Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 62 Guests are viewing this topic.

Quest

^ Cassyo pai eu de o buna bucata de vreme spun ca tunelurile de la Cosevita vor fi o "repetitie generala cu costume" ptr adevaratele provocari de tuneluri de pe PiSi. Iar punctul slab nu e alegerea tehnologiei de forare, ci organizarea, succesiunea etapelor, inlantuirea lor corecta, fluenta, eliminarea discontinuitatilor.
Am mai spus-o pe forum: suedezii pe un proiect aloca 80% din timp proiectarii si organizarii etapelor, restul de 20% din timp raminind ptr executie.
Common sense will get you far !

serban vlad

Tunelele impuse la Cosevita sunt de genul cut and cover?
Daca DA nu se pot executa dupa darea in functiune a autostrazii ?

vancouver

Piata Uniunii Europene este mare. Sunt suficiente firme in Europa care se ocupa de asa ceva. Numai un exemplu: Marti Bau din Elvetia. Ei fac si in Germania multe tuneluri, desi altfel nu lucreaza in Germania pe partea de structuri sau drumuri, asa cum lucreaza la ei in tara. Au firma fiica in Slovacia, unde de asemenea au fost si sunt de facut tuneluri de autostrada prin munti.

Acesta este si rostul publicarii anunturilor in SEAP - care este o aplicatie vizibila in toata UE. Hai sa nu mai cautam strict in Romania. Si la metroul din Bucuresti ne-am descurcat cu TBM-uri aduse din afara, si la CF300 langa Sighisoara.

Dupa parerea mea subiectul "cine face tunelurile pe A1" ar trebui inchis, nu este o problema reala. O sa vedem la licitatie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cassyo

#31458
Quest, ai dreptate, parca imi amintesc si eu expresia, foarte sugestiva de altfel !
Cu toate astea, practic toate dificultatile enumerate de tine tin de partea de executie si sunt, prin urmare, acceptate ab initio de cei care participa, cu sanse reale, la licitatie, prezumtiv entitati cu experienta in domeniu .
Dificultatea la noi rezida, din pacate,  in etapele anterioare executiei. As exclude chiar si etapa de proiectare din acest nod gordian.
Daca nu putem face un caiet de sarcini, JASPERS/UE  eligibil, atunci probabil ca trebuie sa "importam" unul de la cineva care stie.Simply as that !
Calatorului ii sade bine cu drumul

bogdix

^^
Tunelurile de pe LD2 sunt proiectate să fie executate prin metoda ADECO-RS.

paulmare

Quote from: dr4qul4 on November 10, 2016, 09:53:27 PM
Sau le face CNAIR in regie proprie  :D

Pai ar trebui unii dintre ei sa sape la tunel.
Cu lingura chiar :)

dar sa le dea de sapat unul paralel cu cele pe care se va circula

paulmare

#31461
Quote from: myid on November 11, 2016, 08:59:40 AM
o sa radeti dar cea mai mare experienta o are "Tunele Brasov" , daca mai lucreaza ceva oameni pe acolo

nu prea au mai fost in ultimii ani lucrari de tunele
si cei care au mai lucrat la tunele rutiere serioase de exe http://www.hidroconstructia.com/rom/germania.html - vad ca au fost subcontractori specializati pe un gen de lucrare
Lucrari de betonare tunel Mainz – cale ferata dubla L=1268 m
Lucrari de betonare tunel cale ferata Schulwald,Frankfurt/Main – Koln L=4500 m
Lucrari de betonare tunel cale ferata Geisberg,Nurnberg - Ingolstadt L=6500 m
Lucrari betonare tunel auto Berg Bock autostrada B93 L=4000 m, Erfurt-Coburg.

daca e adeco-rs
https://structurae.net/structures/tunnels-caverns-and-shafts/adeco-rs-lunardi-method/list

unul din cei care au lucrat aici
https://it.wikipedia.org/wiki/CAVET
un consorzio nato nel 1991 formato da Salini Impregilo (Cogefar-Impresit al momento della costituzione) :(

NGC

Am sters vechiul mesaj din 30.10.2016 si am scris din nou, pentru ca am elucidat o parte a misterului, referitoare la dreptul de proprietate asupra rapoartelor.


Quote from: Ionut on October 28, 2016, 12:40:55 PM
De fapt, toate raspunsurile oficiale trebuie puse [...] si pe thread-urile dedicate proiectelor de infrastructura.

Quote from: adrian rosca on October 28, 2016, 12:43:24 PM
Ia sa vedem noi ce s-a intamplat pe la OS3 si ce se mai intampla cu PiSi

Desi ultimul paragraf este acelasi, pun doar raspunsul obtinut de disney, pentru ca este mai complet.

Quote from: disney on October 25, 2016, 10:02:46 PM




Va sa zica exista totusi rapoartele?

Si ca sa incheie cu clasica bataie de joc, cititi cu atentie ce au spus in ultimul paragraf.

Daca e asa cum spuneti, cum de ati publicat primele 3 (TREI) rapoarte la sfarsitul anului trecut?
Pe alea cind le-ati achitat? Cind ati facut prima si singura plata pentru acest contract? Nu cumva abia in Iulie 2016? Ati numit plata chiar "avans". :lol:

Articolul 16.1 din modelul de contract folosit pentru licitatie prevede ca rapoartele "devin proprietatea exclusiva a Beneficiarului pe masura ce sunt produse, daca nu se prevede altfel".



In acel model de contract initial si in caietul de sarcini nu apare vreo alta prevedere.

Dar, in urma deciziei CNSC din Iulie 2014, articolul 16.1 s-a modificat.

Quote
Se modifica prevederile art. 16.1 din Contractul de servicii dupa cum urmeaza:
,,Art. 16.1 Studiul de Fezabilitate si orice rapoarte si date precum: hărti, diagrame, schite, instructiuni, planuri, statistici, calcule, baze de date, software si inregistrări justificative ori materiale achizitionate, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul său salariat ori contractat in executarea Contractului de Servicii vor deveni proprietatea exclusivă a Beneficiarului dupa plata serviciilor prestate de Prestator pentru elaborarea respectivelor documente, daca nu se prevede altfel. După incetarea Contractului de Servicii, Prestatorul va remite toate aceste documente si date Beneficiarului. Prestatorul nu va utiliza documente si date ale proiectului/Contractului in scopuri care nu au legătură cu Contractul de Servicii fără acordul scris prealabil al Beneficiarului."

Sa vedem ce a zis CNSC la data respectiva.

QuoteConform dispoziţiilor art. 16.1 din Contract, Studiul de Fezabilitate şi orice rapoarte şi date compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul său salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Beneficiarului, pe măsură ce sunt produse. Astfel, prin aplicarea dispoziţiilor contractuale propuse, autoritatea contractantă dobândeşte dreptul de proprietate intelectuală exclusivă asupra Studiului de Fezabilitate elaborat şi are dreptul să suspende Contractul, inclusiv plăţile datorate Prestatorului pentru serviciile executate. Aceste dispoziţii echivalează cu o condiţie pur potestativă din partea celui care se obligă, respectiv cu lipsa intenţiei autorităţii contractante de a se obliga să efectueze plata serviciilor executate.

Avem asadar mai multe intrebari.

1) Cum a fost posibila publicarea a trei rapoarte la sfarsitul lui 2015, fara a fi platite? Asa cum a mentionat si disney mai sus, in cadrul acestui contract a fost emisa o singura factura, care a fost achitata in Iulie 2016, si care este pentru avans. Deci cum e cu "dupa plata serviciilor prestate"? :lol:

2) A incalcat sau nu CNADNR contractul publicand cele 3 documente inainte sa plateasca?

Au trecut 4 luni de cand disney incearca sa obtina aceste rapoarte si cei de la CNAIR tot trag de timp invocand tot felul de motive care sunt rand pe rand demontate aici.

Sunt curios daca vor lua urgent masuri de transparentizare si daca vor publica acele rapoarte in urmatoarele 30 de zile sau ne forteaza sa apelam la surse. ;)

yetiman

Nu stiu daca ati vazut asta.  :)
(sper ca nu s-a mai postat)

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

udar

A mai fost pus acum 3 zile de cineva dar merita pus inca odata.

Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk


adi

Numai noapte .... chiar asa putin au lucrat ziua? Oricum au taiat mult la montaj :)

TibiV

#31466
Pacat ca nu au inceput de la stadiul initial de "groapa".
Ar fi fost mult mai relevant...

Inceputul din video este de fapt la vreo doua saptamani de la inceperea lucrarilor...

(Sau poate abia atunci au instalat "Camera 2" ?...)

LE
Cred ca este cea mai "ramforsata" portiune/bucatica de autostrada din Romania.
La un moment dat am renuntat sa numar straturile de geogril si geotextil...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu_udr

#31467
A1, 13.11.16, Deva









Liviu_udr

A1, Branisca, vedere spre Lugoj



Vedere spre Deva




Dominik

#31469
Sunt foarte curios daca saptamana asta vor iesii AM si AC pe Lugoj-Deva ???
You're in Steelers Country