Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 37 Guests are viewing this topic.

alecu26

E clar. CoBra eats PiSica. Sau cum era jocul ăla de cărți. ...animale din continente.
Noroc ca nu mai avem firme care sa stea capra și sa zică în MPGT ca drumul de la București în Moldova trebuie sa treacă de 2 ori munții. Și ca trebuie DX oriunde...numai la Brașov Buc nu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

andrei0305

La Soimus au mai fost ridicate 4 grinzi, sensul spre ilia partea dinspre sebes. Se ridica a 5-a grinda acum 20-25 de minute:-).

horatiu.cosma

#36722
Făcând o retrospecție de anul acesta pe Sibiu-Pitești, tabloul e tot mai sumbru. Ca să îmi formulez concluzia, o să enumăr ipotezele:

- Conducerea CNAIR scoate la licitație loturile 1 și 5 ale autostrăzii pe baza SF-ului revizuit în 2015-2016, chiar dacă nu există un acord de mediu (vezi Lugoj-Deva).
- Contractul de revizuire SF este reziliat, rămânând nerevizuite secțiunile dificile ale autostrăzii (2, 3 și 4).
- Deși necesitatea revizuirii a fost acceptată pe loturile ușoare, ea a fost contestată de CNAIR pentru loturile nerevizuite printr-un document scris într-o română stricată de foști proiectanți la Iptana, actuali angajați CNAIR, care apără SF-ul Iptana din 2008 (evident) și contestă raportul Jaspers din 2013 care sugera necesitatea revizuirii SF-ului din 2008 (tonul și limbajul folosit în acel document ar suna cam așa: "Cum își permit experții internaționali de la Halcrow să pună la îndoială SF-ul Iptana și SPF-urile anterioare din anii 1993-1997 la realizarea cărora au participat somități din marile instituții ale statului? Cel mai probabil nu au fost corect informați despre ce s-a lucrat, dar căutăm în arhive și vă arătăm noi cum stă defapt treaba").
- Institutul Geologic Român a fost inclus în schemă pentru a realiza niște investigații geologice și geotehnice suplimentare.
- Se revizuiesc indicatorii tehnico-economici, dar doar pentru secțiunile 1 și 5.
- Este scoasă la licitație revizuirea analizei cost-beneficiu.
- Nicio veste despre lansarea unei proceduri de licitație pentru obținerea acordului de mediu.
- Apariția ordinului de ministru 600, care încearcă să cenzureze constructorii, limitându-le drepturile de a profita de erorile din SF, posibilitatea de a ataca în instanță și altele.
- un fapt care nu ține de Sibiu-Pitești, dar care e relevant pentru tabloul sumbru din viitor: SF-ul Tg.Mureș-Ditrău e la fel de blocat ca și acum 1 an, nu se ia nicio decizie; conducta de gaz paralelă cu lotul Geiger de pe Ogra-Tg.Mureș e tot acolo de 1 an, nu se ia nicio decizie; nodul Holdea nu e adiționat, deși proiectul e aprobat, autorizat, s-au început lucrările, nu se ia nicio decizie.

Din toate astea, eu concluzionez în felul următor:

- noua echipă de conducere din CNAIR e un mic clan construit în jurul directorului general, format din rude, foști colegi de restanțe din facultate, proiectanți reșapați de pe la Iptana, veniți toți pe niște posturi călduțe, bine plătite, fosta echipă fiind îndepărtată aproape în întregime pentru a face loc cui trebuie. Comportamentul noilor veniți se poate observa din deciziile (sau mai degrabă indeciziile de anul acesta) și se mulează perfect pe comportamentul liderului: au fost luate doar deciziile care nu implică plăți suplimentare și anume rezilieri de contracte, scoatere la licitație pe bandă rulantă a orice, să pară că își fac treaba(frica de asumare, de semnătură, de DNA, de Curtea de Conturi).

- S-a renunțat la orice fel de revizuire a studiilor de fezabilitate, incluzând aici loturile 2, 3 și 4 Sibiu - Pitești, datorită concluziilor dintr-un raport al Curții de Conturi (și eventual un control DNA). Față de alte proiecte lansate pe FIDIC Galben în bătaie de joc și care se vor bloca contractual în faza de proiectare (centura Timișoara, DX Craiova-Pitești, A0 Sud) datorită lipsei de asumare din CNAIR (vor fi multe modificări în PT față de SF, iar în caietul de sarcini Ioniță a avut grijă să bată în cuie soluțiile din SF, obiectivul fiind să nu mai fie nevoie de revizuiri de acord de mediu; însă multe din soluțiile tehnice din SF se vor dovedi imposibil de construit și CNAIR va trebui să își asume acest lucru), loturile 2, 3 și 4 din PiSi nu au fost încă lansate pentru proiectare și execuție datorită vocilor din societate care au spus în repetate rânduri că lansarea unui proiect de o asemenea amploare pe baza SF-ul făcut de somitățile din Iptana nu va avea viață lungă. Acest fapt i-a mai temperat puțin pe cei din CNAIR, dar doar pe moment.

-Pentru a-i reduce la tacere pe acești contestatari, cei din CNAIR au început să cârpească SF-ul Iptana cu ajutorul Institutul Geologic Român, prin diferite licitații care să refacă unele documente, prin proiectanții proprii, prin OMT 600 (care pe viitor să rezolve lacunele din SF, blocând constructorii să profite de aceste lacune). Din păcate imaginea acestui SF din 2008 în contextul unui proiect de infrastructură rutieră cum nu a mai fost realizat încă în România (2 foraje geotehnice la capetele unui tunel de 1,7 km e o realitate tristă care spune totul) se aseamănă cu o corabie care ia apă prin foarte multe găuri. Câteva cârpeli locale nu o să rezolve problema. Cel mai probabil după finalizarea analizei cost-beneficiu licitate recent, vor apărea alte găuri în corabie. Se vor licita și aceste "găuri"? După cârpirea lor, vor apărea altele și tot așa. Nu există soluție magică pentru a aduce SF-ul la un nivel corespunzător, iar statul nu este capabil de nicio culoare să îl aducă acolo. Singura soluție este aceeași care a fost aleasă peste tot în lume pentru asemenea proiecte: contractarea serviciilor pentru realizarea unui SF profesionist, așa cum au indicat și specialiștii Halcrow.

-Faptul că încă CNAIR nu a demarat procedurile de contractare a serviciilor pentru acordul de mediu îmi spun că încă nu au un traseu final, nu au soluțiile tehnice la nivel de SF stabilite. În același timp ar putea însemna că, dacă intenționeze să contracteze aceste servicii prin încredințare directă, nu au găsit încă un prestator de mediu căruia să îi pună în brațe SF-ul final și care să realizeze acordul de mediu pe baza acestui SF, fără nicio modificare de soluție, așa cum dictează CNAIR. Asta ar putea fi planul CNAIR pentru a putea scoate la licitație și secțiunile 2, 3 și 4 fără grija modificărilor de soluții tehnice în cadrul acordului de mediu, așa cum s-a întâmplat pe Lugoj-Deva. Înțeleg că ar putea într-un fel sau altul să cenzureze un prestator de mediu fiindcă îi plătește direct, dar oare cum s-au gândit că pot cenzura ONG-urile pe mediu, ANPM-ul? Îi ceartă pe toți că nu au suflet de român și că din cauza lor nu se construiesc autostrăzi în România?

Șansa ca proiectul să revină pe o linie de normalitate stă într-un ministru care ar trebui să întrebe prin Italia, Spania, Germania cum au făcut alții proiecte de dimensiunea Sibiu-Pitești, să învețe din aceste experiențe și să nu îi creadă pe cei din CNAIR care îi spun că ei pot reinventa roata în alt fel. Și, surprinzător, un ajutor nesperat ar putea veni de la Banca Mondială. Dacă într-adevăr această instituție se va implica activ în derularea proiectului Ploiești - Brașov, sunt convins că vor spune că următorul pas este revizuirea SF-ului existent din 2006. Astfel, PM-ul și Ministrul Stroe vor avea o justificare bazată pe o expertiză de primă clasă pe care chiar ei au solicitat-o pentru a trimite la plimbare aiurelile din CNAIR.

ghrt

Pentru PiSi există finanţare de nu mai ştiu câţi ani de zile şi nu s-a făcut absolut nimic, indiferent de cine a fost ministru şi de cine a fost la CNADNR sau cum se mai numeşte. Problema nu pare să ţină, specific, de cei de acum. Din saga CoBra ar rezulta că decizia politică este să nu se construiască PiSi. Sau poate este doar o incompetenţă sistemică combinată cu frica de răspundere.

Revenind la afirmaţiile tale, un ministru nu poate întreba prin alte ţări cum s-a făcut ce s-a făcut la ei, deoarece mandatul unui ministru român al transporturilor este mult prea scurt pt aşa ceva.
Cont (aproape) inactiv.

horatiu.cosma

^
Ce legătură are durata mandatului unui ministru cu opțiunea de a se consulta cu omologii din alte țări? Că doar nu trimite răvaș cu căruța până la Paris, răspunsul întorcându-se în câteva luni. S-au inventat telefoanele  :lol:.

alecu26

Parca contractul de asistenta tehnica cu Asfinag exista. Si nu cred ca, compania de stat a Austriei (CNAIR-ul lor) ar veni cu niste preturi care sa le aduca profituri cu 2 cifre in procente.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

#36726
Treaba cu Asfinag s-ar putea să meargă dar momentan nu există susţinere politică.
Cont (aproape) inactiv.

NGC

Quote from: NGC on October 31, 2017, 09:12:33 PM
Astazi a fost lansata licitatia "Completarea studiului de fezabilitate pentru "Constructia Autostrazii Sibiu – Pitesti" prin revizuirea analizei cost – beneficiu si elaborarea documentatiei suport pentru Cererea de finantare".

[...]

P.S. Suma din primul paragraf al capitolului 8.2 e tare interesanta. ;)

Quote from: dr4qul4 on November 01, 2017, 10:44:57 AM
"depaseste 75 mil euro"

Nu ai citat destul. Important este si despre ce este vorba. ;)

Vice33

Ce mai fac UMB-iștii...? Sunt harnici...? Au mai avansat la Brănișca?

Tavi


nrb

certitudine: finalizare LD4 și LD 3 2018
incertitudine: finalizare tuneluri LD2 2020

horatiu.cosma

Certitudine că termină UMB la anul  :)? Pe ce te bazezi când spui asta? Hărnicia și seriozitatea nu sunt suficiente acolo unde natura s-ar putea să nu fie de acord.

rocklee

horatiu.cosma.....cand a fost reziliat SF ...PISI ... >:(

nrb


cristi5

#36734
@nrb si toti optimistii LD4 (sau realisti ca domnul ministru), urmariti prognozele API, se bazeaza pe multe informatii din bransa

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9

UMB muncesc cu avant dar... nu prea e clar ce vor face la deal. Prin urmare nu mi-e clar cum au primit AC acolo. Si liliecii, o specie comuna, least concern, tocmai ei sa tina blocat dealul... Apropo, inteleg ca ACul nu e inca in vigoare, ca inca in scriptele de la Mediu liliecii nu si-au facut mutatia. Ciudat ca nimeni din CNAIR nu se grabeste sa le-o faca. In acelasi timp, sunt criticati la greu constructorii straini...

Deci parerea mea este: deschidere LD4 in 2018 eventual de la deal incolo, spre Ilia. Ar fi foarte bine, decat sa ramana atatia kilometri sa adune praf.

Cine nu e de acord, poate sa salveze adresa acestui mesaj si vorbim peste un an:copy-paste

Bonus prognoze: Tuneluri LD2 in 2020? Licitatia finalizata poate, eventual proiectarea poate fi gata pana atunci, nu stiu daca si avizata, ca nu prea e cine s-o avizeze, ca nu s-a mai facut asa ceva la noi.  S-au pierdut patru ani degeaba acolo, si suntem inca in punctul zero. Avem AM (lucru destul de rar pe tronsoanele montane) si stam sa ne uitam la el.