Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

13 Members and 51 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Despre pestera si cimitir au dat date precise, gen la ce km se afla, care e stadiul. Despre halda nu au spus absolut nimic, deci aproape sigur ca nu au inca nicio solutie acolo.

dragos.popescu

A fost desemnat câștigătorul licitației pentru actualizarea studiului SF la autostrada Sibiu – Pitești
http://wp.me/ps3nV-FJI

horatiu.cosma

Daca nu sunt contestatii, poate avem noroc si se livreaza studiul in acest an :).

cutter

În acest an, în cazul fericit doar pentru Sibiu-Boița și Curtea de Argeș-Pitești pentru care e termen de 5 luni.
Pentru celealte secțiuni (Boița-Curtea de Argeș) termenul e de 12 luni.

La aceste 12 luni se adaugă ulterior încă 5 luni pentru obținerea acordului de mediu (de unde rezultă și durata totală a contractlui: 12+5=17 luni). Nu-mi dau seama dacă loturile ușoare pot fi licitate pentru construcție fără acordul de mediu sau dacă se poate obține acord de mediu separat, mai rapid, doar pentru ele.

dr4qul4

"Pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări."

Sa intelegem ca odata livrat acest SF, CNADNR poate lansa licitatia? Sau mai au si ei de pregatit alta documentatie?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tonică

un studiu! De fapt nici macar...actualizarea unui studiu!!! 17 luni!  :((
Ce dracu mai discutam aici de altele, asta-i deajuns cat sa ne gandim c-ar fi mai bine sa ne invatam copiii cu acest forum, mai degraba ar scrie ei, viitorii copii a-i lor s-ar putea sa vada ceva concret.... :((
17 luni un studiu!!!
Iar noi pretindem unora sa faca 9 km de autostrada in 6 luni..

horatiu.cosma

Este clar ca o sa bazeze acest studiu pe cel vechi, iar interesul e sa termine mai repede, sa nu plateasca oamenii care il fac 12 luni, ci 6-7 luni poate. Termenele sunt maxime, asa ca nu se supara nimeni daca il predau mai repede.

pasadia

Ia spuneti baieti, ca pareti in domeniu si puteti rezolva totul in 2 timpi si 3 miscari:

Quoteprincipalele activități ce urmează a fi realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:

Ø  Studiul de trafic;
Ø  Studiul privind alternative de traseu;
Ø  Investigații de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);
Ø  Activități de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranța circulației, utilități);
Ø  Evaluarea impactului asupra mediului;
Ø  Analiza cost-beneficiu și modelul financiar;
Ø  Pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Cat ar trebui sa dureze, din punctul vostru de vedere, investigatiile de teren descrise mai sus? Sau ati vrea sa nu se faca si apoi sa priviti cum se naste un nou Aciliu?
Chiar am pretentii ca din moment ce participati la aceste forumuri ati inteles faptul ca unele lucruri dureaza si costa. Asta daca vrem sa fie bine facute!

ArKE

#20348
@ teocharis
Eu sper sa-l refaca mai ca lumea, si sa le dea prin cap sa propuna trasee separate pentru cele doua sensuri pe portiunile in coasta. Am facut acum mai multi ani o simulare, si costurile de executie "la rosu" se pot reduce pe anumite portiuni  si cu 50%. Portiunile in cauza sunt in general segmente de munte intre Salatrucu si Racovita precum si cateva pe maluri mai abrpte ale Vaii Oltului.
Deasemenea sper sa accepte CNADNR-ul portiuni proiectate la viteze de 80km/h intre Suici si Racovita, s-ar reduce enorm lungimile tunelurilor necesare si ale razelor de curbura

nicolaem

#20349
-studiu de trafic - deacord
-alternative la traseu - traseul e stabilit de f mult timp, asta cu alternativa e doar tertip de pe vremea lui Sova pt a intarzia proiectul. stim toti de parcul natural Cozia, chiar nu prea ai pe unde te muta.
-investigatiile de teren au mai fost facute. solul nu se modifica in 5 ani. Dealul de la Aciliu e asa de multisor.
-restul analizelor ,da probabil ca se refac 100%.

Discutia principala nu e daca sa dureze 17 luni sau 11, intrebare e de ce a fost reziliat contractul vechi pe motiv ca e scump si abia dupa 3 ani vom avea cel nou. 36 luni pierdute

privind obiectiv vom avea studiul prin 2016,  si putem spera la contracte de executie semnate pe final de 2016 inceput de 2017, deci inaugurari in 2019-2020.

A gasit cineva prioritizarile in noul MP? pe ce loc e ce a mai ramas din A1?

tonică

@pasadia, hai nu serios? Vai ce pretentii ai...
Deci ce-ai descris tu acolo necesita 17 luni, adica aproape un an jumatate si nu mai putin de 6 milioane de euro, nu? Esti asa sigur de asta ca nici nu te mira cumva termenul acela.
In plus tot ce ai pus tu acolo se revizuieste, adicatelea se ia la puricat si se da cu bifa ori se adauga/scoate. Nu se face nimic de-acolo pe blanc, caci studiul exista deja, doar ce trebe verificat daca mai poate fi de actualitate. Ceea ce-s sigur ca se va si intampla. 17 luni de acum incolo...Cu fix 6 milioane de euro!
aaa, chiar ca tot scrii de Aciliu. Habar n-am cat a costat studiul acelui lot, si nici cat au incasat aia dar te intreb, la ce a folosit? Faptul ca impregillio nu l-a consultat asa cum trebuie sau l-a ignorat pt a castiga licitatia cu un pret mic a avut repercursiuni, a contat? Hm!

Pana peste un an jumatate raman doar doua cifre...17(luni) si 6...milioane!

Ce sa ii mai pretinzi aluia cu excavatorul daca cel cu pixu a balacit oltul in lung si-n lat cu copiatorul dupa el scotand ceva virgule din studiul vechi?
17 luni...6 milioane....eu unul recunosc traiesc intr-o cu totul alta lume..paralela...la mine clientul are un singur termen pt orice lucrare: "ieri". Iar despre banii castigati... :((

florin74

Quote from: nicolaem on February 11, 2015, 02:18:21 PM
-alternative la traseu - traseul e stabilit de f mult timp, asta cu alternativa e doar tertip de pe vremea lui Sova pt a intarzia proiectul. stim toti de parcul natural Cozia, chiar nu prea ai pe unde te muta.

Este ceruta de CE. Orice SF trebuie sa prezinta o analiza a alternativelor, cu atat mai mult in cazul proiectelor majore. In acest caz este de traseu, daca era PPP aparea si componenta financiara.

horatiu.cosma

Relax @tonica, aici suntem la stat, nu la privat. Treaba trebuie facuta pe indelete pe stomacul plin. Sunt de acord cu tine ca se poate face studiul de 2 ori mai repede decat prevazut, avand ca baza cel vechi. Singura necunoscuta este daca se va dori acest lucru sau nu.

nenea_hartia

@tonică: Păi poate asta încearcă CNADNR să evite acum, noi studii făcute pe genunchi. Proiectantul va trebui să facă investigații topo amănunțite, în special în dealurile dintre Pitești și Curtea de Argeș. Apoi trebuie actualizat cu adevărat traseul între Sibiu și Boița. În soluția inițială acolo era un drum expres spre Făgăraș, iar A1 se desprindea din el pe lângă Tălmaciu.
În plus, câștigătorul va face și documentația de atribuire, nu doar SF-ul propriu-zis, și trebuie să obțină toate avizele și autorizațiile necesare. Nu cred că cele 17 luni sunt problema, ci voința politică de a continua pe bune cu execuția după aceea.

cutter

Caietul de sarcini pentru revizuire prevede studii geologice foarte amănunțite (foraje pe tot traseul). CNADNR a cerut inițial termene mai scurte (4 luni pentru capete, de exemplu), dar ofertanții au contestat și CNSC-ul le-a dat dreptate că nu se putea realiza tot ce se cere în timpul alocat. Revizuirea studiului este foarte detaliată și implică de la documentație pentru expropiere, la studii topo/geo/hidro, pregătirea caietelor de sarcini pentru licitație. Caietul de sarcini este făcut să răspundă la cerințele JASPERS.

Iată un extras din motivația CNSC referitor la ce trebuie făcut:

Quote
Astfel, conform art. 8.1. ,,Cerinţe de Raportare", punctul 4 din Caietul de Sarcini, Studiul de Fezabilitate Final trebuie să cuprindă şi
toate observaţiile Beneficiarului, agenţiei JASPERS, AMPOST şi alte autorităţi implicate, Auditul de Siguranţă Rutieră, rezultatul
consultaţiilor publice, ale terţilor şi ale autorităţilor de mediu, etc., fiind imposibil ca în termen de 4 luni să fie efectuate toate
investigaţiile de teren (geotehnice, topografice, arheologice, etc.), să fie identificaţi toţi proprietarii, să fie efectuate consultaţii publice, să
fie elaborate proiecte pentru două variante de traseu, să fie obţinute şi incluse în proiect observaţiile JASPERS, AM POST şi ale autorităţilor
de mediu, astfel încât Studiul de Fezabilitate Final să fie predat în 4 luni de la data de începere.

Dacă totul e livrat corect și complet, 5 luni este un termen extraordinar de bun pentru toate cele de mai sus.

La fel, 12 luni (de la început! nu după cele 5 luni cum greșit s-ar putea înțelege) pentru loturile montane unde accesul este greu, etc, nu este deloc nerezonabil, JASPERS vorbea de 24 luni.

Diferența de la 12 luni la 17 luni apare pentru că trebuie obținut și Acordul de Mediu - o procedură care durează.

Asta e, trăim într-o democrație, în Uniunea Europeană, există proceduri și e foarte bine că e așa, nu asta e problema, ci blocajul din ultimii doi ani datorat lui Șova. Acum toate cele de mai sus puteau fi gata dacă nu intervenea dl. Goe să blocheze tot.