Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 62 Guests are viewing this topic.

cutter

A obținut UMB aprobarea pe proiectul tehnic pe secțiunea asta? Ultimele informații de la CNADNR erau că n-au aprobat decît pe primele două secțiuni (A și B parcă) dinspre Lugoj.

alecu26

nu e posibil ca si podul inspre legatura cu A1 si peste DN 76 sa fie scurtat la maxim si sa fie facut doar rambleu?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

delacroix

#20627
Nu cred. Chiar si DN-ul e in rambleu. Ar rezulta un mamut de rambleu , cel putin 12m. Plus ca ar trebui inca 2 culei la breteaua pentru sensul Lugoj-Deva.

alecu26

doar expropierile suplimentare ar fi o problema.

Altfel, cu un ""depozit"" din asta, facut din timp, lasat sa se consolideze, poate chiar si un pic de supraincarcare....se rezolva usor. Em facut un rambleu tot de vreo 11-12 metri pe teren practic mlastinos....si nu sunt probleme.

Nici mie nu mi-a venit sa cred ca nu exista probleme de tasare. Doar niste piatra bruta la baza a fost nevoie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

Ca pret e mult mai ieftin un rambleu de 12 m fata de un pod de 12m? Ei trebuie sa scada pretul undeva.

alecu26

daaaaa, mult mai ieftin.

In general, chiar cu umpluturi de genul asta, chiar cu costul un consolidari ale terenului natural (ca acum trebuie sa suporte 12 metri de terasament in plus), chiar si cu costul unor expropieri aditionale tot e mai ieftin.

Podul costa undeva de la 1000 euro/mp in sus, terasamentul undeva maxim 100 euro/mp.

OK...de la 12-15 metri in sus consolidarea terasamentului e aproape necontrolabila si atunci ai cateva obtiuni:
-umplutura doar din material granular, practic incompresibil (zgura, piatra sparta, balast).
- umplutura din pamant si astepti sa se consume tasarile sau faci supraincarcare ca sa accelerezi tasarile.

Preturile nu cresc mult prin aceste masuri...adica maxim inca 10-20 euro la cei 100. Cum UMB are totusi un timp de executie generos plus utilaje de terasamente la greu putea sa faca asta, inca din primele zile....si iesea in pret.

Totusi spre mare mea surpriza nu  a scurtat podurile la minimum posibil....adica strict latimea obstacolului (CF, DJ, DN) ci le-a cam pastrat ca in proiectul initial.

E imposibil sa faca profit acolo. La poduri are aceleasi costuri ca si ceilalti...ca cimentul il cumpara, armatura o cumpara, cofrajul la fel, grinzile prefabricate la fel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

Nu uitati ca nu deageaba folosesc zgura de la Hunedoara!
Intuitiv, poate sa fie mult mai usor de stabilizat (compactat) decat pamantul, datorita particulelor de forma neregulata si cu suprafata rugoasa. Iar in privinta pretului, banuiesc ca e doar costul de escavare si transport...

alecu26

da, unde s-a folosit zgura sa folosit ca inlocuitor de balast sau chiar piatra sparta. (in nici un caz ca inlocuitor de pamant). Pamantul il iei mult mai ieftin din gropi de imprumut imediat de langa autostrada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Sunt foarte curios cum o sa se compacteze zgura peste halda de steril de la Mintia, ca nu prea cred ca are UMB bani sa faca acolo un viaduct.

alecu26

pai asta au si vrut...sa scoata banii multi de acolo, facand un viaduct pentru DJ pe mijlocul autostrazi. Vreo 80 milioane de euro.

S-a dovedit intre timp, ca halda respectiva e suficient de stabila pentru a pune pe ea DJ-ul.

Autostrada va veni in locul DJ-ului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

#20635
Pe aceeasi ratiune, nu ar reusi sa mai scada din cheltuieli daca ar muta si DN76 mai in nord, pentru a strecura autostrada intre Mures si DN(pe aici)

Ar putea fi probleme daca cei de la Selina au inceput lucrul pe acea bucatica din DN76, dar la o adica ar putea ajunge la o intelegere cu UMB(pentru care ar fi aur curat o asa varianta, ar scapa de un viaduct de cateva sute de metri).

TibiV

Quote from: TibiV on March 05, 2015, 02:08:57 PM

Vorbim de zona asta: http://goo.gl/maps/pdvhk

... autostrada va supratraversa DJ706A si probabil ca randurile de cate 4 pile sunt rampa de coborare a podului peste DJ (pe directia Ilia-Soimus)...

Poate stie cineva detalii despre intersectia A1/DJ706A ?...

@gdaniel si @dr4qul4

Avem explicatia pentru pozele astea:





Explicatia am gasit-o in randarile lui delcroix din... martie 2014 !

Quote from: delacroix on March 30, 2014, 02:22:21 PM
Lot 4 Branisca-Mintia. Culorile reprezinta pantele(albastru=zero... portocaliu 3%)
viaduct Branisca

... deasupra Braniscai. Unde dispare autostrada avem debleu.

viaduct Branisca Vest-Est


Deci pilele desenate anul trecut de delacroix exista acum fizic in teren.

Nu-i rau!.... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

sunt totusi mai putine in teren.

Horatiu, uita-te te rog cateva zeci de pagini in urma. Nu mai vreau inca odata discutia cu solutia pentru faimosul deal de la Soimus.

Sa asteptam si sa vedem ce se intampla cu acea pestera de lilieci...si dupa aia.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

Un rambleu foarte inalt mi se pare la podul peste calea ferata, legatura intre nodul Simeria si Dn7. ok,2 benzi. Oare ce inaltime are?

alecu26

da, acolo chiar e mare:

8m gabarit CF, +2 suprastructura pod+4 metri terasament CF.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).