Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 72 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Mult mai important e ca un eventual N+3 combinat cu proiecte rambursate retroactiv aduce in ecuatie posibilitatea construirii in paralel a PiSi + CoBra.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AFC

Excelent articol. Nesperate sanse, de la cresterea traficului de containere spre Constanta pana la dezbaterea cererii pe n+3. Dar se pare ca oricat de multe sanse am primi si oricat de mult ne-ar iubi cineva acolo sus, noi tot ne dam cu stangu' in dreptu'. Poate totusi...macar acum, ca tot e un val de euforie si se pare ca ne reinventam. Doamne ajuta !
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

horatiu.cosma

PiSi +CoBra in paralel nu se prea poate din fonduri europene, cel putin nu doar cele de pe 2014-2020. Pe 2014-2020 se vor duce in mare parte pe A10,Tg.Mures-C.Turzii,PiSi(sper) si eventual actualul DNCB Sud. Pe CoBra putem primi de la coeziune, dar un procent relativ mic din suma finala, iar bugetul de stat nu e in stare sa duca 60-70% din fondurile pentru o autostrada de munte...

Alor

Ar trebui ca articolul sa fie publicat in ziare cu tiraj mai mare pentru a ajunge la cunostinta celor direct interesati

adiarc

poate ANDAN ne ajuta cu mai multa vizibilitate  :D...argumentele din acest articol sunt de necontestat pt cineva cu o minima logica si bine intentionat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AFC

Hotnews a fost pe faza si l-a preluat. L-am gasit aseara dupa ce l-am citit pe forum.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

N+3 ar inseamna ca santierele deschise din A10 si A1 si chiar si o parte din A3 se vor deconta exclusiv pe exercitiul 2013.
Din exercitiul FC 2014-2020 se pot face PiSi, modernizare centura sud + alte cateva cioturi/centuri prin Moldova

Iar din rambursarile retroactive care pot ajunge la 250-300 mil euro + inca pe atat din  FEDR reprezinta un inceput bun pentru CoBra. Daca statul ar mai aloca 50-100 mil E/an din acciza, ar fi suficienti bani pentru a face proiectul extrem de atragator pentru investitori, care ar trebui sa mai aduca doar o mica parte din suma ce poate fi recuperata in 10 ani (4 constructie + 6 concesiune) dar mai ales garantata de bugetul de stat.

Totusi, trebuie sa recunosc ca visez frumos: Aceasta ipoteza presupune:
- ca banii primiti pe rambursari retroactive sa se duca la autostrazi si nu la altceva
- ca Guvernul si mai ales noul presedinte sa renunte la Sb-BV, BV-BC si Ploiesti-Comarnic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

#19477
Guvernului i s-a dat deja cu flit si i s-a spus clar de la Bruxxeles ca nu se schimba coridoarele,dupa cum cere cate-o baba surda.....asa ca n-au incotro si trebuie sa inceapa constructia Sb-Pitesti , mai ales ca probabil Comrnic-Bv a esuat , din nou

LE - art lui Baiazid a aparut si in Capital....este un moment f.oportun acum cand se astepata varianta finala a MP
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

#19478
cu flit sau fara, oricum santierul pe PiSi nu poate incepe mai devreme de 2017. Primele utilaje pe unele loturi s-ar putea sa le vedem doar in 2018.
Sau mai crede cineva ca din 6 loturi (minim) nu vor aparea probleme deosebite la licitatii?

iar UE nu cred ca va fi impotriva construirii celor 2 in paralel.

In acest moment, CoBra este cel mai avansat tronson, avand SF si licitatie gata. Pentru restul nu avem nici macar castigator desemnat pentru SF. Practic, in acest moment avem o fereastra de 1 an de zile in care nu se mai poate lansa nici o alta licitatie. Tind sa cred ca guvernul a tras de timp tocmai pentru a ajunge in acest punct din care putine se mai pot schimba.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

MNU

#19479
UE nu este impotriva construirii Sibiu-Pitesti si Brasov-Comarnic in paralel. UE doar cere sa inceapa Sibiu-Pitesti cat mai grabnic (inchiderea coridorului). Daca in acelasi timp se face si Brasov-Comarnic, nu cred ca au ceva de obiectat. E problema noastra daca le putem finanta in paralel (diferenta de 15% pt A1 si cei 70%, sau care e procentul, pt A3) pe amandoua.

istvan78

Eu tot insist sa reamintesc ca alternativa "CoBra" nu e Comarnic-Brasov, ci Ploiesti - Comarnic - Brasov - Sibiu, daca vrei sa ai o autostrada continua de la Constanta la Viena.

Alternativa "PiSi" inchide acest deziderat cu doar acei acei 110 (?) Km. referiti in denumire.

MNU


Grogo

#19482
Quote from: horatiu.cosma on December 02, 2014, 01:41:18 PM
Ce se mai aude de Nadlac-Pecica? Au terminat drumul de legatura? Any news :)?
Din pacate deschiderea lotului 1, plus cei 6 km din lotul 2(Pecica-Nadlac), nu mai este sigura.Totusi sa ramanem optimisti, nu se stie niciodata.
http://www.capital.ro/nu-trecem-granita-de-vest-pe-autostrada-nici-in-2014.html
Nu zice niciodata: nu se poate, ci incepe intotdeauna cu: sa vedem.

Quest

Quote from: Telvanni on December 02, 2014, 09:45:48 PM
Marca M.A. Craciun
QuoteZmeul și buzduganul sau A1 Sibiu – Pitești, maximă urgență!
http://www.contributors.ro/economie/zmeul-%C8%99i-buzduganul-sau-a1-sibiu-%E2%80%93-pite%C8%99ti-maxima-urgen%C8%9Ba/

Analiza e deosebita, fara indoiala, dar pleaca de la o premiza discutabila, anume ca transbordarea de marfa maritim / rutier va avea loc la Constanta.
Daca te uiti pe google maps constati ca drumul cel mai convenabil de-a alimenta cu marfa Europa Centrala si de Est este prin Salonic -> Belgrad - Szeged -> etc si nu Constanta -> Bucuresti -> Szeged -> etc. (rutier e cam acelasi lucru 868 km / 10h18m de la Salonic vs. 878 km / 10h38m de la Constanta) dar mergind la Salonic nu mai pierzi 2-3 zile pina la Constanta (+ nabadaile de gabarit din Bosfor).

Ca un facut, un comentariu de pe forumul de contributors.ro unde articolul lui Baiazid a aparut, imi ridica mingea la fileu, scriind asa:
Situl cu traficul maritim mondial online arata la Constanta foarte putine nave container (vezi: www.marinetraffic.com). Nu este asa mare trafic de TEU-uri. (...)

Cu toate astea, de A1 Sibiu - Pitesti avem in mod cert nevoie.

Si mai e ceva, s-ar putea ca vectori discreti de influenta dinspre UE sa le tot alimenteze finantatorilor ptr A3 Comarnic - Brasov temerea ca isi vor primi f. greu banii inapoi. De asta lucrurile stau blocate. Ptr ca UE stie un lucru: daca nu va exista trafic de marfa indestulator pe acea portiune de A3, banii vor trebui returnati multi-anual de la buget, cu consecinte asupra deficitului bugetar, care s-ar putea sa creasca peste limitele admise...
Common sense will get you far !

dr4qul4

traficul de containere va creste foarte mult in Constanta. Ucraina va fi evitata cel putin 10 ani de acum inainte, dar nici jumatate din containere nu vor fi preluate de tiruri. CF-ul dar mai ales Dunarea va fi "autostrada" preferata de containere.
in ceea ce priveste CoBra (fara restul de la Ploiesti la Sibiu) aceasta va avea trafic mult mai mare decat PiSi, si cu orice taxa "decenta" (20-30 lei pt auto, nu 7 lei)  isi va acoperi restul de costuri fara probleme.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist