Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 88 Guests are viewing this topic.

jalemare

TL2-sanse mari să fie dat în trafic până la sfârșitul anului
Cei 17 km din Lugoj-Deva lot 2 nici o șansă (citește paginile din urmă  :D)

ddfab

baieti. despre delacroix nu mai stiti nimic? poate punem mana de la mana niste beri sa-l "mituim" si daca are timp si bunavointa, poate ne face niste randari pentru o varianta(sau mai multe) pentru traseele propuse pe valea oltului la PiSi. zic si eu... nu dati cu pietre! :D

horatiu.cosma

Prima data sa vedem traseul final. O astfel de randare dureaza, si ar fi pacat sa se apuce de ceva care nu fa vi implementat in teren pana la urma.

dr4qul4

pentru randari are nevoie de mult mai multe date decat de niste trasee....
Iar pentru 120 km are nevoie de un super PC care sa fie lasat 1 saptamana sa "rajneasca".  De fapt, ce propui tu cred ca e munca de minim 1 luna! Asa ca in loc de beri, va trebui sa-i platim salariul  :D

PS. Dar bucata de la Salatruc la Poiana o poate face   O:-)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ddfab

de acord cu voi baieti. din aceasta cauza am si specificat daca are timp si bunavointa. oricum, delacroix si-a selectat intotdeauna randarile in functie de zonele interesante. cred ca si acum, va sti spre ce zone sa se indrepte. oricum, de pe acum  :cheers: si :gj:

dragos.popescu

VIDEO FOTO - Lucrări "înghețate" la propriu pe autostrada demolată între Sibiu și Orăștie. Nu se mișcă nimic! http://goo.gl/L28Quy

NGC

#25206
http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/989-11-11-2015

Quote
Concluzii ale raportului Corpului de Control la CNADNR

11.11.2015

În urma controlului dispus de Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, la CNADNR, au fost identificate unele nereguli și disfuncționalități:



    Referitor la contractul Orăștie-Sibiu, Corpul de Control a făcut următoarele constatări:

-          S-au înregistrat mari întârzieri încă din faza de proiectare, acestea perpetuându-se și în faza de construcție (Constructorul nu a depus proiectul tehnic la timp; studiile topo-geo au avut mari întârzieri; avizele pentru obținerea autorizațiilor de construcție și emiterea autorizațiilor de construcție au avut întârzieri; revizuirile proiectului tehnic pe baza unui studiu nou geo-tehnic, au determinat, de asemenea, întârzieri. De menționat că nici în prezent Antreprenorul nu a transmis documentațiile necesare obținerii autorizației de construire pentru terenurile suplimentare.

-          Antreprenorul a solicitat o majorare de 30% din valoarea de contract pentru soluțiile tehnice în zonele cu instabilitate a terenului. CNADNR a comunicat Antreprenorului că nu sunt îndeplinite condițiile de imprevizibilitate. Studiul de fezabilitate arată că în zonă sunt alunecări de teren și recomandă studii geo aprofundate, acest aspect fiind inclus în disputele dintre părți.

-          Având în vedere întârzierile, precum și nerespectările clauzelor contractuale, CNADNR a formulat un număr de 10 revendicări către Antreprenor, parte din ele au fost soluționate, parte nu;

-          Pe parcursul derulării lucrărilor au fost emise 275 rapoarte de neconformitate, din care 249 Consitrans, 26 DRDP Brașov. Acestea au constatat următoarele deficiențe în sarcina Antreprenorului: neconformitatea materialelor utilizate sau neaprobarea acestora de către Beneficiar, nerespectarea de către Antreprenor a prevederilor Contractului și ale Caietului de sarcini, nerespectarea de către Antreprenor a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, nerespectarea de către Antreprenor a prevederilor legii nr. 10/1995 privind calitatea construcției;

-          Atât inginerul FIDIC Consitrans, cât și inginerul FIDIC DRDP Brașov nu și-au îndeplinit corespunzător obligațiile prevăzute de serviciile de supervizare;

-          La începutul anului 2014 a fost întocmit un document de reziliere a contractului de proiectare și execuție a lotului 3 al autostrăzii Sibiu Orăștie, dar el nu a fost promovat oficial și nu a produs efecte, cu toate că se fundamenta oportunitatea rezilierii contractului. Astfel, măsura nu a condus la remedierea deficiențelor;

-          Beneficiarul a dispus realizarea unei expertize tehnice în vederea rezolvării litigiilor cu privire la calitatea lucrărilor executate. A aprobat, însă, și continuarea lucrărilor, prin aprobarea recomandărilor expertului tehnic emise pentru un număr de doar 19 RNC-uri.

-          CNADNR a plătit Constructorului 94,32% din Contract;

-          Decizia (conducerii CNADNR) de a prelua lucrările executate în cadrul contractului a presupus asumarea unui risc;

-          Conform HG nr. 273/1994, art. 31, în cazul în care "investitorul solicită preluarea unei părți din lucrare înainte de terminarea întregii lucrări prevăzute în contract, se va incheia un proces verbal de predare-primire (...) Toate riscurile și pericolele pentru partea preluată trec temporar asupra investitorului cu excepția viciilor ascunse și a celor decurgând din executarea necorespunzătoare", dar, practic s-a preluat întregul obiect al contractului și nu doar o parte din lucrare. Acțiunea nu s-a efectuat la solicitarea investitorului, ci la solicitarea Antreprenorului;

Având în vedere concluziile prezentate referitoare la derularea contractului, precum și prevederile acestuia:

-          Antreprenorul va proiecta, executa și termina lucrările în conformitate cu prevederile contractului și va remedia orice defecțiuni ale lucrărilor. Lucrările terminate trebuie să corespundă scopurilor pentru care au fost executate, așa cum au fost definite în Contract;

-          Antreprenorul va fi responsabil de corectitudinea, stabilitatea și siguranța tuturor operațiunilor de șantier și ale tuturor metodelor de execuție ale lucrărilor;

-          Antreprenorul va obține (pe cheltuiala sa) o garanție de bună execuție pentru realizarea corespunzătoare a lucrărilor la valoarea și în moneda stipulate în contract;

-          Dacă inginerul FIDIC solicită refacerea testelor pentru echipamentele, materialele, lucrările remediate sau o nouă verificare a proiectelor, acestea se vor repeta în termenii și condițiile inițiale. Dacă ele produc costuri suplimentare Beneficiarului, Antreprenorul va suporta costurile în conformitate cu prevederile subclauzei 2.5.;

-          Inginerul poate solicita Antreprenorului să execute orice lucrare care este solicitată ca urgentă pentru siguranța lucrărilor, din cauza unui accident, unui eveniment neprevăzut sau alți factori;

-          Potrivit raportului Corpului de Control, Beneficiarul nu a urmarit corespunzator derularea contractului si nu a aplicat prevederile acestuia, nu s-a asigurat ca au fost soluționate toate revendicările sale privind calitatea executiei, nu a luat în calcul executarea garanției de buna executie și nu a promovat oportunitatea si necesitatea rezilierii contractului.

    Referitor la atribuirea și derularea contractului de furnizare și punere în funcțiune a 16 instalații de cântărire, contract încheiat în 2012, s-a constatat:

-      În caietul de sarcini unele cerințe au fost specifice sau restrictive;

-      S-a modificat modelul de contract, în defavoarea companiei;

-      Din cele 16 instalații de cântărire au fost montate doar 14. Două sunt și astăzi în custodia societății comerciale;

-      CNADNR, conform unui raport din 2012, în anumite locații nu a înlocuit cuvele vechilor instalații de cântărire, determinând întreruperea funcționării instalațiilor de cântărire și nu s-au obținut certificate de atestare metrologică;

-      CNADNR nu a luat măsuri pentru a se asigura că furnizorul își îndeplinește obligațiile de întretinere și reparare în perioada de garanție;

-      În 28.04.2015 a fost aprobat un raport care propune măsuri împotriva furnizorului, raport care nu a fost finalizat.

III. Referitor la implementarea proiectelor, au fost identificate cauze care au generat întârzieri:

-        Necesitatea de expropriere a unor suprafețe de teren suplimentare față de proiectul inițial;

-        Începerea lucrărilor fără autorizațiile de construire sau obținerea acestora cu întârziere;

-        Rezilierea contractelor de supervizare a lucrărilor;

-        Nerespectarea tehnologiilor de execuție de către Antreprenor;

-        Depășirea termenelor determină majorări ale sumelor contractuale, acestea nefiind eligibile în contractele cu finanțări europene;

Având în vedere toate aspectele constatate de Corpul de Control, precum și prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, au apărut suspiciuni de natură penală și au fost sesizate organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de către proiectant, constructor, diriginte de șantier (inginer FIDIC) a prevederilor legislației în vigoare, precum și cu privire la modul în care a acționat conducerea CNADNR în derularea contractelor.

"Solicit Consiliulul de Administrație și Adunării Generale a Acționarilor de la CNADNR să facă o analiză complexă și să ia măsuri urgente, măsuri care privesc asigurarea unui management performant, atât în ceea ce privește gestionarea fondurilor europene, cât și pentru reprofesionalizarea Companiei.

De asemenea, solicit întregii conduceri a CNADNR să își facă o analiză serioasă a întregii activități și în special directorului general, Narcis Neaga", a declarat Ministrul Transporturilor, Iulian Matache.

Ultima fraza e geniala! :lol: :lol: :lol:

ciprebbe

Gata .... Avem plângere la DNA pt Orăștie Sibiu
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dorum

..Cip, deduci din raport sau ai informatia asta?

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

Sunt f.curios sa aflu de ce nu s-a mers , pana la capăt, cu accea tentativa de reziliere de la începutul lui 2014
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dorum

pt ca nu se putea inaugura inaintea alegerilor...

AUT_XY

Quote from: dragos.popescu on November 11, 2015, 05:01:49 PM
VIDEO FOTO - Lucrări "înghețate" la propriu pe autostrada demolată între Sibiu și Orăștie. Nu se mișcă nimic! http://goo.gl/L28Quy

OMG, the situation there is a catastrophy like i saw in the pictures and videos.
And they dig so deep.
Puuuhhhh, i think this will be ready just short until the following summer/vacation season. Not earlier i think.

vancouver

#25214
Quote from: ciprebbe on November 11, 2015, 06:37:20 PM
Gata .... Avem plângere la DNA pt Orăștie Sibiu

Eu am inteles doar ca avem o sesizare, nu o plangere. De asemenea am inteles ca este la procuratura obisnuita, nu la DNA. La DNA se duc numai dosarele in care sunt implicate cadre de stat superioare, avocati, judecatori sau persoane alese prin vot. Sau prejudiciu f.f. mare.

P.S. In afara de asta, nu stiu ca vreuna din neregulile semnalate sa fie in sine o fapta penala. Oricum este bine ca procuratura intra pe fir, indicii sunt destule, procurorii trebuie sa identifice eventuale fapte penale, din care sa poata construi o acuzare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.