Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

12 Members and 43 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Un ciot de 30 de km intre tigveni si DN67 ar fi cea mai buna solutie. Ar fi de ajuns sa fie la standard de DX. Sau chiar 2+1 dar sa ocoleasca localitatile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#25501
Quote from: pasadia on November 27, 2015, 01:58:55 PM
- pentru traficul de marfa solutia normala ar trebui sa fie feroviara. Nu ar trebui justificate autostrazile prin traficul de marfa international.

Este complet gresit. Transportul feroviar este eficient pentru doua categorii de marfa:

- transport vrac (bulk in engleza) in cantitati de tip "naveta". Adica multi-vagon in trenuri dedicate origine-destinatie. Cereale. Carbune. Roci. Fier.
- transport containerizat de lunga, foarte lunga si ultra-lunga distanta, minimum un container dar preferabil multi-container, cu timpi scurti-medii de transport.

In rest, calea ferata este muuuult mai ineficienta. Pentru marfa sub-container practic calea ferata este inutila. Pentru ca trebuie sa astepti odata grupajul in vagon si apoi grupajul vagoanelor intr-o garnitura. Cu procesul asta repetat de multiple ori de-a lungul traseului. Pentru un container, daca exista infrastructura rutiera decenta, e muult mai rapid sa-l pui pe TIR decat sa-l pui pe garnituri, mai ales decat O/D-ul nu este "hub-hub" feroviar. Si de obicei si mai ieftin.

Adica: un container Budapesta - Liege poate lua si 2 saptamani sa ajunga (din care 90% din timp prin diverse triaje). Pe TIR e acolo in 24 de ore maxim. Daca ai in schimb 10 containere, iesi mult mai ieftin cu trenul, si pentru ca ai jumatate de garnitura, poti sa-l duci la Liege in <24h.

Quote from: Europiu on November 27, 2015, 05:07:37 PM
@pasadia: sunt si eu de acord cu chestia legata de traficul de marfa = preponderent feroviar. Dar ce facem, ca acolo am impresia ca stam chiar mai prost decat la autostrazi?

Nu stam mai prost pe magistrale. Se circula incet, si exista probleme de infrastructura, dar nu de capacitate (se opereaza la sub-sub-sub capacitate pe aproape toate liniile). Si tranzitul pentru o naveta pe CF pe magistrale este comparabil cu tranzitul rutier al unui camion.
Uite o harta feroviara a Romaniei:
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/romania/romania.gif

Ce e gros si cu albastru este "autostrada". In unele cazuri este la standard si proaspat refacuta (Constanta - Bucuresti - Brasov), in altele este in stare tolerabila (Craiova - Bucuresti - Suceava/Iasi), in altele este un dezastru plin de gropane in care poti merge cu maxim 30-50 (Apahida - Dej sau Buzau - Faurei). Ce e subtire cu albastru sau gros cu verde este DN modernizat sau autostrada semi-profil (intre stare acceptabila si infecta). Restul poate fi orice, de la capacitate si viteza decenta (se merge si cu 120 pe unele segmente) la inclusiv poteca de padure (cu viteza de 10 km/h).

Quote from: pasadia on November 27, 2015, 01:58:55 PM
- senzatia mea e ca si in prezent traficul Istanbul - UE, atat de marfa cat si de masini mici, alege MAJORITAR solutia prin Belgrad. Daca formalitatile vamale ar fi mai simple la granita cu Serbia probabil ca acea ruta va fi singura intre Turcia si UE. Noi NU suntem tara de tranzit pe aceasta ruta; nu am fost si nu vom fi niciodata!

Aici ai dreptate complet. Peste 90% din trafic alege drumul asta. Sunt 150 km fara autostrada azi, fara nici o serpentina. In cativa ani, vor fi complet autostrada - pe toata partea sarba se lucreaza; pe partea bulgara se va finaliza lucrarea pana in 2018-2019. Atunci va fi o legatura completa, la nivel de autostrada, de la Ankara la Lisabona. De ce ai circula pe altundeva?

Pentru un tirist turc, tranzitul prin Serbia nu a fost niciodata problematic. Pentru a intra in UE, cat timp a avut nevoie de Carnet TIR nu era vreo diferenta intre RS si RO. Acum nu mai are nevoie de asa ceva nici prin RS nici prin RO. Pentru o masina mica, serpentinele si ocolul si mersul pe DN in BG si RO nu se pot compara (nici ca nervi, nici ca timp, nici ca nimic) cu 10-20 minute la vama. Acum, formalitatile la vama sunt IDENTICE intre RO si HU si intre RS si HU - protocolul de control intra-UE este identic (dupa Paris) cu protocolul de control extra-UE, si probabil asa va ramane decenii de-acum incolo.

De aici si traficul de DJ pe podul Calafat - Vidin (MZA 1300-1800).


Quote from: pasadia on November 27, 2015, 01:58:55 PM
Singurul tranzit prin Romania care se poate dezvolta e cel Nord-Sud, intre Scandinavia / Polonia / Rusia si Turcia / Grecia (dar asta implica sa scoatem Budapesta din postura de nod central al acestei zone din Europa si sa dezvoltam alaturi de Ucraina o ruta intre Lvov si Giurgiu (sau Calarasi).

De acord.
Problema masiva e instabilitatea in UA si inexistenta unei infrastructuri civilizate nord-sud nici in estul PL, nici in UA, nici in BY, nici in baltice. Totul a fost est-vest, si in timpul cortinei de fier, si azi. Rusii si-au rezolvat tranzitul nord-sud pe partea lor. Se cara marfa pe feribot pana la Novorossiisk apoi pe TIR via Krasnodar - Voronej - Moscova - Petersburg. Intre Krasnodar si Moscova tot drumul e 2x2 ("autostrada sovietica", adica noduri partial denivelate), restul fiind in curs de upgrade la 2x2 sau 2+1.

Pe langa asta, avantajul unei legaturi bune E-V e competitivizarea Constantei ca punct de debarcare - imbarcare pentru marfa din CEE. Constanta are imensul avantaj ca este muuult mai ieftina decat Gdansk sau chiar porturile adriatice pentru transporturi din Orientul Mijlociu sau Asia pentru nave cel mult Suezmax (adica imensa majoritate a containerelor si pentru absolut toate navele ce ar deservi zona ECE).

Aici e rolul principal al A1 - legarea Romaniei de ea insasi si legarea Romaniei si ECE de Portul Constanta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

^^ Excelenta analiza Frunzaverde !
Common sense will get you far !

pasadia

Eu m-am referit la solutia RO-LA. Adica daca chiar am avea trafic de tiruri dinspre Turcia spre vestul Europei (cum cred ca isi mai imagineaza unii ca e cazul si justifica in acest mod nevoia de A1) atunci punctul meu de vedere e ca pentru asta ar trebui sa existe solutia feroviara (RO-LA). Si oarecum aceeasi situatie e si pentru traficul de marfa Constanta - Nadlac. A1, sau orice alta autostrada, ar trebui sa fie justificabila prin multe alte motive decat traficul de marfa pe lunga distanta (siguranta, viteza, trafic national, etc...).

Cat priveste Constanta - dupa cum bine ai spus: e mult mai competitiva decat Gdansk, prin urmare Constanta trebuie legata de Budapesta, dar si de Varsovia.

vancouver

Quote from: cutter on November 27, 2015, 05:21:42 PM
O să revin pe tema asta, dar părerea mea este că n-a fost studiată cum trebuie varianta de legătură cu Rm. Vâlcea (secțiunea 6 parcă din Caietul de Sarcini). Un drum rapid de 30km care să deservească atît Rm. Vâlcea, cît și Oltenia de Nord (Horezu - Tg. Jiu), dar și zona Petroșani, pe relația spre București ar fi soluția optimă după mine. Modernizarea DN Rm. Vâlcea - Curtea de Argeș nu este soluția corectă, dar din păcate, momentan, CNADNR pare să o impună. Noi vom insista pentru studiu corect al acestui drum de legătură cu Rm. Vâlcea (de altfel, au fost niște propuneri foarte bune făcute chiar aici pe forum de-a lungul timpului, una dintre ele dacă nu mă înșel făcută de vancouver).

Da, asta propuneam eu in martie 2013, atunci cand era normal sa se faca discutiile care se fac abia acum. Daca se faceau atunci, pe 01.01.2014 era posibil sa intre prima cazma in munte.

La vremea respectiva mi-au sarit toti pe ssc in cap, ca-s nebun sa propun o varianta de legatura cu Rm. Valcea - pe atunci e adevarat multi inca nu stiau de posibilitatea de a baga pe fonduri UE a unor proiecte adiacente proiectului principal (coridorul IV de atunci).

Propunerea mea 2013:





La vremea respectiva am vrut doar sa arat CA SE POATE. Traseul propus acum cu nodul mai sus de Curtea de Arges pare a fi mai ieftin, mai scurt, deci mai bun. Dar trebuie gadit in perspectiva si facut 1/2 de autostrada, nu doar o modernizare de DN.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

teocharis

ha?

adica noua conectie cu R. Valcea va urma dealurile miscatoare de pe traseul celebrei cai ferate niciodata utilizata?  Nu, multumim.

AFC


[/quote]
@frunzaverde, exceptionala analiza, ca de obicei.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Quote from: teocharis on November 28, 2015, 09:38:19 AM
ha?

adica noua conectie cu R. Valcea va urma dealurile miscatoare de pe traseul celebrei cai ferate niciodata utilizata?  Nu, multumim.

Nu sunt dealuri miscatoare acolo, s-au facut pur si simplu greseli din ordinul tov. Nicholae Ceahusehscu, care a limitat costurile totale la 1 miliard lei, ca asa vrea muschii lui. Si anume s-a renuntat la unele poduri si s-au facut ramblee f. inalte, fara o compactare adecvata si fara rigole de scurgere corespunzatoare. Acestea sunt "dealurile" care au luat-o la vale. In rest traseul este si acum ireprosabil si se poate merge cu piciorul / bicicleta pe el si nu exista nici o alunecare grava a terenului de baza.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Adevarul este ca terenul din zona nu este foarte stabil, dar nu intr-atat incat sa nu poata fi stabilizat cu solutii decente.
Dar cand faci rambleu de peste 10 m....si il mai si umpli cu pamant luat din debleul vecin, care are peste 30 m..... nu prea sunt sanse de reusita. Iar daca il face imbecilio...sigur se va surpa.

Eu consider ca varianta rosie, + un drum de 30 de km (jumatate de cale de autostrada) intre tigveni si govora, ar fi mai ieftin ca varianta verde. Tunelele acelea prin defileul Oltului, vor fi extrem de scumpe, si ca executie, dar si ca intretinere.

Dar momentan celor din Rm Valcea li se pune in fata doar o varianta rosie cu o bretea de 2-3 km care nu este mai mult decat o centura pt Tigveni.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AUT_XY

#25511
Hello and good evening Guys !

I want to ask, if there are any new / actual Infos from this day or so or from this week,
concerning the Opening of the Timisoara - Lugoj motorway part?
Will it be ready for sure until middle of December now or not?
Are there any official statements now or so?

Update:
I saw a few moments ago at the Road Maps of TomTom Navigation, that they already have now updated the Highway part from Timisoara until Lugoj complete.

dorum

...until everything is sure, we prefer to not make any statement regarding this... when we have a clear and trusty information about the opening, that info will be posted here...

AUT_XY

Hmm okay.

But i saw some pages behind new pictures of the works at this highway part.

What is the unofficial situation there now? Could it be openend until christmas at the 24.December.2015?

Cozak

We do no for sure but we hope that the road will be open soon, until the 24th of December.
Like you saw in the last pictures they are a few things to do.