News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 60 Guests are viewing this topic.

TibiV

#19245
Quote from: Dan74 on November 21, 2014, 05:11:50 PM
Daca s-ar construi pe unde e DN-ul si s-ar adauga 4-5 m de terasament niciodata Muresul nu va inunda autostrada, deoarece nivelul actual al DN este mai sus cu cel putin 3 m decat zona de dincolo de Mures.

Asa, sau mai exista varianta sa se faca un dig care sa fie cu 2-3 metri peste nivelul autostrazii pe zona cu pricina, care are doar 1 km. Si finantarea sa se faca prin Apele Romane, din cate stiu ei au programe pentru diguri de protectie pentru obiective foarte importante. Si autostrada cred ca poate fi considerata ca foarte importanta.
Si nefacand parte din autostrada propriu-zisa, faptul ca digul nu va fi gata pana la sfarsitul lui 2015 nu ar afecta plata din fonduri UE a Lotului 4. 

Visez si eu...  :)

In plus, daca mutam DN76 pe teal tot va fi nevoie de niste excavatii acolo. Cineva a zis cu cateva pagini in urma ca dealul e stancos, altfel l-ar fi macinat Muresul. Dar asta inseamna ca excavatiile in deal vor produce suficienta piatra fie pentru dig, fie pentru inaltarea intregului terasament cu cativa metri.

Si este clar ca, indiferent de varianta aleasa, in dealul ala trebuie facute excavatii.

S-a vorbit mai devreme ca nu poti sa muti DN 76 dupa ce abia l-ai reabilitat. Daca este rebilitata, atunci nu mai arata asa cum il vad eu in Street View, nu-i asa? Sau abia urmeaza sa fie reabilitat in zona aia?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

Ca sa imi dau cu parerea, ma indoiesc sincer ca au licitat lotul fara sa fi fost vazut locul acela de proiectantii buni ai lor(mai ales ca e asa de aproape de dn76), costa mult mai putin sa trimiti un topograf sa actualizeze si sa indeseasca reteaua de puncte de triangulatie, decat sa o dai asa monumental in bara descoperind ca trebuie sa faci prea multe lucrari sa incapa toate acolo si sa nu te incadrezi in buget.

Delacroix care face randarile meseriase postate aici - poate si calcula asa cu mare aproximatie cat ar fi de decupat deasupra planului care a generat izolinia de la 205 m(care inteleg de la dumneavoastra ca e cota autostrazii) - s-ar putea ca schita care a generat toate posturile astea (cea cu zidul de sprijin de 10 m si ancorele) sa fie o solutie pentru o portiune scurta 
(sau posibilitatea b., sunt inconstienti, sau c., sunt nesimtzitzi ca impregilio cu licitatie sa ia lucrarea si sa santajeze dupa)

Nu dati cu pietre, eu nu sunt din domeniu, vad ca aici sunteti foarte multi care aveti si expertiza si experienta - ma indoiesc doar ca cei care au licitat lucrarea nu au avut acolo un inginer bun care sa estimeze cat de cat corect ceea ce pot face la iesirea din paulis

teocharis

Quote from: TibiV on November 21, 2014, 05:40:46 PM
Daca este rebilitata, atunci nu mai arata asa cum il vad eu in Street View, nu-i asa? Sau abia urmeaza sa fie reabilitat in zona aia?

street view e datat 2012.

Archi

#19248
Quote
Asa, sau mai exista varianta sa se faca un dig care sa fie cu 2-3 metri peste nivelul autostrazii pe zona cu pricina, care are doar 1 km. Si finantarea sa se faca prin Apele Romane, din cate stiu ei au programe pentru diguri de protectie pentru obiective foarte importante. Si autostrada cred ca poate fi considerata ca foarte importanta.
Si nefacand parte din autostrada propriu-zisa, faptul ca digul nu va fi gata pana la sfarsitul lui 2015 nu ar afecta plata din fonduri UE a Lotului 4. 


Idea cu digul pare ok, dar trebuie tinut cont ca si el va ocupa probabil o parte din DN 76 daca vrei sa fie asa inalt => spatiu mai putin pentru autostrada.  ;)

NGC

#19249
@marcelbanu: Reusesti cumva sa faci niste poze din acea zona din diferite unghiuri? Poate poti face si cu starea actuala a DN76 in acea zona, ca sa fie totul mai clar.  ;)

Nebhotep

In urma cu cateva saptamani se lucra la terasamentul dn76 in acea zona. Drumul este departe de a fi terminat. Din ce am vazut va fi latit

alecu26

Daca-mi amintesc bine, se inalta drumul cu vreo juma de metru. E solutie clasica...cand nu poti asigura capacitatea portanta la nivelul fundatiei, sapand, mergand in jos (si aici nu poti ca dai de apa) pui o noua fundatie de drum peste cel existent (inclusiv piatra sparta, balast stabilizat, asfalt).

UMB a vazut si a facut studii aici. Asta spuneam vreo 2 pagini mai in spate. Li s-a dat chiar sansa prin amanarea licitatie sa-si aleaga ce lot vor ei din cele 3 la care erau pe primul loc la pret de dumping. Pe asta l-au vrut ca aici puteau invoca cele mai multe necunoscute si surprize.

PS: si cand te gandesti ca toate astea pleaca de la presupusa tentativa de spaga a lui Selina...in China la Sova.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Deci sa inteleg ca baietii de la UMB deja lucreaza in zona cu probleme si, prin urmare, s-au si decis ce solutie vor implementa?!

schluppi

DN 76 este acum in reabilitare in zona despre care se discuta. Am trecut saptamana trecuta pe acolo, mergand spre lotul Impregilio, la deschiderea circulatiei. Este (a fost) un semafor acolo si se circula alternativ. Si, da, se inalta drumul cu aproximativ jumatate de metru concomitent cu o minima latire a acestuia. Chiar m-am gandit (stand la rand la semafor) la soarta noului drum in momentul inceperii dinamitarilor pentru  crearea terasamentului pentru autostrada.

TibiV

Deci inca nu e reabilitat.

Atunci UMB sa se apuce in forta sa faca traseu nou pt. DN 76 sus pe deal, si la urma fac schimb. Ei dau DN-ul de pe deal, si iau la schimb jumatate de autostrada... Ce troc !... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

anacronox

deja e obositoare toata discutia asta cu... "sus pe deal". haideti sa vedem ce se intampla. poate ne ajuta si colegii cu poze din zonele cu lucrari

alecu26

Quote from: TibiV on November 21, 2014, 07:14:22 PM
Deci inca nu e reabilitat.

Atunci UMB sa se apuce in forta sa faca traseu nou pt. DN 76 sus pe deal, si la urma fac schimb. Ei dau DN-ul de pe deal, si iau la schimb jumatate de autostrada... Ce troc !... :D

Cu DNA, Curtea de Conturi, OLAF, DLAF, Corpul de control al ministrului, Comisia Europeana, si altii asemenea pe capul tau.

Am intrebat mai demult (acu vreo 3-4 luni cand incepea Selina lucrul in zona) daca macar in ceasul al 12-lea cineva se gandeste sa coordoneze cat de cat, minimal cele doua proiecte...dar evident ca nu. Tactica strutului e mult mai eficienta in Romania. Si mai sanatoasa, trebuie sa recunosc. Nu muncesti, nu schimbi nimic, nu propui nimic...nu ai cum sa gresesti.
Drumurile noastre POATE;

B.Robert

Quote from: anacronox on November 21, 2014, 07:19:25 PM
deja e obositoare toata discutia asta cu... "sus pe deal". haideti sa vedem ce se intampla. poate ne ajuta si colegii cu poze din zonele cu lucrari
De acord. Nu o sa mute nimeni DN de acolo.
In primul rand presupun ca nu da UE bani pt asa ceva, in al doilea rand sigur nu dau ai nostri (nu fac ei un nou pod la Santuhalm). Plus deranjul pentru toti cei din zona. Sa vedem ce va face UMB pt ca sigur s-au gandit la toate solutiile (cat mai bune pt ei).

alecu26

Cu greu se va face acest lucru in Zona Mintia, unde se spera ca DJ-ul poate fi mutat pe halda de seril...si autostrada sa se strecoare pe acolo.

O sa va mai dau un exemplu unde nu s-a vrut coordonarea unor lucrari si a costat vreo 200 milioane de euro: viaductul de la Suplacu care putea fi construit pe coronamentul barajului. Cu atat mai mult cu cat atunci ambele proiecte erau cam in aceasi faza...finantare, proiectare (2003-2004).

Ionut, nu s-au inceput lucrarile. Intai acolo trebuie rezolvata problema pesterii de lilieci. Eu vorbeam de ridicarile topo care le stim cu totii, facute pe toate loturile de UMB....in perioada in care lucrarea era in evaluare.

Mutarea DN-ului e intradevar solutia cea mai ieftina. Chiar si la un cost de 3-4 milioane de euro pe km....e important ca autostrada salveaza si acele viaducte care se vad in planse si randari.

Dar acolo e totusi CF-ul. Pe langa un pod mai lung, ar trebui inaltata linia. Asta inseamna ca se duce dracului podul peste Mures. Dar daca UMB obtine închiderea si desfintarea liniei CF???
Drumurile noastre POATE;

Dan74

Eu am fost cel care am scris despre mutarea DN-ului ca ar fi solutia mai ieftina dar din pacate autoritatile au gandit altfel, cred ca e prea tarziu sa se modifice ceva, nu stiu daca merita sa mai continuam discutia.
Propun insa sa ne uitam la noile tronsoane de autostrada ce se vor construi si daca sunt solutii mai bune, sa le transmitem din timp autoritatilor in speranta ca le vor lua in considerare.