Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 79 Guests are viewing this topic.

adiarc

in Romania anului 2017 ,membra a Uniunii Europene,in veci ,vecilor,Amin,nu se va putea obtine alt AM ,fara tuneluri

si e f.f.f bine ca e asa ,pt ca pe termen mediu si lung e cea mai buna solutie tehnica si ,de fapt,pe termen lung,CEA MAI IEFTINA

Cretinitatile propuse acum ceva timp de cuc(litere mici),sunt ieftine pe termen scurt si mult mai scumpe pe termen lung
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SkyPilot

Quote from: Ionut on October 06, 2017, 07:49:49 PM
Bai innebunesc aici.

"Nu cerceta aceste legi,
Că eşti nebun când le-nţelegi!"

Parerea mea este ca haosul este generat intentionat ca sa se impinga trecerea la actiune cat mai departe in timp. Ma enerveaza la culme sintagma "tuneluri pentru ursi"; pentru ursi s-ar fi facut viaducte sau ecoducte, tunelurile nu sunt in niciun caz pentru ursi!

vancouver

#36272
Quote from: Ionut on October 06, 2017, 07:49:49 PM
Quote from: kumar on October 06, 2017, 07:24:31 PM
In valoarea de 180 mil euro nu era inclus tot lotul Salini inclusiv tunelurile?

Da' de unde 180 mil euro? De ce nu 181? De ce nu 200? Sau 100? Sau 150,73?!?!
Cine a scos cifra asta? De unde? Cine a zis cat costa?
(...)

Bai innebunesc aici.

Bai si eu innebunesc. Voi (nu ma refer la Ionut, ci la cei care au scornit treaba cu 180 milioane), voi nu puteti macar sa repetati corect ceea ce a spus ministrul? A spus 180 de milioane IN PLUS. Ce-o fi asa greu de retinut 2 cuvinte. DECI ATENTIE: 180 MILIOANE IN PLUS.. (Cuc: "dar mi se pare un pic aberant că pentru faptul că pe acolo ar trece nişte mamifere mari, respectiv urşi, să suplimentăm costurile unui tronson de şapte kilometri cu 180 milioane de euro")

Valoarea aceasta este cea pe care probabil i-au prezentat-o oamenii din CNAIR. Inainte de a scoate orice proiect la licitatie, TREBUIE sa existe o valoare estimata. Repet TREBUIE. Comform legii nu se poate altfel. Valoare trebuie de asemenea sa fie acoperitoare. Adica in nici un caz la licitatie nu poate iesi o valoare mai mare - se anuleaza licitatia daca nu este nici un ofertant cu valoare mai mica si dosarul pentru finantare de la UE trebuie refacut, inclusiv justificat de ce prima data s-au pus valori insuficiente - una peste alta angajatilor si directorilor le este frica de scenariul in care suma se dovedeste insuficienta si atunci prefera sa umfle suma.

Stiind acest aspect judecati suma de "180 de milioane in plus" ca o estimare acoperitoare, facuta din avion de inginerii din CNAIR, pe baza experientelor similare (cum acestea lipsesc pe intern, au mers pe sume luate de pe internet rezultate la proiecte facute de unguri, austrieci, etc.., dar nu este o critica - pur si simplu nu au avut de ales).

Referitor la suma şi paşii care urmează, Cuc a spus că "preţul final pe kilometru de autostradă, pe acest tronson, va fi stabilit în urma licitaţiei,..."

Cuc a spus foarte clar ca pretul final NU ESTE STABILIT, si ca licitatia va stabili acest. Hai sa nu mai aberam pe subiect si sa stam sa pritocim inutil suma de 180 milioane.

---------------------

Iesind acum din sfera polemicilor si a politicului, rezum starea de fapt asa cum o vad eu:

1. In orice autoritate contractanta (de ex CNAIR) pentru a scoate un proiect la licitatie trebuie stabilit un pret estimat.
2. Acest lucru il fac inginerii angajati acolo.
3. Pentru ca traim in ROMANICA, nu este suficient ca un inginer specialist sa stabileasca acest pret, ci el trebuie prezentat spre avizare unui director. Evident never ever acesta nu va putea verifica pe bune ce ii pun pe masa toti angajatii, dar fara semnatura lui nu merge mai departe. Fiind afon sau pur si simplu din lipsa de timp, directorul mai adauga ceva in plus la pret, ca sa nu zica ca nu a facut nimic.
4. Se merge mai departe la ministru sau secretar de stat, care si el trebuie sa semneze. Ce sa semneze, nu stiu, dar asa este sistemul lasat de comunisti si noi dupa el functionam si acum. Mai ramâne sa avizeze partidul  >:(  (in loc sa se ocupe sa schimbe acest sistem aberant, politicienii nostri au insa cu totul alte probleme).
5. In cazul CNAIR versus LD2, lot E, probabil s-a ajuns la pasul 4 si Dl. Cuc, dupa ce a vazut datele si a fost informat succint, a simtit nevoia sa iasa la rampa.

De aceea spun ca este o veste buna.
Daca intr-adevar ne aflam la pasul semnaturilor / prezentarii la ministru, atunci inseamna ca documentatia este gata sau aproape gata de trimis spre SEAP. Si de aici si termenul avansat, pana la sfarsitul anului (sau un pic dupa sfarsit, dar numai un pic  :lol:). De aici si faptul ca a numit suma, adica suma de 180 milioane in plus este ceea ce i s-a prezentat spre avizare tov. ministru (sistemul este pur comunist, deci pot sa-i spun tovaras).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on October 06, 2017, 04:06:26 PM
Stiu ca este extrem de greu de extras partea buna din ce spune un politician...
NU este chiar imposibil... Orice politician de rang inferior din ACELASI partid va extrage de indata "partea buna..."

Quote from: cristi5 on October 06, 2017, 08:20:47 PM
eu cred ca cheltuim prea multa energie sa analizam textele unui politruc. El spune nustiuce ca sa transmita un mesaj electoratului si noi ne apucam de interpretari tehnice. Imi pare rau ca nu m-am abtinut sa comentez pe acest subiect...
Perfect adevarat.
Imi pare bine ca nu te-ai abtinut...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

luc

#36274
^Ultimul reportaj al lui @rocklee e de acum 6 zile... Hai noroc!

patratel_ro

#36275
Tunelurile astea o sa ne doară următorii 3-4 ani pe toti, si o sa ne coste timpi si nervi așa ca e foarte bine sa fie cât mai mediatizat si cât mai urmărit pentru a nu se mai pierde timp aiurea.

rocklee

daca pe A3 avem vesti frumoase ....si intreba cineva pe aici daca rocklee a mai pus ceva poze ....hai ca i sa va arat cateva facute azi in fuga ...pe lotul umb ....
cateva imagini cu viaductul de la dealul cu lilieci ...umbul nu lucra 












Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

una dintre relocrile ce stateau in calea viaductului de la cf ...dealul cu lilieci...sa rezolvat














Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

#36278
sa rus asfalt si peste fosta pescarie ...si balast cu amorsa pe o bucat si dincolo de balta spre viaductul Branisca  :D





























Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

cateva imagini din mers ..sau montat pe o distanta apreciabila parapeti intermediari ...


























Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

imagini cu zidul de sprijin de la dealul cu cariera de piatra ...sa asezat o parte din fierul beton pe poziti ... :D






































Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

mai multe imagini cu debleul de linga viaductul branisca ...si imagini cu viaductul vazut de sus din debleu ...




























Powered by API/PUM imgur uploader