Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 42 Guests are viewing this topic.


cristi5

#36856
Quote from: horatiu.cosma on November 07, 2017, 11:40:12 AM
^
Nu știu cum ai făcut calculele, dar îți zic eu valoarea aproximativă de pământ super ok pentru umpluturi ce va fi escavat de acolo: 300.000 de metri cubi.

Am zis minim :))). 3000 e volumul paralelipipedului format de intersectia DN cu A. Dar chiar sa gresesc doua ordine de marime, rau am ajuns


Quote from: horatiu.cosma on November 07, 2017, 11:40:12 AM
Este absolut evident că orice ofertant care a venit la licitația asta i-a considerat din start ca și pământ de umplutură și că țopăiala CNAIR care a ținut mai bine de 3 ani de la pornirea lucrărilor până la ultimul AC de la Holdea a cam ținut blocată posibilitatea ca acea umplutură să fie utilizată

Deci
- multe locuri unde e nevoie de umplutura pe LD3
- depind de demolarea DN
- care depinde de relocarea DN
- care a ajuns sa depinda de descarcare
- care a depins de AM, avizare PTE, exproprieri, AC
- pe care, cine le-a facut? Si le-a gresit?

Sigur, Comsa au probleme de calitate, care provoaca refaceri si intarzieri. Sper sa tina LD3 la trafic...

Dar faptul ca noi nu-i vedem miscandu-se in teren nu inseamna neaparat ca sunt la siesta. Poate nu vor sa munceasca gratis, poate sunt blocati, ca mai sus, etc.

dan_c

Quote from: Ionut on November 07, 2017, 03:45:12 PM
Da, 7 zile trebuie să stea.
Stratul de fundatie din balast stabilizat se protejeaza imediat dupa terminara compactarii cu emulsie EBCR 60/65, dupa care este recomandat ca sa nu se circule pe el mai devreme de 7 zile.
In cazul in care valorile rezistentelor Rc 4 / 5 zile indeplinesc valoarea Rc 7 zile, Proiectantul, fie el si de specialitate ( in cazul unui Fidic Galben ) , poate da o Dispozitie / Instructie de santier, ca se poate trece la urmatoarea faza, si anume , asternerea stratului de Baza din mixtura asfaltica.

Ionut

Catalin in contributors.ro preluat de Hotnews. Pun pasajele strict tehnice.

PSD se pregateste sa puna cruce autostrazii Sibiu-Pitesti sub aparenta "lansarii proiectului"

Nu o spun (doar) eu, ci o spune un raport minuțios făcut de consultanții Comisiei Europene de la JASPERS (atașat în limba engleză). Raportul detaliază punct cu punct lipsurile majore ale documentației elaborate în 2008 pentru Sibiu-Pitești. Concluzia: nu se poate lansa o licitație pe baza acelei documentații. Este nevoie de studii geotehnice și de o proiectare a traseului și a structurilor mult mai serioasă.

Culmea, în prezent și legea românească spune același lucru ca lecție învățată după autostrăzile surpate. Normativul geotehnic NP074-2014 (aprobat prin ordin de ministru al Dezvoltării) cere ca la nivel de studiu de fezabilitate investigațiile geotehnice să respecte standardele Eurocod 7. Adică acele investigații detaliate și proiectarea aferentă pe care le solicită și consultantul european.

De altfel, Compania de drumuri a și încheiat un contract în 2015 cu acest obiect: actualizarea studiului autostrăzii Sibiu-Pitești la nivelul de detaliu necesar.

Că a făcut asta după ani de zile în care domnii Șova și Ponta țineau pe bară autostrada Sibiu-Pitești pentru că aveau un pariu cu autostrada pe Valea Prahovei e altă poveste. Precum și că au făcut praf caietul de sarcini pregătit de consultantul european reducând termenele și costurile într-un mod nerealist și că au nesocotit recomandarea de-a angaja un verificator tehnic care să urmărească ce face firma angajată

Ce s-a întâmplat cu acel contract din 2015? Firma neserioasă selectată nu l-a dus la bun sfârșit – a realizat acea actualizare doar pe secțiunile din capete, Sibiu-Boița și Curtea de Argeș-Pitești. Pe partea grea a proiectului nu a făcut nimic: în defileul Văii Oltului, la traversarea Subcarpaților spre Valea Topologului și mai departe până în Valea Argeșului – zone extrem de dificile pentru construcție, predispuse alunecărilor de teren.

Deci nu avem nimic făcut pe loturile grele: 2, 3 și 4. Între timp, dl. Ioniță, șeful CNAIR, zice că nici nu-i mai trebuie studiile detaliate, "avem tot ce ne trebuie". Nimic mai departe de adevăr. Consecințele dacă se merge înainte cu planul de a face licitația cu studiul din 2008 la bază? Niciun metru de autostradă realizat, contracte reziliate peste 2-3 ani, surpări și alunecări, adică rețeta văzută deja pe: Orăștie-Sibiu lot 3, Lugoj-Deva lot 2, Suplacu de Barcău-Borș și lista poate continua.

Veți auzi probabil în spațiul public în perioada următoare, o relativizare a raportului JASPERS, un discurs despre cum "avem tot ce ne trebuie de zeci de ani, nu mai avem nevoie de studii". O narațiune despre cum oamenii rău-intenționați vor să "blocheze" în timp ce alții vor să "facă". Nu vă lăsați înșelați, e vorba de aceeași propagandă pe care o vedem în toate domeniile. O propagandă nerușinată care nu ține cont nici de specialiști, nici de rapoarte și în niciun caz de consecințele acțiunilor de acum.

Hotnews

delacroix

PiSi lot 1 Sibiu (Selimbar)- Boita 14 km
vedere spre sud vest. In dreapta Talmacel, in stanga Boita


usoara rotire spre vest


vedere dinspre Sud


de la 3000 metri.


Noul giratoriu si viaductul "muzeu".


Viaductul Talmacel. 









Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Extraordinare aceste randari/simulari 3D. Multumim mult! Asteptam si restul! :cheers:

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mihaimai

delacroix, de ce s-a optat pentru un acces temporar, cu o iesire si o intrare, in loc sa se faca (macar in zona sensului giratoriu) toate cele 4 accese ?

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

SILVIUFG

Ar fi costat mult mai mult sa faca un semi-nod care sa ramana acolo dupa deschiderea lotului 2? Sa-i fi facut separat banda de intrare de pe DN7 pe A1 spre directia Sibiu. Ma gandesc ca :

1. Oricum te costa niste bani si actuala configuratie a nodului temporar
2. Poate vei avea nevoie de o iesire/intrare de urgenta.

Ionut

#36865
Guys, nodul Boita nu a fost gandit din start intre A1 si DN7, ci intre A1 si A13 Sibiu-Fagaras-Brasov! Pe A1 erau gandite initial noduri la Vestem si la Talmaciu, dar s-a renuntat la ele si avem nod la Boita... temporar, pana cand e gata S2.

Sper ca in SF pentru A13 sa fie totusi "extins" nodul sa avem si legatura cu DN7...

delacroix

#36866
Pisi lot1.
Nod Sibiu Sud (Selimbar)








Iesirea din Selimbar


La Tocile


La Schit






Powered by API/PUM imgur uploader

ciprinel

Frumoase randari. Felicitari pentru munca depusa.

Ionut

Hm, nodul Sibiu mai are un giratoriu. :D Poti sa modifici te rog?
In rest, mii de multumiri! Sper sa avem si S5 in curand. :D


vancouver

"Un fleac, i-am ciuruit" (T. Basescu, cu alta ocazie). Acum ne-au mai ciuruit cu 2 giratorii. Tarii cat mai multe giratorii....

Cand am drum cu 2 benzi pe sens, unde cele 2 benzi au parut CA URMARE A VALORILOR RIDICATE DE TRAFIC, nu se poate amplasa un giratoriu pe acel drum, pentru ca in timp vor aparea ambuteiaje. Am explicat cu alte ocazii de ce, mi-au sarit o gramada in cap, dar apoi s-a vazut la ce ma refer cu giratoriile de pe centura Bucuresti.

Aici DN1/7 este un drum radial de intrare in Sibiu, la ore de rush pe acolo se va desfasura un trafic important, la care se adauga ceea ce intra / iese de pe A1. Mai ales ca multa vreme pe directia Sibiu-Brasov nu se va putea folosi A1 (pana cand nu apare si A13 in zona, cu nod in zona Boita). Deci puhoiul de la Brasov / spre Brasov tot DN1 va folosi.

Aici trebuia facut:

A. Fie ca la intersectia DN3 cu A2 langa Constanta (exact aceeasi situatie, DN cu 2x2 intersectie cu A, rezolvare cu nod trefla)
B. Fie ca la intersectia DN1 cu A3 la Gilau (iarasi aceeasi situatie, rezolvare cu dubla trompeta)

Mai ales situatia B se preta aici, nefiind necesare modificari majore la ceea ce deja este construit, iar in plus breteaua actuala DN1 spre A1 dinspre Talmaciu spre centura Sibiu se putea pastra (ca scurtatura, pentru a nu fi necesara parcurgerea intregii trompete duble).

Dar na.... atata ne duce capul pe noi. Ne place ca inclusiv pe directia principala Sibiu - Brasov, pe DN1, sa fie nevoie sa franam, sa dam prioritate unora care intorc sau fac stanga !!!!, sa clatinam bine pasagerii din masina cu o accelerare si un viraj dreapta, stanga, dreapta, iarasi accelerare, imediat apoi iar franare la urmatorul giratori, iar hâtza - hâtza, etc.... Si asta, desi primim bani europeni 85%....
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.