Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 55 Guests are viewing this topic.

alecu26

O sa stea mult și bine la spart semințe eventualii constructori în santier.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Nu semnează CNAIR cu ei contractul dacă nu iese AM. Mai multe șanse sunt să se anuleze licitațiile decat sa înceapă.

cristi5

Da, conditia 3:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg170350#msg170350

Sa reamintim ca de ex. LD2 a avut castigator in 2013 si acordul de mediu serios (nu ala fuserit) a iesit in 2016.  AM probabil trebuie sa iasa pe tot PiSi dar  pe loturile grele nu este SF...

Parerea mea e ca s-au blindat la birocratie.
1) Daca statul nu rezolva hartii gen AM, aconstructorii asteapta (sparg seminte) pe banii lor (nu pe banii nostri ca acum) si nu fac claimuri.  Asteptarea inseamna fireste timp si vieti pierdute din cauza statului dar despre asta nu vorbim.
2) daca statul are hartii slabe gen solutii IPTANA din sec 20, constructorii n-au voie sa propuna schimbari desi e design&build. Si nu e "mandria de a fi roman", ca de exemplu SSF, care propune solutii pe care IPTANA nici nu le poate visa, e firma romaneasca (ce-i drept, dintr-un oras cam revolutionar). E pur si simplu apararea birocratiei incompetente. Doctrina Cuc-Ionita.

horatiu.cosma

Ar fi sinucidere curată ca pe loturile 2, 3 și 4 PiSi să se bată în cuie soluțiile Iptana din 2008. Adică cum să bați în cuie un tunel de 1,7 km ca la Poiana cu doar 2 foraje la capete? Eu înțeleg că pe Valea Oltului unde e vorba de o rocă dură nu se justifică peste tot foraje din 50 în 50 de metri cât cere Eurocod-ul, însă pe secțiunile 3 și 4 (în special 4) investigațiile geologice și geotehnice sunt mai mult decât necesare. Plus că soluțiile tehnice din SF, adoptate fără semnătura unui verificator de proiect, deci fără asumarea răspunderii în fața legii sunt, așa cum ne arată experiența ultimilor ani fie supradimensionate, fie aproximative, pe baza unui aviz "de principiu" de la Apele Române (care azi valorează fix cât hârtia igienică), fie pur și simplu eronate (nu se potrivesc cu realitatea din teren).

Dacă se merge înainte cu SF-ul Iptana, doar prin îndeplinirea tuturor condițiilor de mai jos se poate înainta cu proiectele de execuție:
- plusurile și minusurile financiare identificate de constructor după faza de proiectare (un tunel mai scurt față de SF e cu plus, un viaduct mai lung e cu minus etc) să se anuleze sau în cel mai rău caz să rămână în 10%
- să existe posibilitatea modificărilor, adică nimic să nu fie bătut în cuie
- să se întâmple un miracol în CNAIR și să înceapă să își asume semnarea de adiționale (spre exemplu al doilea ecoduct de pe LD 3 e aprobat de un an, finalizat de 6 luni și încă nu a semnat CNAIR adiționalul; ce se va întâmpla când vor trebui să semneze un adițional care cuprinde lucrări în plus și în minus de ordinul zecilor dacă nu chiar sutelor de milioane de lei?)
- constructorul să aibă dorința reală și capacitatea financiară de a trece peste foarte multe probleme contractuale astfel încât să ducă la bun sfârșit proiectul


Ionut

Se misca bine. Sa vedem cat tine vremea. :cheers:
Vreo miscare importanta la lilieci in partea dinspre statia de asfalt?

Dominik

Cateva imagini interesante cu evolutia lucrarilor de pe lotul 3 Lugoj-Deva pe luna Octombrie

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/492815461081042/
You're in Steelers Country

dumbravaandrei

#36682
Din ce se vedea din DN, nu importanta dar furnicar era.
Mai "important" sa zic asa (desi cred ca a fost reverie / iluzie optica) la Holdea mi s-a parut ca au turnat beton pe supratraversare. Lucea frumos la soare :)
Din pacate am fost in graba si nu am mai oprit nicaieri. Dupa ce am trecut de Aciliu mi-a parut rau avand in vedere diferenta de vreme.

La LD2 care e schepsisul, ca nu prea ma prind. La CIC erau 4 oameni in rest pustiu. Parcarea + CIC au sanse decada asta sau asteptam urmatorul MPGT?!?

Ionut

Nu este exclus sa fi vazut suprabetonarea la Holdea...

Tavi

#36684
Mie, din pozele lui rocklee de saptamana trecuta, imi pare ca era turnat betonul pe calea de rulare si pe trotuarul vestic iar trotuarul dinspre actualul DN era doar armat si cofrat.

E posibil intre timp sa fi vazut si celalalt trotuar turnat si fara prelata care sa pune sa nu crape.

Poate or fi pus si ceva adeziv ca sa prinda bine hidroizolatia.

Niste poze de la pasionati precis ne-ar lamuri :)

rocklee

#36685
la holdea era turnata suprabetonarea ...din ce vad la soimus sunt tot 5 grinzi ca si alaltaieri....poate ca umbul nu lucreaza ...pana luni ... :)

Ionut

Cip spune ca vin de la Gilau de luni. Creste mobilizarea? :)

ciprebbe

Sunt plecati acasa pana luni.
De crescut mobilizarea nu stiu ce sa zic, la Gilau oricum nu mai erau multi si mai raman cativa sa tunda iarba conform cerintelor CNAIR.
Sunt curios ce bete in roate le va gasi comisia la Gilau. Nu or fi inflorit salcamii pe terase :)) Eu miros ca nu le va face receptia.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Quest

Quote from: Dominik on October 28, 2017, 07:01:10 PM
Cateva imagini interesante cu evolutia lucrarilor de pe lotul 3 Lugoj-Deva pe luna Octombrie

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/492815461081042/

Multumim Dominik.
Stie cineva de unde sint cele 2 cadre, luate in ultimele 7 secunde ale filmuletului ?
Rocklee ?
Common sense will get you far !

pbh

Primul cadru este din zona cu infiltratii (podet terciuit) unde, in sfarsit dupa 4 luni, au inceput sa ridice terasamentul.
Al doilea cadru "?". Foarte ciudat acel pilon de beton care este acoperit cu caramida desi pare a fi sub nivelul solului.