Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 76 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Corect ar fi sa ajungă tot la o comisie de arbitraj.
Oricum vor termina înaintea celor de pe lotul 3.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

@florin74 : Da, sunt de acord, corect ar fi sa ii tragem cateva la fund lui Umbrarescu ( si CNADNR) si sa ne intoarcem in 2012. Dar cum asta nu se poate, incercam sa fim constructivi :)

alecu26

de ce sa se ajunga la arbitraj? culmea e ca nici macar acele chestii neprevazute...alunecari masive in afara coridorului de expropiere nu pot invoca.

Nu au cascat ochii...acum casca buzunarul. Ce e si mai culmea...au facut ridicari topo pe toate 3 loturile si CNADNR a prelungit la nesfarsit licitatia, a schimbat de vreo 3 ori comisia (Sova avea tupeul sa zica ca nici nu-i cunoaste pe membrii comisie) pana s-au gasit cei care sa semneze cum trebuie si i-a dat ragazul necesar sa aleaga tronsonul care vrea.

Acel 40,00% a fost ca la barbut in spatele blocului. Nu a avut legatura cu licitatia. Dupa aia...din cele 3 loturi...si l-a ales pe asta ca era cel mai potentiabil in a invoca ceva chestii necunoscute. A fost aproape cu cimitirul: Sova dupa o discutie tet a tet a declarat ca gata, da hotarare de guvern si schimba traseul. Noroc ca l-a schimbat vremea pe el mai repede.

Cu halda de steril deja e cam ratata tentativa. Mai are o mica, mica speranta cu liliecii. Plus ca i-a traso si consiliul judetean cu obligativitatea rezolvarii intersectii DN 7-DN 76. Aici...chiar ar avea o sansa sa ia bani suplimentari. Chiar daca e obligativitatea lui sa respecte orice avize si conditii....aceasta cerinta e cumva surprinzatoare si neprevizibila.

DNA sta cu ochii ca pe butelie pe acest lot...asa ca...

PS: am gasit: Strabag a fost cu 52% in spate...deci vreo 30 milioane euro. Valoare confirmata de restul ofertelor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

Pai e clar ca a fost un fel de "nu-mi stricati ploile mele (cu tm-lugoj) ca altfel vi le stric pe ale voastre. Pe de o parte nu se face asa, pe de alta parte, daca faceau ca el acum se circula pe tot tronsonul respectiv. Adica au cam jucat cu totii la intimidare. Acum, asta e , el incearca. Castigi, pagubesti, constructor te numesti :)  Totul e sa nu stea si sa se hotarasca in timp util. Ca deja avem un lot pasibil de reziliere, parca n-ar pica bine si al doilea...

medicul de garda

Eu nu cred ca exista vreo sansa sa se atinga de DN76 in vreun fel acum ca e reabilitare si pe bani europeni parca... In niciun caz nu cred ca e posibil sa fie folosit alinimentul drumului pentru un sens al autostrazii. Ar trebui reconstruit total oricum.

Dar mai vin eu cu o propunere bombastica. Nu ar fi posibil sa faca un tunel prin acel deal, mai ales daca e atat de solid? Macar pe un sens, daca ar fi suficient asa. Daca il fac suficient de jos, poate nu mai e nevoie de viaducte si se compenseaza cat de cat costurile. In fine, ramane pasajul peste DN76 si calea ferata.  :( Cat costa un km de tunel realizat prin NATM, de exemplu? Presupun ca geologia suporta asa ceva. Ar fi mai scump decat zidurile acelea enorme de sprijin sau cine stie ce viaduct peste Mures de >1 km?
Trust me, I'm an east-european doctor!

cricric


alecu26

acea spijinire e cea mai ieftina si e de vreo 2 ori mai scumpa decat bugetul lui UMB. Pe traseul lui DN 76 nu cred ca se poate...decat daca se ridica si acolo mult. As putea pune pariu ca DN 76 e in zona inundabila. OK....nu la inundatie 1 la 10 ani....dar cred ca e inudabil odata la 20 de ani. Autostrada ar trebui sa fie minim la 50 de ani sau chiar la 100 de ani.

Ar fi interesant sa aflam de la localinici cam pe unde a ajuns apa in 77. Eu stiu ca in Deva cel putin a ajuns la nivelul stadionul.

PS: un pod peste Mures acolo nu e prea ieftin si usor de construit. O sa vedeti ce probleme o sa aiba Aldesa...daca candva se va apuca de pod. Acolo podul peste Mures costa undeva la 1500 EURO/mp chiar la preturile lui UMB. Adica....1500(euro)X24(metri latime)X500(minim metri lungime)=18.000.000 Bucata.

Oricum...santierul nu a murit de tot inca. Azi dimineata se aducea zgura la greu de la Hunedoara. (au terminat oare depozitul de la Calan?)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

#19192
^ Totusi din 1970 pana in prezent, s-au realizat lucrari de protectie, cel putin pe afluentii Muresului. (Tarnava Mare la Zetea si Vanatori, Niraj la Gh Doja). Marea problema a Muresului o reprezentau afluentii care veneau cateodata cu un debit aproape cat al Muresului  Debitul maxim al Muresului la Ludus  a fost de 884 mc
Chiar am citit o prezentare, si la ultimele inundatii serioase (1995), debitul Tarnavei Mari in zona Sighisoara a scazut semnificat (in 1970 a fost 700 mc, in 1995 a fost de 400 mc)


istvan78

Ei, mie mi se pare naiv sa credem ca UMB nu s-a uitat in teren. Oricine se uita pe gugal vede ca e un deal acolo. Eu vad doua posibilitati:

1) Ori au licitat cu speranta ca vor scoate bani aditional din lucrarile astea, ceea ce, in lumina experientei Impregilo, ar fi fost imprudent pana la naivitate din partea lor (stiind bine ca e lucrare "pe fonduri").

2) Ori stiu ei ceva ce noi nu stim si chiar au un plan s-o scoata in costul licitat. Pana acum noi doar banuim ca acolo nu intra in buget, dar nu stim concret ce solutie tehnica au gandit. Si putem doar banui care sunt costurile lor cu restul lotului, unde sunt doar sapaturi si terasament. Poate UMB le construieste pe astea mult mai ieftin decat realizam noi... Sa le dam credit momentan, zic eu, ca sunt singurii care au luat serios taurul de coarne pe Logoj-Deva pana acum.


rio tinto

#19194
Din fotografiile de mai sus reiese ca restaurantul Miercurea Deal, motelul si truck shopul Miltech nu stim cat o mai duc. Mai sunt sanse totusi pentru Popasul Marginimii de la Saliste si vecinii lor, turistii ce aleg sa intre pe Transalpina de aici sau in marginime. (semnul cu Transalpina pe A1 e inca sters?)
Hanul Surianu si popasul Lutsch 2000 de la Vint sunt alte 2 victime, desi Lutsch are iesirea relativ aproape.
In schimb, cred ca inghesuiala mare va fi la Travel Plaza Sebes nord care se construieste as we speak in sensul giratoriu nord. De asemenea, lui Trans Ivinis i-a pus Dumnezeu mana in cap, in acelasi nod. Mai sunt terenuri disponibile in zona la 19 eur/mp vis-a-vis de benzinarie.

Daca se construieste si hotel in Sebes nord (cum umbla vorba) va trebui sa-l faca cu ferestre din-acelea ca la hilton care nu se deschid si pentru o gura de aer proaspat va trebui sa dai drumul la aer conditionat. E clar ca zgomotul va fi de nesuportat chiar si la 3 dimineata cu atatea linii de autostrada, intrari si iesiri.

TibiV

Poate cineva sa posteze niste poze cu nodul de la Sebes ? Sunt tare curios cum arata acum.

Ultima data am trecut pe acolo in urma cu 2 ani, si inca nu incepusera lucrarile la autostrada.

Iar in Street View pe Gogle Maps pozele sunt de cand de abia se apucasera de amenajat giratoriul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut





Sunt de pe Alba24.ro, fotografia este facuta de Edi Schneider.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://ec.europa.eu/romania/news/201114_finantare_autostrazi_ro.htm

Autostrăzile României – o prioritate pentru Uniunea Europeană
20/11/2014 10:52:08

Comisia Europeană a suplimentat fondurile alocate României pentru construcția de autostrăzi cu peste 260 de milioane de euro din fondurile de coeziune.

Comisia Europeană a hotărât, în data de 18 noiembrie 2014, să acopere costurile de construcţie a două tronsoane de autostradă din România, finanţate iniţial de statul român prin împrumuturi bancare. Prin decizia semnată de comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, 262 milioane de euro au fost alocați din Fondul de coeziune pentru aceste proiecte. Această decizie ridică nivelul contribuției Comisiei Europene la construirea acestor autostrăzi la 439 milioane de euro.

Autostrada Arad-Timişoara şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă au fost date în folosinţă în 2011 şi, respectiv, 2012. Ele au fost construite cu fonduri de la bugetul de stat, cu granturi de la Comisia Europeană și cu împrumuturi de la Banca Europeană de Investiţii şi, respectiv, de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie și Dezvoltare.

Comisia Europeană a aprobat cererea României de a finanța din Fondul de coeziune și partea de investiție care fusese acoperită inițial din împrumuturi. Din această sumă, 287 milioane de euro sunt destinați autostrăzii Arad-Timişoara şi 151,5 milioane de euro sunt pentru varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă.

Împreună cu aceste noi alocări, contribuția Comisiei Europene la construcția celor două tronsoane de autostradă se ridică la 439 milioane de euro.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

BIGRED1984

Si cu care credeam, din titlu, ca dau pentru alte autostrazi viitoare ; practic mai da niste bani inapoi la guvern. Care cine stie ce-o face cu ei.