News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 30 Guests are viewing this topic.

Europiu

Quote from: fuscobal on November 26, 2015, 09:55:21 AM
Banuiesc ca alti piloti forati la adancime mai mare alaturi !

Si cu cei rupti cum se procedeaza? Sunt lasati acolo sau exista procedee de extragere?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horatiu.cosma

Probabil vor fi taiati. Nu chiar toti sunt aplecati. O parte probabil vor ramane, fiindca isi fac treaba.

alecu26

Quote from: IlisescuV on November 26, 2015, 11:00:20 AM
Cel mai probabil o sa execute alti piloti in spatele celor care sunt rupti. O sa fie probabil mai adanci, de diametru mai mare si mai puternic armati.
Pilotii se pot executa si iarna, nu trebuie sa astepte primavara.
Ceea ce nu a specificat nimeni (cel putin eu nu am vazut) este daca pilotii s-au rasturnat sau s-au rupt.
Ceea ce nu inteleg la UMB este de ce nu au executat si grinda de coronament. Fara ea fiecare pilot lucreaza independent.

Exact asta pare sa fie una din probleme. Se pare ca vreun inginer mai zelos de la terasamente....de abia a asteptat sa fie gata pilotii...sa excaveze...si a excavat ca la balamuc....inainte de a executa grinzile de coronament prevazute in proiect...si inclusiv grinzile care legau intr-un fel de cadru primul rand de piloti cu cei din spate.

Pilotii s-au rupt. Un maistru de pe santier a povestit ca se si auzeau cum trosnesc....(nu gasesc onomatopeea potrivita dar va inchipuiti voi). Daca intradevar asa s-a intamplat...genul asta de cedare brusca e in general prin forfecare si se datoreste fortei taietoare....deci....un al doilea plan de alunecare...sau planul de alunecare. Practic au fost secerati.

Ce se va face acolo: nu ati citit ce articolul din Romania Libera? se vrea mutarea traseului spre satul Bretea Muresana.

Vestea proasta ar fi ca sunt case poate si la 10-20 de metri.

Vestea buna e ca ar fi chiar pe un varf de curba....deci se poate muta traseul doar marind raza curbei, fara sa se faca cine stie ce S-uri pe acolo cu limitari de viteza.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Earthchild

Deci este posibil ca pilonii ar fi putut rezista, daca erau uniti prin grinda de coronament intr-un "pieptene" gigantic inainte sa inceapa sapaturile in coasta lor...

Tavi

Pana la propunerea de solutii (devieri, ramblee, tuneluri etc) intreb si eu daca exista in momentul de fata studii geotehnice de incredere din care sa reiasa (cel putin) cate planuri de alunecare sunt si unde?
Daca exista si au fost de incredere (studiile), solutia initiala a fost corect proiectata?
Daca da, implementarea s-a facut cu cap sau cu alte parti anatomice ce nu pot fi numite pe un forum decent?
Apoi discutam ...

horatiu.cosma

Daca aveti timp, puteti sa aruncati o privire pe forumul CNADNR-ului pentru PiSi. S-a trezit Ramnicu Valcea si a iesit cu mic cu mare(cu argumente si non argumente) la votat. Varianta rosie e in mare pericol  :lol:.

IlisescuV

Grinda de coronament ar fi ajutat destul de mult dar avand in vedere ca s-au rupt pilotii eu zic ca s-ar fi rupt si ea.
Posibil (aproape sigur cred eu) sa fie facut prost si studiul geo. Am vazut destule facute din spatele unui birou pentru ca geotehnicianul stia el cum e terenul acolo.
Proiectarea avand la baza studiul geo e si ea gresita. Plus ca multi proiectanti combina normativele noi cu cele vechi si iasa o ciorba.

Oricum ar fi e greseala lor si UMB o sa plateasca repararea ei.

Danny550394

Este o prostie sa intrebi populatia pe unde trebuie sa treaca o autostrada.
Maine intrebam cum sa facem o operatie pe cord deschis.
Era de asteptat o reactie a mediului universitar eventual. Parerea unor cunoscatori in ale constructiilor de autostrazi (tunele, viaducte...) sau geologi. Daca se facea acelasi lucru cu A1 Timisoara- Arad poate incepea din Parcare de la Iulius Mall daca erau destui votanti.

Quest

Prin amabilitatea d-nei Madalina Barbu de la Biroul de presa al CJ Arges, am primit inregistrarea mp3 a dezbaterii publice care a avut loc astazi la CJAG, pe subiectul variantelor de autostrada Sibiu - Pitesti.

Din partea CNADNR au luat parte:
Anghel Tanasescu (consilier al dir. gen.)
Marioara Capra (dir. tehn.)
Jean Ioniti (sef UIP)
Mihai Moise (ing.)

Din partea proiectantului Spea Engineering au luat parte:
Mihai Predescu (coord proiect)
Valentin Albu
Costel Cojanu

Scuze daca titulaturile persoanelor mentionate nu sint 100% corecte.
Au mai luat parte bineinteles parlamentari de Arges, din Prefectura AG, reprezentanti de la Uzinele Dacia, etc.

Aveti aici linkul de wetransfer valabil pina in 03.12.2015. Fisierul are ~80 MB, durata dezbaterii a fost ~90 min.

Eu inca n-am ascultat materialul (mi l-am pus pe telefon si-l voi asculta pe masina).
Common sense will get you far !


sorinuss

#25480
^^
WOW  ... 17 luni SF plus 5 ANI executia autostrazii Pitesti Sibiu...inca una defazata pe 2014-2020 (conform proiectantului). Cel mai bun caz e gata in 2022. Ce penala e madam Tanasescu...ce oameni...ne meritam soarta

alecu26

E un domn. Dar nu cred ca esti departe oricum. Genul ala de comunist care crede ca detine adevarul absolut si tot ce gandeste el e coborat direct din ceruri. Si-mi place cum apasa pe fiecare cuvant...sa dea importanta spuselor. OMFG.

Declaratia de avere...decenta: Rolex, 2500 de mp de teren in Bucuresti.

http://www.cnadnr.ro/docs/declaratii/Tanasescu+Anghel+2013.1-8.PDF

Oare consilierii nu mai au obligatia sa publice decalratiile?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Decizia se va lua pe baza criteriilor financiar, socio-economic, mediu etc, toate criteriile intr-o pondere EGALA(asa zice UE, asa a zis si proiectantul). Varianta 4(verde) care se apropie de Rm. Valcea castiga doar la socio-economic, la restul criteriilor castiga varianta 1(rosie), deci decizia e cam luata. La dezbaterea din Valcea s-au cam certat pe tema asta, dar e cam clar ca vom avea varianta rosie. La Sibiu vor fi de acord cu varianta 1, fiindca la ei nu prea sunt diferente, deci ii intereseaza cat mai repede(deci varianta 1). Acum, daca avem pe cineva la Sibiu(@adiarc), ar trebui intrebat daca se pot face modificari punctuale pe varianta 1. Spre exemplu tunelul + viaductul de la Caineni(din varianta 2, albastra, din SF din 2008) ar parea mai ok decat solutia actuala, ce coboara pana langa sat. Sau propunerea Lui AdrianB parca, cu varianta de traseu care trece prin Boisoara, Titesti, Greblesti, Caineni. Se mai poate intreba daca se are in vedere imbunatatirea infrastructurii rutiere actuale pe traseul montan al autostrazii. Pana la urma acolo vor ajunge TIR-uri cu materiale, cu grinzi etc, vor circula mii de basculante pline cu material zilnic. Si ce avem acum e cam subred.Si in general intrebari care nu mai tin de alegerea unuia din cele 5 trasee, fiindca asta e clar.

istvan78

#25483
Quote from: istvan78 on November 27, 2014, 05:10:45 PM

Sa vedem:
- Dec. 2014 se deschid ofertele pt. SF
- Feb. 2015 se anunta castigatorul.
- Mar. 2015 CNSC rezolva contestatiile
- Iun. 2015 Tribunalele rezolva contestatiile
- Iul. 2015 se atribuie si semneaza contractul pt. SF
- Iul. 2016 iese noul SF
- Sept. 2016 se aproba noul SF si se publica licitatie pt. executie
- Dec. 2016 se deschid ofertele.
- Feb. 2017 se anunta castigatorii.
- Apr. 2017 se poate incheia primul contract de executie daca exista vreun lot fara contestatii. Acest lot s-ar putea sa fie fix unul prin creierii muntilor.
- Oct. 2017 se poate deschide santier pentru primul lot.
- Dec. 2017 sunt toate loturile atribuite si contracte semnate.
- Apr. 2018 demareaza primele lucrari serioase de constructie.
- Vara lui 2020 am putea avea primul lot terminat, dar nu-i sigur ca-i utilizabil.
- Cca. 2022 am putea circula pe toata lungimea daca toti constructorii isi duc la bun sfarsit lucrarea si nu se reziliaza / reliciteaza niciun lot.


Ce ziceti? Mie mi-a iesit cca. 8 ani de la licitatia pt. SF pana la inaugurarea completa.
Pentru prima autostrada ce traverseaza Carpatii, cu experienta proiectelor de autostrazi in Romania, mi se pare rezonabil.

sorinuss

#25484
Asa e .. e un domn..  nu stiu insa cine e madam din inregistrare care vb din parte CNADNR...madam Capra?