Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 91 Guests are viewing this topic.

Dominik

Da chiar e o surpriza placuta....asteptam Vara sa circulam pe acest lot !!! :)
You're in Steelers Country

pasadia

Cateva intrebari, apropos de filmarea de pe LD3:

- acolo unde incepe saptatura de la inceputul filmarii e capatul lotului? Adica chiar asa, in plin deal e granite dintre loturi?
- am senzatia ca supratraversarile de pe lotul asta sunt al naibii de drepte. Ma cam invatasem cu "S"-urile de pe alte loturi si acum ma intreb cum de aici s-au putut realiza supratraversari atat de drepte?
- voi nu credeti ca sunteti cam optimisti cu nodul Holdea? Tehnologic mi se pare ca au mai mult de lucru decat 6 luni, sau cel putin asta e impresia mea. Si zic asta si pentru ca mai au de lucru si in alte parti (ecoductele, nodul Grind, podul peste Mures, podurile peste CF, etc...) si deci nu se vor putea concentra numai pe asta.

Cosminescu

Da, acolo e capatul lotului, in plin deal .

Legat de intrebarea nr 3, si eu sunt un pic pesimist, dar nefiind specialist in domeniu... las pe cei mai priceputi sa se pronunte.

serban vlad

Si filmarea de pe lotul 2 pe cad?

Romeo.serban


bogdix

@captiva
De acord cu tine, insa hai sa fim corecti si sa nu indemnam cu buna stiinta la incalcarea legii pentru a ne lauda apoi cu asta.

bogdix

@voicul
1. Nu se vorbeste de alta varianta pentru tuneluri, fiindca in Acordul de Mediu scrie explicit ca tunelurile vor fi "forate". Evident forajul (prin orice metoda ar fi realizat - NATM, ADECO-RS, TBM etc.) nu este cut & cover.

2. Tunelurile nu le-a impus Salini, ci Beneficiarul, indirect prin Acordul de Mediu. Aparitia intre 2010 si 2013 a unei zone de protectie Natura 2000 (coridor de trecere pentru mamifere mari - urs), a condus la impunerea de cei de la Mediu a 3 ecoducte (1 viaduct nou, o prelungire de viaduct si tunelurile).

3. In anul 2012, ca si toti ceilalti ofertanti (printre care si Tirrena Scavi, Comsa sau UMB) Salini isi intocmise propunerea tehnica pe baza avizelor existente (Acordul de Mediu din 2010), care nu tinea cont de acea zona de protectie Natura 2000. Propunerea tehnica a tuturor ofertantilor (evident si a Salini) presupunea realizarea unor debleuri (destul de adanci) pe amplasamentul actual al tunelurilor proiectate. Receptia Lotului 1, a condus la necesitatea revizuirii Acordului de Mediu in 2013 si de acolo a venit "tsunami"-ul cu tunelurile.

bogdix

@pasadia
O sa incerc sa iti dau cateva raspunsuri:
- capatul dintre loturi (km 56+220) este fix intr-un debleu. Pornirea concomitenta a celor doua contracte trebuia probabil sa nu duca la situatia actuala, cand lotul Comsa incepe "din deal", sau chiar "de sub deal", daca imi permiti o usoara ironie);
- supratraversarile sunt "drepte" fiindca daca te uiti pe o harta intersectiile drumurilor cu autostrada sunt la unghi apropiat de 90 de grade. As numi-o o coincidenta fericita;
- eu sunt optimist cu privire la desfasurarea lucrarilor pe lotul 3. Totusi, in ce priveste zona Holdea (nu doar descarcarea in sine, care nu are AC, dar si pasajul pe DN peste autostrada si debleul de acolo, care nu are AC fiindca e pe exproprieri suplimentare si teren in circuitul silvic - padure), sunt mai rezervat. Volumul lucrarilor nu este foarte mare, iar in rest, lucrarile sunt destul de avansate incat sa le permita sa se "mute" cu o parte din santier (partea de terasamente) pe zona Holdea. Desi tehnologic este posibil sa termine in 6 luni, eu estimez totusi al 3-lea trimestru 2017 pentru finalizarea LD3.

Quest

Eu stiu ca cele 2 ecoducte de pe LD3 sint facute de sucontractori ai lui Comsa, asa incit lucrarile la Holdea par independente de lucrarile de la ecoducte. Gresesc ?
Common sense will get you far !

bogdix

^
Nu gresesti in mare. Comsa (ca orice firma straina) are multi subantreprenori si multi prestatori de servicii.

La noi, constructorii straini nu se complica cu angajatul multor oameni locali si cu achizitionatul multor utilaje pe plan local. Isi aduc o echipa de baza (straini) sau isi fac una din localnici, isi fac cateva echipe de lucru pe fiecare categorie de lucrari (fie din straini fie din localnici condusi de maistri straini) si in rest, angajeaza forta de munca respectiv utilaje sau chiar firme (muncitori + utilaje).

Denumirea de subcontractor e o traducere eronata din limba engleza (Contract - Contractor - Subcontractor, adica in romana Contract - Antreprenor - Subantreprenor).

Revenind la Comsa, nu cred ca e o problema sa aduca personal si utilaje (proprii sau "inchiriate"). Problema d.p.d.v. al celor de la Comsa e pur financiara. Are sens sa sporeasca nr. de oameni/utilaje ? Daca nu, atunci muta pe santier ceea ce deja au. Daca da, atunci vor creste productivitatea (vor aduce oameni/utilaje in plus).

DJI_Phantom

Salutare forumisti,
V-am descoperit pe Facebook si apreciez ceea ce faceti.
Zilele trecute au fost ceva promotii de BlackFriday si am reusit sa imi iau o jucarie DJI.
Astazi am profitat de vremea frumoasa de afara si am dat o fuga pana la Margina.
Va arat mai jos ce am filmat.



Sper sa va placa.



ciprebbe

WOW , concurenta :))))))))))

Esti binevenit.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Liviu_udr

#31962
^
Filmare de vis! Civilizație în imagini. Mulțumim pt efortul depus.

Romeo.serban

Bravo DJI Phantom. Foarte frumoasa filmarea. La cat mai multe  :D

Quest

Bine ai venit printre noi DJI_Phantom. Felicitari !
Multa aparaie prin zona. Din ce vad Salini mai are de lucru doar la nod Margina, bretelele de est, in rest parapetii de pus si inscriptionarile cu vopsea. N-ai mers pina la Dumbrava, pare ca incolo dupa pasajul de la Colonia Mica lucrarile sint si mai aproape de final.

Ionut tu iti dai seama ce lume urmareste forumul ca odata ce-si ia inima in dinti sa posteze intra direct de la prima postare cu filmare cu drona ? Si nu asa seaca, ci cu ilustratie muzicala tot tacimul sa nu se plictiseasca privitorul :)
Common sense will get you far !