News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 54 Guests are viewing this topic.

Daniel_I

#29985

Mă refeream strict la întrebările novicilor de pe forum. Pentru asta am pus linkul informativ

Mai ales la suspiciunea care e și în presă și pe alte forumuri de infrastructură și anume că la autostradă demolată se face o carpealã și că nu o să țină sau o să crape oricum autostrada în altă parte...etc. Le cunoaștem



Sent from my D6503 using Tapatalk

On The Road

michidush

#29986
Quote from: gdaniel on September 01, 2016, 03:34:15 PM
Ce e interesant ca pe FB al DRDP Timisoara, la poza cu nodul Grind (antepenultima), scrie "Descarcare A1, Holdea" !!!!!!
Si la urmatoarea (penultima) scrie "Nod Dobra A1". Doar aceste doua poze au comentarii.
Daca, consideram decalarea comentariului Nod Dobra, rezulta ca in poza cu lucrarile din spatiul servicii Ohaba (ante-antepenultima) ar fi lucrarile descarcarii provizorii de la Holdea!

Ca sa lamurim orice confuzie. Se vorbea zilele trecute de o "dalma" pe unde s-ar face descarcarea la Holdea, acum poza asta de pe FB vine sa aduca si mai multa confuzie. Puteti va rog sa spuneti la ce secunda din filmul cu LD3+4 era dalma respectiva? Am revazut filmul de cateva ori si tot nu reusesc sa inteleg pe unde s-ar vrea descarcarea...

NGC

#29987
Quote from: adrian rosca on September 01, 2016, 04:13:24 PM
Am eu o intrebare: s-a atribuit contractul pentru expertiza tehnica pentru tot lotul si avem deja concluziile si recomandarile raportului de expertiza respectiv? Raspunsul evident chiar si pentru un nespecialist este ca nu.

^^^

Bine ca ai pomenit de asta, pentru ca am uitat sa va zic de ea. :p

Quote from: NGC20 on May 30, 2016, 09:19:02 PM
Quote from: NGC20 on April 01, 2016, 02:39:32 PM
Sa trecem si la lucruri serioase, desi parca au ales special ziua in care au publicat aceasta licitatie (1 Aprilie). :lol:

CNADNR a lansat astazi licitatia [167101] / 01.04.2016 "Expertiza tehnica asupra lucrarilor executate pentru obiectivul Autostrada Orastie-Sibiu, lot 3, cuprins intre km 43+855 - km 65+965, in lungime de 22,11 km".

[...]

Oare e pacaleala de 1 Aprilie ca vor deschide ofertele in 16.05.2016? :lol:

Da, a fost pacaleala de 1 Aprilie ca ofertele vor fi deschise in 16.05.2016. :p

De fapt s-au deschis astazi, 30.05.2016 si a fost depusa o singura oferta de catre "ASOCIEREA SPC ELITE CONSULTING SRL - ERRE. VI.A RICERCA VIABILITA' AMBIENTE SRL (errevia) - PRO ITER PROGETTO INFRASTRUTTURE TERRITORIOA (Proiter)".

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2030.05.2016%20Orastie%20-%20Sibiu.pdf

QuoteAvând în vedere situația existentă pe acest lot, a defectelor existente în șantier și a lucrărilor rămase de executat, se impune clarificarea calității și cantității lucrărilor executate în șantier prin expertizarea acestora. Expertiza se va pronunța și asupra Proiectului tehnic de execuție.

Expertiza tehnică va cuprinde rapoarte pentru următoarele specialităţi: drumuri, poduri, lucrări hidrotehnice, teren fundare, instalaţii şi altele, în funcţie de tipul lucrărilor expertizate. Prin această expertiză vor fi identificate toate neconformităţile existente şi lucrările rămase de executat, în aşa fel încât după soluţionarea corespunzătoare a acestora, la deschiderea circulaţiei, traficul să nu fie influenţat de eventuale degradări ulterioare.

Durata contractului este 15 luni de la data intrării în vigoare. Primele 5 luni ale contractului sunt pentru finalizare expertizei tehnice. După primele 3 luni de la începerea contractului vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului.

CNADNR a considerat oferta neconforma si a anulat procedura. Asocierea care a depus singura oferta a contestat anularea, dar contestatia a fost respinsa in 26 August 2016.

Mai poate urma CAB, dar probabil nu va fi nimic, asa ca se va anula.

Ce zicea zilele trecute in legatura cu realizarea de lucrari in regie proprie in alte zone de pe OS3? Pe baza carei expertize? Cea de anul trecut atribuita catre RUTEXPERT, adica "expertiza tehnica privind fenomenele de degradare constatate in cadrul obiectivului de investitii Autostrada Orastie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965, durata contract maxim 2 luni"?

Serios? ;)

NGC

Sa mai reluam o data si sa subliniem ce trebuia sa rezulte dupa acea expertiza.

Quote from: NGC20 on May 30, 2016, 09:19:02 PM
[...]

QuoteAvând în vedere situația existentă pe acest lot, a defectelor existente în șantier și a lucrărilor rămase de executat, se impune clarificarea calității și cantității lucrărilor executate în șantier prin expertizarea acestora. Expertiza se va pronunța și asupra Proiectului tehnic de execuție.

Expertiza tehnică va cuprinde rapoarte pentru următoarele specialităţi: drumuri, poduri, lucrări hidrotehnice, teren fundare, instalaţii şi altele, în funcţie de tipul lucrărilor expertizate. Prin această expertiză vor fi identificate toate neconformităţile existente şi lucrările rămase de executat, în aşa fel încât după soluţionarea corespunzătoare a acestora, la deschiderea circulaţiei, traficul să nu fie influenţat de eventuale degradări ulterioare.

Durata contractului este 15 luni de la data intrării în vigoare. Primele 5 luni ale contractului sunt pentru finalizare expertizei tehnice. După primele 3 luni de la începerea contractului vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului.

Septembrie, Septembrie, dar care Septembrie (pentru lucrarile ramase care nu sunt inca expertizate)?

NGC

Quote from: adrian rosca on September 01, 2016, 04:13:24 PM
recomandarile raportului de expertiza respectiv? Raspunsul evident chiar si pentru un nespecialist este ca nu.

Daca nu ma insel, este unul dintre "subiectele" de "discutie" ale lui disney cu CNADNR pentru OS3 si LD2.

vancouver

#29990
Iar incepem sa aberam? Intelegeti odata: nu este normal sa nu se dea drumul la trafic pentru ca exista diverse deficiente mai mari sau mai mici. Si pe DN1 intre Cunta si Saliste au loc permanent alunecari de pamant, si pe Valea Oltului mai niste bolovani, sunt n locuri periculoase pe toate drumurile din toata Europa. NIMENI si niciodata nu va putea GARANTA ca un drum este total sigur.

Numai Ceausescu a cerut sa i se faca o casa (Casa "Poporului") sa fie sigura la cel mai puternic seism ever. Nu s-a facut, dar totusi s-au folosit sine de cale ferata in loc de armatura si stalpii au 1 metru grosime... Asta e nebunie, exista o limita data de capacitatea noastra economica de a produce resurse si de pretul diverselor masuri de prevenire.

Trecem dintr-o extrema in alta: unde pe vremea lui Ceausescu masurile de protectia muncii erau ca si inexistente si chiar si acum mai vezi muncitori pe catarati pe exteriorul  schelelor la etajul 10 sau pe schele fara nici o balustrada; iar 50% dintre participantii la trafic nu poarta centura de siguranta si permit copiilor sa umble liberi prin masina chiar si pe autostrada - deci o lipsa totala de protectie fata de viata individului - DAR DEODATA ajungem sa fim preocupati si de riscuri teoretice, carora le dam o imensa importanta.


Cazul concret al debleului Aciliu, unul din punctele de mare teama: acolo dealul a curs deja, dar NICI VORBA sa fie afectat fie si numai 1% carosabilul. Curgerea este lenta, pentru ca terenul este adus la panta 1:5 (20%). Totul este observabil acolo, iar spatiu de sigurante este mult. Daca este sa se ajunga spre corpul drumului, se poate actiona cu restrictionari de trafic si indepartarea materialului care curge, dar in nici un caz autostrada nu trebuie inchisa.

Al doilea punct critic: culeea vest a podului Aciliu: si acolo probabil avem o compactare defectuoasa sau un plan de alunecare al culeei spre viaduct. Dar alunecarea aceea s-a oprit, se sprijina acum culeea in pod (in tablier) si nu are unde sa se mai duca. Tablierul nu mai are acel joc gandit de dilatare la caldura. Asa SI? Ce se poate intampla: sa apara fisuri. Fisurile in constructii nu sunt ceva de speriat. Ele ne arata directia unor forte de compresiune si putem actiona perpendicular pe fisura cu compresiune si oprim fisura. STRUCTURILE DIN BETON ARMAT AU VOIE SA FISUREZE. Pericolul este ca prin fisuri sa patrunda apa si sa duca la ruginirea armaturi, cea care cu adevarat tine constructia (betonul are rol de protectie si de asigurare a conlucrarii in mod compact a barelor de armatura (la joante + prin fretare), e un fel de liant - dar el insusi are un rol limitat in rezistenta structurilor. Ori daca noi cunoastem ca adevaratul pericol nu este fisura in sina, ci ruginirea armaturilor care nu mai sunt acoperite de beton, stim ce avem de facut: umplerea fisurilor cu material protector elastic.

In final as vrea sa intelegeti ca structurile de beton armat actioneaza elastic pana la un punct (elastic = revin cand dispare cauza) si plastic dupa acel punct (plastic = se deformeaza si nu mai revin, dar raman asa), dar pana la punctul in care sa cedeze este multa rezerva. Este timp suficient pentru a vedea daca o structura de beton armat cedeaza. Cat despre viaductul Aciliu, acolo tablierul este chiar metalic pur (grinzile acelea uriase), aceasta structura are o rezistenta imensa. Nu imi pot imagina cum vreo forta, chiar si un seism, sa duca la deformarea acelor grinzi. Important este pe ce sprijina ele, sa nu cedeze structurile de beton armat pe care sprijina grinzile metalice.

TRAFICUL PE A1 CUNTA-SALISTE TREBUIE REDESCHIS. Orice probleme se rezolva apoi cu expertize si solutii prezentate de experti, sub trafic sau in cel mai rau caz cu inchideri provizorii de cateva ore sau zile. Sau inchidere pe perioade mai mari, dar atunci cu construirea unor variante de ocolire locala.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

sunt perfect de acord ca trebuie deschis traficul.DN este mult,mult mai periculos.

O sg.completare - problema  MAJORA la Aciliu este pe partea cu,calea ferata si nu acolo unde avem o panta de 1 la 5,unde curgerea este lenta.
Acolo exista crapaturi majore si inclinatia mult mai mare poate genera o alunecare brusca.Acolo alunecarile au astupat deja o parte din santurile de pe marginea autostrazii iar crapaturile din vf.dealului sunt f mari de cativa M pe cativa M.
Totusi pe o mica portiune unde au pozat piatra sparta,dealul nu a mai alunecat deloc.Asadar este nevoie acolo de piatra sparta si lucrarile nu sunt costisitoare.( plus taluzari si scurgerea eficienta a apelor pluviale ).

Dupa rezolvarea zonei de 200 M,prioritatea zero trebuie sa devina debleul Aciliu, pe partea unde este calea ferata,portiunea dintre zidul de sprijin de dupa CF si autostrada.( daca ar incepe acum ,lucrarile ar dura probabil mai putin decat in zona demolata )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

@vancouver: nu vreau să intru în vreo polemică, doar reamintesc această postare a mea de anul trecut, de pe 20 septembrie. Poza a fost făcută într-o zi caniculară (peste 30 de grade).

Quote from: cutter on September 20, 2015, 01:01:15 AM
Rostul de la culeea Sebeș a viaductului există:


GDPR

Quote from: NGC20 on September 01, 2016, 04:52:13 PM
Septembrie, Septembrie, dar care Septembrie (pentru lucrarile ramase care nu sunt inca expertizate)?

In mod sigur se va interveni punctual (si doar la partea carosabila, fara rigole, casiuri, drenuri, etc - parerea mea) si se vor face practic cosmetizari, gen colmatari fisuri, plombari, mici decapari si refaceri locale ale stratului asfaltic.

Expertiza nici nu mai trebuie facuta, in rest totul e absolut ok  :lol:

cutter

Expertiza trebuie făcută pentru identificarea problemelor și a soluțiilor pentru finalizarea lotului. E vorba de remedierea tuturor defectelor, executarea lucrărilor rămase, etc. Dar nu depinde deschiderea traficului de asta.

GDPR

Evident, dar pana la interventia colegului @vancouver nu era vorba de deschidere sau nedeschidere ci doar despre expertiza, sau mai curand lipsa ei  ;)

adiarc

#29996
pana la o noua expertiza ( poate un an sau mai mult,luand in calcul birocratia,contestatiile in justitie,etc ),este imperios necesar rezolvarea zonei de care vb,din debleul Aciliu,tot in regie proprie.

expertiza+rezolvare in regie sau cu licitatie - minim un an ( dar posibil cativa ani )
rezolvare directa prin regie proprie - cateva luni cu tot cu autorizatii.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Quote from: vancouver on September 01, 2016, 05:36:50 PM
Iar incepem sa aberam? Intelegeti odata: nu este normal sa nu se dea drumul la trafic pentru ca exista diverse deficiente mai mari sau mai mici.

Subiectul discutiei era expertiza, nu necesitatea redeschiderii traficului, care e clara.

Sa privim putin situatia si din punct de vedere financiar.

Pentru "expertiza tehnica privind fenomenele de degradare constatate in cadrul obiectivului de investitii Autostrada Orastie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965, durata contract maxim 2 luni", am avut atribuire directa.
Valoare atribuire:  122.700,00 RON fara TVA

Pentru "Expertiza tehnica asupra lucrarilor executate pentru obiectivul Autostrada Orastie-Sibiu, lot 3, cuprins intre km 43+855 - km 65+965, in lungime de 22,11 km", s-a estimat "valoarea estimata a contractului de 1.808.496,00 lei fara TVA, include si suma de 164.408,73 lei fara TVA reprezentand cheltuieli diverse si neprevazute in procent de 10 % din valoarea serviciilor".
Valoare estimata: 1.808.496,00 RON fara TVA

alecu26

nu se uita omul pe forum cateva zile si treceti ca vantul si ca gândul peste pagina 2000.

Acum se vede mai clar, in pozele lui Quest, de ce e asa greu de facut o descarcare la Holdea. Chiar daca DN-ul e frustrant de aproape, se vede la ecoductul 2, cate trepte sunt facute la partea din amonte, si in aval doar un pic de debleu.

La Cristian Astaldi nu a facut ecoduct. Acolo e tunel construit in metoda cut&cover.. Debleul ar fi intrat cu taluzul peste DN-ul. Intradevar...cu un pic mai multa umplutura..acolo iesea ceva frumos, asa, e doar o groapa care nu va fi folosita de nici un animal.

La celelate ecoducte, eu ma astepta ca panta finala a pamantului peste ecoduct, sa se asemene fooarte mult cu cea initiala.
Drumurile noastre POATE;

GDPR

#29999
Oricum, pana la o expertiza globala care sa ne zica exact ce si cum, discutiile gen transee vs. viaduct ingropat, deschidere sau nedeschidere, versant care trebuie consolidat sau nu, etc, raman deschise. Nu-i nimic rau in a avea opinii diferite, nici in CTE CNADNR n-a existat unanimitate cand s-a aprobat solutia tehnica pentru refacerea portiunii demolate. Iar ca sa raspund colegului @Daniel_I doar o maxima transparenta din partea CNADNR in legatura cu expertizele, solutiile tehnice luate in calcul / aprobate, etc vor asigura o discutie cat de cat pe subiect, cel putin aici pe forum. Doar lucram cu materialul clientului.  :) Si ca sa lamuresc niste suspiciuni cum ca as fi avocatul nedeschiderii autostrazii, as vrea sa va intreb cati dintre voi erau sa fie implicati intr-un accident pe DN1 intre Cunta-Saliste dupa inchiderea OS3? Eu am scapat la mustata asta iarna de un cretin care a intrat in depasire exact in fata mea. Cativa centimetri m-au salvat de un accident frontal. Brr.