Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 37 Guests are viewing this topic.

Ionut

Asfalt tango. Bonusul constructorilor de ziua noastra. :lol: Multumim sursei secrete! :cheers:
Acea "limba de pamant" revine FCC/Astaldi de pe Timisoara-Arad, face parte din nodul Giarmata, iar nodul Giarmata tine de FCC/Astaldi.

ciprebbe

Asa ma gandeam si eu dar speram sa fie pe partea UMB -ului ca asa erau sanse sa o termine repede.Ar fi culmea sa finalizeze UMB -ul si sa stam sa se rezolve "limba de pamant" ca cineva a facut tronsonul cu 20 - 30m mai scurt decat in proiect.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

S-a mai discutat pe tema acestei "limbi" si in cazul Arad-Timisoara si Arad bypass. Asa se face in cazul a doua tronsoane, se lasa o mica gaura astfel incat la "lipire" sa nu existe diferente intre cote. La fel se va intampla si cand se va incepe lotul 2 Timisoara - Lugoj, se va lasa o portiune de cativa metri neatacata si se stabilieste prin contract in datoria cui revine echilibrarea cotei. E posibil ca intre cele doua loturi Timisoara - Lugoj sa trebuiasca sa faca UMB, ei fiind de ani buni plecati de pe santier. Sa vezi atunci circ in cazul ala  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

nu m-ar mira sa fie restul lucrarii gata si sa se astepte dupa bucata aia
daca bucata aia e intradevar a lui astaldi atunci acestia ar trebui sa apara cat de curand la locul faptei
sau sa o faca tot umb si sa factureze lui astaldi

marea problema ar fi daca acea bucata de pamant nu ar fi "in acte" si fiecare construnctor si-a facut bucata contractata scriptic

cred ca cel mai bine ar fi ca tot umb sa faca lipitura si sa se deconteze apoi cu cine a gresit, daca e intradevar o greseala de acte
Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

Da iuli stiu ca s-a discutat si despre "limba" de la Arad insa acolo s-au apucat mai devreme de ea decat aici.
In situatia de fata deja suntem la finisari, majoritatea lucrarilor fiind efectuate asa cum a reiesit si din pozele aduse de tine de pe santier si poate de la ultima ta vizita au mai corectat din deficientele descoperite de tine.
Eu cred ca 30 sept e un termen in care UMB sa fie gata (aici mai e de discutat ce inseamna gata).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

OK, tineti-va bine. V-ati asezat bine pe scaun? Nu raspund pentru voi daca picati sub birou. :lol:

Umbla vorba prin targ ca Autostrada Arad-Timisoara va fi re-asfaltata complet. Din surse secrete (dar de incredere), este doar un zvon momentan, insa cu mari sanse de a se transforma in realitate... se pare ca sunt denivelari foate mari pe multi km intre Arad si Timisoara si se doreste re-asfaltarea. Mai precis re-asternerea stratului final de asfalt (cel de uzura). Mai mult, sunt cativa km in acest moment unde se pare ca sunt probleme si la fundatii pentru ca sunt infiltratii de apa.

Cam atat pentru moment, daca mai primesc informatii vi le ofer. Nu ma intrebati de unde am informatiile pentru ca nu pot sa spun nimic. :)

davyl

Sincer, nu ma mira ce spui ionut, pentru ca eu circuland recent pe autostrada asta (pentru prima oara) am avut senzatia in multe locuri ca sunt "valuri" si nu neaparat la capetele de poduri, ca acolo se cunostea problema. Cred ca presiunea care s-a facut la deschiderea acestei autostrazi, si-a spus cuvantul asupra rezistentei in timp a lucrarilor (nu am spus "calitate" pentru ca nu vreau sa judec eu).  O:-)

Iar problemele cu infiltratiile de apa, pe o vreme care in ultima perioada a fost cam secetoasa sunt de-a dreptul ingrijoratoare. Sa inteleg ca daca ploua intr-o veselie in ultima perioada, autostrada o lua la vale, nu? Of, of!

Oricum, lucrarea e inca in garantie, nu?

davyl


Pelbartus

Eu am trecut ieri pe Arad-Timisoara si am ramas  :o cand am vazut o zona de 50 m fara parapete unde lucra un excavator. Facea o groapa destul de adanca in mijlocul drumului.  :o
Ai dreptate, davyl, pe unele portiuni din banda 1 se observa o usoara valuire, dar mie nu mi s-au parut grave.

alecu26

Quote from: Ionut on September 12, 2012, 05:02:28 PM
OK, tineti-va bine. V-ati asezat bine pe scaun? Nu raspund pentru voi daca picati sub birou. :lol:

Umbla vorba prin targ ca Autostrada Arad-Timisoara va fi re-asfaltata complet. Din surse secrete (dar de incredere), este doar un zvon momentan, insa cu mari sanse de a se transforma in realitate... se pare ca sunt denivelari foate mari pe multi km intre Arad si Timisoara si se doreste re-asfaltarea. Mai precis re-asternerea stratului final de asfalt (cel de uzura). Mai mult, sunt cativa km in acest moment unde se pare ca sunt probleme si la fundatii pentru ca sunt infiltratii de apa.

Cam atat pentru moment, daca mai primesc informatii vi le ofer. Nu ma intrebati de unde am informatiile pentru ca nu pot sa spun nimic. :)

de aceea in foarte mult tari, se cere a se deschide la trafi pe stratul de binder. In acest fel in maxim 1 an se consuma toate tasarile, apar toate micile defecte, etc.

Dupa aceea revine constructorul si toarna stratul final de uzura care va iesi perfect si va ramane perfect pentru o foarte foarte lunga perioada de timp.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: udar on September 12, 2012, 08:38:34 AM
de ce asa tarziu se anunta rezultatul la aceste licitatii ?
parca vad ca imediat intram in iarna si nu o sa avem nicio organizare de santier inceputa pe aceste loturi............

asta cred ca e clar pentru toata lumea. Si pentru a incepe ceva pe santier imediat ce da dezghetul eu zic ca e deja prea tarziu.

Data trecuta a fost cam asa: deschidere oferte prin februarie parca, contracte semnate in mai, incepere contract efectiv in Iunie, in santier efectiv unii construcotri din septembrie-octombrie cu ceva lucrari timide oricum.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: iuli on September 12, 2012, 04:31:58 PM
S-a mai discutat pe tema acestei "limbi" si in cazul Arad-Timisoara si Arad bypass. Asa se face in cazul a doua tronsoane, se lasa o mica gaura astfel incat la "lipire" sa nu existe diferente intre cote. La fel se va intampla si cand se va incepe lotul 2 Timisoara - Lugoj, se va lasa o portiune de cativa metri neatacata si se stabilieste prin contract in datoria cui revine echilibrarea cotei. E posibil ca intre cele doua loturi Timisoara - Lugoj sa trebuiasca sa faca UMB, ei fiind de ani buni plecati de pe santier. Sa vezi atunci circ in cazul ala  :(

chiar crezi ca o cota poate fi echilibrata in mod serios in cativa metri? Vorbim totusi de autostrada.

Acolo probabil fiecare decat sa faca mai mult decat in contract a facut mai putin. In mod normal, lui FCC-Astaldi fiind mai in fata, trebuia sa li se spuna sa faca cativa metri in plus fata de linia de demarcati, urmand ca acesti metri sa fie dupa aia demolati si reconstruiti de cel care venea cu urmatorul tronson. Sau ceva de genul asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iuli

Asa ar fi corect dar nu prea se practica asta...
Uite capatul lotului 1 de care ziceam la nodul de la Remetea Mare. Breteaua de intrare in nod dinspre Lugoj trece de stratul de asfalt al autostrazii asa cum e acum. Deci si aici vom avea aceas problema...



-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Quote from: davyl on September 12, 2012, 05:12:46 PM
Oricum, lucrarea e inca in garantie, nu?

Pai tocmai asta se pare ca este ideea. Nu am informatii clare momentan, insa din ce-am inteles de la sursa (si din ce-a inteles sursa de la alta sursa :lol:) CNADNR nu ar vrea sa faca receptia drumului. Autostrada este inca sub "proprietatea" constructorului si ministerul/compania de drumuri nu ar vrea sa faca receptia. Deci nu ca ar fi inca in garantie... nu s-au terminat lucrarile (fapt absolut real, de exemplu nodul de la Giarmata, inteleg ca inca sunt pasaje neterminate etc) si atunci garantia de 2 ani (parca) inca nu "curge" in contract.

Daca se va reasfalta complet sigur se va face pe banii constructorului, asa cum si reparatiile actuale de la punctele cu probleme majore sunt facute tot pe cheltuiala constructorului. Practic cei de la FCC/Astaldi sunt, din ce inteleg eu, foarte aproape sa-si ia o teapa financiara acceptand sa lucreze sub presiune, rapid... stiti la final de 2011 in ce ritm lucrau, ca nebunii... si au pus asfaltul pe cateva viaducte/podete la final de noiembrie.

udar

pentru a se finaliza nodul Giarmata trebuie sa se inchida cirulatia cumva in acea zona pentru ca  de la pasaj pana la lotul UMB nu are stratul final de uzura pe ambele sensuri ...............