News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 54 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Quote from: dr4qul4 on November 09, 2015, 06:22:52 PM
varianta din SF coboara catre Cornet! Si nu coboara degeaba. Spre Caineni ai o coborare mai lina, urmata (imediat dupa Perisani) de un urcus destul de abrupt (bai l-am urcat cu a 2-a)! si mai apoi vine o alta coborare destul de mare.
Iar tunelul ar fi mult mai mare.

Eu am ajuns pe DN7D dupa Perisani doar din greseala asa ca nu am mers prea mult pe el, m-am intors si am luat-o exact pe unde este si SF-ul si imi pare varianta logica (dar nu va fi deloc usoara, cu multi m3 de piatra de excavat).
Dar cred ca avem un coleg care a parcurs exact DN7D pana la Caineni!


PS. Dupa Perisani spre Caineni avem 900+ m!!!

Dap, eu am parcurs partiL traseul DN7D, de la Baiasu am dat de carma la stanga sa ies la Cornet.
Nu cred ca e optim sa iesim cu A1 direct la Cainei pentru ca vom traversa o zona cu multe sate cu case razlete, vezi google maps sau Earth

alecu26

uite....un bun exemplu. Primul tub deschis in 2005. Al doilea in 2009. Dar parca vad ca noi vom fi mai smecheri ca toti si vom zice ca nu.....deodata sa se faca amandoua...si dam chicx....asa cum facem de obicei.

Nu stiu de ce...dar 5700 metri mi se pare vis indepartat spre imposibil. Cu greu cred ca am reusi sa convingem autoritatile sa treaca de 3000.

Dar oricum interesant obiect de studiat:

- e in balcani (deci putem spera la un buget similar).
- e relativ recent (mai ales al doilea).
- chiar daca nu era o tara membra UE la momentul respectiv cred ca a tinut cont de multe prevederi
- este construit post Mont Blanc...deci sunt deja niste lectii invatate (cablurile pentru iluminat se topesc la foc, motorul masinii de pompierii se opresete ca nu are oxigen din cauza fumului dens...).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

#25157
^
O diferenta esentiala: Mala Kapela, si Sv. Rok de altfel, sunt de calcar. Muntii din Valcea sunt majoritar sisturi cristaline si granit. Diferenta de duritate e de la cer la pamant...

nenea_hartia

Quote from: alecu26 on November 09, 2015, 08:27:28 PM
oare cine ne poate ajuta (frunzaverde, Vancouver) cu normative si best practice la nivel european de masuri de siguranta in tunele de autostrazi?
Vezi aici sau aici, dar trebuie să-ți iei concediu ca să citești tot. :D

pasadia

Quote from: alecu26 on November 09, 2015, 08:27:28 PM
Pe Cobra care era cel mai lung tunel? depasea 3000 metri sau era imediat sub? Banuiesc ca Vinci si-au facut si ei niste calcule de genul asta.

Pe planul Vinci cel mai lung tunel avea 3766 de metri (dinspre Predeal spre Cheile Rasnoavei). Dar mai avea 3115 tunelul Busteni si 2964 tunelul Sinaia.

ps: Amuzant cum intr-o vreme unii spuneau ca PiSi va costa putin, foarte putin, si acum nu-i mai intereseaza costurile. La fel cum se spunea ca PiSi nu urca mult in altitudine (si degeaba le adunai toate pantele dintre vaile Argesului si Topologului, si apoi dintre Topolog si Olt). Sa nu intelegi care cumva ca va fac un repros - va inteleg, va apreciez si chiar va invidiez pentru entuziasmul de care ati dat (sau inca dati) dovada. Doar ca as prefera si putin realism, macar ocazional. Nu de alta dar in curand o sa se vorbeasca de bine despre Imbreglio pe acest forum (vizavi de felul in care s-au acoperit cu acte si hartii) si atunci chiar va fi amuzant. :D

TibiV

Quote from: ultrasbz on November 09, 2015, 07:54:43 PM

Quote from: dr4qul4 on November 09, 2015, 06:22:52 PM
Dar cred ca avem un coleg care a parcurs exact DN7D pana la Caineni!

Am postat acum cateva saptamani pe topicul de DN-uri o filmare de 1 ora jumate exact cu DN7D de la Curtea de Argeș la Caineni, in caz ca va ajuta sa va faceti o parere mai buna despre relief.

ultrasbz, nu ar fi bine sa ne dai si linkul postarii respective, ca sa nu cautam zeci de pagini ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

Intri pe posturile lui ultrasbz si găsești imediat filmarea.

vancouver

Quote from: alecu26 on November 09, 2015, 08:27:28 PM
oare cine ne poate ajuta (frunzaverde, Vancouver) cu normative si best practice la nivel european de masuri de siguranta in tunele de autostrazi?

Adica daca propunem ceva peste 2 km....sau 3 km, sau 6 km...sa nu aruncam in aer pretul cu un al treilea tunel de siguranta, cu nu stiu ce fel de usi, de sisteme de ventilatie, lumina, finisaje...etc.

Pe Cobra care era cel mai lung tunel? depasea 3000 metri sau era imediat sub? Banuiesc ca Vinci si-au facut si ei niste calcule de genul asta.

Orice tunel =  mare problema de siguranta. Dupa parerea mea cea mai grava problema este lipsa benzii de urgenta - valabil in toata Europa de Vest. Iar "parcarile" (Pannenbucht) existente din loc in loc intr-o oarecare masura cresc riscul unui accident grav. Exemplu, Elvetia, acum cativa ani, un autocar cu copii a intrat cu 80-90 km/h in capatul unei astfel de parcari, adica in locul in care are loc retragerea de la profilul 2 benzi + 1 de urgenta la 2 benzi fara banda de urgenta = intrare cu 80-90 km/h intr-un zid.

Alte catastrofe de-a lungul timpului seamana cu ceea ce s-a intamplat in "Colectiv", in caz de incendiu sau explozie se ajunge repede la 800-1000°C in tunel, in partea de sus. Deci cu cat este mai inalt si mai lat, cu atat sansele de scapare sunt mai bune. Incl. interventiile cu utilaje de ridicare devin mai facile in caz de pana, defectiune, accident.

Dupa parerea mea as merge la tunele de pana la 1-1,2 km cu profil complet de autostrada, adica incl. banda de urgenta. Diferenta de pret nu este chiar asa de neimaginat, iar in "parcari" oricum se face raza mai mare, deci pe ca. 10% din lungime.

Personal prefer o urcare acceptabila unui tunel prea lung. Un tunel de autostrada de 1 km dublu, lucru la foc automat zi+noapte 24/24 7/7 in Germania se face in ca. 3 ani de la primul excavator pana la circulatia efectiva. La lungimi mai mari se poate lucra din mai multe puncte concomitent (de ex. se sapa vertical un tunel pe mijlocul viitorul tunel si se pleaca de acolo spre capete, iar de la capete se pleaca spre mijloc. Pentru izolare armare betonare se merge tot asa cu mai multe "care" (de ex. 4 "care" la un tunel de 7-8 km) si asfel se poate termina cam in 4-5 ani, dar aceste eforturi extra costa bani. Oricum, nimeni nu lucreaza in tunel la salariu normal, iar orice transport de material sau oameni dureaza f. mult, data fiind distanta pana la intrari / iesiri.


CONCLUZIILE MELE:
- da tunele scurte, pana la 1.000 m
- de evitat tunele lungi daca se poate
- banda de urgenta pe toata lungimea
- preluarea celor mai noi standarde de securitate din Germania ref. la tunele
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

in mod normal, daca viteza e oricum de 80km/h...se pot reduce benzile de circulatie....la 3.5 sa zicem...si banda de urgenta si ea mai ingusta....adica ceva in genul profilului de autostrada din zona de munte.

Referitor la timpul de executie....oricume NATM (la fel ca la croati)...deci tot drill&blast. Chiar nu ma pricep ca sa pot spune....ca va dura mult mai mult. Pe de alta parte....roci asa stabile, te ajuta dupa aia la izolatii, coronamet de beton...etc. Calcarul e friabil in teorie...si trebuie protejat mai bine.

Vazand profilul longitudinal....greu de accesat din puncte suplimentare, mai ales tunelul cel lung. Nu se vede nici o vale care sa coboare cota undeva pe la treimile sau jumatatea tunelului.

Oricum sper sa ii duca capul sa liciteze aceste tunele separat....la firme specializate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


iuli

Legat de sol si roci, pe valea Oltului rocile nu sunt mai sfarimicioase si strabatute de panza freatica? Ma refer la vesnica problema de pe DN7 cand se tot prabusesc pietre si bolovani de pe versanti.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

la suprafata. Unde se infiltreaza apa in fisuri....ingheata si expandeaza...si dupa aia rupe bucati din roca.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

in alta ordine de idei....3 grinzi de vreo 35 de metri (nu cred ca aveau 40 si nu cred ca erau pentru UMB...ca ei nu au acele bulburi la capete)....blocau azi noapte nodul Simeria. Se iesea de pe autostrada...dar nu pot sa-mi dau seama încotro se indreptau dupa ce au ajuns pe DN 7.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin_simeriaveche


iulius

^^^
      in acest moment am vrut sa postez si eu aceasta stire :|
in acest ritm ajungem in 2018 si A Nadlac-Sibiu tot n-o vedem finalizata >:(