News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 64 Guests are viewing this topic.

trifuhoria

Daca lasam fisura deoparte...desi e o problema serioasa...si ne uitam cum au semnalizat acest lucru adica cu max 100 m inainte, si neamintim de accidentul de la cunta din 23 dec 2013 ...mai adaugam putina ceata pe acest lot...si sa vezi ce coktail frumos iasa si aici...sincer, dupa ce am vazut la cunta...nu ar fi de preferat...ar trebui inchisi, sova, rus, ponta imbecilio si toti cei care au tinut sa deschida acest tronson!!!

frunzaverde

#19351
Quote from: patratel_ro on November 25, 2014, 10:39:04 PM
de ce s-a fortat inaugurarea? cine a fortat? poate constructorul a fost obligat ? sau poate nu ...

Comisia de arbitraj a "fortat" data (DAB in terminologia FIDIC). Se intamplau lucruri nasoale pentru Impregilo daca nu deschideau cel tarziu in ziua in care au facut-o - ar fi intrat in niste penalitati babane si reputatia firmei, deja destul de sifonata in intreaga lume (dupa scandalul din Panama) ar fi luat inca un sut in fund.

Este mai avantajos pentru ei sa deschida cand li s-a spus sa deschida si sa repare "pe parcurs" problemele decat sa faca exact acelasi lucru cu circulatia inca nedeschisa, sa plateasca penalitati pentru nedeschidere, si sa ajunga in presa "care conteaza" cu toata povestea lotului 3, care pute a mafioteala similara cu Panama. Ultimul lucru pe care-l vrea mos Salini este inca un scandal pe cap.

Acum, ca CNADNR a acceptat deschiderea, asta-i alta mancare de peste. Da, poate ca putea sa le dea peste nas si sa spuna "ntz, ce-i asta, dati drumul cand e gata pe bune"; dar importanta, si politica, si economica, si dpdv al vietilor salvate a traseului face orice decident foarte sceptic la a spune "nu". In conditiile in care drumurile romanesti sunt extrem de periculoase, si chiar si o autostrada aproape terminata poate salva vieti, nu stiu daca eu as putea spune nu unei deschideri avizate de constructor chiar daca observ deficiente. Deficientele se pot repara "pe parcurs" daca CNADNR si constructorul nu-si baga picioarele; vietile pierdute in accidente pe un DN cu o banda pe sens, la limita de trafic, cu carosabil in stare mediocra, trecand, pe benzi inguste, prin localitati nu se pot recupera.

P.S. Pe Timisoara - Arad si pe Centura Constantei eu as fi deschis traficul in aceiasi zi cu autoritatile. O cruce pe marginea drumului inlocuita cu un om intreg si viu acasa la el justifica orice graba, dar absolut orice graba. Chestia e ca eu, daca as fi fost sefu' CNADNR nu mi-as fi bagat picioarele dupa (cum au facut-o ei) si taraganat lucrarile la Sfantu' Asteapta, ca doar-e-in-trafic-ce-graba-ca-panglica-s-a-taiat. As fi pus piciorul pe acceleratie pentru "adus la standarde" cat mai rapid cu putinta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Bine punctat.
Crăpături vor mai apărea cel puțin câțiva ani buni acolo. Si la podul de peste Argeș se repara in fiecare an.
Înainte sa acuzam sa ne gândim ce am fi preferat:
Penalizări lui imbecilo si autostrada închisă inca vreo 5 ani sa se așeze terenul.
Sau crăpături reparate si restrictii (chiar închiderea circulatiei pe perioade scurte) in următorii 5 ani, dar totuși deschiși circulației in peste 99% din timp?

Iar ce s-a întâmplat anul trecut a fost prostia șoferului si s-ar fi întâmplat si pe DN.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

marian

Dupa ani de asteptari mai important este ca circulam si pe aceasta bucata.
Daca am lasa rautatile deoparte am sesiza diferenta intre DN si o autostrada cu defectiuni.

Posibilitate sa plece autostrada si sa fie o catastrofa este aproape de zero.
In cel mai rau caz se merge pe o banda, sau se revine la DN.

alecu26

frunzaverde....sa nu uitam ca la Centura Constantei, si mai ales la Arad-Tm au fost multe accidente mortale tocmai din cauza ca nu era finalizata. (imi amintesc cel putin 1 la Cta si vreo 2 la Arad-Tm.).
Drumurile noastre POATE;

MNU

^^
Acolo problema a fost, daca imi amintesc bine, lipsa separarii intre sensuri (parapete lipsa sau circulatie pe un sens). Aici, din cate stiu, nu e cazul.

sublimu

Elaborare studiu de fezabilitate pentru "Drum de legatura Autostrada A1 Arad - Timisoara - DN 69

Documentatie :
http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=800

alecu26

nu e nici o documentatie. Nici de aici nu ne putem da seama ce se doreste mai exact.
Drumurile noastre POATE;

NGC

^^^ Vezi in caietul de sarcini, dar deja am postat cam ce era esential inca de saptamana trecuta.

teocharis

offtopic: tocmai s-a anuntat la Bruxelles un plan de investititii de 300 miliarde EUR ptr infrastructuri transport/energie/digitale

mai exista profesionisti in MT/CNANDR/CFRInfra/etc care sa propuna proiecte serioase in Ro?

adiarc

#19360
daca intradevar se va demara SB-Pitesti , undeva , optimist vorbind , pe la sf lui 2016 , vom reusi sa absorbim toti banii pe 2014-2020....daca nu ne vom trezi iarasi in 2020 sa cautam la sertar proiecte finalizate , pe care , poate le vom putea baga la finantare....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Pentru a mia oara. Avem thread dedicat pentru fonduri europene! USE IT!
Incep sa sterg mesaje. Multumesc.

rocklee

#19362
QuoteDocumentatie :
http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=800
macr e un inceput ...sper sa fie dus la bun sfirsit ...

NGC

#19363
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat%20CNADNR%20SA%20%2026%2011%202014.pdf

Quote
Comunicat de presă

26.11.2014

Urmare informaţiilor furnizate de mass media privind "crăpăturile apărute în asfaltul Lotului III al Autostrăzii Sibiu - Orăstie", CNADNR SA face următoarele precizări:

Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată si reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăstie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru
acest lot al Autostrăzii Orăstie - Sibiu va fi efectuată doar atunci când Antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum.

În privinţa apariţiei unor fisuri la poziţia km 60+660 Calea 1 de pe Autostradă Orăstie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965, menţionăm că investigaţiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială si
nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii si siguranţa traficului rutier.

Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât si în perioada de garanţie (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate Antreprenorului
conform prevederilor contractului "Proiectare si Execuţie Autostrada Orăstie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965". În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul
si cheltuiala Antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR SA.


În prezent se investighează cauzele care au determinat producerea acestor fisuri în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare. Antreprenorul si Consultantul aplică un program permanent de
monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluţia acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate.

Precizăm că în cazuistica de specialitate, astfel de degradări superficiale s-au constatat în exploatarea si a altor autostrăzi si drumuri noi.

horatiu.cosma

Am aflat un lucru important, pe langa cele care le stiam deja(adica si CNADNR si imbecilio mint de ingheata apele legat de "superficialitatea" crapaturilor), si anume ca nu s-a facut receptia lucrarilor. Inseamna ca nu sunt chiar asa de slabi de inger cei de la CNADNR, nu au acceptat receptia pana nu se finalizeaza toate lucrarile, o bulina alba pentru asta.