Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 35 Guests are viewing this topic.

cristi5

#25215
Vreau sa intreb si eu despre Cunta-Saliste... De ce nu poate statul sa repare in regim de urgenta cei 200m de autostrada in regie proprie? Cu armata, cu ce-o fi. Sunt 200m, nu un tronson intreg. Punct critic de siguranta nationala (o reparatie "mica" cu impact major pt evitarea unui colectiv rutier ce se produce incet dar sigur de ani de zile). Intre timp litigiul in legatura cu greselile de constructie poate sa continue, cand se termina o sa stim cine plateste... Dar reparatia e una, litigiul e alta. Mi se pare stupid sa stam sa ne uitam toti la o groapa care taie in doua zeci de km de sosea sigura care sta nefolosita iar intre timp oamenii mor pe DN.

Cum societatea e puternic sensibilizata la faptul ca oamenii mor cu zile din pricina angajatilor statului care nu-si fac treaba cum trebuie, cred ca o asemenea discutie a situatiei A1 avand ca punct de plecare vieti omenesti, nu chichite avocatesti sau tehnice, s-ar putea face de catre societatea civila = API.

danutzu_1069

Armata nu mai are structuri care sa lucreze in constructii. Si cine sa faca proiectarea pentru zona aia? Nu cred ca si-ar asuma nimeni raspunderea pentru un proiect pe zoba aia decat daca-si fac propriile studii geo.

cristi5

Intrebarea mea e: cum se poate decupla litigiul de reparatie (cu studiu geo nou sau fara)? Sa nu trebuiasca sa asteptam pana ajung cu litigiul la inalta curte and beyond.

pasadia

O asemenea lucrare ar implica multe complicatii juridice (rezolvabile cumva, dar oricum). Probabil ca cel mai simplu ar fi daca ar trece la rezilierea contractului, astfel incat santierul sa revina, in forma existenta, la beneficiar. Dar cat timp juridic santierul e al constructorului, statul roman ar incalca legea investind intr-o lucrare care nu ii apartine.

O solutie alternativa, mai putin dezirabila cred, ar fi realizarea a 2 bretele care sa ocoleasca acea groapa, una pe o parte si una pe cealalta parte. Probabil ar avea o lungime de 400-500 de metri, probabil nu ar fi de cine stie ce calitate, probabil vor incurca lucrarile viitoare de amenajare, insa macar restul tronsonului ar fi folosit.

sorinuss

Pentru Mr. Neaga problema e f simpla: sa zicem ca nu a facut nimic intentionat, e f probabil.
Atunci e neglijenta in serviciu. Sa zicem ca nu e nici neglijenta, ceea ce eu nu cred. Dar sa zicem. Semnezi un contract important de constructie a unui segment de autostrada. Lucrurile merg prost=pleci tata acasa si te rogi sa nu mergi la mititica pt ca te-ai jucat aiurea cu banul public, asa e in orice organizatie sanatoasa din lumea asta, nu exista altfel. Eu cred ca sesizarea la DNA trebuia facuta demult , si chiar o plangere formulata impotriva lui Neaga facuta de catre societatea civila. Nu am vazut nimic pana acum, doar o amarata de petitie de la Minister, facuta probabil in genul: hai sa ne acoperim cumva pe noi. In acest timp 2 segmente din LD si OS vor sta la stadiul de santier in 2016 si 2017 mai mult ca sigur, in loc sa putem circula decent de la Nadlac la Sibiu pe toata lungimea incepand cu anul viitor.

BogdanB

Status mentenanta A1, Pitesti-Bucuresti (observat saptamana trecuta si ieri):
- intre KM 73-80, tot praful/nisipul strans in urma cu 2-3 luni de pe linia mediana, sta in bataia vantului si a ploilor langa sensul de mers Pitesti -> Bucuresti. O buna parte din zidul strans de nisip/pietricele a fost si este acum imprastiat pe linia mediana sau pe carosabil (risc crapare/spargere parbrize)
- tot intre KM 73-80 lipsesc placutele cu numerotoarea kilometrica
- iluminatul de la nodul rutier Campulung-Brasov (KM 115) functioneaza ca si acum 6 luni, adica partial
- iluminatul de la prima parcare (cred KM 111) nu functioneaza deloc.

Pacat de munca depusa de muncitorii care au maturat mizeria pe cei 7-8 KM, poate CNADR sesizeaza acest mesaj si sa inchida macar acum cat e vreme buna aceasta activitate. Nu fara a face din nou aceasi operatiune de curatare pe linia mediana inca o data ...

Deja nu mai sunt suprins de cum se fac lucrarile de mentenanta la noi, incepem cu o activitate consumatoare de timp si resurse (umane, financiare), iar finalizarea ei - in cazul de fata colectarea nisipului - nu se mai produce, anuland tot efortul anterior ! Pacat ...  :hm:

OIL1

Quote from: pasadia on November 12, 2015, 09:04:30 AM
O solutie alternativa, mai putin dezirabila cred, ar fi realizarea a 2 bretele care sa ocoleasca acea groapa, una pe o parte si una pe cealalta parte. Probabil ar avea o lungime de 400-500 de metri, probabil nu ar fi de cine stie ce calitate, probabil vor incurca lucrarile viitoare de amenajare, insa macar restul tronsonului ar fi folosit.

si mie mi se pare foarte buna aceasta solutie provizorie.

dr4qul4

Nu au inchis doar pentru cei 200 m. Cred ca vor continua sa ia probe din terasament si din alte zone.
Vor urma si alte crapaturi.
Iar bretelele ar putea sa o ia la vale mai repede ca autostrada pentru ca nu vor avea aceeasi fundatie. Trebuie pusa presiune pe ei ca sa remedieze definitiv toate portiunile cu probleme.

Ar cam trebui inceput cu o reziliere. E clar ca Imbecilii nu vor face nimic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

adiarc

Era clar de acum 2 ani.....am militat de nenumarate ori pt acest lucru......si da.....la celalat podet , era deja o crapatura incipienta , in afara de zona excavata acum
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

paulmare

Quote from: OIL1 on November 12, 2015, 01:26:15 PM

si mie mi se pare foarte buna aceasta solutie provizorie.

OIL1 nu e loc "fizic" ca sa pui bretelele, risti sa o ia la vale si calea ferata de deasupra
Si chiar daca ar fi, si solutia provizorie ar trebui sa adopte aceeasi solutie de fundare ca si autostrada - sunt aceleasi orizonturi si tot la vale s-ar duce daca ar improviza ceva repede
Eu cred ca trebuie presati sa gaseasca o solutie definitiva repede si s-o execute pe vechiul aliniament, si sa refaca carpacelile de la sisteme de drenaj etc

pasadia

N-are treaba calea ferata, noi vorbim de groapa de la vest de viaductul Aciliu in vreme ce calea ferata e deasupra debleului aflat la est de viaduct (adica acolo unde inca s-ar mai putea circula pe autostrada).

Cat priveste fundatia pentru acele bretele - vorbim de o lucrare provizorie, pe care ar urma sa se circule in regim de santier cu viteza mica (30-50km/h). Nu cred ca problema ar fi calitatea fundatiei sau a asfaltului. Problema e ca investitia ar trebui facuta de stat si nu ar trebui sa incurce santierul. Si totodata eventuala investitie nu ar trebui sa justifice vreo amanare a solutionarii cauzei.

In alta ordine de idei, discutand cu oameni care au condus recent prin zona, parerea lor a fost ca incovenientul chiar daca e real nu e major. Sustin ca nu pierd atat de mult timp si ca DN-ul e acceptabil (cat timp nu apar blocaje datorita accidentelor). Ca atare nu as intelege necesitatea unei alte solutii in afara celei corecte - adica executia autostrazii in baza unui proiect sigur.

IlisescuV

Vazand pozele din timpul executiei nu stiu ce solutie ai putea adopta acolo ca sa fie in regula autostrada. Trebuie identificate corect planurile de alunecare si fundatia autostrazii trebuie sa mearga pana sub ele. Prolema e ca trebuie executat un fel de zid de sprijin in partea cu dealul pentru ca este riscul ca dealul sa impinga autostrada. Asta poate nu o sa se intample in 2-3 ani dar in 10-20 de ani e posibil si nu cred ca am construit o autostrada pentru cativa ani.

cassyo

Calatorului ii sade bine cu drumul

TibiV

#25228
Poziția Consitrans:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)