Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 53 Guests are viewing this topic.

Ionut

Va rog nu deviati. De ce se fura. Ce treaba are asta cu A1?
Voi sterge orice mesaj offtopic nou.

alecu26

1.Și UMB au probleme. Chiar mari. Sau ați uitat tm Lugoj lot 1?. Doar ca au reparat cu bun simt ai imediat.
2.Bechtel are alta soluție tehnica. Mai scumpa. Pun mâine niște poze.
3. Si terasamentele se taseaza doar ca ele se taseaza cvsiuniforme.  Podurile sunt rigide...infinit rigide. Și atunci ele rămân pe loc când totul în jur se taseaza.
4. Nu se tasează doar umplutura...ci și terenul de fundare. Una e 1 metru de vegetal....și alta e un rambleu nou venit de 10 m.  Se simte și terenul ăla. ...și reacționează și el.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

RaduC

^^^am mai explicat

Suprasarcina generata de un terasament creste presiunea din porii materialului de fundare

Presiunea pneumatica din porii materialului de fundare (argile,  prafuri) se disipa cu timpul, putând continua ani de zile după ce construcția a fost finalizată. Întrucât apa din pori este expulzata, spațiul dintre aceștia se micșorează, rezultând scăderea grosimii stratului respectiv. De aceea trambuline cresc cu timpul și revin după ce a fost frezat și renivelat  asfaltul în zona.
Pentru grăbirea procesului de egalizare a presiunii pneumatice, se poate
-ori construi o suprasarcina mai mare decât sarcina finala,
-se pot instala drenuri verticale care scurtează drumul moleculei de apa prin porii materialului, astfel încât echilibrul sa fie realizat încă din perioada de construcție a terasamentului, drenuri ce sa conducă apa pana la un strat drenant.
-dacă materialul este uscat și mai nisipos și cu pietrisuri  se poate folosi un compactor de frecventa redusa și energie ridicata, de genul celor triunghiulare ale Landpac ce poate ajunge și pana la 12m adâncime cu energia. (s-au folosit pe A2 intre Medgidia și Constanța)  http://www.landpac.com/features/. Soluția costa cam 10000€ /ha

De cele mai multe ori, nu e terasamentul de vina pentru trambuline,  și solul aluvionar de sub acesta,  care, relativ afânat fiind,  nu are timp suficient pe parcursul construcției pentru consolidare.
VibroCompactarea nu face altceva decât sa influențeze zone relativ subțiri,  aproape de suprafata compactată.

RaduC

Nu are nicio treaba cu furtul de motorina, ci cu metoda de analiză a materialului de fundare, găsirea soluției tehnice și punerea acesteia în operă.

De obicei, eu propun cate o pereche de puțuri de investigație la ambele capete ale podului, un put pentru proiectarea piloților iar altul pentru determinarea calităților inginerești ale materialului de fundare. Mostre din puțuri sunt apoi prelevate,  se face distribuția de particule,  ca sa stiu stratificarea și dacă am soluri fine sau mari (nisipuri,  pietrisuri) continutul  de umezeala,  un test numit Moisture Condition Value ce determina compresibilitatea materialului,  etc. O țeavă piezo îmi spune zona de echilibru a apei freatice, și uite asa obțin cam tot ce tre sa știu, ca și proiectant, pentru a obține soluția optimă.

alecu26

si ce te faci când CNADNR face licitatii design&build cu termen de executie de 1 an? nici metodele de accelerate a tasarilor (suprasarcina, drenuri fitil....) nu prea ajung. Nici chiar de analize geotehnice complicate nu ai timp.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

^ Va rog continuati discutia pe threadul generic de autostrazi.

Inapoi la A1, va rog. Multumesc! :cheers:

alecu26

Astaldi a reasfaltat pe lotul 4 din Orastie Sibiu foarte multe zone in care erau probleme mai mici sau mai mari de tasare.

Si apropo de lotul 3....ca nu am apucat sa scriu mai multe:
- unde e fisura, impresia e ca pur si simplu, materialul de umplutura de sub autostrada dispare.
- pe fata nordica a debleului mare, au adus ceva suluri, banuiesc din ceva material textil sau fibre naturale...care sa ajute la innierbare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Quest

Ieri a fost termenul limita de depunere a ofertelor ptr benzinariile mobile de pe A1. Stie cineva cite oferte s-au depus ? Cind e deschiderea lor ?
NGC20 tu ne informezi cu tot ce misca :)
Common sense will get you far !

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

Ionut

^ Sunt semnalizate pe portaluri lucrarile in zona Aciliu? ???

SB76UFO

Cred ca mai degraba este vorba de reasfaltarile de care zicea alecu26 pentru ca, semnalizarea este pe lotul 4
"Prostia este eternă și invincibilă"

dhm

Doar lot Astaldi e legat in Centrul de monitorizare. Pe lotul Impregilo din cauza lucrarilor nu este fibra. Motiv pentru care intre Cunta si Romos e "bezna".

NGC

#21942
Quote from: Quest on June 09, 2015, 04:20:05 PM
Ieri a fost termenul limita de depunere a ofertelor ptr benzinariile mobile de pe A1. Stie cineva cite oferte s-au depus ? Cind e deschiderea lor ?
NGC20 tu ne informezi cu tot ce misca :)
Dupa cum am spus si aici, "CNADNR [...] a publicat, mai discret, un anunt de licitatie pentru suprafete situate in spatiile de servicii de pe A1".
Deocamdata nu am informatii suplimentare si oficial apar in general cam la 2 zile dupa deschiderea ofertelor.
Cand aflu ceva, va anunt.

Dar intre timp, CNADNR a lansat o licitatie surpriza.  :lol:

florin74

 Elaborare Studiu de Prefezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrazi ( A1, A2, A3, A4 )

Asta sa fie surpriza? Iar facem hartii de dragul hartiilor.

NGC

#21944
Am mutat aici discutia referitoare la intersectia DN7 / DN76.