Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 47 Guests are viewing this topic.

vancouver

#29670
Germania:

Da, cei de la mediu sunt stat in stat, din fericire pentru mediu. Exemplu: centura München pe autostrada A99 nu este gata nici acum si nici nu va fi in urmatorii ani din cauza lor, iar o parte a acestei centuri a fost intarziata 30 de ani, in final facandu-se tunel pe sub zona de padure "protejata", cu costurile de rigoare (totusi cut+cover, nu i-a pus sa foreze). Iar povesti cu castori si broaste protejate sunt si pe aici. Treaba e mai putin observabila pentru ca se lucreaza pe FIDIC ROSU, cu proiectarea facuta deseori intern in cadrul companiilor regionale de drumuri (ex. Autobahndirektion Nordbayern este una dintre ele cu care am avut contact si eu, in sensul ca am vazut planurile de detaliu facute de acestia). Ca atare contractul de executie se incheie numai DUPA CE EXISTA TOATE AVIZELE DE MEDIU (plus proiect de detaliu, plus AC), iar hârâiala cu cei de la mediu nu se manifesta prin intreruperea fizica a lucrarilor, ci prin neincheierea vreunui contract. Astfel se evita si o mare parte din pretentiile (claim) ale constructorilor pentru stagnari, intreruperi, refaceri de solutii etc..

Chestia e ca primii 4000 km de autostrazi s-au facut pana in 1945, fara "wenn und aber", adica fara discutii inutile. Ca atare Germania a avut o retea primara de autostrazi care o traversau si abia dupa aceea au inceput si cei de la mediu sa aibe ceva de spus.

Parerea mea este ca A1 trebuie declarata de interes national STRATEGIC, poate chiar cu ajutorul unei legi speciale, prin care sa fie exceptata de la toata nebunia cu mediul. Dupa ce avem o autostrada completa est-vest, la restul putem sta si 30 de ani sa discutam de mediu. ACUM NU SE POATE.
Iar cei de la mediu pot, DUPA FINALIZAREA A1, sa vina cu propuneri pentru treceri pe sub sau peste autostrada, primind la randul lor finantare preferentiala pentru asta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Discutia este super interesanta, doar ca offtopic.
Va rog sa o mutam in Parcare, multumesc! :cheers:

dumbravaandrei

De ceva contract pentru spatiile de servicii de pe A1 nu se mai aude nimic?

De la Nadlac pana la Dumbrava, in afara de cele 2 petrom-uri nu prea sunt wc-uri (nu mai zic de wc decent ca pare ceva SF). De alea cand ne ocupam? Adica cel putin sa eliminam glumele alea de cascarabete de la Mol. Iar grupurile sanitare construite nu sunt intretinute de nimeni. Stau inchise ... Nu de alta, dar de la Nadlac pana la Sibiu...
Macar sa mai dam in concesionare :)

Stefan01

#29674
@ Eurocopter si adiarc

Felicitari si stima pentru reportajele realizate ! (postez aici si pentru A10 pentru a nu ma repeta)

In pagina cu nr. 1980 a acestui topic,  in a doua postare a lui adiarc, se observa un cablu intins pe parapetii laterali ai autostrazii. Sa fie un cablu de enrgie electrica pentru organizarea de santier ?

dhm

monotub cabluri de date (fibra optica)

AFC

@vancouver, +100, daca s-ar putea :). Eu as merge pe ideea ca toate axele prioritare sa fie declarate de interes strategic, cel putin A1, A7, si una E-V, nu zic neaparat A8.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

#29677
am si eu o intrebare de baraj...: Daca CNADNR incearca sa faca o descarcare la Holdea (din stadiul proiectelor asa reiese), de ce nu au dat stirea asta mai de demult?
Era greu sa posteze pe FB (ca pe site-ul lor cu siguranta este imposibil sa apara vreo informatie in timp real).
Aveau si ei un lucru cu care sa se laude, si rateaza momentul?

Nu trebuia sa fie "o promisiune" ci doar sa spuna ca studiaza posibilitatile pentru o descarcare provizorie in zona Holdea. Daca au si proiect tehnic, atunci puteau pune si o schita.
Halal departament de marketing/PR au. Si se mai si intreaba de ce ii injura toata lumea.

Din pacate, in acel raport, nu vad nimic legat de tunele... si alea sunt mai importante decat toate 3 loturile, decacarea Holdea si groapa aciliului la un loc. Imaginati-va ca vom avea 2 autostrazi de 170 de km fiecare, si un missing link de vreo 5 km intre ele...si ala pe un DN ingust si cu serpentine.

Si nu pentru cateva luni, ci pentru 2-3 ani. Cozile se vor intinde pe zeci de km

LE. NU avem voie sa sarim peste avizul de mediu. Dar multe s-ar rezolva daca s-ar merge pe culoar de exproprieri de 70 m, si pe aviz de mediu luat in intregime pe acest culoar. Orice modificare in interiorul culoarului sa nu mai necesite decat aprobarea CNADNR.
Nu e ok sa sarim peste toate legile. Sunt multe detalii pe care nu le avem in vedere, si care mai tarziu se pot intoarce impotriva noastra.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AFC

^ Ai dreptate dar nu inteleg de ce te mai obosesti sa intelegi ce face CNADNR-ul. Singura solutie cu ei/pt ei este sa fie RASI.
Esti super optimist cu missing link. 2-3 ani ar fi super bine. Cred ca vor fi minim 5 in conditiile in care loturile 2 si 3 pot fi gata destul de repede si pentru tuneluri nu s-a demarat nimic. Poate daca luam in calcul 2-3 ani dupa ce va fi gata si lotul 4, adica probabil sfarsit de 2017 si asta ar insemna sa fie completa prin 2020.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Io

#29679
^ Incerc si eu un raspuns simplu: pe forum stim ca descarcarea la Holdea e necesara si fezabila, raspunsul a fost dat deja aici (si parca vad ca avind datele necesare citiva forumisti pot sa faca si proiectul) dar asta nu inseamna deloc ca numita/pirita CNAD-asta stie, poate si vrea s-o faca. E de presupus ca va fi aflat dar n-as credita-o cu mai mult.

Cu traficul in zona tunelurilor ma tem ca ne antrenam azi cu "groapa de 200m", doar ca acolo vom avea prapadu' lumii, Valea Prahovei azi chiar e nimic: sa ai trafic zdravan W-E si E-W la nivel de A si care va da ca-ntr-o pilnie, si aia cu serpentine. Adica un flux de X masini cu viteza medie de 100 km/h pe 4 benzi va intra in ~5 km de 2 benzi la o viteza medie de TIR pe serpentine inguste!
Vom exersa pornirea de pe loc si vom da de lucru producatorilor de ambreiaje (uite ca-n tot raul e si-un bine ca-s interni multi dintre ei si asta se vede-n PIB).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Quest

#29680
^ Eu n-as fi chiar intr-atit de pesimist cu traficul pe Margina-Holdea, dupa ce LD3+4 vor fi gata.
Uitati-va la cifrele Cestrin de trafic pe DN7 la iesirea din Deva catre Ilia. Ala e in cel mai rau caz traficul pe care bucata de 15 km fara A1 va trebui sa-l gestioneze (in ideea ca nimeni (?) nu va cobori la nod Ilia ca sa mearga catre Arad/Nadlac pe Valea Muresului). Sint 11124 / zi, ceea ce e un trafic considerabil dar nu bara la bara. Il avem aici la Timisoara la intrarea in oras dinspre Moravita (11479 / zi). 
Common sense will get you far !

dr4qul4

uiti ceva: odata cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, creste si traficul.
Acum mai sunt destui care merg pe DN6.
In plus, toata zona adiacenta A1 se va dezvolta (exact cum s-a intamplat la Sebes) ceea ce va genera si mai mult trafic greu.
Apoi vom avea A10 gata, si chiar si A3 pana la Tg Mures.
Toate astea peste 2 ani. Din acel moment, inca 2-3 ani vom avea un mare blocaj la Holdea.

iar dezvoltarea economica din urmatorii 4-5 ani va aduce si ea cresteri de trafic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Quest

Vom trai si vom vedea. O tara care are deja 4 mld € deficit la bugetul de pensii, dovedeste ca nu se afla pe un trend de dezvoltare economica fulminanta. Dimpotriva, cu parere de rau, gafaie...

Si mai e ceva, estimarea mea e ca cu cit traficul de masini mici se va indrepta cu precadere catre A1, cu atit traficul extern greu se va simti mai in largul sau pe DN7 (Valea Muresului), adica pe la Holdea nu se vor face cozi de TIR-uri.

Sa se faca descarcarea de la Holdea, sa dea Teloxim anul asta in trafic LD3 pina la Ilia, sa primeasca Umbrarescu toate avizele (ca sa vedem daca nu cumva ii convenea stagnarea, din motive de acoperire a imposibilitatii continuarii lucrarii, licitata la pret de dumping...), si vom mai vedea.
Common sense will get you far !

cristi5

#29683
Cunta-Saliste ne-a aratat ca "s-ar putea" circula pe o gatuitura de autostrada la trafic mai mare decat va produce Lugoj-Deva in viitorul apropiat (as vrea sa am date pentru afirmatia legata de trafic, poate ma ajuta cineva, dar eu asa am vazut pe drum si asa am inteles pe forum)

Din cate am inteles, la Cunta-Saliste s-a inchis autostrada si gata, nici o masura pe DN. Cred ca pt asemenea gatuituri trebuie luate masuri severe de evitare a accidentelor, la nivelul traficului si a importantei segmentului, pentru ca odata ce se intampla un accident, traficul se da peste cap si asta afecteaza si A1. Limitare de viteza, parapeti pe mijloc in curbe pt evitarea parasirii sensului de mers (pe foundul neadaptarii...), radare fixe, marcaje clare si stricte, etc. Plus o campanie de informare a soferilor... Circulam in coloana cu 30-40 pe 12 km, asta e, nu depasim, nu ne agitam, peste 20 min vine iar autostrada.

Din fericire Holdea-Margina e o zona mai putin populata, "capat de judet", cu 2 localtati mici si doar 1 DJ care da in DN . Probleme de traficul urban vor fi insa la Margina, unde e si o trecere la nivel...


colinb73

Quote from: cristi5 on August 12, 2016, 02:21:50 PM
.....
Din fericire Holdea-Margina e o zona mai putin populata, "capat de judet", cu 2 localtati mici si doar 1 DJ care da in DN . Probleme de traficul urban vor fi insa la Margina, unde e si o trecere la nivel...
Nu cred ca vor fi probleme la Margina la trecere la nivel pt ca localitatea acolo nu are trafic deloc si trecerea la nivel a fost refacuta.

Cred ca daca se va intra doar la Grind, probleme mari vor fi la trecerea la nive la Ohaba la coborare. Acolo se fac cozi pana sus cand se merge spre Deva.