Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 41 Guests are viewing this topic.

Germany

Dacä lucrau vreo 10.000 chinezi, poate terminau anul ästa ;)

Haideti totusi sä ne multumim cu progresul lucrärilor din Martie (de când au primit AC) si pânä în prezent.

ovicor

   O intrebare pentru cunoscatori : decopertarea sub viaduct ce justificare are ?!? Ma gandesc ca pe terenul plat e mai usor de montat schele si patruns cu utilaje. Exista alta explicatie ?

alecu26

Ca  e naspa sa lucrez printre bălării. ..și la fiecare ploaie sa nu mai poată intra betoniera, camionul cu fier, macaraua....etc.
Sau te mai umpli și de căpușe cum pățesc aia din echipele topo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Stefan01

Astazi, pe sensul de mers Sibiu - Sebes al vestitului lot 3, era o foreza si alte utilaje in zona unde, acum un an de zile, se lucra din greu. Utilajele se observa putin din cauza parapetelor.











Tin sa precizez ca acest lot este o mizerie din punct de vedere al calitatii executiei. Pe sensul de mers Sebes - Sibiu am intalnit o sumedenie de gropi si trambuline. Avand in vedere starea proasta a stratului de uzura de pe acest lot si apropierea iernii, ma intreb:

1. Au fost identificate sectoarele ce intra in reparatie ?
2. Exista solutii ?
3. Daca sunt solutii, cand au de gand cei din Companie sa le implementeze ?

yetiman

#36049
Conform raport CNAIR Septembrie 2017



Powered by API/PUM imgur uploader

*Pentru lotul Salini A-D situatia este: 93,50%
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Sunt curios cum e calculat procentul de 72% din LD2 (Salini).
72% din total contract presupun, pentru ca pana la limita cu sectiunea E totul e cam gata.

Poate vedem noutati pentru sectiunea E in secolul asta.

Ionut

Quote from: tom_sawyer on September 23, 2017, 02:19:53 PM
Ionut, totusi se pare ca si-a asumat... Uite aici, minutul 0:30:

Din gura nu inseamna de fapt asumare. In scris, aia e asumare. "Incercam" nu este asumare!!!
Comparatia poate fi facuta cu Sebes-Turda lot 4, acolo unde dupa 30 noiembrie Porr isi ia penalitati de intarziere.

UMB nu are in scris asa ceva. Nici nu poate avea, ei au primit AC pentru restul lucrarilor in primavara 2017 (luna mai daca tin bine minte).
Prosti sa fie sa-si asume decembrie 2017!

FACETI DIFERENTA DINTRE DECLARATIILE DE PRESA, MINCIUNI SI DEZINFORMARE SI CE ESTE IN CONTRACT!!!

yetiman

#36052
Trebuie sa recunosc ca raportul CNAIR contine 2 valori.  :D
Una pe tot lotul, cealalta fara sectiunea E.
Pentru continuitatea graficului am preluat doar valoarea pentru intreg lotul. (cel putin oficial nu stiu sa se fi schimbat contractul.  :( )

71,98%(A-E),
93,50% (A-D)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Deci am intuit corect. Multumesc! :)
Să vedem când scot din contract sectiunea E. Si cum...

vancouver

#36054
Sectiunea E este deja scoasa din contract, cam de la mijlocul lui august 2017:

Quote from: cutter on August 11, 2017, 05:38:24 PM
CNAIR a comunicat constructorului o încetare parțială a contractului unilaterală. Baza legală invocată: art. 1321 Cod Civil.

Motivul: același din 2013 încoace de cînd se tot cotesc pe după corcoduș, le e frică că dacă scot doar ultimii 3km (și recepționează PT-ul) ar putea fi considerată o modificare substanțială a contractului și să primească corecție de 100% pe fondurile europene. În loc să-și asume să explice că nu este așa, după ce-au cerut consultanță metodologică de la BEI, de la ANAP, de la toți pe cei pe care i-au putut întreba, după ce-au pasat problema de la unul la altul și au amânat-o cât s-a putut de mult - au ales soluția cea mai lașă: practic, secțiunea E a fost scoasă brutal, unilateral din contract de CNAIR. Puteau face asta în ianuarie 2014, dacă asta era intenția. Puteau să nu mai spargă secțiunea E în E1 și E2. Să ceară de la Salini, PT secțiunea E2. Să așteptăm ani de zile.

Dar oamenii aceștia nu se gândesc decât la fundul propriu. Dintre soluția cu 1% risc care aduce plus-valoare și servește interesul public și cea 99% sigură pentru fundul propriu care ne aduce blocaje, pierderi economice, daune de plătit - pe care credeți că o aleg?

De reamintit că secțiunea E1 (primii 6km de după D) are Proiect Tehnic de Execuție întocmit de Salini, predat și aprobat în CTE-CNAIR. Proiectul Tehnic de pe E2 este și el făcut, dar nu e predat.

Niciunul din ele nu e plătit din ce înțeleg, iar contractul a fost complet reziliat cu privire la orice drepturi și obligații ale părților privind secțiunea E (cu totul, nu doar lucrările - deci și proiectarea).

Deci cu E2, după 2 ani de cînd se lucrează la PT, după comentarii în CTE-CNAIR în mai multe rînduri, studii geotehnice, etc - munca se aruncă la gunoi (că CNAIR n-are PT-ul).

Iar pe E1, CNAIR are PT-ul, dar ar putea fi mari probleme privind proprietatea intelectuală dacă nu a fost plătit. În tot cazul - FIDIC roșu nu cred că se poate (pentru că presupun că proiectantul inițial adică Salini nu mai este disponibil pentru asistență tehnică pe perioada execuției).

Pe scurt, după mine CNAIR/MT au ales soluția cea mai lașă, după ani de zile de tergiversări - în loc să rezolve contractual, printr-un act adițional situația creată.

We're back to square one, cum zice englezul, fără proiect tehnic și posibil cu mari despăgubiri de plătit antreprenorului pentru această reziliere unilaterală după mai bine de 3 ani de la începerea contractului.

Am lasat intreaga postare de atunci a lui catalin, ea lamurea o discutie in contradictoriu de la acea vreme (legata de posibilitatea sau nu de a rezilia unilateral partial).

Suntem deci in situatia in care CNAIR poate demara o licitatie noua pe lotul E, pentru proiectare + executie (pe E1 punand la dispozitie proiectul facut de Salini). Iar Salini probabil vor intenta un proces si vor cere bani pentru proiectare E2, dar asta nu are influenta asupra lucrarilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Esti tu convins că au semnat efectiv?
Spui ca se poate lansa FIDIC Galben pe proiectul Salini. Stii tu ca Salini a predat proiectul și, implicit, a luat banii pentru el?

vancouver

#36056
1. Eu nu sunt convins de nimic. Ma bazez doar pe ceea ce scrieti voi aici si ce apare in presa. Iar in ceea ce spune cutter am incredere maxima.
Ceea ce rezulta clar din presa si din postarea lui cutter, este ca CNAIR a reziliat contractul pentru zona E. Unilateral. Nu e nimic de semnat de catre nimeni.

2. Da, evident, se poate lansa FIDIC GALBEN, da. Salini nu a predat proiectul pe E2 si nu a incasat banii pe el. Deci cu atat mai mult FIDIC GALBEN, pentru proiect nou si executie. Chiar ar fi si o idee de a lansa separat E2 si E1 (intai E2 evident), astfel incat sa vina firme specializate pe tuneluri la E2.

Sigur, lansarea asta pe FIDIC GALBEN poate sa dureze 3 luni sau 3 ani, depinde cat de plini de gaz sunt chilotii celor din CNAIR. Frica de a face treaba este enorma (exact ce spunea si cutter), mai bine ne ascundem intr-un colt si asteptam sa faca altul sau sa nu mai fie nevoie. Numai cand e vorba de a face vreo smecherie, atunci frica dispare brusc si este inlocuita cu o forta fantastica, iar pagube colaterale nu conteaza (pot fi si de miliarde).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDPR

#36057
Denuntarea unilaterala e diferita de reziliere sau rezolutiune. La rezolutiune/reziliere trebuie musai ca una din parti sa fie in culpa. Si in caz de denuntare trebuie dat preaviz, asa ca ca la data anuntului de presa, CNAIR poate doar a emis notificarea de denuntare.

gruiarew

Azi la Holdea era mișcare:






Dacă am face drumul din pet-uri am ajunge la lună:

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis