Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 54 Guests are viewing this topic.

Germany

:)) Suntem de râsul curcilor !!! 2 ani ??? pentru 2 tuneluri a câte ca. 500 m ??

Ne priveste probabil toatä Europa dupä modelul ...."Cum sä (NU) construiti autosträzi" ;)

Austriecii au fäcut tunel de, atentie, 18 km....în putin peste 3 ani, si asta în rocä, partial granit, iar pe noi ne pune pe shezut un tunel de nici 500 m.

O zi bunä vä doresc (cä a mea e deja stricatä)

istvan78

#27856
Ne dai si noua exeplul ala de tunel de autostrada de atentie 18Km construit in 3 ani in Austria?

Si atentie tunelul de pe LD2 are atentie 1600m.
Ca sa nu vorbim totusi prostii doar de dragul de a ne exprima supararea...

Eu unul voi fi perfect multumit daca se semneaza contractul de executie anul asta si vom avea 2 ani de la ordinul de incepere la deschidrerea circulatiei.

vancouver

#27857
Nu ai dreptate Germany, tunelele nu se pot face foarte repede, mai ales daca NU este roca dura, ca aici la noi.

Firma la care lucrez a participat in Germania la contructia a 2 tunele de autostrada, de 800m, resp. 1,3 km, pe A49, resp. A44. La fiecare tunel numai lucrarile de armare au durat ca. 1 an, in conditiile in care la tunelul de 1,3 km s-au folosit 2 care de armare in loc de unul pentru tacturile obisnuite. (se armeaza / betoneaza tacturi de 10m, teoretic unul pe zi, practic... exista si tacturi speciale, de ex. cele cu parcarea de urgenta, care dureaza 1 sapt. fiecare). In momentul in care lucrarile de armare au inceput, tunelurile erau deja complet excavate (tot ca. 1 an) si mai dureaza inca minim inca 1 an pana la darea in exploatare. Nu mai vorbim ca atat A44 cat si A49 sunt autostrazi incepute de vreo 30-40 de ani si acum se continua cu unele zone dificile si va mai dura cativa ani pana vor fi gata.

Mai mentionez ca la tunelul de 1,3km s-a lucrat 24/24 si 7/7. Asta costa bani in plus. Dar s-a motivat prin faptul ca trece pe sub o localitate si pentru a limita riscurile.

La un tunel de 18km se lucreaza concomitent din mai multe directii si se poate merge in numai 3 ani, daca tunelul este in roca dura (adica nu se prabuseste dupa excavare, deci nu trebuie sprijinit). Se mai pune intrebarea, daca tunelul de 18 km era pentru cale ferata - atunci este cu totul alta viata. Este semnificativ mai mic si nu are 2 cai (tuburi).


Daca nu suntem din domeniu, mai bine punem intrebari, decat sa ne dam cu parerea si sa ajungem sa vorbim aiurea. Cat despre Europa, nimeni nu ne priveste din Europa altfel decat cu seriozitate si orice parere este lasata in sarcina unor oameni de specialitate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Germany

#27858
Da, tunelul este pe autostrada între Salzburg și Graz ;)
Cred că ceea ce contează cel mai mult, este faptul că, 2 ANI PENTRU UN TUNEL DE 1800 m ESTE MULT (și ști bine asta Istvan78) ...și pun pariu că DUPĂ DOI ANI TOT NU E GATA că mai intervine mai știu eu ce ....(și asta ști la fel de bine)

O zi bună

vancouver

#27859
Ca sa nu ziceti ca vorbesc prostii, iata aici, tunelul Frankenhain.



PUNCTUL ZERO: Proiectarea, foraje, organizarea de santier. Nu stiu cat au durat.

PUNCTUL 1. Forarea unei cai (galerii) a tunelului de 880m a durat 220 de zile !!!:
Gata in 4.12.2013.

PUNCTUL 2. Constructia radierului si a grinzilor marginale, apoi a boltii a durat pentru ambele cai (tuburi) ca 1 an, din ianuarie 2014 pana in februarie 2015. Aici au participat si muncitori români, la partea de armare (etapele sunt: izolatie radier, armare radier, betonare radier, izolatie bolta, armare bolta, cofrare bolta, betonare bolta):




In imagine vedem muncitori romani care armeaza bolta. Un tact de armare are 10m, dureaza 1-2 zile.

PUNCTUL 3. Finalizarea lucrarilor la rosu era prevazuta pentru mai 2015.

PUNCTUL 4. Asfaltare, marcaje. Nu au facut parte din acelasi contract. Probabil ca inca nu s-a facut, fiind intarziate alte poduri (licitatia a durat mult).

PUNCTUL 5. Echiparea (ventilatie, lumini, supraveghere video, iesiri de urgenta, etc..). Se vor face inainte de inaugurarea autostrazii.

TOTAL constructie la rosu: 11.01.2013 (prima lopata de pamant vegetal) - mai 2015 = 2 ani si 5 luni pentru 880m x 2 galerii.
Proiectul autostrazii A49 Neuental - Schwalmstadt de 11,8 km costa 120 milioane € (cost estimat) si se spera sa fie gata in 2020. Sursa: http://www.hna.de/lokales/fritzlar-homberg/a49-bauarbeiten-neuental-beginnen-5642530.html (cu galerie foto, incl. din tunelul finalizat ca structura).

PS. Este evident ca au facut intai tunelul, tocmai pentru ca nu intotdeauna la tunele treaba merge ca-n plan.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

istvan78

#27860
Deci din cate pot eu afla, intre Salzburg si Graz, fie pe A10 fie pe A9 NU exista niciun tunel de autostrada de 18Km lungime. Dealtfel un astfel de tunel nu exista nicaieri in Europa momentan. M-as bucura sa ma contrazici cu o informatie concreta: numele sau pozitia tunelului.

Mai departe: un tunel de autostrada de 1600m in geologia de pe LD2, probabil ar fi tehnic posibil de construit in mai putin de 2 ani, daca s-ar mobiliza ultimele tehnologii si multa, multa forta (utilaje, oameni, etc...)
Discutaseram in trecut ca, in principiu, s-ar putea executa o sectiune scurta in mijloc prin cut&cover (acolo unde suprafata e aproape), si folosind groapa, s-ar putea fora in 8 fronturi paralel.

Dar dupa cum ti-a explicat vancouver, exista in afara forarii tuburilor pasi care nu pot fi sariti, timpi tehnologici care nu pot fi scurtati, deci economia de timp ar fi limitata. Costurile suplimentare pentru accelerarea constructiei ar fi in schimb foarte mari. Si am ramane la licitatie cu doar cateva firme de rang mondial capabile sa execute in timp mai scurt, ceea ce ar urca si mai mult costul. Si tot n-am avea garantia executiei mai rapide.

As vrea sa-ti mai indic faptul ca nu durata de constructie de 2 ani este problema majora in acest proiect. Problema tunelurilor e cunoscuta de cel putin 2 ani deja, si pana in iarna asta s-a facut mai nimic pentru a descurca procedura. Licitatie de executie a lotului s-a lansat (gresit, cu executa tunelurilor integral prin cut&cover) la inceputul lui 2012. Sunt 4 ani de atunci si abia azi avem un proiect tehnic pentru tuneluri. Aici e timpul pierdut, nu la constructie!

vancouver

#27861
Quote from: Germany on April 05, 2016, 02:22:55 PM
:)) Suntem de râsul curcilor !!! 2 ani ??? pentru 2 tuneluri a câte ca. 500 m ??

Ne priveste probabil toatä Europa dupä modelul ...."Cum sä (NU) construiti autosträzi" ;)

Austriecii au fäcut tunel de, atentie, 18 km....în putin peste 3 ani, si asta în rocä, partial granit, iar pe noi ne pune pe shezut un tunel de nici 500 m.

O zi bunä vä doresc (cä a mea e deja stricatä)

Corect, istvan78, l-am prins pe Germany cu minciuna.

Cel mai lung tunel din Austria are 13km, si ATENTIE are o singura galerie.
Al doilea cel mai lung are 10km si este cu 2 galerii. Plabutschtunnel, pe A9. Prima galerie s-a construit efectiv din 1980 pana in 1987, a doua abia din 1999 pana in 2004.  :lol: :lol: :lol: :lol:

Lista tunelurilor de autostrada din Austria:
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Tunneln_in_%C3%96sterreich
Click pe oricare tunel pentru detalii.

Atat la capitolul 3 ani pentru 18 km de tunel.  >:( Aici avem 24 de ani pentru 10km.

PS. Intentia construirii tunelului Plabutsch dateaza din 1973. Din 1973 pana in 1975 s-au certat pe unde sa-l faca.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

istvan, mi-a luat-o inainte. Iar ne grabim, fortam lucrurile când ne apropiem de mal. Sa vedeti cum vor fi lucrurile (peste 1 an când probabil se va si lucra...toti vor da vina pe constructor).

Dar de acest reportaj va amintiti: http://stiri.tvr.ro/ursii-bruni-saboteaza-autostrada-lugoj-deva_56022.html

Sunt superbi viceprimari, mai ales cel din Margina. Si eu astept TBM-ul doamnei Bendeac. Cat despre Catalin, inca de atunci (peste 1 an de zile) le tot spunea ca se stia deja de multa vreme ca e nevoie de tunele.

Ce nu pot intelege, de exemplu pe ce naiba s-au pierdut aceste 15 luni?????
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

__dir

^^^ Probabil au invatat ce inseamna un tunel, la seral.

istvan78

Deci eu propun sa terminam cu aberatiile si sa promitem ca daca in Martie 2019 trece primul autoturism din public prin acest tunel, sa deschidem o sticla din cea mai buna sampanie romaneasca (pardon, "spumant"!!) in cinstea lui Ciolos, Costescu, Homor, dar mai ales, al nostru cutter (aka Catalin Drula in viata civila)  :cheers: :drunk:   :D

Europiu

Istvan, Alecu, Vancouver: +1 si sa bem pentru ce a zis Istvan!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

asa sa fie.

Sa se impuna termene de executii scurte, si atunci vor creste bugetul. Nu vom avea firme gen Corsam, Pizzaroti, si alti care sa subliciteze si dupa aia sa planga dupa un avans de 2-3 lei. Se poate accelera mult...dar costa. Acces si utilaj din ala din poza de la Vancouver la fiecare capat din cele 2-3 tunelele sau cate or fi.

Acum sper ca ursii nu se supara daca se organizeaza si alte minic acces, si nu se foreaza strict pornind din cele doua capete.

Mai are cineva profilul in lung final?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

^^ E o schita in articolul hotnews linkat mai sus.

tonică

 :D
despre ce tot scrieti voi aici?
Vi se par multi 2 ani pt 1 km de tunel? Ati uitat de aceiasi 2 ani pt 3,3 km de platfus la intrarea in Bucuresti? Eu cred ca asa au ei pe toate actele inscris, 2 ani, le este lene sa dea cuiva sa modifice iau si ei textul cu copypaste pentru orice contract au!