu uit cazul faimosului viaduct francez Millau, la care Contractul a prevazut la adresa Constructorului, penalitati de 30.000 € / zi de intirziere. Dar ptr asta Statul trebuie sa-si faca toate temele de casa (exproprieri, relocari de utilitati, avize de tot felul).
Common sense will get you far !