Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 82 Guests are viewing this topic.

marinul

Probabil suspiciunea ca, constructorul si inginerul s-au "inteles"

clau

Atunci e grav... Ar trebui reziliat contractul de supervizare daca ar fi asa...

GDPR

Quote from: mirceatm on April 25, 2016, 08:21:41 PM
Daca se lucreaza la fel de sustinut ca acum, eu zic ca prin septembrie e deschis.

Keep dreaming. Chiar daca sa zicem ca Salini merge inainte cu lucrarile neconforme si le "finalizeaza" fara sa le pese de nimic, cine credeti voi ca semneaza PVRTL?  :nono:

teea

#28278
^^
@ bogdix : lunga scoala asta, nu mai terminam de invatat....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

cutter

Da, da, uite și la terasamente cît mai avem de învățat...

teea

@ : sigur ! daca nu se inventau tunele , poate era aproape gata.... culoare de migrare a carnivorelor mari...
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

bogdix

@teea:
Lungă şcoala, bat-o vina şi după cum se vede pe teren (la toate autostrăzile) graba strică treaba.
Nu este lot fără o mică denivelare, fără o tasare la plăcile de racordare de la poduri, fără un mic fenomen local de eroziune a taluzului...

@toată lumea:
Poate firmele astea de consultanță nu sunt chiar ceea ce pretind a fi. Vin şi ele la licitație cu zei în domeniu, dar pe teren angajează pensionari şi oameni ieftini (de calitate slabă la preț mic).

Ionut

#28282
^ Cu dedicatie pentru toti userii nostri dragi mai noi, mai ales pentru cei de meserie (teea, bogdix, adrian rosca & altii), va invit cu mare placere sa discutati lucrurile astea pe thread-ul constructorilor, proiectantilor si consultantilor.

cristi5

#28283
Quote from: alecu26 on April 25, 2016, 03:40:28 PM
@bogdix...ceva de genul? (cu precizarea ca DN-ul nu e exact in aceasta pozitie)...asa am inteles de la tine.

Asta inseamna ca utilajele vazute acolo sunt unde DN-ul paraseste actualul traseu, si, este evident de ce din punct de vedere logic, finalizarea proiectarii de la Holdea se leaga de proiectul pasajului si a devierii.

Sa ne bucuram ca s-a luat o decizie, si ceva se face,

"DNul nu e exact in aceasta pozitie" inseamna doar coborare sau si mutarea pasajului mai la vest? Pt ca daca trebuie mutat pasajul, tind sa cred ca nu s-a luat nicio decizie si se implementeaza proiectul initial.

Quote from: alecu26 on April 25, 2016, 03:40:28 PM
pe de alta parte, de ce nu se construieste macar jumătate de nod....habar nu am.

"Sfert de nod" e "the simplest thing that could possibly work" cum zicem noi in "extreme programming". Parerea mea e sa ne multumim cu ce e mai simplu si mai ieftin :)

Seminod cred ca ar avea sens numai pt viteze mari de transfer A-DN.

Dar daca vrem sa se mareasca fluenta de descarcare, exista solutii mai simple si mai ieftine decat seminodul: eliminarea acelui sens giratoriu care ajuta doar traficul Cosevita->Ohaba sa nu se intersecteze cu sensul A dinspre Grind -> DN spre Margina. Despre ce trafic vorbim pe Cosevita-Ohaba dupa ce e deschis A1? Despre traficul Ohaba-> A1 spre Grind/Deva iar nu are rost sa discutam pt ca cei din Ohaba pot sa urce pe A1 la Grind!

Pt traficul Cosevita->Ohaba, o banda pt stanga intre cele doua sensuri de mers e solutia simpla, folosita pe larg in Ro. Chiar nu cred ca trebuie sens giratoriu.

Daca vrem mai multa siguranta, pentru iesire spre stanga de pe drum principal se practica curba la Dreapta, cu traversare perpendiculara a drumului principal. Ar fi o solutie mai simpla decat giratoriul, care nu ar incurca deloc traficul principal A<->DN.  In Suedia se cheama "curba spaniola", am vazut cateva zeci.



In partea de jos a figurii ar fi Cosevita. Inlocuiti in figura Falun cu A1 (spre Grind, Deva) si Boda cu Ohaba...

Fireste mai trebuie o mica petala care vine de la Ohaba (din stanga, "Boda") si se inscrie pe DN spre Cosevita (spre partea de jos a figurii). Dar acolo intalneste trafic care merge in acelasi sens, e mai putin periculos.

Dupa deschiderea tunelurilor se poate reconfigura intersectia ca sens giratoriu sau chiar prioritate spre Ohaba. Dar pana atunci avem vreme...

GDPR

Quote from: clau on April 25, 2016, 09:42:19 PM
Ce nu inteleg eu e de ce nu face inginerul care supervizeaza ( Primacons Consitrans cred) expertiza... Nu astia aproba lucrarile si platile... Pt ce plateste Cnadnr Alta firma sa faca expertiza pe lot 2? Pentru ce se mai plateste supervizare in cazul asta? Poate ma lamureste cineva...

Daca Ionut imi da voie, continui putin discutia, intrucat are relevanta pentru LD2:

Conform Contractului, Inginerul poate sa delege autoritatea unor inspectori independenti numiti pentru testarea unor parti ale materialelor. Pe de alta parte, "atribuirea de îndatoriri, delegarea sau revocarea va fi făcută în scris şi nu va intra în vigoare decât după primirea unor copii de către ambele Părţi."

Mai mult, "personalul Beneficiarului pe parcursul producţiei, fabricaţiei şi construcţiei (pe Şantier sau în altă parte), va fi îndreptăţit să examineze, inspecteze, măsoare şi testeze materialele şi calitatea execuţiei."

Oricum, probleme de calitate exista, altfel expertul nu si-ar fi permis sa faca de nebun niste afirmatii care daca ar fi fost fara nicio baza i-ar fi putut aduce un proces de calomnie. Rather sooner than later, o sa apara si detaliile si o sa vedem atunci daca Inginerul nu si-a facut treaba sau a fost o situatie gen OS3, in care Inginerul a fost ignorat sau chiar sabotat de catre Beneficiar. Buboiul supureaza si pare ca va exploda in curand.  ;)

tonică

Quote from: teea on April 25, 2016, 10:34:03 PM
@ : sigur ! daca nu se inventau tunele , poate era aproape gata.... culoare de migrare a carnivorelor mari...

tunelele nu s-au inventat, tunelele s-au ignorat ( initial! ).
In cazul Lotului 2 pare ca degeaba ar fi fost aproape gata, ca tot cu deficiente s-ar fi finalizat. Si sunt deacord cu adrian rosca, nu ar risca nimeni sa spuna verzi si uscate doar de placerea unui titlu prin ziare, sunt sigur ca are in spatele cuvintelor dovezi clare. Pana la urma si dintre cei care fotografiau la un moment dat, chiar si nespecialisti, de pe forum se vehiculau temeri legate de materialele insuficient calitativ folosite la terasamente pe acest lot.

Deasemenea bag mana in foc ( pun totusi o manusa ignifuga pt siguranta ) ca dintr-acest lot 2, in aceste circumstante nu se va inaugura nimic in 2016. Daca pana acum mai exista pt unii motivul idiot al politicului care-si mai baga coada grabind lucrurile intr-asa fel incat stiam deja cu totii de cum lucreaza pe santiere ca vin alegerile ( sau invers ) acum a disparut si acest "imbold" guvernul dand semne clare ca nu e interesat de imagine politica ci dimpotriva contand lucrarile de calitate.

AlexIP

#28286
Quote from: alecu26 on April 25, 2016, 04:43:27 PM
Corect, doar ca la Deva, ulterior ai un nod full.

Revenind la discutia despre noduri, ar fi o exagerare 4 noduri pe 30 de kilometri in the middle of nowhere. (Ilia, Grind, Holdea, Margina). Chiar daca excludem nodul Holdea, 3 noduri pe 30 km sunt mult prea mult. Doar ca exista intersectii cu DN-ul din zona nu e obligatori sa se fac nod rutier (atunci chiar ca te intrebi de ce nu s-a facut nod la Cugir).

Asa cum nodul de pe Orastie Sibiu lot 3 s-a mutat in CTE fata de SF-ul lui Diwi la Apoldu, o decizie geniala (si se putea lua chiar si acum, deoarece doar recent s-a deblocat nodul Grind) sa se anuleze nodul de la Grind si sa se faca nod la Holdea.

Nu e chiar mult, între nodul Grind și nodul Margina se fac 45-60 de minute sub trafic. În ideea că urmează o perioadă de mulți ani până vor fi gata tunelele, orice reducere a timpului necesar tranzitului e binevenită. Deși porțiunea cea mai grea/periculoasă e fix între ipoteticul nod Holdea și Margina. Nu mi se pare bună logica: dacă Cugirul n-are, să nu facem nici acolo, mai degrabă ar fi indicată finalizarea și a nodului Cugir.

P.S. Mai uitați-va și în teren, soluțiile propuse pe aici pentru (semi-)nodul Holdea ar fi cu o rampă de peste 10%, ceea ce enorm.

aditd

#28287
Se vorbeste de A8 pentru dezvoltare Moldovei, dar daca A8 ar avea prima iesire la Chisinau sa vedem atunci ce dezvoltare pe termen lung ar mai fi cu o asa autostrada.
Ce vreau sa zic: sigur un nod e mai scump decat nici un nod, dar daca vrei dezvoltare in/pe zona faci si asa ceva.
Chiar ma mir ca nu e nici un nod la Cugir (adevarat sunt doar 8 km pana la primul nod, deci acceptabil) ca e destul de dezvoltat orasul.

adiarc

Aprilie aproape a trecut si nimic nu s-a mișcat pe OS lotul 3....o noua serie de minciuni si abureli din partea lui Homor

Si pt ca are legătura tot cu A1 si din partea lui Marcel Bolos,secretar in cadrul MT,primim alte minciuni si declarații făcute doar sa fie ..legate de Master Plan ..."cel târziu in 15 Aprilie MP va ajunge la Guvern,va fii probabil aprobat de acesta pana in 25 Aprilie si in jurul datei de 15 mai va ajunge in Parlament "
Toți acești indivizi ar trebuii sa dispară urgent si aduși oameni care chiar sa caute soluții...persoane gen Cutter....M-am saturat de mincinoși care ne explica convingător de ce nu se poate face un lucru de care depinde o țara întreaga
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

iuliu05

#28289
Nu e mult mai simplu si mai ieftin asa ceva?