Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Ehe, daca la campie ne permitem drumuri tehnologice pe ambele parti, nu stiu pe unde se vor catara utilajele in zona de munte. Tunele defazate poate, dar in rest nu cred.

alin_simeriaveche

Daca pe loturi de campie si deal am astept dupa AC destul de mult timp sa vedeti aici ce distractie o sa fie. Pe langa ca sunt dificile, birocratia o sa ne omoare

pasadia

QuoteDacă se cere expres finalizarea unui sens prioritar la viaducte și tuneluri nu câștigăm măcar un an?

Pai ce, facem half-profile acum dupa ce am militat atata timp ca nu merita?

Eu nu inteleg pozitia nodurilor. De exemplu nodul Curtea de Arges se varsa intr-un DJ, nici macar in DN73C (in capatul sectiunii 5). Bine, eu de fapt l-as fi pus in zona lacului Zigoneni cu trecere peste CF (denivelata preferabil).

Nodul valeni as spune ca nu are sens. Sau ma rog, are doar daca ar fi fost pe DJ703G iar acest DJ ar fi fost irculabil cu adevarat. Dar asa as fi zis ca logic era un nod la Salatrucu, chiar la sud de acel tunel lung (deci pe DN7D). Si la fel logica imi spune ca trebuie un nod si la nord de tunel, pe la Poiana (caci nodul de la Cornet e chiar departe).

Apoi nodul Cornet sper ca prevede si o legatura noua spre DN7. Nu stiu ce o fi cu drumul care apare acolo pe harta dar ma indoiesc ca poate servi ca descarcare de autostrada. 

Beowulf

Varianta optimista : pe intreaga autostradă PiSi se va circula abia peste 8- 10 ani, adica din 2025- 2027.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

perfidus

#31684
De la nodul Cornet din v. Oltului pana la tunelul Poiana (alt. cca 770m) ati observat ca este o diferenta de nivel de cca 450m? Pe 15km, inseamna  3% ceea-ce nu e mult deloc. Ma asteptam la pante mai accentuate (dar se pare ca asa e si in standard, am citit acum)

Nodul Valeni si eu il vad util doar cu modernizarea DJ703G intr-un viitor indepartat, pentru acces turistic la zona Calimanesti.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

nirolf

Quote from: pasadia on November 22, 2016, 10:13:12 PM
Pai ce, facem half-profile acum dupa ce am militat atata timp ca nu merita?

Am zis finalizare prioritară, nu să rămână așa. Dacă câștigăm un an fără Dealul Negru, Bascov și accidentele de rigoare eu zic că merită luat în calcul. Câștigul de timp ar fi de cel puțin 30 minute chiar și cu limita la 90 km/h.


TibiV

#31686
Quote from: pasadia on November 22, 2016, 10:13:12 PM
Eu nu inteleg pozitia nodurilor.

Sincer, mici eu nu prea am inteles pentru ca nici nu cuosc zona (am circulat doar pe DN7...) si la prima vedere chiar sunt ciudat amplasate...
Dar dupa aia m-am gandit ca noi am tot presat pe "descarcarea de la Holdea" sub forma unei "iesiri" de avarie".
Si pe LD2 nu avem 7 tunele, avem doar doua...
Deci este posbil ca aceste noduri (cele mai multe dintre ele) sa fie de fapt "iesiri de avarie"....
Cu atat mai mult cu cat sunt prea multe noduri care de fapt nu duc nicaieri... Pentru ca sa imi fie iertat, acele satuce sunt fix "nicaieri".
Altfel spus... intre Turda si Gilau nu avem nici un nod... in peste 40 de km...
Aici in 123 avem.. cate ? 8 ! (De fapt 10, pentru ca am exclus capetele care trebuie automat sa aiba noduri)
Deci pe Turda-Gilau 0 (zero noduri in peste 40 km, aici 8 noduri in 123 km...
(Sa nu comparam cu A10... Pe PiSi nu avem nici un oras de talia Alba Iulia sau Aiud...)

Quote from: pasadia on November 22, 2016, 10:13:12 PM
Nodul valeni as spune ca nu are sens. Sau ma rog, are doar daca ar fi fost pe DJ703G iar acest DJ ar fi fost circulabil cu adevarat. Dar asa as fi zis ca logic era un nod la Salatrucu, chiar la sud de acel tunel lung (deci pe DN7D). Si la fel logica imi spune ca trebuie un nod si la nord de tunel, pe la Poiana (caci nodul de la Cornet e chiar departe).
....
Ai dreptate, dar cred ca vorbim despre prima autostrada pe care nu trebuie sa o judecam doar dupa harta, adica in plan...
Trebuie sa ne gandim (in primul rand) la diferentele de nivel...
Degeaba harta imi spune ca logic ar fi fost un nod in DJ in loc de DC, sau in DN in loc de DJ, daca "nodul" respectiv are o diferenta de nivel de peste 100-200 de metri intre autostrada si drumul respectiv...
Ca ar insemna sa facem Predeal-Timisu de Jos la fiecare nod din asta...
Deductia mea este ca nodurile s-au facut acolo unde autostrada si drumul local (DC, DJ sau DN) sunt la diferente de nivel decente, de cel mult 10-20 de metri...

Poate gresesc, dar mie cam asa imi reiese din "simple deductii"...
Nu ma supar daca cei care cunosc mai bine zona (sau chiar proiectul... ;)  ) ma vor contrazice...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

chr

Quote from: icristian on November 22, 2016, 07:36:49 PM
Sectiunea 5 poate fi folosita singura. Eu as zice ca sectiunile 3 si 4 sunt la pachet.
Discutabil. In primul rand ar trebui sa fie gata si Sectiunea 6. Apoi nu stiu cum se prezinta DN73C intre C-Arges si Tigveni. Bine, daca ai treaba doar in Curtea de Arges, atunci da, se poate folosi.

rocklee

pana se va licita sectoarele 2-3 ...poate ne va ajuta si cnair ..sa faca a treia banda la dn7 ....pana la tutulesti ...si atunci circulatia pe  VO va fi mai lejera pana la boita ...

TibiV

Quote from: chr on November 22, 2016, 11:22:45 PM
Discutabil. In primul rand ar trebui sa fie gata si Sectiunea 6. (...) daca ai treaba doar in Curtea de Arges, atunci da, se poate folosi.

Toate scolile din Bucuresti au cel putin o data pe an "excursia traditionala" la Curtea de Arges. Nu conteaza anotimplul, caci nu este in zona cu adevarat montana. Nu le trebuie Sectiunea 6 ca sa ajunga acolo...
Crede-ma, Pitesti-Curtea de Arges (pe DN) nu este deloc o calatorie "linistita" in week-end - mai ales vara cand se adauga toata lumea care se imbulzeste spre Vidraru/Transfagarasan - si astia sunt foarte grabiti si "viteji"...

Daca esti din Rm.Valcea, atunci da, iti inteleg nemultumirea...
Degeaba este gata Sectiunea 6 fara (macar) capatul sudic al Sectiunii 4 (ca sa ajungi la Tigveni si apoi la Rm.Valcea...)

Dar recunosc ca eficienta maxima (in prima faza) ar fi "pachetul" S5+S6+partial S4 (CdA-Tigveni)... si atunci ar fi multumiti si valcenii!... ;)
(Dar cei mai multumiti vor fi soferii care vor "clienti ramane fideli" ai DN7... Se vor ieftinii micii aia celebri !... :lol: )

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Quote from: adiarc on November 22, 2016, 07:07:08 PM
Totusi care mai e situatia legata de posibilitatea de a scoate la licitatie capetele,pana la sf anului,sau imediat la inceput de 2017 ?( vb de lucruri concrete,nu declaratii),NGC 20 ?

Trebuie sa mai cumpar mancare pentru vrabiute. :lol:

Va anunt cand stim ceva sigur. ;)

NicolaeG

Quote from: Hercule on November 22, 2016, 10:03:59 PM
Care e rolul nodului Greblesti? Nu leaga nimic deosebit

acces Transalpina Ski dinspre Sibiu

voicul

@Ionut - ai zis de 9m inaltime tuneluri. Nu e foarte mult? Sau vor fi si adaposturi anti-atomice in acelasi timp.


vancouver

#31693
Quote from: dorum on November 22, 2016, 08:12:13 PM
@vancouver

GRESIT! :)

Sectiunea 2 are tunel de 1120m, Lazaret Nord.
Si nu-mi spune ca toate se vor face in paralel! Sunt 5 tunele...
Si ia uite ce e acilea...

Da, ai dreptate, la Lazaret vazusem 850, dar este 1120.

Dar, evident ca se poate lucra in paralel la toate cele 5 tuneluri si garantat chiar se va lucra in paralel. Nu stiu de unde tragi tu concluzia ca nu va fi asa? Adica ai lucrat in domeniu si stii care-i treaba sau doar iti dai cu parerea? Eu chiar am lucrat si stiu despre ce este vorba. Dar ai si un exemplu concret din Romania: cele 2 tunele de CF de la Sighisoara-Danes. Sigur, nu inseamna ca se va lucra concomitent in sensul ca toate tunelurile vor incepe fix in aceeasi zi si vor avea fix acelasi progres - evident ca va exista un decalaj intre ele, si pe masura finalizarii unor operatii pe un tunel se vor muta pe altul. Dar mai tine cont de un aspect. Nu sunt 5, sunt 10 tuburi. Fiecare tunel de autostrada este compus de fapt din 2 tunele independente, sa le zicem tuburi. Deci oricum se merge roata prin ele.

Voi detalia putin operatiile clasice. Luam tunelul Lazaret 1120m.
- prima data trebuie strapuns macar 1 tub
- fiecare tact de betonare are 10m. La 1,12 km tunel Lazaret sunt 112 tacturi. Pe sens. Deci total 224 pe ambele sensuri.
- o parte dintre tacturi sunt speciale la autostrazi, si anume se fac alveole de stationare de urgenta. Cate una la 500m, deci trebuie cam 3 la Lazaret. Fiecare are 50m, deci 5 tacturi speciale x 3 x 2 = 30 tacturi speciale din cele 224.
- etapa 1: hidroizolatia (se poate merge repede, nu este o operatie critica - si in unele cazuri se poate si fara hidroizolatie)
- etapa 2: armarea radierelor - din cauza betonarilor din urma si betonului proaspat, nu prea se poate aduce armatura din urma, ci trebuie venit pe partea cealalta; ca atare cei cu hidro nu pot avansa decat 1-2 tacturi in fata armarii, ca sa nu calce camioanele de armatura pe hidroizolatie; armarea este critica. In medie tactul de 10m dureaza 2 zile. Se poate incerca si 24 de ore muncind 24/24, dar rareori s-a reusit in practica.
- etapa 3: betonarea radierelor: ca 10 tacturi in urma armarii
- etapa 4: armare si betonare radiere speciale ca 7 zile pe tact
- etapa 5: armare bolti - inseamna un alt car de armare decat pentru radiere si NU se poate veni din urma, ci trebuie asteptat pana in tot tunul radierele sunt gata, ca sa se poata din nou alimenta cu armatura pe partea opusa fata de cea dinspre care se vine, plus ca betonarile de radiere si bolti oricum nu se pot suprapune; din nou 2 zile pe tact
- etapa 6: betonare bolti: carul de betonare poate fi lipit de cel de armare, sa nu fie diferite, dar atunci orice greseala a armarii atrage oprirea betonarii. De regula se merge cu care diferite, armarea ia un avans de 10-15 tacturi, ca buffer. Astfel betonarile devin regulate si sunt previzibile eventualele stagnari si oamenii pot fi trimisi acasa - si-asa munca in tunel e extrem de dificila.
- etapa 7: armare si betonare bolti speciale parcari de urgenta: ca 7-10 zile / tact
- etapa 8: portale de intrare si tunele de legatura intre cele 2 tunele principale

Sa presupunem ca la Lazaret lucram cu cate un singur car de armare si unul singur de betonare. Critica esta armarea, deci avem asa:
1. Strapungere tub 1: 12 luni
2+3+4. Armare radiere tub 1: 112 tacturi x 2 zile + 15 tacturi speciale x 5 zile suplimentare = 299 zile. Betonarea se termina decalat cu ca. 1 luna, izolatia trebuie demarata anterior cu ca. 1 luna, deci total ca 360 zile = +12 luni
5+6+7. Armare bolti tub 1: la fel ca la radiere, dupa finalizarea radierelor, deci inca +12 luni
8. Portale si tunele de legatura: + ca. 3 luni (daca asa cum spuneam nu exista decat cate un singur car de armare si cate unul de betonare pentru radiere / bolti)

Decalaj tub 2: ca. 1 an, fiecare operatie se poate face un an mai tarziu cu aceleasi care. + 12 luni

TOTAL: 12 + 12 + 12 + 3 + 12 = 51 luni. Numai pentru tunel Lazaret. Adica 4 ani si 3 luni. Si asta FARA:
- iluminare
- asfaltare, marcaje
- instalatii de ventilare
- instalatii supraveghere video, radio, stingatoare de apa
- organizare de santier la ambele capete (care poate presupune numai ea cateva luni de munca)
- aaa, si era sa uit: mutarea unui car din asta de pe un tub la altul dureaza cam 2 luni, iar de la un tunel la alta locatie poate si 3 luni
Cu toate acestea ajungem la minim 5 ani real in teren, dupa finalizarea proiectarii si toate avizele. SI ATENTIE: AM PRESUPUS CA SE LUCREAZA 24/24 si 7/7 foc continuu.

Asa ca eu ITI GARANTEZ ca numai pentru tunelul Lazaret nu se va lucra cu un singur front de lucru. Minim toata organizarea va fi dublata si astfel se pot face de exemplu tacturile speciale concomitent cu altele normale, se va intra pe tubul al doilea inainte ca primul sa fie gata, etc... Asa se poate economisi un an, un an si ceva. Iar daca vrem 3 ani si nu 5, atunci trebuie atacat pe 3 fronturi (pe 4 nu prea se poate din motive de aprovizionare material). Deci 3 care de armare radiere, 3 care de armare bolti, 3 care de cofrare si betonare bolti.

Este imposibil sa iti imaginezi ca mai multe tuneluri vor fi facute cu aceleasi echipe si aceleasi utilaje. Poate doar 2 tunele scurte de 200-300m sau poate la toate cele 5 tunele de pe lotul 2 vor mai jongla cu echipele si carele si vor merge repede cu tunelele mici, pana foreaza pe cele mari, apoi muta carele pe cele mari... Dar practic eu sunt convins ca fiecare tunel de peste 300m trebuie sa fie un punct de lucru independent cu toata organizarea completa si independenta, iar contractorul principal doar va plana peste toate ca un manager general.

PS. La tunele cam niciodata socoteala de acasa nu mere cu aia din targ.
PS2. La tunele lungi este posibil sa se ceara si al treilea tub, de fuga pentru pietoni, intre cele 2 principale  :o
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: voicul on November 23, 2016, 12:39:33 AM
ai zis de 9m inaltime tuneluri. Nu e foarte mult? Sau vor fi si adaposturi anti-atomice in acelasi timp.

Vorbim de un cerc (si de arce si coarde de cerc)...
Ca sa incapa ceva de 4,5 metri inaltime pe jumatatea din dreapta (jumatatea data de diametrul vertical al tunelului... in mod sigur intelegi ideea....) fara sa atinga cu coltul din dreapta tunelul, atunci tunelul trebuie sa fie de diametru mult mai mare....
Plus ca nu trebuie sa uitam ca 9 metri este diametru.
Dar calea de rulare va fi o coarda de cerc... ca sa ai macar 7,5 metri latime, coarda va fi probabil la cel putin 1,5 metri deasupra punctului celui mai de jos al cercului... Din 9  metri raman probabil 7,5 metri ca inaltime ..
Judecam "simetric" si deasupra... "Tavanul" celor doua camioane se inscrie pe un o coarda de cerc de cel putin 6,5 metri... Hai 7 metri, de siguranta. Deci coarda de cerc de "drum liber" coboara cu inca 1,5 metri...
Haide, ca nu am chef sa ma joc acum in paint... (imagineaza-ti un dreptunghi al unui singur sens de autostrada (3,75+3,75+1)x 4,5 metri. Fara banda e urgenta! Dupa aia calculeaza cercul circumscris chestiei asteia... ;)

Si daca vrei sa faci si banda de urgenta in tunel, mai pui 2 metri - deci minim 11 metri diametru...
In termen de euro/metru liniar nu stiu cat ar insemna banda de urgenta... Dar clar ar fi minimum 49% % in plus.. Caci volumul de munca nu este proprotional cu R, ci cu R^2 !
11^2 (=121) / 9^2 (81) = 149,38% !!!!
Tot din manualele de "generala"...:)

Este geometrie elementara...
In mod surprinzator, 9 metri diametru nu va mai parea la fel de mult...  ;)
Sincer, mie mi se pare destul de inghesuit.
Daca vorbim despre camioane...
Caci pentru Lamborghini ar fi fost de ajuns si un tunel cu 5 metri in diametru... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)