Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 50 Guests are viewing this topic.

GDPR

#27510
Pai au DRDP-urile foreze? Acolo ar trebui umblat si in adancime, nu numai la refacerea umpluturii si asternerea unor straturi de mixtura asfaltica... Ma indoiesc profund ca CNADNR-ul are capacitate sa faca lucrarea asta.

@qsv: imi plac explicatiile tale, evident ca asa ar trebui facut, pacat ca dupa un strop de transparenta, se lasa iar cortina peste "afacerile" CNADNR / MT.

teea

#27511
^
CNADNR nu mai are nimic de ani buni. Dar va cersi utilaje si oameni ca sa faca niste lucrari. Care lucrari, in afara faptului ca ar trebui reproiectate (doar nu se mai aplica vechiul PT, nu-i asa ? ) mai trebuie si autorizate si trecute din nou prin furcile caudine ale unui Acord de Mediu. Din nou, totul e poveste...
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

TibiV

Quote from: adrian rosca on March 11, 2016, 09:43:03 PM
Pai au DRDP-urile foreze? Acolo ar trebui umblat si in adancime, nu numai la refacerea umpluturii si asternerea unor straturi de mixtura asfaltica... Ma indoiesc profund ca CNADNR-ul are capacitate sa faca lucrarea asta.

Nu au, dar nici nu trebuie să le cumpere.
Închiriezi 5 foreze, contractul este sub pragul de licitație
La fel excavatoare, basculante etc.

Poate greşesc, poate se ia valoarea la global...

Dar ideea este că eu prefer varianta cea mai rapidă (corectă tehnic, of course..) ca să scăpăm odată de gâtuirea inadmisibilă de acolo....

Prefer să ies cu 20% mai scump decât cu 120% mai îndelungat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#27513
CNADNR nu trebuie sa faca o lucrare definitiva, ci doar una provizorie, pentru a deschide cat mai urgent autostrada. Totul pe baza proiectului vechi. Care, chiar si executat prost, tot a sustinut circulatia timp de 9 luni. Executat cu materialele corespunzatoare s-ar putea sa tina 2-3 ani, suficient pentru ca in acest timp sa se faca un nou proiect, cu noi aprobari etc.

In cadrul unei proceduri de urgenta, de refacere a unui pod distrus sau cad bolovani pe Valea Oltului este ABSURD si ABERANT sa fie nevoie de aprobari etc.. Procedurile de urgenta trebuie facute IMEDIAT, pe loc, fara proiect, fara nimic. Discutam de situatii exceptionale. Aici avem o astfel de situatie.

PS. Legea prevede si exceptii de la necesitatea de a face licitatie. Se pot face incredintari directe. In plus se pot accesa bani de la fondul de rezerva al guvernului, nu e nevoie de vreo rectificare bugetara sau de mutat bani prin MT.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDPR

Ori faci un lucru ca lumea de la bun inceput, ori nu-l mai faci. Nu e suficient sa pui nitzel balast si un pic de asfalt si sa zici ca gata, lucrarea e sigura, ne vedem peste 2-3 ani. Asta daca tine atat si nu crapa la prima ploaie. Iar mergand pe logica CNADNR-ului, unde e urgenta, atata vreme cand au trecut 6 luni de cand s-a inchis si s-a facut ce? Au facut ceva, o expertiza, au finalizat vreo etapa de proiectare, orice?

teea

#27515
@vancouver  : daca intr-adevar e o situatie de urgenta, atunci ne vom aminti ca ea a aparut de la data primelor miscari ale masivelor de pamint si ar fi trebuit declansata ca procedura de la acel moment. Va reamintesc faptul ca, problemele au aparut in masivele de pamint/dealurile din amonte si influenta acestor fenomene imprevizibile se noteaza acum in corpul autostrazii. Daca  nu este o situatie de urgenta/imprevizibila, atunci re-expertizarea zonei si refacerea proiectelor este acum in sarcina CNADNR, care a transmis notificarea de reziliere a contractului in ianuarie catre constructor. Daca se aplica acelasi proiect tehnic aprobat anterior, asa confirmi ca proiectul a fost defapt bun si au fost doar probleme de executie, deci CNADNR isi va prelua toate riscurile aplicarii, inclusiv responsabilitatea privitoare la eventualele fenomene imprevizibile ce pot aparea in viitor. Exista si posibilitatea de a reface proiectul de consolidari si respectiv al autostrazii, in acest caz va intra din nou pe procedura de autorizare, avizare, mediu, etc. Deci ? Cine ia decizia ? vor trebui facute, minim, analize de risc referitoare la deciziile astea. Si asta e doar partea tehnica a problemei
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

clau

Pt mine e clar... Ce zice Vancouver asa trebuie facut. Urgent cu incredintare directa a lucrarii si fara alte avize acorduri aprobari etc.
Rocklee daca mergi pe lotul 3 te rog daca poti sa faci poze la nod Grind. Daca nu poti am eu drum joi pe acolo... Multumesc anticipat 😊

rocklee

azi nu merg ...a plouat pe aici ...
:(

tonică

teea este o situatie de urgenta datorata in exclusivitate constructorului. Este o situatie de urgenta sau ari fi trebuit sa fie numita si vazuta asa dupa ce Imbecilio a lucrat cum a lucrat acolo. nu are nici o legatura acest termen cu alte povesti.
Pe de alta parte ce mama ei de situatie de urgenta mai e asta care se lalaie luni intregi de zile fara nici un rezultat? Astfel de situatii ar trebui denumite de urgenta si referitor la scaunul celor cu decizie. Adica daca nu se rezolva dispare scaunul, apare demisia ba intr-un mod firesc si ceva acuzatii. La noi insa nu, cei care au daoria sa rezolve acolo nu trec zilnic prin dreptul zonei cu probleme, isi aduc aminte de ea doar cand mai intreaba vreun ziarist ebel, altfel totu-i roz.

teea

@tonica : situatiile de urgenta se datoreaza unor cauze naturale imprevizibile...
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

Io

#27520
Teea, cauzele naturale in zona cu pricina erau cu totul previzibile. Inca dinaintea aparitiei Geologiei ca stiinta! Localnicii nu si-au facut case pe dealul ala pentru motive empiric clare, nestiintifice dar clare, au observat ei in timp ca o ia dealul ala la vale.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

tonică

teea, suspectez nitelus de implicare intr-ale firmei constructoare din raspunsurile pe care le-ai tot dat pe aici. Sincer eu unul nu am nimic impotriva acestui fapt daca e declarat vadit si nu sa ne ascundem dupa perdele. Asa cativa dintre noi mai dedemult pe forumuri isi aduc aminte de un alt cont care era angajat al firmei acesteia si nu facea altceva decat un deserviciu firmei incercand sa ascunda apartenenta dar sa contreze parerile celor care vedeau pe teren neajunsurile si mizeriile creeate de constructor.
Altfel, repet citesti despre termenul "urgenta" intr-un alt context decat cel folosit de vancouver. Constructorul a facut intr-atat de multe mizerii aici incat rezilierea trebuia realizata de mult mai mult timp decat s-a intamplat. Acum este o urgenta situatia actuala, o urgenta in a se repara cele stricate si a se reface dupa standarde lucrarea. Doar ca trebuie inteles cu intreaga sa gravita termenul "urgenta" nu asa cum se procedeaza acum!

teea

#27522
@tonica : Da, sint un constructor. Nu, nu am lucrat pe acel tronson. Da, am lucrat pe unul invecinat. Da, sa fim cit mai obiectivi. Subiectivismul nu ne ajuta la nimic....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

adiarc

Sunt de acord cu Vancouver

Este imposibil de înțeles ( chiar si prin prisma incompetentei,miserupismului,nu stiu care e plia lu nu stiu care sau a "grevei pixului" ),sa treacă 6 luni si sa nu faci nimic.Practic,departamente întregi din Cnadnr,responsabile de acest proiect,pur si simplu au luat banii degeaba.....e ca si cand stai acasă,dar totusi ești plătit....

Si ce e mai trist sunt bâlbele actualului min al Transp,si a Dir CNADNR .Dupa ce am stat ca prostii,așteptând SF.lui feb.si mărita licitatie acum S-ar putea.....repet S-ar putea sa o faca ei in regie proprie.....deci nici acum nu sunt siguri
Stau ca niște cretini de 6 luni si se învârt in jurul cozii

Mesajul e dur,dar perfect întemeiat si adaptat condițiilor si specimenelor care ne tot mint zi de zi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

clau

Deschiderea OS3 in septembrie pare pe zi ce trece o minciuna... Asta daca nu a fost de la inceput o manevra a Cnadnr pentru a-si castiga linistea in fata opiniei publice pt anul asta... Asta pentru ca oricum din noiembrie decembrie o sa vina altii sa conduca MT si Cnadnr... Nu are rost sa riste ceva nici Costescu nici Homor nici altcineva... Gandind logic in situatia actuala nu se poate face OS3 anul asta: Cnadnr NU are cu cine si cu ce( si dupa ce proiect? Dupa ala vechi?)iar o licitatie s-Ar finaliza in toamna( dar ce licitezi? Dupa ce proiect?)...daca chiar vor trebuie sa-si asume riscuri dar pt ei nu are sens... Ce nu inteleg este de ce au daramat fara sa aibe un plan prin care sa o faca rapid inapoi?sau ce logica a avut demolarea?puteau sa faca o expertiza fara sa demoleze la fel ca pe LD2...
Adiarc ai dreptate. 6 luni nu au facut nimic si mi-e frica ca se mai adauga 1 an in care Cnadnr nu stie sau nu vrea sa faca( totusi sunt convins ca sunt oameni in Cnadnr care vor sa faca multe inclusiv OS3 dar compania in ansamblu e praf)...
Si puteau inchide traficul fara sa demoleze...