Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 62 Guests are viewing this topic.

Granata06

@ horatiu cosma
Care este parerea ta in legatura cu acest nou muzeu de autostrada?

GDPR

^^M-am uitat, dar proiectul de HG nu ajuta:

"Art. 1 – (1) Recepţia construcţiilor şi instalaţiilor aferente acestora, denumite în continuare construcţii, constituie o componentă a sistemului calităţii în construcţii şi reprezintă procesul care se finalizează cu admiterea sau respingerea recepţiei la terminarea lucrărilor de către investitor. Prin admiterea recepţiei se certifică faptul că executantul şi-a îndeplinit obligaţiile în conformitate cu prevederile contractului, ale documentaţiei tehnice privind proiectarea, ale autorizației de construire, precum și ale documentaţiei tehnice privind execuţia.

(2) Construcţia poate fi dată în folosinţă în condiţiile admiterii recepţiei la terminarea lucrărilor de către investitor, preluării acesteia de către proprietar şi obţinerii de către acesta a autorizaţiilor potrivit legii.

Art. 2 – (1) Recepţia construcţiilor de orice categorie şi clasă de importanţă şi a instalaţiilor aferente acestora se efectuează atât pentru construcţii noi, cât şi pentru intervenţii la construcţii existente, pentru care se emit, în condiţiile legii, autorizaţii de construire şi se realizează în două etape:

a. recepţia la terminarea lucrărilor;
b. recepţia finală la expirarea perioadei de garanţie.

(2) În cazul în care investitorul/proprietarul decide preluarea unei părţi din construcție, pe stadii de execuție distincte din punct de vedere fizic şi funcţional, înainte de terminarea întregii lucrări prevăzute în contract, se va încheia un proces-verbal de constatare privind stadiul realizării construcţiei. În procesul-verbal de constatare se vor consemna starea părţii de lucrare în cauză, viciile constatate rezultate în urma execuţiei necorespunzătoare şi măsurile dispuse în vederea remedierii acestora, măsurile de conservare, precum şi cele de protecţie reciprocă a desfăşurării activităţii celor două părţi pe perioada execuţiei restului de lucrări prevăzute în contract. Toate riscurile şi pericolele pentru partea de construcţie preluată trec temporar asupra investitorului, cu excepţia viciilor ascunse şi a celor decurgând din executarea necorespunzătoare.

(3) Investitorul cere înscrierea în procesul-verbal de recepţie întocmit la terminarea lucrării în întregime, a viciilor şi a măsurilor consemnate în procesul-verbal de constatare privind stadiul realizării construcţiei în vederea remedierii acestora. Pentru partea de lucrare preluată de investitor, perioada de garanţie pentru viciile care nu ţin de siguranţa construcţiei începe de la data terminării remedierilor.

(4) Procesul-verbal de constatare privind stadiul realizării construcţiei serveşte şi la înscrierea dreptului de proprietate asupra construcţiilor pe stadii de execuţie în cartea funciară.

Art. 3 - Pentru construcţiile de orice categorie şi clasă de importanţă şi instalaţiile aferente acestora, cât şi în cazul intervenţiilor la construcţiile existente, indiferent de sursa de finanţare, de forma de proprietate sau de destinaţie, investitorul/proprietarul are obligaţia efectuării recepţiei acestora în etapele prevăzute la art. 2."


Textul integral il puteti gasi aici.

ciprebbe

Vine mosul pe calea aerului......



Tara tuturor posibilitatilor.........
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Danny550394

Nu știu dacă a amintit cineva dar... cu aceeașI lege pe A1 Orăștie-Sibiu pe Lotul 1 (constructor Strabag) nodul de la Orăștie a fost deschis cu mult înaintea finalizării lotului.
Dacă nu, am fi avut finalizata parțial Deva-Orăștie cu imposibilitatea folosirii porțiunii Simeria-Orăștie deoarece se termina în drumul către Geoagiu.

GDPR

Ehei, pe vremurile alea se lucra fara autorizatie, ce sa mai vorbim de receptii.

cristi5

#32390
Chiar daca pe OS1 s-a incalcat legea, probabil ca nici un guvern rezultat din alegeri nu va mai avea curajul s-o faca pana nu gasesc baietii o solutie pt justitie...

Nu se poate emite un "AC partial" al ACului care exista deja? Daca ai autorizatie pe sectiunile C si D, asta nu implica ca ai autorizatie si numai pe C?

Intreb altfel: care e _spiritul_ acestei/acestor legi? De ce se permite receptia/deschiderea doar pe intregul AC? S-ar incalca acel spirit (inteleg ca s-ar incalca litera) daca cineva si-ar asuma receptia?

82 shares, 141 likes, ritmul de crestere a incetinit...

Eu continui sa cred ca daca nu rezolva actuala conducere CNAIR, odata ce vine noua stapanire se va gasi o solutie "miraculoasa" sau cineva care acum nu vrea sa semneze, va semna brusc.

GDPR

#32391
^Daca era asa simplu, nu crezi ca se rezolva pana acum? Buba e ca stiau de problema de luni de zile, dar au ales sa o ignore, vezi interventia lui Ionut de azi de la Digi24:

,,Au spus: "Nu, se poate, nicio problemă, rezolvăm, totul e ok. E, am ajuns în decembrie şi nu e ok. Este o problemă de management, de fapt.

:rip:

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Tavi

Filmare cu autostrada goala in postul Craciunului?! Amar..
Multumim Ciprebbe oricum!

GDPR

Pai e post, ne uitam si inghitim in sec.

user201

Să sperăm că se va găsi o soluție pentru deschidere relativ rapidă. Dacă ne gândim la OS3, unde nici azi nu avem spațiile de servicii, plus ... sau la nodul din lotul Strabag de lângă Geoagiu...

Ionut

Solutie exista. Doar sa se vrea.
Poate poate.

bogdix

Si eu sunt de parere ca momentat nu s-a vrut. Motivele clare sunt greu de evidentiat, inclusiv comunicatul emis de CNAiR fiind destul de incoerent.

neaghi

#32398
    Acum ca tot s-a intimplat asa, ar trebui ca cei raspunzatori de situatia creata sa-i despagubeasca pe cei de la Salini si cei ce lucreaza la Bucuresti, pt. ca in mod sigur si-au platit oamenii suplimentar ca sa lucreze noaptea. pt. ca stiau ca "se deschide"...

    Cit priveste vina efectiva pt ce s-a intimplat, eu n-as zice ca sefii cei mari sunt vinovati, ci juristii aia multi si platiti bine...se pare ca prea bine pt. ce rezultate au.
    Presupun ca au "studiat" situatia, au decis ca gasesc ei ceva, sau poate nu se termina lucrarea la timp si atunci e si mai bine, ca nu mai trebuie rezolvat nimic si in consecinta au raportat sefilor cei mari " da doml'le se poate, ne descurcam..."..iar acestia  avind incredere in angajatii lor, au sustinut pe la toate televiziunile ca "da, se poate"... 
  Acum sa se mearga pe fir si sa se gaseasca individul care stia cum e legea si totusi a a indus atita lume in eroare..sa fie dat/i afara si pus/i sa plateasca daunele  morale si materiale.




dangal

Si totusi constat ca santurile de colectare a apei sunt neterminate si zone in care apa balteste linga autostrada,. Autostrada este plina de noroi . Tinind cont de antecedentele Salini oare o fi vreun functionar public care sa isi asume responsabilitate ? Trebuie o receptie la singe si o reglementare a cadrului legal astfel incit sa poata fi inchis acest subiect.